Деца осакатяват деца

  • 5 701
  • 161
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 9 052

Ако гледам от собствената си камбанария би било много лесно, но не мога да си позволя да проява тесногръдието, че ако аз, напр., имам бавачка за бебето, а бабата и дядото /майка ми и баща ми/ на големия син живеят на 5 минути от училището му, единствена в класа ще имам право да родя и гледам деца. Това е несериозно за мен.

тук съм абсолютно съгласна и точно това се опитахй да обясня, но всички скачате беz да четете. Опитах да обясня, че е добре да се даде въzможност zа иzвънучили9ни zанимания на децата, а не да се скапва и раzпродава спортната баzа, театрите (те гледам пак ивват), въzможностите zа детски лагери и zелени училища, zоопарка и парковете.  И след училище и един иzвънучилищен ангажимент, детето може спокойно да си стои в къщи и да си пише домашните.
Неправилно е висенето пред, zад и около блоковете на дружинки малки и по големи деца, учещи се да пушат, псуват, убиват животните и тичат между колите деца . ОК.
Аz съм ходила на училище и съм се zанимавала със спорт ежедневно, единственото zа което можех да помисля след това не беше да ида пред блока , а да си напиша домашните, да се навечЕрям и да си легна.

# 136
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Не мисля, че правилно би било жените у нас да не раждат. Не мисля, че едно 10 годишно дете не може само да си хване автобуса и да отиде на школа. Още по- малко мисля, че родителите следва да се изтъпанят в училището след всеки учебен час и да си пазят децата. Не е нормално едно момче в VІІ клас да го води и взима от училище майка му. Децата, с нарастването на възрастта им, придобиват повече опит и самостоятелност. Не можеш наистина до 18 години да ходиш навсякъде с един пораснал вече човек, а изведнъж на 18 той да придобие всички права- да кара кола, да се ожени, да работи и да се разпорежда с личността и имуществото си.
Ако гледам от собствената си камбанария би било много лесно, но не мога да си позволя да проява тесногръдието, че ако аз, напр., имам бавачка за бебето, а бабата и дядото /майка ми и баща ми/ на големия син живеят на 5 минути от училището му, единствена в класа ще имам право да родя и гледам деца. Това е несериозно за мен.

Не е нормално, така е .... и не е правилно някой да определя кой колко деца да има .... важно е грижите за децата да са адекватни, но това не включва автоматично финансовата страна ... Ясно ми е какво може едно дете на 10 години , но ми е ясно и че не може да се справи ако възникне опасност, ако някой го задърпа към кола, ако го сгащят на място, където е само...  може да го научиш детето да се грижи за нещо- градинката пред блока, да почиства стълбищната площадка, да ходи на танци , да се развива, а не да блее по 2- 3  часа

# 137
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Всички искаме едно и също, само начина на постигане е различен ... Еднитте предлагат всеки да отговаря сам за детето си, другите  държавата да осигури безопасна среда ... според мен второто е по- непостижимо , не че не  е по- добро

# 138
  • Мнения: 24 467
Едното изобщо не изключва другото- посещаването на организирани занимания в присъствие на възрастен и самостоятелната игра /която е също изключително необходима за израстването на личността/. Ако за мен е важно да дам свобода на детето си да поиграе /което е всичко друго, само не и "губене на време"/ с приятелчета, това не значи, че то се занимава само с това по цял ден.
Лично аз съм придобила най- много житейски опит и познания за реалния свят именно посредством такива игри. Другите занимания са полезни, но те развиват друг тип умения, от тях съм научила други неща. Двата типа занимания следва да се съчетават, а не да се противопоставят едно на друго.
Също така моето дете, напр., не е страдало кой знае колко от отношение на други деца към него при играта пред блока или в градинката. Не се е връщал набит или сериозно ударен. Най- опасни сблъсъци е имал в училище, в междучасията.

Разделението не е "Еднитте предлагат всеки да отговаря сам за детето си, другите  държавата да осигури безопасна среда". Аз не разделям нещата. Необходимата грижа така или иначе си я полагаме според личните си разбирания. Безопасната среда, обаче, не зависи само от тях, а и от редица външни фактори. Това са отделни страни от едно цяло, а не противоположности. 

