Учебни тетрадки "Ръка за ръка" на издателство "Просвета"

  • 15 539
  • 91
  •   1
Отговори
# 75
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 526
Преди да се предприемат конкретни стъпки и да се отправят официални искания към институциите е добре да се анализира достатъчна по обем информация.
Форумът от др. страна е и общуване, обмяна на мнения.
Нещо не съм особено съгласна за това с "юриста" и "инж." като глобална констатация. Не звучи реално един юрист да е специалист  по наказателно и едновременно с това и по напр. облигационно или финансово право. Доста подзаконови NA имат съдържание, което логично се тълкува от др. вид тесни специалисти напр. медицинско, техническо образование, химици и пр. Но това е вече доста значимо отклонение от темата.
Аз лично искам и ще бъда наясно с това какъв е редът и налице ли са нарушения. След това ще тр. да бъдат доказани.

# 76
  • Мнения: 1 278
                ...Ами има си съответни институции , хвърлете усилията си да ви отговорят на въпросите.Направете срещи с авторите на програмите и ги питайте ЗАЩО И КАК .Повикайте кмета или министъра на образованието и питайте за реда в у-ща и ДГ. Поставете си исканията за липса на учебни програми и материали,за закупуването на всичко ,за което вие плащате .Не вярвам някой в ДГ да ви иска пари за играчки , ако му се предоставят от съответните инстанции.
                 Така мисля АЗ.Всичко друго / според мен/ са празни приказки , обречени да си останат отдушник на недоволни родители.С една дума поприказвах,излях си яда по повод на.... и ми олекна  Laughing

Те, ти го пак величието.  ooooh!
А вие за какво сте, бре (скоро "ние" и "сме")? За какво са учителите? За какво стачкувахте? Само за парите ли? Нали уж беше и за доброто на децата? Как един учител си позволява да праща родителя във Факултета, в Министерството, в Кметството и прочие? А къде ще ходи той? Ще си седи така. Не сме ли от един отбор? Отбора за децата! Какво значи недоволни родители? А дали пък като са недоволни няма защо да са недоволни и дали, ако учителят не отпусне педала на ината, величието и незаинтересоваността няма да почне да гледа на родителя като на източник на информация за състоянието на детето за времето, когато не е било с учителя?! И самият той да бъде такъв източник, за времето, когато детето не е било с родителя?
Що за безхаберно поведение? С какви очи сега ще ги вземете стоте процента? Преди поне се оправдавахте с тях...
Ох, майко...

# 77
  • Мнения: 1 278
Джуди, в случая аз го чакам с нетърпение това изискване за добавка към Закона.

# 78
  • Мнения: 24 467
Когато дадено положение е законово регламентирано, а не посредством начина, пример за който бе даден вече, с общи и неясни правила или въобще липсва уредба, е значително по- добре. Знаеш предварително какво можеш да очакваш, какви са точните права и ангажименти, както и тези на насрещната страна. Освен това си има точно определени органи и институции, определящи правилата. Добро- лошо- по- добре е с точни правила, от колкото без тях.
Demetra, ти какво точно си чела по въпроса- проект някакъв? Къде? Интересно би ми било. Имам едно бебо, дето тепърва го чака градина и две /то и другият брой/- с училище пред себе си. Нормално е, да ме интересува.

