Сектите-какво знаете за тях

  • 35 590
  • 364
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 5 370
Трансалп, ако знаеш от кои години си задавам твоите въпроси, ама само ако знаеш. Ако нямах един-единствен акаунт, щях да си помисля, че съм влезнала с втория си и пиша аз.
От цялата работа най-много последователност и смисъл има в постингите на Феята. Поне АЗ така виждам нещата.
П.С. Аз съм бивш член на църква, но не стигнал до т.нар. кръщение. След като се борих дълго време със себе си, реших, че не ми е там мястото, че не съм толкова извисена или отдадена.
Но чак постфактум ми се изясниха мноооого от нещата, за които и ти пишеш.

# 346
  • Мнения: 8 163
Еди, извинявам се, ако съм създала впечатление, че искам разправии на верска основа. Така ли звучи написаното от мен наистина?  newsm78 Пък аз така се старая да запазя неутралитет...

И понеже си говорим за това какво знаем за сектите, ето да видите лицата на няколко от шепата последователи на Мун в България.

Моята тактика при определянето на дадено религиозно сформирувание като секта е да търся информация от различни източници, най-вече от хора, които са напуснали групата. Те са били вътре, познават теологията на сформируванието, знаят практиките и са развили изключително критична гледна точка спрямо групата, към която са принадлежали. Макар и емоционално обвързани, такива хора могат да дадат много точна и изчерпателна информация (напр. книгата на … 52;ун; провокирана от Ели_ си поръчах и книгата на … 44;еи).

Опитът ми показва, че да спориш с представителите на секти е абсолютно безпредметно. Ако наистина искаме да предпазим повече хора от това да бъдат въвлечени в подобни машини за $$, трябва да сме готови с обективна информация, а не с плюнка и бяс.

Последна редакция: пт, 20 юни 2008, 23:28 от Фея-кръстница

# 347
  • Мнения: 2 759
Моята тактика при определянето на дадено религиозно сформирувание като секта е да търся информация от различни източници, най-вече от хора, които са напуснали групата. Те са били вътре, познават теологията на сформируванието, знаят практиките и са развили изключително критична гледна точка спрямо групата...
                     Е, на мен това не ми звучи много... Все едно да питаш за брака само разведените  Mr. Green.

# 348
  • Мнения: 8 163
Моята тактика при определянето на дадено религиозно сформирувание като секта е да търся информация от различни източници, най-вече от хора, които са напуснали групата. Те са били вътре, познават теологията на сформируванието, знаят практиките и са развили изключително критична гледна точка спрямо групата...
                     Е, на мен това не ми звучи много... Все едно да питаш за брака само разведените  Mr. Green.

# 349
   Ние с мъжа ми/още ходехме тогава и  бяхме на среща даже/, точно бяхме завършили библейско училище и ни напитиха едни  йеховисти на кея.Естествено бяхме много надъхани, с пресни знания, но без особен опит в споровете със сектанти.Та  то си стана едно такова наистина безмислено разтягане на  локуми и фехтовка със цитати от Библията.При което, те  така умело разместваха запетаи, точки, думи та текста наистина придобиваше друг смисъл.В началото се правехме на обикновени минувачи, но когато  взеха прекалено да изнасилват  божието слово се разкрихме, че знаем  за какво става дума и...Ами наистина смисъл няма да се спори.Те си бяха убедени в своето, колкото и очевидно да беше , дори за малко дете, че текста говори  съвсем друго и то без заобикалки.
  И с бахаите сме говорили.Те пък са друга крайност.Приемат всичко с  огромна усмивка, само мир да има.Но хем с едната ръка приемат,  но с другата не пускат, колкото и  да е в противоречие с  това, което им говориш.Миш-маш Tired страшна история.А в концертите им няма  грам  намек за духовност, само  евъргрийни и  известни парчета.Затова и публиката им  беше все от тинейджъри и млади хора, които ги гледаха  влюбено и ...Наистина не бива да си затваряме очите  за това повече.Децата ни растат в такова върло време.

   Ако имам възможност, ще се постарая да  извадя полезни линкове.

# 350
  • Мнения: 3 164
Вече за 3-ти път ми звънят на вратата  от "Свидетели на Йехова" Rolling EyesКазвам им, че нямам време , а те уж само за малко Close, следващият път ще ги отрежа директно, аман от досадници ooooh!