# 139
  • Мнения: 494
 Ами малолетни са и моите деца, да, но големият е в училище? Нали все пак за агресията в училището е темата? Айде да се върнем на нея и който иска да обсъжда дали е правилно или не е правилно едно малолетно дете да има възможност да играе самостоятелно пред блока(например) да направи нарочна тема (важна е, наистина), но тук би трябвало да става дума за детската агресия и за това, че примерите за безобразни жестокости по време на престоя в училище са все по-чести...И това се случва без на някой да му се вменяват отговорности за това, без да има ясни регламенти за това кой се грижи за децата през междучасията и пр. , и пр. Аз се притеснявам всеки ден, откакто съученик на сина ми бе пребит в стола от по-голям ученик, затова че малкият не знаел къде да се нареди(още не могат да се оправят много добре-в първи клас са) и без да иска прередил баткото...,а на друг съученик му беше сцепена главата с част от голяма ледена висулка, в двора на училището, през междучасието. Няма други свидетели освен деца...Кой съблюдава дисциплината и реда в междучасията...??? Примерите, които мога да дам от собствени впечатления само за няколкото месеца, в които синът ми е в училище са толкова много, че просто се изумявам...Та затова мисля как може да се промени това и какво (на първо време) може да се направи.
  Колкото за извънкласните занимания-тук съм съгласна напълно. Примери си имаме и ние предостатъчно, не е нужно да ходим в Германия, че да видим. Когато аз бях малка, ходех на пиано, на солфеж, на театрален кръжок (викахме му драм-състав Grinning), свирех на йоника като акомпанимент в детска вокална група, посещавала съм и разни кръжоци (към училището) за какво ли не...а сестра ми ходеше на тенис, на балет, пееше в групата, ходеше и тя на кръжоци какви ли не... Но всичко това беше безплатно (когато беше към училището) и с доста малка такса (ако беше към читалището). Живеем в други времена и сега тези неща са екстри-за всичко се плаща, при това не малко. Би било хубаво да има към училищата нещо, което да е по-евтино, но пари за това едва ли някой министър ще даде(пък бил той и много по-отстъпчив от Орешарски Simple Smile), да не говорим, че в бедна държава като нашата едва ли ще е резонно. Но, все пак, ако се погледне на това като на приоритет, на нещо, което е важно за бъдещето на нацията, може да се намери начин...И тогава много повече деца наистина ще могат да се занимават с нещо свестно във времето след часовете...
  Но аз ще се върна отново на училището и междучасията, на отношенията и безконтролните безобразия, които се случват там. Мисля, че за темата това е най-сериозния проблем...и предлагам да изказваме мнения и предложения по него. Peace

# 140
  • на терасата
  • Мнения: 663
Цитат
Но аз ще се върна отново на училището и междучасията, на отношенията и безконтролните безобразия, които се случват там. Мисля, че за темата това е най-сериозния проблем...и предлагам да изказваме мнения и предложения по него.

Според мен едно от първите неща, които трябва да се направят по този въпрос, е родителските настоятелства да ИЗИСКВАТ присъствие на дежурни учители в коридорите, в стола, при лавките. Да има график за тези дежурящи учители, за да се знае кога кой е бил дежурен и да носи съответната отговорност. Песимист съм, обаче, че такава идея ще бъде приета радушно от учителите. Ако има майки от форума, които са в родителски настоятелства, моля, да споделят опит. Ще ми бъде интересно.

# 141
  • Мнения: 494
 А точно! На родителската среща след две седмици точно това ще предложа. Проблемът е, че и аз много-много не вярвам да има съгласни учители. Те и сега имат ужасно много забрани и много от правомощията им са отнети, та дори и да са там какво? Какво от това? Замислила съм се много точно какво да предложа и как да стане приемливо...

# 142
  • София
  • Мнения: 62 595
и мен ме притеснява това, че едва ли ще стане. Особено откакто минават на делегирани бюджети ще гледат колкото може да икономисват.

