Има ли смисъл от предучилищната?

  • 3 389
  • 43
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 7 474
От няколко дни ме гложди този въпрос  Thinking-
Какъв е смисълът от предучилищната? newsm78 Thinking
Една година в учене и после вместо 11 още 12 години-общо 13 се получават. Shocked
За какво е това  натоварване и зор на децата, имайки предвид,че
В крайна сметка едно време за 11 се научаваше доста повече отколкото сега за 13 Wink
Само аз ли си го мисля това newsm78


Едно от двете ми се вижда  излишно или предучилищната или 12 клас Thinking

Последна редакция: ср, 19 сеп 2007, 16:55 от L е о

# 1
  • Мнения: 865
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.

# 2
  • Мнения: 7 474
В детската градина е едно, но тези, които я карат в училище  Thinking
си е все едно е в първи клас.

# 3
  • Мнения: 7 821
Защото в градините няма достатъчно места за всички  Wink. Според мен децата на 6 г. така или иначе са много любознателни, искат да знаят всичко, помнят добре и е време да са си ученици. В много държави училището започва на 6, някъде даже и на 5г. И постепенно покрай игрите минават към сериозните занимания.
Но виж защо да се учи до 12 клас и аз не разбирам?!?

# 4
  • Мнения: 3 164
Гласувах с "Да", защото:
1.Няма нищо общо с първи клас Stop-учат само отделните елементи на буквите и съответно ги пишат-по този начин подготвят и тренират ръката(и ума Grinning)
2.Това е по плавният преход  за адаптация на едно дете, което не е посещавало ДГ Peace
3.Предучилищната не случайно се нарича Подготвителна група-има за цел да подготви децата за порядките/режима на учебния процес.

Аз лично съм много доволна от Подготвителната група на сина ми преди 2г. и мисля, че има смисъл Peace

# 5
  • София
  • Мнения: 4 294
И аз гласувах с ДА  Peace
Определено е преход и начин  да свикнат децата от безгрижните игри в детската градина към задълженията си в училище.
Но това с 12 клас не го одобрявам  Naughty
Тези експерименти в образователната ни система няма да доведат до добро.

# 6
  • Мнения: 24 467
Съвсем накратко- ползата от предучилищната, дори и в ДГ, намирам най- вече не в това, че детето Х ще изучи конкретна материя. Преди училище има деца, които никога не са излизали от къщи /образно казано/, не са посещавали детско заведение и не са се сблъсквали с организационната форма на живот, което става чак при навършени от тях 7 години. Това често би могло да им подейства разстройващо, трудно им е да свикнат с новия начин на общуване, с наложения от трети лица режим, а когато това свикване става едновременно с изучаване на вече съществени неща /четене, писане, смятане/ на хлапетата им става двойно по- трудно.
В градината на сина ми имаше сформирани две подготвителни групи- едната на "питомци" на градината, а другата- на деца, които не бяха посещавали детско заведение до тогава. Разликата беше много голяма, не толкова в интелекта на децата /него не мога да го преценя, не съм общувала с тях индивидуално/, колкото в стеснителността, трудността при общуване, при изразяване на мисли и изяви пред публика.  
За 12 клас и при сегашната ни система- няма смисъл. Друго би било, ако се учи 12 години, но през последните 4, да речем, се придобива професия или поне квалификация за определена работа. Пък да не говоря за смехотата "13-ти клас".

# 7
  • Мнения: 7 474
Всъщност може би сте прави,че 12 клас е по-излишният  Peace

# 8
  • Мнения: 3 804
от преду4ищна определено има нужда,не знам в бг как са но тук в преду4илищната го у4ат да 4етът и пишат,на4ален английски ,математика и в първи клас децата влизат напълно готови
разликата м/у такива деца и гледаните в къщи е огромна
голямата я пуснах на преду4илищна само 2рия срок ,при положение ,4е по4ти не знаеше езика ,запо4на 1ви клас като беше настигнала останалите деца
за 12 и 13 съм напълно съгласна 4е е излишен

# 9
  • Мнения: 745
Също гласувах ЗА - защото това е начин на адаптация на децата да преминат от градината към училище, да свикнат с нови порядки. Обаче писах и в друга тема, че в предучилищната 80% сигурно и повече от децата могат да четат и смятат, незнам дали няма да загубят интерес, когато в началото на първи клас започнат да повтарят същите неща. newsm78

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
Писах някъде по тази тема. Затова тук ще кажа само няколко думи.