# 351
  • Мнения: 2
       Вярно е , че не съм запознат със сектите.Имах в предвид че човек може да се пази от тях ,като сам избере в какво да вярва.Да разсъждава върху написаното -християнство, будизъм или друго.Не виждам смисъл да търся други вярвания ,когато Бога ,който по един или друг начин се е докоснал до моя живот е Господ.
      Един от свидетелите на Иехова /или както там се пише/ идва 3 пъти до вратата ни.Дава списания  и беше мн добронамерен.Казах му последният път ,че моите разбирания се покриват от части с православие,от части с евангилистите-в същност не виждам някакви кой знае какви противоречия в двете /може би някои ще скочат Simple Smile/, но така и той не дойде повече.Попитах го защо да си говорим на събирания ,след като обичам да чета и сам да разбера значението и че ако слушам какво другите ми казват може да не съм разбрал със сърце и душа и т.н.Значи ако ние знаем и вярваме -на тях не им трябват такива хора.Защо ви е да знаете дали нещо е секта или не - евентуално да им повярвате ли?Аз просто така не бих повярвал на нищо.Бих говорил и изслушал всеки стига да не стане неуправляем Simple Smile
      Питал съм се как ,какво  лъжат в сектите.Кажете ми  нещо -да кажем за християнска секта ,че другите ще са мн различни,но за християнството какво могат да ми кажат ,което аз като запознат що годе с Библията да не мога да преценя дали е истина или лъжа.Например да продам всичко и да им го внеса на сметка ли?Може би с не толкова безочлива лъжа ще започнат.Темата е мн мн сериозна в предвид потърпевшите, които са преминали от там,но от страни ми се виждат малко наивни и глупави сектанските схващания.
     

Последна редакция: нд, 22 юни 2008, 22:35 от transalp

# 352
   Aко си запознат с  християнството, с доктриналната част по същество, то  коя и да било секта няма как да те примами.И не само това, но даже  и в нормалните църкви би могло да се стигне до разни отклонения, които можеш веднага да разпознаеш.Давам елементарен пример.Чух, че в Канада например  имало  църкви ,според  това , в коя прослойка на обществото си.Ако си  богат, ходиш в една, ако си беден- съответно в друга.И НИКОГА едните и другите не се мешат,  няма начин да си беден, пък да попаднеш в църква за богати.Ето това вече е разминаване  с  библейското схващане  за равнопоставеността на всички, където и  роб и цар стоят  на една трапеза. Но това е  по-малкото зло и не касае баш основното послание, което Бог има за хората.
   Изключително пагубно би било, ако те  накарат да повярваш, че Христос не е  бог/ един от  ипостасите на Троицата/ .А само духовен водач, велик учител, първородния/ а не единородния/ син на Бога,  а по-малкия му брат е дявола.Или, че  са нужни  дела за спасението на  душата ти, понеже Христос е  умрял на кръста само  за хората от  неговото време, а сега  това не важи. И подобни  неща, касаещи  човешкото спасение.Тези неща изглеждат  безмислени за атеистите, но те са  същинския проблем.А не, че  по някои секти/ култове/ не се ядяло това или онова,  взимали дрога, правели безразборен секс и пр. Тия неща  доста хора си ги правят и без да са жертва на култове, а така от  любопитство и много свободно време, но тях никой не ги гони за нищо- те така са избрали да живеят.
  И пак подчертавам, че много хора са я прочели един път библията и вече  си мислят, че всичко им е ясно.Но не е така.Тия по култовете така  извъртат  една дума, та  #Crazy

  Простете ми, но само  да обясня на transalp, ще си позволя един цитат. Значи  това е стих, който  свидетели на Йехова така  четат, че  излиза , че Христос не е бог.Питай ме как го  правеха, не мога да ти кажа сега, но имаше  дума или запетая разместена/ в техен превод на библията естествено/, за да го натаманят.Направо лапаш въдицата и това си е.
1 Иоаново 5:20   Знаем още, че Божият Син е дошъл и ни е дал разум да познаваме истинния Бог; и ние сме в истинния, сиреч в Сина Му Исуса Христа. Това е истинският Бог и вечен живот.
Ти какво разбра от този стих?Мисля , че е пределно ясно.Но те не го разбират така, а  че Христос е син, но не е бог ooooh!
 