# 143
  • Варна
  • Мнения: 2 268
В темата, която пуснах за изчезналото яке в училище, се каза, че задължително дежури учител в  междучасието. По един на етаж, нещо такова. Значи вече го практикуват, но ползата май не се вижда...
Днес минавах през училището на дъщеря ми и гледам.... погром над едни забити в земята пластмасови тръби, явно за закрепване на нещо като ограда, не е ясно все още какво. Изглежда училището ще прави нещо за спорт или подобно. Да, ама децата не са на същото мнение, "чупи докато не остане здраво!" Та в тази връзка се размислих, как би могло да се предотврати тази вандалщина. Ами освен да се монтират камери за наблюдение, друго не измислих. И да са надеждно защитени, защото що е камък в двора задължително ще литне към тях. Скъпо е предполагам, но не е невъзможно. Да съберат пари от родителите ако се наложи, не вярвам много да се опънат.

# 144
  • София
  • Мнения: 62 595
Ние като бяхме деца какво правеха? Който чупи - купи. И няма - не искам, няма - не мога. Иначе намалено поведение или изключване.
И то при положение, че не съм фен на соца.

# 145
  • Мнения: 9 052
А zащо пък не родителска инициатива? Защо да не дежурят родители? Колко са коридорите и колко са учениците (прави по 2 родители) . Ако тов прави по 1 ден веднъж на половин или 1 година , друго пречка ли е ? Може би на много не им се zанимава, но искат някой да се zанимава? Да , но и на учителите ако не им се zанимава иzвънредно?
и Крисал , не е държавата бедна, а крадена. Всеки дърпа, влачи в къщи и не вижда в каква раzруха се превръща околната му среда ... Как егоистично може да ритне стълбата по която се е иzкатерил или да и окраде стъпалата , zа да си напали камината, беz да мисли, че един ден децата му ще искат да я полzват същата таzи стълба, но няма да могат ... Толкова ли сме уверени в себе си? Да докато се отнася само zа нас сме се нагодили, но ето идват децата и вече не е въпрос на собствено аz , а на общество, zащотот те се сблъскават с останките му.  

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво е това за дежурствата, но познай в дивия капикализъм как ще се случи тази работа. Да не говорим, че ако повечето родители трябва само по един час да изкарат в двора на училището ще получат инфаркт. И аз съм си мислила за това, но колкото повече мисля, толкова по-песимистично ставам настроена като гледам какво е наоколо.
От друга страна, щом ме задължават да си пращам детето на училище, то и държавните и общинските отговорни за това трябва да си вършат работата. Не може аз да търча за всичко, което някой друг не върши. Така се получава порочен кръг - никой не си гледа своята работа, защото трябва да гледа чуждата.
Мислила съм и за частно училище, ама и за там чувам различни работи.

# 147
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Ние като бяхме деца какво правеха? Който чупи - купи. И няма - не искам, няма - не мога. Иначе намалено поведение или изключване.
И то при положение, че не съм фен на соца.
То и сега си е така, до колкото знам, обаче като не знаеш кой е виновника? До към 19,30 - 20.00ч. има хора в сградата, а след това какво се случва- "тъмна Индия". Двора не е чак толкова огромен и ако се е случило в учебно време все някой ще забележи нещо. Thinking

# 148
  • Мнения: 9 052
...
От друга страна, щом ме задължават да си пращам детето на училище, то и държавните и общинските отговорни за това трябва да си вършат работата. Не може аз да търча за всичко, което някой друг не върши. Така се получава порочен кръг - никой не си гледа своята работа, защото трябва да гледа чуждата.
Мислила съм и за частно училище, ама и за там чувам различни работи.

Мииии ... дайте да променим zаконите , да сатнат по удобни и да не се zадължават децата да ходят на училище ???? Тогава всеки ще си прави както му е кеф?

# 149
  • София
  • Мнения: 62 595
Не става въпрос за кеф, а за това всеки  да си върши работата. Точно както е в Германия.

Общи условия

Активация на акаунт