Някой който разбира от реклама може ли да ми обясни...

  • 3 488
  • 59
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 212
Обаче тази "напомняща" реклама е безсмислена, защото:
1. хората, които пият "Загорка" я пият и без рекламата;
2. хората, които не харесват "Загорка", в каквато и бутилка да им  я сложиш, пак нема си я купят;
3. хората, които пийват бирица навън по заведенията предпочитат "Туборг", "Хайнекен", "Стела" и ако ги има в менюто заедно със "Загорка", никога няма да си я поръчат.

И така...какъв е смисълът от тази реклама? ....

 Stop
Забравяш онзи сегмент, който никога не е за пренебрегване ..... хората / пиячите , де  Wink /, които тепърва формират вкусове !
Сигурно би могло да се изчисли статистически, колко младеж само това лято ще пийне за първи път да утоли жажда с бирица ....
Защо да не бъде тя "Загорка" ?!

П.С . Е , кой си пие кафе ... пак наздраве с кафето ще си вика ,няма да се влияе от разни реклами .... м-да  Wink Laughing

# 46
  • Мнения: 641
Аз пък се чудя друго- как ще напръскаш прасенцето под мишниците си с дезодорант и ще ухаеш чудесно Crazy

# 47
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Аз пък се чудя друго- как ще напръскаш прасенцето под мишниците си с дезодорант и ще ухаеш чудесно Crazy

О, ще се получи страхотно ухание ... Дано носът ми е запушен, ако попадна на такова.  Sick

# 48
  • Мнения: 2 448
Абе то и аз се чудя Кока Кола защо си хвърлят парите за реклама, след като , в което и заведение да седнеш /айде в 99% от всички/ като безалкохолно се предлага само това, т.е. така или иначе си я купуваш, ама рекламират хората, не спират.

# 49
  • Мнения: 3 634
За мен опаковката е не по-малко важна от съдържанието. Не купувам консерви, които се отварят с отварачка и като цяло не обичам хранителни продукти, които са сложно опаковани.

# 50
  • Мнения: 25 655

Ако ти продават Загорка в тетрапак опаковка за 50 ст. и до нея Загорка в стъклена бутилка за 1 лв. кое ще си купиш?


Хм, този въпрос няма еднозначен отговор. Като гледам как вървят продажбите у наше село, тези, които пият бира в пластмасови шишета, минаха на Шуменско. Тези със стъклените бутилки - на Туборг, Хайнекен и прочие. Загорката определено се бойкотира, освен от младежите, които я предпочитат, защото се напиват по-бързо с нея.
Добре, че са софиянци, иначе заводът да е фалирал досега.  Mr. Green

ПП Сериозно, заралии са много чувствителни към качеството на Загорката и фактът, че не я купуват, би трябвало да светне червената лампичка на производителя. Само с реклами и бирфестове не става, трябва и качество.

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Обаче тази "напомняща" реклама е безсмислена, защото:
1. хората, които пият "Загорка" я пият и без рекламата;
2. хората, които не харесват "Загорка", в каквато и бутилка да им  я сложиш, пак нема си я купят;
3. хората, които пийват бирица навън по заведенията предпочитат "Туборг", "Хайнекен", "Стела" и ако ги има в менюто заедно със "Загорка", никога няма да си я поръчат.

И така...какъв е смисълът от тази реклама? ....
С т. 1 и 2 съм почти съгласна, но с т.3 грешиш. Навън по заведенията масово се пие Загорка. В нашия магазин най-търсена е бирата, която е рекламирана в момента. Мой познат от Туборг премина на една друга много рекламирана заради евентуалната печалба под капачката(мисля Ариана беше). Пък взе, че и спечели и ходи до Австрия на мач.

# 52
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Добре, че са софиянци, иначе заводът да е фалирал досега.  Mr. Green

Не знам, како, за какви софиянци пишеш.
Според мен са старозагорски емигранти, настроени носталгично  Mr. Green

П.П. Сега сериозно.
Не вярвам някой да се заблуждава, че пластмасата е по-добра опаковка от стъклото.
Количеството в опаковката също не е без значение.

Когато една марка да се набива в очите, мозъците и ръцете на хората постоянно, по какъвто и да било начин (но позитивен, все пак) е гаранция за успех в продажбите.
Трябва да си малоумен, за да не го разбереш.

# 53
  • Мнения: 83
Всичко това е маркетингова стратегия, изхождаща от правилата на съвременния мърчандайзинг, който все повече започва да се превръща в една своеобразна наука, съчетаваща в себе си маркетингови похвати, ролята на цветовете, психологията на потребителя, склонността му към покупка, дизайна, и изобщо изцяло превръщането на търговския вид, подканващ към покупка. Някой беше споменал за жизненият цикъл на продукта, което е напълно вярно. Когато една фирма разработва определени продукти, те са в различни стадии от живота си. Ако в етапа на въвеждане, те не носят почти никакви печабли, поради вложените в тях инвестиции за реклама, проучване на пазара и т.н, в етапа на растеж, те носят най-големи печалби. Основно тогава компаниите получават своите приходи от този продукт, а същевременно развиват други продукти в различни етапи на ж.ц. Когато продуктът достигне своята зрялост, се забелязва спад на продажбите, което се свързва вече с психологията на потребителя. Потребителите могат да се обособят на няколко групи - някои от тях са експериментатори, които веднага купуват стоката, щом се появи на пазара, други изчакват тя да се наложи като модна, а т.нар. консерватори накрая възприемат стоката. Когато една фирма бележи края на жизнения цикъл на своя продукт, тя има няколко варианта - или да прекрати производството на този продукт или да въведе някаква модификация, най-често промяна на опаковката, за да започне този продукт своето възраждане. Затова много компании залагат на този похват, предпочитат да проведадат мащабна маркетингова кампания в прайм тайма, промоции и др.подобни, така те запазват част от консерваторите и друга част от хората, които не съвсем са се отказали от тази марка заради някой заместител.
От друга страна, най-вероятно е компанията да е заложила на мащабното често рекламно послание по радио, тв и всички останали медии, защото е доказано, че след определен брой честота на рекламните послания, потребителят извършва покупка, ако не от любопитство, то заради честите напомняния. И все пак да не забравяме, че фирмите разчитат на съотношение 70% /30% в полза на импулсивните покупки, отколкото на редовните почитатели на тази марка. Ако един продукт се отличава с някаква характеристика от своите конкуренти, това увеличава шанса му да бъде предпочетен. Това беше някаква стратегия, но пък и визуалният мърчандайзинг се гради точно върху визуалната презентация, хармонията на цветовете и предпочитанията към даден нюанс. Става все по-модерно и всички магазини се декорират според тази наука. И затова магазините са подредени точно по този начин, определени продукти са на нивото на очите, други остават в мъртвата зона, златния триъгълник, магията на цените, завършващи на 99, музиката е такава и затова крайните каси невинаги работят, един вид манипулация, но това е друга тема... Прекалено дълъг стана поста ми, за което се извинявам, дано да съм успяла да се изкажа и да ме разберете.  Peace

# 54
  • Мнения: 25 655
Прекалено дълъг стана поста ми, за което се извинявам, дано да съм успяла да се изкажа и да ме разберете.  Peace

Абе, разбрах те, даже много добре. Благодаря за лекцията по маркетинг. Сигурна съм, че си напълно права.  Peace  bouquet
Ама... Що си мисля, че има нещо много сбъркано в цялата тази работа? Че по-добре е да се работи върху качеството на един продукт, отколкото върху представянето му, особено, когато става въпрос за стара и отдавна утвърдена марка?
Знам, знам... Знам, че много искам. То кое ли вече е истинско - млякото ли, сиренето ли, кашкавалът ли, колбасите ли, че и бирата да прави изключение? Седнала съм да се тръшкам, що като отвориш бутилката Загорка не те лъха миризма на хмел, ами на спирт. Лигла!  smile3538

# 55
  • Мнения: 83
Може би всичко изхожда от печалбарството и минимизиране на разходите с цел най-висока печалба, затова най-вероятно се пренебрегва вкусът и качеството на една добре позната марка бира, която, ако не се лъжа, е на едно от първите места по продажби, в смисъл, че е държи голям пазарен дял. Най-общо казано, няма на какво да се заложи в тази реклама и се залага на бутилката. Аз по принцип не пия бира, но предполагам, че е от значение самата бутилка.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Явно хората все пак съдят за книгата по корицата. Накъде без шарения? Wink

# 57
  • Мнения: 7 837
Разбирач от реклама, разбирач от бира, Борис... разбирач от реклама, разбирач от бира, Борис...роднина, милиционер.
Бутате се с лакти като на манифестация.

# 58
  • Мнения: 3 423
Не знам, како, за какви софиянци пишеш.
Според мен са старозагорски емигранти, настроени носталгично  Mr. Green
Горките! Много добре знам какво им е!
Борисе, ти не си целевата група, не се вълнувай толкова.
Бих те разбрала, ако бяха оакали реклама на любимата ти близалка.

# 59
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
След последният пост на Борето (който няма да може да видите, защото той добре се постара да бъде пределно възпитан), същият ще иде за две седмици в отпуск.

Общи условия

Активация на акаунт