Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 200 874
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 825
  • София
  • Мнения: 2 351
titi_s, а като се прибереш вечер и почнеш да храниш петимата си мъже защо не опиташ да включиш някой от тях за помощ с детето?
Аз лично го обучавам моя хубостник дори и като си върша домакинската работа.Давам ти идеи.Готвиш вечеря и той ти се вре в краката и пречи.Дай му и на него една филия хляб, нож за масло - тъп и заоблен и вилица, една дъска и той спокойно ще реже хляба.Ти лука или картофите.Дай му купичка пълна с макарони и лъжица и му дай да бърка.Същевременно му обяснявай какво правиш.Ето режа лук, реже се с нож, ножа е остър.Ти режеш хляб, ето имаш си нож.Бъркам яденето, ти бъркаш с лъжица.Моята тенджера е голяма, а твоята купичка е малка.Очертаването по контур е полезно за финната моторика, реженето с нож също.Дай му да нанизва макарони на връвчица за обувки - това също е полезно за финната моторика, ти си готви манджата междувременно.Обучението на децата не е задължително да става на маса.Обучаваме ги да се справят с ежедневието, а това става в ежедневието.Обучението на маса е просто помощ за това ежедневие.А знаеш ли защо се работи толкова много за финната моторика?Ако не са ти обяснили да ти кажа?

Апропо с моето дете работят ежедневно трима специалисти, а допълнително 2-3 пъти седмично включвам още поне един терапевт.Аз и каката и таткото постоянно го занимаваме и пак си мисля, че е малко./ Цялата терапия, която се провежда с него е във вид на игра/

# 826
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Сладко пате - картите са снимки с допълнен текст отдолу, какво точно е изобразено на снимката. За съжаление след като съм свалила всичко за даунлодване , не съм запомнила сайта. Иначе приличат много на това, което е качила Десислава в "пикасата", категориите плодове и транспортни средства са подобни. Категориите, които съм си изтеглила са няколко - кое животно как прави - под картинките как "казва" животното. Както казах - спорт, превозни средства, цифри и т.н. На пауър пойнд са. Ако искаш - на лични ще ми дадеш координати и ще ти ги пратя - цяла папка са.

# 827
  • Мнения: 1 434
http://www.wunderkind.kiev.ua/flash.htm

Гармоничное развитие ребенка  Гленн Доман

http://www.kid.ru/rebenok/index.php#R0202

Раздел "Презентации Power Point"
http://www.danilova.ru/storage/present.htm
: Глен Доман. Методика. Карточки. Растения. Ягоды
-http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1651
Глен Доман. Методика. Карточки. Животные. Домашние животные
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1550
Глен Доман. Методика. Карточки. Цвета
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1676
Глен Доман. Методика. Карточки. Транспорт. Поезда
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1666
Глен Доман. Методика. Карточки. Часы
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1677
Глен Доман. Методика. Карточки. Фрукты
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1675
Глен Доман. Методика. Карточки. Украшения
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1670
Глен Доман. Методика. Карточки. Вычитание. От 0 до 10

 Глен Доман. Методика. Карточки. Счет от 0 до 10. Яблоки

http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1508

Глен Доман. Методика. Карточки. Счет от 0 до 10. Мячики
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1505
Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки разные
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1537

Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки развивающие
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1536

: Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки первые
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1535
 Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки мягкие
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1534
 Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки сюжетно-ролевые
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1538
: Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Игрушки. Транспорт
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1539
Глен Доман. Методика. Карточки. Дети. Детские предметы
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1540
Глен Доман. Методика. Карточки. Детские развлечения. Часть 1
http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1541



http://www.artbevza.kiev.ua/?p=1511




http://www.misteriyadetstva.ru/doman.html

# 828
  • Мнения: 120
Катина благодаря за съвета.Аз това го правя в смисъл той така и така ми е в краката му обяснявам какво правя бъркаме манджа,но той на се интересува много от това т.е не му е интересно.Когато не му е интересно и не иска да го прави даже напротив става нервен и ме удря.Колко пъти съм сядала да рисувам уж че на мен така ми харесва и го поглеждам да видя дали му е интересно и на него,той ми взема листа и моливите прибира ги и ми иска нещо друго.От там ми идват трудностите.У дома може да се слуша народна музика да се четат книги,да се гледат анимации или да играем с колички и да се борим с бате.

# 829
  • Мнения: 1 818
Темата ми стана много интересна...ще я следя Heart Eyes

# 830
  • Мнения: 75
Ще помоля майката, която даваше Концерта да ни напише какво става. Доволна ли е от резултата и дали забелязва странични ефекти.

# 831
  • Мнения: 1 434
Здравейте  реших да споделя  с вас един  тест  .Метод за определяне  на психическото  развитие  на децата  от ранно детство на  А.Ю.Панасюк  и  Л.А Бударева.

1.Сглобява  картинка  ,разрязана   на 3 части (или дали  може да реди пъзел  20,30  и повече части)

2.Може да ходи по тясна дъска.

3.Сгъва лист хартия .( или  кърпичка   до  форма квадрат)

4.Разбира  противоположни аналогии.(Детето се пита :1.Мишката е малка,а слонът  какъв  е?2.Снегът е  студен  ,а  огънят е ....? 3.Ти си  момче  а  Мими е .....?
Задачата се счита за изпълнена  ако детето  е отговорило   на 2 от 3-те въпроса .

5. Употребява  поне   едно   прилагателно  при  разказ   по сюжетна  картинка(разказ  по картинка)

6.Правилно назовава  3 от 4 цвята(  червено ,зелено ,жълто ,синьо,оранжево... и т.н )

7.Разказва приказки.

8.Завършва рисунка  на човек (На детето се показва  незавършена рисунка  на човек  с  1 крак,1 ръка ,1 ухо, без  уста  и с  1  око  и се пита "Какво   е това  ?".
Отговорът се записва След това  експериментаторът  казва "Тук е нарисуван  не целия  човек ,нали ?"Дорисувай го!"  ако  детето  не може  да дорисува  пропуснатите  части се пита ."Къде са ушите  на този  човек ?"Ако  това е недостатъчно се пита- "Къде   му   е другото   ухо?",и даже показва на детето  да дорисува  ухото .Ако детто  отново реагира ,предприема се  още един опит  за стимулация  на неговата активност )

-Брои  ( съзнателно)   до   3-4  ( или   до   10 )

9.Разказва за онова ,което е нарисувал или направил.

10. Разбира  какво е студ ,умора,глад("Какво  ще направиш ,когато   ти е студено ?..когато си гладен...когато си уморен  ?
Задачата се счита за вярна ако  детето   е отговорило на 2 от 3 въпроса .

11.Знае предназначението на   парите (Нужно е  да се изясни   знае ли ,че парите  служат  за закупуване .Показват  му се   няколко   монети,можели   да ги назове.

# 832
  • Мнения: 1 434
Тест  на   Брюне  и Лизин.Скала  за психомоторното развитие пре разнното  детство .


Три години

1. Построява мост от  5 кубчета.
2. Съединява пъзел от 2 части.
3. Сравнява  2  линии.
4. Копира кръг.
5. Изпълнява  3 действия по инструкции.
6.Повтаря  6 срички.

2.Четири  години


1.Копира квадрат,триъгълник,кръг.
2.Сгъва лист по диагонал.
3. Описва картина
4. Изпълнява 5 инструкции.
5. Повтаря 3 цифри.
6.Познава  13 думи,изразяващи действие.

Пет години

1. Строи  стълба от 10 кубчета.
2.Възпроизвежда  сложна фигура .
3.Прави пъзел от 4 4асти
4.Различава сутрин от вечер
5.Повтаря 12 срички.
6.Изброява  4 кубчета.



# 833
  • Мнения: 1 434
Стериогностичен тест  за скрито тактилно усещане на Нанси Тейлър .


Теста е предназначен  за деца от 2-4 год .Този тест спокойно  може да се прилага  и от родителите под  формата  на   игра.


Предметите   които   участват в теста  трябва да се различават по форма,материя, и размер .

1.Твърда гумена топка ( диаметър  5 см ) 2  Пластмасова  лъжичка .Метална  малка количка  - 5 см
-Кученце с пълнеж( дълж  8  см   широчина  5   вис -  8 см )
-Пластмасово  столче играчка   с крачета  и облегалка ( тип от комплектите на Барби )
-Монета
-Пластмасово копче
На детето   което    е с ръце   зад   гърба  се дават  в едната  ръка  последователно отделните  предмети .Детето трябва да каже какво му е поставено в ръката.По  желание се  тестуват   едната или двете ръце .

 Играчката  трябва  да е малка ,    и  спокойно детската   ръка да   го обгръща и усеща.  bouquet

# 834
  • Мнения: 1 434
Коректурна проба   за устойчивост на вниманието.

Методиката е модификация  на пробата на Бурдон ,предназначена  за деца  от 2-3 год .Тя е пригодена  за изучаване  устойчивостта  на вниманието.От детето    се изисква  да посочи"всички   ябълки.които са нарисувани на картинката .
Другия  вариант е по -сложен .,от  детето се изисква да     закръгли   всеки  вид  картинка с определен  цвят като  го открива сам    без да му помагате.

Гъба-червен
Листо-зелен
Цвете-Жълт
Круша -кафяв


http://vsetesti.ru/wp-content/uploads/2007_04_12/burdon_child_01.jpg
http://vsetesti.ru/wp-content/uploads/2007_04_12/burdon_child.jpg

За дете  над  6  год  възраст   което познава  цифрите от 1- 10

http://vsetesti.ru/wp-content/uploads/2007_04_12/burdon_07.jpg

  bouquet

# 835
  • Мнения: 1 434
Здравейте    препоръчвам ви    поредицата   руски   книжки  за развитие на  вниманието   Simple Smile

Умные книжки. Найди отличия. Развиваем внимание. 2-3 лет
http://rapidshare.com/files/84417412/UK_otlichiya_2-3.rar

Умные книжки. Найди отличия. Развиваем внимание. 3-4 лет

http://rapidshare.com/files/84638505/UK_otlich_3-4.rar

Умные книжки. Найди отличия. Развиваем внимание. 4-5 лет

http://rapidshare.com/files/--нажми_для_загрузки--/UK_otlichiya_4-5.rar

Тестове за деца   на  6  год  възраст
http://rapidshare.com/files/--нажми_для_загрузки--/Testy_dlya_detey_6let.rar

Последна редакция: пт, 18 яну 2008, 22:20 от bluevelvet

# 836
  • Мнения: 1 434
Здравейте мами   нищо не пишете харесвате ли материалите които поствам   кажете  вашите   впечатления Flutter  bouquet

# 837
  • Мнения: 549
bluevelvet благодаря ти!
Аз успях да си сваля презентациите от руския сайт на Powerpoint , но с тези последните умните книжки и тестовете нещо не ми се получава   Sad, сигурно нещо аз не правя както трябва  newsm78. Моля някой ако е успял да ги свали да ми ги изпрати, ако не е много нахално от моя страна!  Praynig

bluevelvet всичко , което публикуваш е много полезно поне за мен!  Hug

# 838
  • Мнения: 1 434
Здравей  nadejda.v.l   щом ви харесват   периодично  ще    пусна  цялата серия книжки   която  е много полезна  за    развитие на говора, мисленето ( тук  са  дадена  методиката по която  във  вкъщи   да  действате  ...какви  въпроси  да задавате   апликациите  са много  хубави )
Логика -  различни  видове тестове   тк    съм изкупила   целия набор   Моливко   а имам и тези  руските  особена разлика  няма   с тази разлика че трябва да превеждате от руски на български, и нашето Моливко е черно бяло  докато  всички  руски  са цветни  ( това е в плюс  особено  за тези които  сега учат  цветовете).

За да   можете да ги   разглеждате  трябва да имате инсталирани  две програмки.
1. Djvu -  http://djvu.org/resources/
2.Acrobat  Reader  -   http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html


Тестове за деца  - 4  год

http://rapidshare.com/files/--нажми_для_загрузки--/Testy_dlya_detey_4_let.rar

За ден два   ще кача всички    адреси  в  един  блог   за да  не пиша постоянно... както  в пикаса  .
сайтовете за книжки   търсете тук  http://desipeeva.blogspot.com/
др сайт  е този                                  http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79

Последна редакция: нд, 20 яну 2008, 16:57 от bluevelvet

# 839
  • Мнения: 553
Здравейте, нашия батко сега е на 7г, но още като малък личната лекарка изрази съмнение че е ена границата на хирепактивно дете. това след като й е оплаках че изобщо не спи ""достатъчно всее като навит и че на моменти дори става агресивен от някаакво вътрешно напрещение, абе съклет направо го тресеше детето и това го изнервя и сатваше омагьосан кръг.
С таткото не искахме да ходим по доктори и да го тъпчем с успокоителни- горе долу това знаех за хиперактивните деца през 2002г.
Решихме че просто детето има много енергия която не изразходва и му се нарушава баланса между физическа умора, психическа умора и почивка. тати започна да се "бори"  с малкия разбойник докато се измори /нужно ли е да казвам че дедето се уморяваше досат след татко си/ и аз се опитвах да следя в рамките на детския цикъл от спане опознаване на света и двигателна активност с нищо да не прекалява и да ги редувам съзнателно, защото детенце явно не можеше да се справи с това- много впечатлително и реагиращо дете беше. Това което ставаше около него напълно го обсебваше и макар и уморен не почиваше, макари бодър- не лудуваше и макар и спокоен не се съсредоточаваше ако имаше друг дразнител.
Като започнахме да се стараем да се уморява физически пропорционална на неговите потребности и другите неща започнаха да влизат в релси- след борбите приятно заморен вече можеше да се съсредоточи върху нещо занимателно което предполага търпение и стоене  мирно, а след тези две неща и заспиването вече не беше мисията невъзможна. За мен това си остават деца с по-голям капацитет, които ако не го реализират тази енергия която имат става разрушителна и саморазрушителна. но ние сме твърде уморени за да можем да имимпонираме и ако не осъзнаем че това е нужно и наложително- не го и правим

Това е моята история, сина ми още е в графата на по- палавите деца, но се научи сам да редува психическо и физическо натоварване- просто вече осъзнава по-добре потребностите, ние сме му показали как да ги задоволява. Сам редува тихите и бурните игри, а вече- бурните игри и ученето. Ходенето на детска градина плюс бурните игри вечер с тати при нас  бяха ключа който насочи нещата в правилната посока.
Пожелавам ви и на вас да успеете да "създадете достатъчно работа" на малките пумпалчета  това да се окаже достатъчно. Продължавам да мисля че това не е болест и недостатък а сила и мощ, която обаче ние трябва да ги научим да управляват дбре. Макар и ние самите да не я притежаваме и да знаем как. Това е като да трябва да се научиш да караш изтребител и колело- естествено че първото е по-трудно, по-бавно и докато се опитва детет на сляпо пораженията са по- големи. Но пък когато се научат именно тези деща ще са адаптирани към огромния стрес и бързопроменящия се свят в който живеем и за тях, с тхехния увеличен капацитет, той ще е не стресиращ и омаломощаващ а красиво предизвикателство, които ще им носи задоволство а не преумора. Това са децата на бъдещето- нека ги учим как да овладеят силата си а не да ги приравняваме към нас- по-слабите и да ги окастряме отсега. Знам че е трудно да им се насмогне, но вярвам че това е правилния път, и от резултатите които пстига сина ми- едно по думите на учителките си не само схватливо и умно но и някак мъдро дете. Ниския прав на дразнимост е всъщност богатство, което или го има или го няма- като таланта- не се възпитава. Именно той го прави способен да забелязва и реагира и опознава много повече и по-бързо света и при правилните условия- дори да задмине връсниците си. 

Общи условия

Активация на акаунт