# 353
  • Мнения: 545
хм. а не ви ли се струва, че все пак не е лошо да има вероучение в училищата?

герик, много правилно, с една забележка: само ако декларират (лъжовно), че са Християни.

Пример за друго - мюсулманите зачитат Христос като пророк. Разликата със сектите е, че не претендират да са християни - имат си вяра, и не лъжат каква е тя.  Дори и да правят грешка, не е умишлено, още по-малко злоумишлено, а и са точно като нас - вярват в един и единствен Бог. Примера го давам само за уточнение, да не почваме религиозен дебат, не му е тук мястото.


# 354
  • Мнения: 1 849
Еди, не искам да започваме религиозен дебат, само да вметна нещо за исляма.
Те се наричат с друго име, но когато влезеш в сайтовете им те са пълни с "доказателства" от Библията, че Мохамед е предречено, че ще дойде. Самия Коран е един много лош препис на Стария завет.
Разликата между двете религии е колкото от Миглена и Милена... Но човек ако не е запознат добре с основните доктрини е лапнал въдицата от раз...
(много обичам мюсюлманите!, моля ви не се засягайте от поста ми)

# 355
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 713
   Aко си запознат с  християнството, с доктриналната част по същество, то  коя и да било секта няма как да те примами.И не само това, но даже  и в нормалните църкви би могло да се стигне до разни отклонения, които можеш веднага да разпознаеш.
 

Абсолютно вярно. Понапреде ви споменах, че самата аз съм излязла от една доста консервативна евангелска църква с дългогодишна история и членство в конгрешанския съюз. Проблемът обаче беше в пастора, който започна да манипулира членовете, четейки Библията и правейки абсолютно свободни интерпретации. Започна да пророкува, но с разминаване в основните доктрини и да "вижда сънища", чрез които си позволяваше да дава тон в живота на доста млади хора (15-18 годишни). Ми това си беше жива секта, под шапката на конгрешанския съюз (един от първите протестантски в България и даже май първия). Целта му беше да държи членската маса и когато идват чужденци и мисионери да виждат колко млади и ентусиазирани хора има там и да наливат пари в "църковната" сметка.

# 356
  • Мнения: 5 370
хм. а не ви ли се струва, че все пак не е лошо да има вероучение в училищата?



Имаше преди време тема за вероучението. Против съм като предмет  ВЕРОУЧЕНИЕ. ЗА съм това да е "История на религиите" и да се учи от 10 клас нататък. Личен опит-бивш учител и класен съм, та ми е ясно, че докъм 9-10 клас да се говори и учи за религия е....мишън импосибъл. Нужно е да попреминат първите вълни на пубертета и учениците да поулегнат.

# 357
хм. а не ви ли се струва, че все пак не е лошо да има вероучение в училищата?



Имаше преди време тема за вероучението. Против съм като предмет  ВЕРОУЧЕНИЕ. ЗА съм това да е "История на религиите" и да се учи от 10 клас нататък. Личен опит-бивш учител и класен съм, та ми е ясно, че докъм 9-10 клас да се говори и учи за религия е....мишън импосибъл. Нужно е да попреминат първите вълни на пубертета и учениците да поулегнат.
   Не съм сигурна , че  е невъзможно  да се преподава религия и на по-малки деца.От личните си наблюдения мога да кажа, че дори деца на 4-5 години възприемат много лесно тези неща, но поднесени им по подходящ начин.Същото важи и за  по-големите, пак по мои наблюдения.Да не забравяме, че  не бива  тези уроци да са само сухо богословие, а да се  пригодят към  реалния живот и проблемите на децата.Как да ги приложат на практика и пр.Даже аз самата сега стоя  с отворена уста в  часовете на неделното училище, когато им преподава определен учител.Има  хора, които го умеят, това си е.Децата ги усещат тия неща- кога е само урок и кога излиза от сърцето.Не мисля, че  трябва  да  бъде  оценяван такъв предмет, а да е само информативен и по желание.Но ролята на църквата е  по-решаваща по еъпроса.Само там може да се получи  точна и обективна информация по религиозните въпроси.
  Нали не си купуваме обувки от хранителен магазин?Същото е и със  религията, там е мястото на църквата и семейството да дават пример.

Последна редакция: пн, 23 юни 2008, 18:57 от gerik

# 358
  • Мнения: 8 163
Против съм като предмет  ВЕРОУЧЕНИЕ. ЗА съм това да е "История на религиите" и да се учи от 10 клас нататък.
И аз съм "за".

