трябва ли да контролираме децата

  • 2 525
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 25 620
Моя син е на 14 год. и тази година е кандидат-гимназист. Вие бихте ли избрали гимназия която той не харесва,но сте сигурни,че е по-добрата? Трябва ли да имаме контрол над избора му за гимназия или да се доверим на него?

Аз капитулирах пред избора на сина ми, не можах да се преборя, а и баща му беше твърдо зад гърба му. Не, че не одобрявам училището, което избра, просто исках да пробва силите си и в езикова гимназия. Той обаче категорично отказа да го пишем като желание и аз трябваше да отстъпя. Не знам от гледна точка на бъдещето кое би било по-правилното решение, тепърва ще разберем. Но май сегашният му избор ще му е от по-голяма полза, отколкото задоволяването на майчината амбиция.   newsm78

# 16
  • Мнения: 3 200
Моя син е на 14 год. и тази година е кандидат-гимназист. Вие бихте ли избрали гимназия която той не харесва,но сте сигурни,че е по-добрата? Трябва ли да имаме контрол над избора му за гимназия или да се доверим на него?

Защо си сигурна, че за него е по-добрата тази, която ти си му избрала?

Последна редакция: пн, 23 юни 2008, 20:25 от cool_witch

# 17
  • През девет планини в десета...
  • Мнения: 1 271
Дами аз съм майката на 14 годишния кандидат-гимназист.При нас въпроса е езикова или математическа гимназия в Ямбол.Двете у-ща по принцип са най-елитните в града.Ние искаме в математическа,а той в езикова.Повече му вървят езиците,но ние мислим че математиката трябва да се знае защото без нея не може да продължи нагоре.Много сме объркани.

# 18
  • Мнения: 229
Езиковата ще му е по-полезна. Математиката не е от кой знае каква помощ после, докато да знае езици винаги ще е голямо предимство. А и ако той няма влечение към математика, и да се скъсате, няма да можете да го направите математик. Езиковата не е лош избор, оставете го да учи там. Това е моето лично мнение.

# 19
  • Мнения: 2 161
И какъв ще стане ако завърши математическа и не продължи да учи след това?Кондуктор.Езиковата гимназия е нещо друго.

# 20
  • Мнения: 1 517
Докато се сблъскваме по моите стълби ,в моят дом,смятам безсрамно да им нарушавам правата.

Ха така   bouquet Чак безсрамно не, ама все пак да си имат едно наум.

# 21
  • Мнения: 205
Дами аз съм майката на 14 годишния кандидат-гимназист.При нас въпроса е езикова или математическа гимназия в Ямбол.Двете у-ща по принцип са най-елитните в града.Ние искаме в математическа,а той в езикова.Повече му вървят езиците,но ние мислим че математиката трябва да се знае защото без нея не може да продължи нагоре.Много сме объркани.

Запиши го там, където иска той.Да научи език е вжно и може би по от полза.Аз съм завършила езикова гимназия и в класа ми имаше момче, което искало да учи другаде, но родителите му го записали там, защото мислели, че ТРЯБВА да научи език.Така го научи, че....Той нито желание имаше, нито му се отдаваха кой знае колко езиците, нито нищо и в крайна сметка се получи едно голямо мъчение-за него, за родителите му, за учителите.Е, с големи усилич успя да завърши-и каква полза има от това, че е завършил езикова гимназия като не знае нищо?Така че помисли ако успеете да си наложите мнението за математическата гимназия, да не се получи нещо такова при вас-неприятно е , наистина

# 22
  • Мнения: 667
Дами аз съм майката на 14 годишния кандидат-гимназист.При нас въпроса е езикова или математическа гимназия в Ямбол.Двете у-ща по принцип са най-елитните в града.Ние искаме в математическа,а той в езикова.Повече му вървят езиците,но ние мислим че математиката трябва да се знае защото без нея не може да продължи нагоре.Много сме объркани.

Аз също съм за езиковата гимназия. Ако искаме да общуваме със света, трябва да владеем чужди езици. По мое мнение едно дете след завършване на гимназия трябва да владее поне два чужди езика.  Това ми се струва много трудно извън езикова гимназия.
Каквото и да стане, желая му успех!

Принципно мисля, че нашите деца трябва да бъдат контролирани.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 867
Защо противопоставяте математическото и езиковото обучение? Те не се изключват взаимно! В зависимост от интересите и мотивацията си, едно дете може да научи много неща в различни области.

Аз продължавам да твърдя, че трябва да се вслушваме в децата си. Не си представям да пратя някоя от дъщерите си да се занимава с това, което аз съм избрала за нея, при положение, че сърцето й явно я влече в друга посока. Не става дума дали изобщо да учи, или не, а какво да учи. Друг е въпросът, ако детето каже, че не иска да ходи на училище - тогава ще търся начини за мотивиране.

# 24
  • Мнения: 7 091
Говоря от личен опит в тийн годините ми........,

Радвам се, че при теб е проработило, защото при мен беше пълна противоположност на описаното. И досега съжалявам за повечето съвети, които съм приела от родителите си. Не казвам, че са били лоши родители, просто са ме съветвали според възможностите си, но аз съм на мнение, че ако едно "дете" има акъл в главата си, то може да се обоснове какво и защо иска и съответно да си вземе решението само, стъпило на основната на обоснованите съвети на родителите си.
Незачитането на мнението на въпросното"дете" за мен лично не би довело до нищо добро в дългосрочен план.

# 25
  • Мнения: 2 803
Много индивидуално е. Принципно съм за контролираната свобода. И детето ми винаги расте под зоркият ми поглед. Но не налагам мнението си, само обяснявам, че ако постъпи така, ще следва ...това. Понякога съм страшно категорична и просто не разрешавам, защото......... Наистина според детето и според обстоятелствата.

Общи условия

Активация на акаунт