Да, има смисъл. И двете ми деца я караха в училище и всички бяхме много доволни.
 Най-важното за тях беше, че са като големите - в училище, на чиновете, с междучасие, тръгват си на обед, а "онези в детските градини са бебета". Така " " изглеждаше през детските очи.

# 11
  • София
  • Мнения: 397
Ако детето ходи на градина,няма нужда от предучилищна-там си ги подготвят постепенно и системно още от първа група. Рисуват,лепят,творят..участват в игри и викторини,учат се на ред и тн. Всъщност там 4група се явява подготвителна,но тя не е нещо по-различно от останалите години.

# 12
  • Мнения: 516
Гласувах с да, макар, че синът ми остана в градината за предучилищна. Предпочетох още една година да се чувства дете. Simple Smile

# 13
  • Мнения: 5 468
Според мен има смисъл от предучилищна. Учат се да пишат и четат. Специално при племенницата ми, видях че има напредък в четенето и писането, както и рисуване, точно след като завърши предучилищна. Сега тръгна в 1 клас и е доста уверена, че ще може Peace... въпреки, че първия ден се разревала, че ще ги карат да пишат Laughing, а тя можело да не се справи, щото лятото била забравила някои букви.
Има, Лео, има смисъл Crazy.

# 14
  • Мнения: 7 391
В детската градина е едно, но тези, които я карат в училище  Thinking
си е все едно е в първи клас.
Това си е избор на родителя.Щом не иска да е в училище като първи клас ,да си даде детето в ДГ.

# 15
  • София
  • Мнения: 819
Всички групи след яслата, та до 1 клас са все предучилищни, последната 4 е подготвителна група за училище (ПГУ) Peace  Гласувах с НЕ, защото по мои лични наблюдения в ПГУ и в 1 клас децата правят почти едно и също и повечето скучаят. Друг е въпроса и доколко учителките съумяват да ги заинтригуват и да им привлекат вниманието, за да е интересно и да ходят с удоволствие на училище. Също смятам, че 12 клас е излишен, ЛЕО е права. Аз съм тръгнала 1 клас на 6, учила съм до 11 клас включително и не мисля, че съм недобре образована за времето си Peace

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Поне с 12 клас да излизаха от училище по-научени. А сега с 13 клас? Май искаха да го въвеждат.
Още малко в училище ще се женят и ще раждат.

# 17
  • Мнения: 3 804
Поне с 12 клас да излизаха от училище по-научени. А сега с 13 клас? Май искаха да го въвеждат.
Още малко в училище ще се женят и ще раждат.
bowuu bowuu bowuu

# 18
  • Мнения: 46 526
Много обичах да ходя на предуилищна, защото беше до обяд и не се спеше там  Mr. Green
Иначе смисъл - не мисля, че има, няма разлика с градината.
За писането и четенето - на 4-5 години вече можех, което направи 1 клас за мен скучен и отегчителен, мисля, че за всяко нещо си има време, иначе направо от 3-ти да започват  Laughing 

# 19
  • Мнения: 2 032
Преходът (например) от до полата на мама право в 1-ви клас малко нагоре идва, та затова-има.

И да е ходело на градина детето: в градините има различни стандарти, така че малко умения (не задължително познания) не са излишни. Да си седиш на д-то 45 минути без да мърдаш да не е лесно. Mr. Green

М-да, като тръгнели на училище не били вече деца....А какви са?

# 20
  • София
  • Мнения: 819
Преходът (например) от до полата на мама право в 1-ви клас малко нагоре идва, та затова-има.

И да е ходело на градина детето: в градините има различни стандарти, така че малко умения (не задължително познания) не са излишни. Да си седиш на д-то 45 минути без да мърдаш да не е лесно. Mr. Green

М-да, като тръгнели на училище не били вече деца....А какви са?

В 1 клас часовете са по 30 минути Peace А аз съм на 28 и за баща ми все още съм си дете Laughing

# 21
  • София
  • Мнения: 3 409
Твърдо "за".
Предучилищната група спестява много на детето от гледна точка на стрес и адаптация.
1-ви клас е един от най-трудните за детето, натоварването се повишава от гледна точка на ангажименти, а като се добави и адаптацията към новите деца и изобщо прехода от безхаберното детство към организиран процес, предучилищната група се явява прекрасна буферна зона и детето плавно преминава, без да се натоварва излишно.

# 22
  • Мнения: 3 886
МИсля че да почват вече да ги учат на самостоятелност  и как да се справят сами с учебните помагала.Поне в нашата детска е така PeaceПо темата аз  съм ЗА

# 23
  • Мнения: 24 467
Също гласувах ЗА - защото това е начин на адаптация на децата да преминат от градината към училище, да свикнат с нови порядки. Обаче писах и в друга тема, че в предучилищната 80% сигурно и повече от децата могат да четат и смятат, незнам дали няма да загубят интерес, когато в началото на първи клас започнат да повтарят същите неща. newsm78
Няма място за притеснение, не е същото. И аз можех да чета на 4-5 години, но първи клас не помня като великото отегчение. Там се запознах с нови деца, с нови порядки и нов начин на общуване. На това точно наблягам и по отношение на големия ми син, който също се запозна с азбуката и първите думички на 4 години. Той също мина вече първи клас, сега е във втори. Не му е бивало скучно. Разказите му бяха основно запълнени с новите преживявания. Писането, напр., се учи като методика по- добре, до тогава знаеше основно буквите и четеше горе- долу, но в училище се учи начинът на изписването им, свързването им, започва се с основни граматични правила. По математика пък програмата в подготвителната група и тази от І клас въобще не съвпада.
Всички деца бяха минали задължителната подготвителна група, без значение къде, някои си завършиха І клас без да могат да четат слят текст, други през лятото четяха сами приказки. Трябва да ти кажа, че последните можеха да четат в началото на училище, а първите- не. Предварителната подготовка има голямо практическо значение.
Миналата учебна година имахме посещения на деца от ДГ в училище, а връзка с учителките в ДГ се поддържаше редовно с оглед на това учителките от началната степен да "заявят" каква точно необходимост от вид и степен на подготовка имат за началото на първи клас.

# 24
  • Мнения: 2 700
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.

# 25
  • Мнения: 7 391
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.
  Това със сигурност не е вярно.Просто вземи програмите за подготвителна група / клас и тези на първи клас и ще видиш разликата - очебийна е.Това ,че учителите в подготвителен клас в училище форсират нещата и преподават като в първи клас и дублират материала е просто защото са  НАЧАЛНИ УЧИТЕЛИ , А  не - ДЕТСКИ.

# 26
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Аз съм за предучилищата, защото съм против отиването в първи клас на 6 години.

За мен първи клас си беше голямо отегчение, защото можех да чета и смятам отдавна. Виж, краснописа и досега не владея  Laughing За сметка на това отегчение и увереността на учителките, че зная, пропуснах възможността да се науча да уча по разказвателни предмети. До трети клас те не ме изпитваха, защото вярваха, че зная, аз не учех, защото знаех, че те знаят, че аз зная  Mr. Green Балонът изгърмя в средата на четвърти клас, но в моя случай нещата бяха непоправими-разказвателните предмети са ми мистика.

От друга страна, като си гледам детето, нещо не ми се вярва, че ще изпита моята скука, дори и с две предучилищни  Rolling Eyes (но си е до дете, някои са си ученолюбиви и послушни от малки)

# 27
  • Мнения: 118
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning

# 28
  • Мнения: 1 671
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning

Никой в предучилищната не е учил сина ми да чете и смята!
Учеха печатни букви и цифри. Учеха да разпознават геометричните фигури. Учеха много логически задачи, подходящи за възрастта. Учеха ги на основни понятия - ляво, дясно, часовник, по-малко, по-голямо и подобни.

Лично аз мисля, че предучилищната е много полезна от гледна точка на това, че приучава децата към волево концентриране на вниманието - качество, абсолютно необходимо за първи клас.

# 29
  • Мнения: 24 467
Тъй като лично съм запозната и то подробно с програмата и материалите на сина ми от подготвителната група и тези от първи клас, който изкара миналата година, заявявам, че те не се припокриват, изобщо.
Вече писах, че важното е не толкова какво се учи в тази подготвителна група, а приспособяването на децата към режим и работа. Въпреки това и подготовката за училище, като материя, която е полезна за един бъдещ първокласник, е нещо, което намирам за положително и полезно.
"Тест за първолаци" никога не сме държали, но и да бяхме го направили не виждам нищо лошо в това. Миналата година сина ми ходи на олимпиада по математика и се чувстваше прекрасно- горд от това, че е участвал, че е спечелил след това, следи от така набивания в главите "стрес" от изпити не сме имали никакви.

Последна редакция: пт, 21 сеп 2007, 09:42 от Judy

# 30
  • Мнения: 7 391
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning
 Ами разбира се : Овладяване на правилен говор и фонематичен слух / той е предпоставка за правилен правопис/,елементарни математически знания,умения за разказване и преразказване,писане САМО на елементи от букви и цифри,знания за природата и хората, флора и фауна и още много неща - НО НИКЪДЕ НЯМА ЗАДАЧА ЗА ОБУЧЕНИЕ В ПИСАНЕ И ЧЕТЕНЕ.Друг е въпроса ,че при определяне на първи звук в дума,брой на звуковете в думите,запознаване с графичния знак на буквата  и ред други задачи ДЕЦАТА СА УМНИ и сами започват да четат и пишат.Съгласете се ,че когато детето проявява интерес и пита и иска да знае НЕ МОЖЕ ДА СПРЕШ РАЗВИТИЕТО МУ  с мотива ,че трябва да научиш това в ДГ, а другото в у-ще. Mr. Green

# 31
  • Мнения: 2 700
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.
  Това със сигурност не е вярно.Просто вземи програмите за подготвителна група / клас и тези на първи клас и ще видиш разликата - очебийна е.

Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват. Дъщеря ми кара подготвителна в ДГ, т.е. учебните им материали не съм ги и виждала даже. Крайната цел/ резултат и след двата "класа", да ги наречем, беше децата да могат да четат, смятат, пишат. Основната разлика - в ДГ печатни букви, в първи клас - ръкописни букви.
За мен си е губене на време, защото като цел/резултат (не като конкретика на уроците) е една и съща. Ние навремето като сме учили само в първи клас, без подготвителен как ли сме се справили? Thinking

# 32
  • Мнения: 7 391
Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват. Дъщеря ми кара подготвителна в ДГ, т.е. учебните им материали не съм ги и виждала даже. Крайната цел/ резултат и след двата "класа", да ги наречем, беше децата да могат да четат, смятат, пишат. Основната разлика - в ДГ печатни букви, в първи клас - ръкописни букви.
За мен си е губене на време, защото като цел/резултат (не като конкретика на уроците) е една и съща. Ние навремето като сме учили само в първи клас, без подготвителен как ли сме се справили? Thinking
Там е и основния проблем , че Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват Просто нямам коментар  Mr. Green Ако обаче някой е проявил интерес ще установи ,че в нормалния свят НАВСЯКЪДЕ има подготвителни задължителни класове .Някои започват и от 5 год.
               Това ,че ние не сме ходили ...... е просто глупост.Ами тя и баба ми не знае какво е DVD  и компютър ...... трябва ли и аз да пиша на дъсчица с калем,защото те също са се справяли  Mr. Green

# 33
  • Мнения: 24 467
В подготвителната група не е цел децата да се научат да "четат, смятат и пишат". Писали сме вече с какво точно ги занивамат там, обърнали сме внимания, аз и други участници по темата, какви материали се ползват и каква е същността на обучението. Моят син също беше в ДГ, но родителите имахме възможността да се запознаем с всички предоставени им безплатни помагала и непрекъснато да наблюдаваме какво правят децата всеки ден, каква е програмата за седмицата на децата, присъствали сме на изнесени уроци.
Разликата изобщо не се изразява само в печатните и ръкописните букви. В предучилищната децата не пишат думи, не съставят изречения и текст, нито правят диктовки /за такива неща не съм чувала, но и това не влиза в програмата на децата/, още по- малко учат граматика /звуков и буквен състав на думата, състав на изречението, видове изречения/, не четат слят текст с изискването 60 думи в минута, изобщо няма изискване за четене на текст в ДГ. В математиката също има съществени различия.
Затова съм толкова категорична в твърдението си, че предучилищната е нещо положително и нужно, тъй като познавам материята, която се изувача на двете нива- там и в първи клас. Ако не я познавах нямаше дори да давам мнение.
Дидия е права, в редица държави децата започват от 5 години и това изобщо не е рано за едно нормално развито дете.

# 34
  • Мнения: 118
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning
Тези неща ги научих от мама , тате , баба , дядо . На детска градина също не съм ходил  и проблеми в училище не съм имал . Научих се да чета на 5 години от заглавията на вестниците . Геометричните фигури ги познавах ,защото играехме на дама и рисувахме на площадките . Да познавам часовника нямам идея кой ме е научил ,но беше доста преди да тръгна на училище. За финал: Всички в този форум не са ходили на предучилищна ,нали? Ходили сме на танци , забавачки и други такива в читалищата . Как го избутахме този  първи клас направо се чудя.
П.С.  Прочетох и някакво мнение за 5 годишни и как било в незная коя си страна. Хайде стига с този внос на топла вода . Ако ще се раждат с дипломи  учителите како ще ги правим ?  Mr. Green

Никой в предучилищната не е учил сина ми да чете и смята!
Учеха печатни букви и цифри. Учеха да разпознават геометричните фигури. Учеха много логически задачи, подходящи за възрастта. Учеха ги на основни понятия - ляво, дясно, часовник, по-малко, по-голямо и подобни.

Лично аз мисля, че предучилищната е много полезна от гледна точка на това, че приучава децата към волево концентриране на вниманието - качество, абсолютно необходимо за първи клас.

# 35
  • Мнения: 27 524
Не мога да преценя. Знам само, че не бързам да грабя от детството на децата  Rolling Eyes

# 36
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
За мен - да. Твърдо съм ЗА подготвителната група в ОДЗ-то, но не и ЗА такава към някое школо.
Доводи - хиляди. Мисля, че съм ги споменавала не веднъж.

Колкото до скуката. Ако все пак тя се появи, ще е в самото начало. До декември тя направо се губи.  Wink

# 37
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Има, да. Точно заради този преход. Правя сравнение с петокласниците, които нямат преход от началното към основното образование. Затова и пети клас е най-труден за всички - ученици, учители и родители.

# 38
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Затова и пети клас е най-труден за всички - ученици, учители и родители.

ауууууу, не ме плаши  Confused. Че догодина щерката е в пети клас.

# 39
  • Мнения: 1 640
Гласувах с "Да", защото:
1.Няма нищо общо с първи клас Stop-учат само отделните елементи на буквите и съответно ги пишат-по този начин подготвят и тренират ръката(и ума Grinning)
2.Това е по плавният преход  за адаптация на едно дете, което не е посещавало ДГ Peace
3.Предучилищната не случайно се нарича Подготвителна група-има за цел да подготви децата за порядките/режима на учебния процес.

.......................................................................
        Заставам зад това изказване.Пишат,разказват,драматизират приказки,рисуват,пеят,...в подготвителния клас.
 
  Добре е,че в предучилищната са само до обяд часовете,както е в у-ще.Децата се запознават с режима на учене и почивка/междучасия/,с храненето в училищния бюфет и т.н.
   Навремето и аз посещавах предучилищна група,даже два пъти-на 5 и на 6 годинки,на детска градина /сами се сещате/не съм ходила.
 

# 40
  • Мнения: 24 467
В допълнение на вече казаното:
Освен това нито предучилищната /подготвителната/ група, нито училището "ограбват детството" на децата. Това са безпочвени митове на хора, незнайно поради какви причини наплашени с подобни небивалици в детството си или такива, за които учението е било бреме.
Аз, а по- късно и сина ми, сме предпочитали винаги училището пред ДГ, като място, където човек е по- свободен, където имаш повече време сам да решиш какво и как да правиш, да играеш с децата навън, без родителски и учителски надзор, където не те слагат да спиш на обяд, а на теб ти се прави всичко друго, само дето не ти се спи, дето керат в .. часа ядеш точно еди какво си и т.н.
Синът ми тръгна на 6 години на училище. Тази година е втори клас и когато му казах, че миналата трябваше да си бъде в градината, а не в училище с предходния набор, той се сбръчка и каза: "Ужас! Да съм бебе и да спя на обяд! И да ме карат да ям каквото ми носят! Sick" Laughing

Последна редакция: пн, 24 сеп 2007, 10:41 от Judy

# 41
  • Мнения: 60
Има смисъл , защото това е преходът към 1 клас . Игрите и развлеченията са достатъчно там, но децата се научават на отговорност и дисциплина.

# 42
  • Мнения: 8 999
Според мен има смисъл от предучилищната. Навремето и аз съм ходила, после я отрекоха, сега пак я въвеждат. В предучилищната децата придобиват не толкова знания, колкото умения - да държат химикалка, да се съсредоточават за определен период от време върху определена материя, да тренират паметта си и т.н. В този смисъл за мен това не е още една година училище, а малко по-сериозна подготовка за училище.
Дванадесетият клас се оформи, защото всички гиманазии вече се водят "езикови" и имат една година "подготвителен клас" с наблягане на обучението по съответния език.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
За 12 клас - трябва да се изравним по ЕС критерии. И понеже не знаят какво да правят с учениците, са кръстили последния клас езиков. Напомня ми навремето, като имахме УПК. Тогава всички използвахме момента за подготовка за матура и кандидатстване.

Общи условия

Активация на акаунт