Първо, защото смятам, че вярата трябва да се избира, а не да се натрапва.
Второ, защото повече знания водят до информиран избор, плод на интелектуална преценка и перспективно мислене.
Трето, защото именно тийнейджърите са най-податливи на сектите и култовете.
Четвърто, защото информацията, поднесена с уважение към представителите на други религии ще допринесе за толерантността към правото на избор на другите. Човек трябва да е достигнал определена психическа зрялост, за да осъзнава необходимостта от свободата да бъдеш който си, а не майка си, баща си или дядо си, понеже му носиш името.

Пак твърдя: предпазването от сектите и култовете трябва да става с информация и интелект, а не с емоции и стадно мислене.

# 359
  • Шотландия
  • Мнения: 2 859
Имаше преди време тема за вероучението. Против съм като предмет  ВЕРОУЧЕНИЕ. ЗА съм това да е "История на религиите" и да се учи от 10 клас нататък. Личен опит-бивш учител и класен съм, та ми е ясно, че докъм 9-10 клас да се говори и учи за религия е....мишън импосибъл. Нужно е да попреминат първите вълни на пубертета и учениците да поулегнат.
   Не съм сигурна , че  е невъзможно  да се преподава религия и на по-малки деца.От личните си наблюдения мога да кажа, че дори деца на 4-5 години възприемат много лесно тези неща, но поднесени им по подходящ начин.Същото важи и за  по-големите, пак по мои наблюдения.Да не забравяме, че  не бива  тези уроци да са само сухо богословие, а да се  пригодят към  реалния живот и проблемите на децата.Как да ги приложат на практика и пр.Даже аз самата сега стоя  с отворена уста в  часовете на неделното училище, когато им преподава определен учител.Има  хора, които го умеят, това си е.Децата ги усещат тия неща- кога е само урок и кога излиза от сърцето.Не мисля, че  трябва  да  бъде  оценяван такъв предмет, а да е само информативен и по желание.Но ролята на църквата е  по-решаваща по еъпроса.Само там може да се получи  точна и обективна информация по религиозните въпроси.
  Нали не си купуваме обувки от хранителен магазин?Същото е и със  религията, там е мястото на църквата и семейството да дават пример.
Всъщност, geric, говорите за различни неща. Ти смяташ, че е възможно и добре да се преподава религия на по-малки деца, а Жозефинда мисли, че не е добре. Тя е радетелка на "История на религиите", което обикновено обхваща основните религии - това са различни неща.

Аз също смятам, че е добре да има "История на религиите" с информация в какво вярват, как са произлезли и т.н. , както и е този предмет може да се преподава след 9-10 клас, не по-рано. А ако родителите искат детето им да бъде научено на основите на религията, която те са си избрали, да го запишат в неделно училище към църквата.

Тоя въпрос в различните страни е уреден по различен начин - въпрос на избор на съответната държава. Тук, в Шотландия, например, повечето училища са светски, но има и църковни, май католически. В по-големите градове, разбира се има и мюсюлмански и може би и други училища. Обаче основното религиозно обучение за малките, чиито родители са в най-разпространената религия, става в църквите - има групи за всички възрасти, които си имат занимания, по време на службите, след първата част те отиват в други помещения и там се обучават под формата на игра явно, защото им харесва. Често изнасят представления на религиозна тематика, пеят песнички и т.н. Отделно си имат по интереси други групи, отново към църквите. Разбира се, има и много голям избор от клубове и др.п. към училищата за деца от нерелигиозни семейства. Но като цяло, по мое впечатление, работата с децата в църквите е много сериозна и сваля доста голяма част от товара от плещите на родителите, защото не всеки знае достатъчно и може да научи детето си на всичко. В това отношение поне доскоро православните християни в България са оставени да се борят самички.

Нещо друго също ми направи впечатление - когато се кръщава дете, на практика майката и бащата обещават да го възпитават в християнски добродетели, както и останалите членове на църквата обещават да помагат с каквото могат детето да се възпитава по този начин. Кръщенето не означава, че детето става член на църквата - когато порасне, почне да разбира и има установено мнение, ако иска да стане член на църквата, преминава през курс и тогава бива прието - когато решението е негово и осъзнато. Пълна свобода на избора.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт