Имаме кофти проблем с Райфайзен

  • 10 168
  • 82
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 3 094
Бо, 0.4% е наказателната такса върху остатъка от кредитното задължение. Съветът на моите контакти е да отидете в клона, в който сте теглили кредита, защото може да подадете молба и евентуално има шанс да ползвате някакви дори и минимални преференции.

# 76
  • Мнения: 3 094
Каспър, това е политиката, защото настроенията на пазара са такива - приповдигнати, в ивестна степен дори наивистични. Когато българският кредитоискател стане адски критичен, от друга страна добре подготвен с материята (у нас традицията на свободно договоряемото кредитиране е била все пак прекъсната около 50 години) и банките ще клекнат и ще подбират кадрите под лупа, ще инвестират в обучението им и дори в поведението им.

И към всички - ще си позволя най-важни съвети да обобщя при взаимоотношение с банка и всяка друга финансова институция:
1. Да знаем, че ние сме психологически така обработени от реклами, съседи, роднини, настроения и очаквания, че е необходимо непрекъснато да се охлаждаме, за да преценим реално трябва ли ни кредит и защо ни трябва?
2. Да помним, че рекламата е направена по поръчка на съответната банка така, че да няма лъжа и неприятности за нея, но да знаем винаги да четем малките и бързи буквички в рекламите и между редовете. думите в рекламите не се подбират еднозначно, те имат много-планови послания.
3. Да знаем, че финансовите учреждения работят само и единствено за всяка възможна печалба и не са благодетели и благотворители. Никой не ги задължава да ни информират персонално за изменения и всякакви допълнителни такси - ние сме тези, които трябва да питаме и да се интересуваме. Кредитният ни инспектор не е нашата бавачка. (освен , че може и да е некомпетентен или лично да не му допадаме).
4. Ако трезво се преценим, че кредитът ни трябва точно сега - да направим всичко необходимо да се информираме и дори образоваме в извества степен с видовете кредити, обезпечения, законови последствия, такси и принципи на кредитирането. Да направим проучване на банките (и да намерим добронамерени и добросъвестни познати, които могат да ни консултират безпристрастно в избора ни и да ни дадат подходящ съвет). След като изтеглим кредит наше остава задължението непрекъснато да се информираме за изменения в нормативната база, съответно в практиката на съответната банка. Трябва да ни стане хоби да се ослушваме за финансови новини. Често да звъним на кредитния ни инспектор (с него трябва да се запознаем, защото ако той си смени работата и го замести друг, трябва някой да ни представи на новия служител, който ще ни поеме досието и ще ни обслужва оттук насетне) или да се отбиваме в офиса на банката, откъдето сме теглили кредита за новини, за проверка състоянието на кредитния план и сметките ни, за ъпгрейдване на цялостната ни информация по договора, общите условия и тарифата на банката.
5. Да си напомняме винаги ,че поради кредитния бум и поради цялостността на икономическата ситуация у нас е твърде вероятно да попаднем на неподготвени, некомпетентни, мързеливи, невъзпитани и прочие служители. Това изисква да сме винаги подготвени със знания и търпение. Също така да помним, че има гореща линия за въпроси и оплаквания, както и канален ред за жалби, въпроси и възражения - от супервайзора на въпросния служител та до Виена.
6. Да знаем, че и ние грешим често, не се информираме изчерпателно и се водим по емоции - за грешки и пропуски от това естество само и единствено ние сме си виновни. Всяко невнимание по отношение на кредит и кредитна карта не завършва невинно.

Последна редакция: чт, 27 мар 2008, 10:21 от Bastet

# 77
  • София
  • Мнения: 2 381
Bastet:
"Никой не ги задължава да ни информират персонално за изменения и всякакви допълнителни такси - ние сме тези, които трябва да питаме и да се интересуваме."
За допълнителни такси не, но в моя договор за потребителски кредит например изрично беше записано, че трябва да ми пратят уведомление за промяна в лихвения процент и нов погасителен план. Е, не го направиха. За сметка на това ми пращат рекламки за "Зареди отново" и т.н. неща по пощата. Човек наистина трябва да следи за законови промени и какво става с кредита му, за да няма неприятни изненади или поне да разбере за тях по-рано. 

# 78
  • Мнения: 3 094
Bastet:
"Никой не ги задължава да ни информират персонално за изменения и всякакви допълнителни такси - ние сме тези, които трябва да питаме и да се интересуваме."
За допълнителни такси не, но в моя договор за потребителски кредит например изрично беше записано, че трябва да ми пратят уведомление за промяна в лихвения процент и нов погасителен план. Е, не го направиха. За сметка на това ми пращат рекламки за "Зареди отново" и т.н. неща по пощата. Човек наистина трябва да следи за законови промени и какво става с кредита му, за да няма неприятни изненади или поне да разбере за тях по-рано. 

виж какво пише в скобите на това, което си извадила от контекста ми...............след това виж точка 5. и си процедирай............Мисля, че бях повече от изчерпателнаSimple Smile.

# 79
  • София
  • Мнения: 2 381
 Hug
Bastet, няма какво да процедирам вече. Платих го предсрочно въпросния кредит.
Но си права - смениха се кредитните инспектори и новите не са много в час, така да се каже. В клона, от който си теглих кредита, нито един от предишните инспектори не е останал.

# 80
  • Мнения: 139
Анджък Peace.Да пиша отново нещо и от мен. Предлагам номинации:
1.Райфайзен -за най-некоректна банка #Cussing out
2.Райфайзен- за най-уникално некомпетентни служители Shocked
3.Райфайзен -за най-некоректно отношение към клиента #Crazy
4.Райфайзен -за най-подвеждаща реклама Outta Joint
5...................Но не на последно място- за абсолютното им безхаберие от мнението на клиентите.

Съгласна съм с всяка дума.

Веднъж ми се наложи в рамките на 10 минути да обясня на 2 техни служителки, защо съм им занесла копия от платежните към бюджета преди да наредя заплатите. Задаваха ми въпроси от рода, а вие да не сте се объркали, тука е посочена друга банка, и някаква Сибанк е получател (от друга банкова сметка плащаме осигуровките, а заплатите минават през Райфайазен). Трябваше 2 пъти подробно да обяснявам, че Райфай не събира бюджетните, а ги събира "някаква Сибанк", какво е бюджетно плащане, и че Райфай не могат да ни пуснат заплатите без да са се уверили, че фирмата ни е наредила всички осигуровки(тоест декларация + копие от платежните). След това трябваше да обясня, че да, всъщност парите са наредени, нали виждат платежните и вчерашната дата, и номерчето и въобще...

Много са зле.

# 81
  • на пистата
  • Мнения: 5 843
не съм чела цялата темо,но да каза,че по некоректна банка от тази не съм срещала.служителките некомпетентни и ...... и за 8 месеца от както сме теглили кредит от тях 3 пъти ни вдигат лихвата.просто нямам думи,ако знаехме тогава...

# 82
  • Мнения: 175
Рефинансиране от друга банка е изходът. Ще платиш някаква глоба, но тя е нищо в сравнение със скоростта, с която вдигат лихвите в Райфайзен. Чудя се как тази банка въобще има клиенти

Общи условия

Активация на акаунт