# 79
  • Мнения: 7 441
Те, ти го пак величието.  ooooh!
А вие за какво сте, бре (скоро "ние" и "сме")? За какво са учителите? За какво стачкувахте? Само за парите ли? Нали уж беше и за доброто на децата? Как един учител си позволява да праща родителя във Факултета, в Министерството, в Кметството и прочие? А къде ще ходи той? Ще си седи така. Не сме ли от един отбор? Отбора за децата! Какво значи недоволни родители? А дали пък като са недоволни няма защо да са недоволни и дали, ако учителят не отпусне педала на ината, величието и незаинтересоваността няма да почне да гледа на родителя като на източник на информация за състоянието на детето за времето, когато не е било с учителя?! И самият той да бъде такъв източник, за времето, когато детето не е било с родителя?
Що за безхаберно поведение? С какви очи сега ще ги вземете стоте процента? Преди поне се оправдавахте с тях...
Ох, майко...
Е, аз мога да кажа ......ТЕ ТИ ГО БЕЗРАЗЛИЧИЕТО НА РОДИТЕЛЯ .....със същото основание , с което ти реагираш.Забравяш,че освен учители сме и родители.Аз познавам исканията на учителите и най-вече РАБОТАТА им.Не отричам,че има хора /не казвам учители по обясними причини / ,чието място не е в ДГ и училища.Мога да ти кажа,че НИКОЙ и НИКОГА не ме е ограничавал в избора ми на учебни пособия,програми и т.н. Оправдания от сорта,че "педагогическия съвет е решил.........и аз трябва да се подчиня"  за мен са  измъкване от ситуация,в която някой не си е свършил работата.За една реформа трябва и подкрепа от страна на родителите,която не е само критика ,а и съответни предложения.Не те пращам никъде, обяснявам ти реда , по който се получава ДОСТОВЕРНА информация.Какво значи "учителя да отпусне педала на ината", а този "педал" на родителя? Ти самата противопоставяш двете категории и говориш за " един отбор - този на децата". Винаги съм искала точни и ясни правила и мисля,че сме го постигали с родителите,чиито деца са при мен.И това ,за което ти пишеш ..."да почне да гледа на родителя като на източник на информация за състоянието на детето за времето, когато не е било с учителя?! И самият той да бъде такъв източник, за времето, когато детето не е било с родителя?".... за нас вече е отворена страница и то отдавна.Търсила съм родители и те търсят съответната информация дори когато съм у дома.Винаги сме имали "открита покана" , ако така мога да я нарека ,всеки родител по всяко време да може да дойде и да наблюдава момент от заниманията .Отговори ми ,ако можеш, ЗАЩО  99.9% не са си направили труда да дойдат поне за минутка? Толкова ли е голямо доверието към екипа ,работещ с децата им или не им пука ??? Как мислиш ти?
                Права си в едно,че избор между общинска и частна ДГ - НЯМА. В ЧДГ работят или пенсионирани учители , или студенти.И двете категории са обучавани от една и съща система и факта,че им плаща частно лице ,а не общината , не ги прави с нищо по-добри или по-знаещи и можещи.
                Когато аз съм недоволна от нещо си търся правата не с емоционални изблици , а в точно определените институции ,които са ми нарушили правата.Ето напр. водя дело срещу лекар ,който не си е свършил работата.Не ме устройва тезата,че " осъден доктор - няма".За това ти обясних,а не изпратих ,къде да потърсиш отговори на въпросите,които те вълнуват.
                А за заплатите ни не се тревожи  Twisted Evil министър Вълчев каза,че си имаме мъже  Mr. Green да ни хранят. Twisted Evil Е, имаме си и все още искаме да изглеждаме добре и сме на диета. Laughing

# 80
  • Мнения: 1 278
Отговори ми ,ако можеш, ЗАЩО  99.9% не са си направили труда да дойдат поне за минутка? Толкова ли е голямо доверието към екипа ,работещ с децата им или не им пука ??? Как мислиш ти?
 

Защото си права, че въпросът не е до противопоставянето на родители и учители.
И за емоционалните изблици си права. Това е голямо напрежение в мен отдавна и срещата ми с Факултета го нажежи съвсем.

# 81
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 526
Е не! Много се разводни темата. Предлагам малко да "позавием" емоциите.
Дидиа, казваш, че никои никога не те е ограничавал в избора на уч. пособия. Това означава ли, че при вас този коментиран педагогически съвет не взима подобни решения? Или поне, че не се ограничава до едно издателство за цялото детско заведение? Питам съвсем сериозно. По-навътре си с тази практика.

# 82
  • Мнения: 7 441

Дидиа, казваш, че никои никога не те е ограничавал в избора на уч. пособия. Това означава ли, че при вас този коментиран педагогически съвет не взима подобни решения? Или поне, че не се ограничава до едно издателство за цялото детско заведение? Питам съвсем сериозно. По-навътре си с тази практика.
Точно това означава.Всяка група с родителите решава какво,кога и как относно програми и т.н.Педагогическия съвет разглежда и утвърждава решението на родители и учители.Всяка група има право на избор,съобразен с желанията на родителите.Освен основната избрана програма учителя има право да ползва и учебни помагала от други програми - по желание на родителите или по собствена преценка. Peace

# 83
  • Мнения: 24 467
В градината на големия ми син от І до ІІІ група беше така, родителите имахме право на глас и госпожата обсъждаше с нас този въпрос. За подготвителната група, обаче, ни беше сервирано, че било "избрано" издателството Х от общината /вероятно в качеството й на финансиращ орган, не съм проверявала дали е била проведена и процедура за обществена поръчка, не ми е било работа/. Даже нашата г-жа беше изразила тогава становището, че лично тя не одобрява новото издателство, но "този път" никой не питал нито нас, нито нея.

# 84
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 526
Радвам се, че отново се връщаме на полезни коментари Heart Eyes Все пак се оказва вярно това, че с избор само на едно издателство се ограничават и учителите и децата. И пак да си кажа, че 8-те книжки ми се вижздат много.
Дидиа, работила ли си с "Ръка за ръка"? Как преценяваш броя 8 за втора група? И др. отзиви за поредицата бих прочела и ако не те затруднявам да я сравниш с други?

# 85
  • Мнения: 3 537
Миналата година пък в яслата пак,само,че  бяха 2 бр,на края на годината ни ги дадоха.

Направо ме разби. Мислех, че поне в яслата им е спестено това "удоволствие" на децата Shocked

Да, така беше, тогава събираха по 40 лв от родител/в които пари си включваха и санитарните материали и за играчки/, а сега се реши по 50 лв /25 за тетрадките, 10 за минерална вода, и останалите за санитарни материали,а ако остане някой лев за играчки, ако ли не по натам ще се събира пак/

# 86
  • Мнения: 7 441

Дидиа, работила ли си с "Ръка за ръка"? Как преценяваш броя 8 за втора група? И др. отзиви за поредицата бих прочела и ако не те затруднявам да я сравниш с други?
Работя в момента с "Ръка за ръка" ,но имам по един комплект от всички издателства и ползвам това,което е най-сполучливо.За броя на книжките - ние НЕ купуваме всички.Причината не е ,че са много , а защото използваме определени задачи от тях и не ни трябват 30 бр и една върши работа. Laughing Като база обаче разполагаме с принтери,ксерокси ,компютри и др.Така,че не е проблем това ,което ни трябва да го дадем на всички деца.И не сте прави,че децата не разбират задачите ,защото са по няколко на страница.Обикновено има основна задача и такива за упражнение.Правиш проверка дали са те разбрали.И всичко при малките е под формата на игра.Без значение,че имат тетрадка пак играят. Peace При големите - все пак трябва да се изгради навик за нова позиция-ученик. Laughing

# 87
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
  Didia никой не ме е питал по каква програма искам да работят,нито ми ги е показал,че да мога да сравня.Просто ми заявиха да дам 40 лв за тетрадки.А като питах какви са тези тетрадки,може ли да ги видя.Тц,не може,като ги купят ще ги видя.Това е положението,те сами си решават. Confused

# 88
  • Мнения: 3 537
При нас още преди да закупят тетрадките госпожата имаше един комплект и още на родителската среща ни даде на всички родители да ги разгледаме.На мен ми харесаха.По принцип би трябвало да са безплатни според мен ако се дават от просветното министерство и се представят за задължителни, ама в нашата рОдина почти всичко е без принцип ,така,че ...туй е хавата Crazy Каквото кажат отгоре -това.

# 89
  • Мнения: 24 467
...По принцип би трябвало да са безплатни според мен ако се дават от просветното министерство и се представят за задължителни, ама в нашата рОдина почти всичко е без принцип ,така,че ...туй е хавата Crazy Каквото кажат отгоре -това.

Това е и моето виждане- ако се счита за необходимо провеждането на вид обучение, следва да се повдигне въпросът за задължителността му, методиката, квалификацията и да се регламентира ясно по какъв начин ще стане изборът на метод, издателство, както и снабдяването с помощни материали. Всяка нерегламентирана дейност, дори и от този характер намирисва на гнило.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт