Посъветвайте ме как да продължа

  • 3 312
  • 53
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5 370
Доста се чудих преди да пусна тази тема, най-вече се притеснявах от факта, че някои майки могат да си помислят, че се "фукам" с детето си, но.....ще попитам пък.

Много пъти съм споменавала, че имахме много добра детегледачка. Станислав покрай нея започна изведнъж да приказва с цели, дълги изречения, почти без да произнася думите по бебешки. Наскоро обаче установих, че ....те са научили почти цялата латинска азбука!!!(имаме такова детско компютърче, там даже ми показа как попълва буквите в думичките, на английски) Shocked И разпознава числата от 0 до 9 без проблем, дори като го запитах веднъж напосоки като обърнем 9 наопаки какво се получава той отговори "6".
Знае и доста букви от кирилицата, абе въобще......
Та....чудя се, предвид крехката му възраст, дали по някакъв начин да продължим заниманията, и под каква точно форма? Баща му е против английски/френски и всякакви езици от детската градина, аз съм...раздвоена.

Ох, объркано е много.....аз самата съм знаела азбуката на около 4 годинки, малко по-късно съм можела да сричам, на около 5 г. и половина си четях. Whistling  Дали да "форсирам" нещата, имайки предвид факта, че той попива страшно бързо, или да спра процеса? newsm78

# 1
  • Мнения: 1 298
Не бих 'спряла процеса'. Simple Smile

Очевидно имаш любознателно дете, което бързо научава.
Бих го стимулирала определено. Това с английския също ми се струва добра идея.
Децата учат лесно език, а той вече знае азбуката.

# 2
  • Мнения: 25 600
Няма нужда "да форсираш" нещата, просто осигури необходимата среда детето ти да се развива, без да го спираш или забавяш. То само ще си подаде темпото, просто го следвайте.
Чуждоезиковото обучение в ДГ е добра идея, но само като се набляга на слуховите методи - много игри, песнички, стихчета... Няма нужда да пришпорваш писането и четенето, освен ако детето само не настоява. И... много внимавай с подбора на учителя, от него зависи дали ще има успех, или детето ще загуби интерес.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да излезе, че и аз се фукам с моите, но мога да кажа, че съм минала през нещо подобно. Забелязах, че са доста любознателни и много лесно учат. Мислих, мислих, четох и започнах да комбинирам къде прочетеното, къде карах по инстинкт.
Накратко, процесът не трябва да се спира. На малка възраст децата трупат знания за света като цяло, учат имена на обекти, класифицират, учат връзки между обекти, както и връзките между някои явления. Противно на очакванията не се опитвах да задълбочавам знанията в една област , а да работа за разширяване на знанията най-общо казано. Ако в един момент им четях книжки, в другия започвахме да строим мост, после да слушаме музика и да пеем и т.н. Водех ги където ми хрумнеше - на музеи, на картинна галерия, на кино, на театър..., трудно ми е да се сетя всичко, но всяко нещо, което можех да им покажа го показвах и обяснявах. В един момент ги записах на групови занимяния - пеене и танцова - да се срещат с други деца със същите интереси, да видят колко е хубаво като се трудят и да се получава един хубав продукт, да си намерят приятели.

Дълго стана, но за това се сещам в момента. По мое субективно мнение съм постъпила по подходящия начин.

Не се отказвай и не робувай на стари клишета. Направи това, което смяташ за добре.

# 4
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 290
Не бива нато да спираш нещата, нито да ги форсираш. Знания и умения се трупат постепенно и бавно.
И аз на 4 години съм знаела азбуката, а на 5 четях вестника на дядо. В първи клас умирах от скука. Не мисля, че това е добър вариант.
Аз не съм привърженик на ранното "затормозяване" на децата с чужди езици( знам, че тогава им е по- лесно да го учат, знам), но щом като детето ти така или иначе неусетно е изградило добра основа и му е интересно, запиши го на английски.

# 5
  • Мнения: 5 370
Mного се радвам, че мислим еднакво до момента.....сега остава да се преборя с мъжа ми и да запишем Станиславче на допълнителните занимания по езици в детската градина. Стискайте палци.  bouquet

# 6
  • Мнения: 817
Поздравления за умното детенце!  bouquet
Не мисля, че е лошо, дори и да си решила да се похвалиш с детето си, напълно нормално е!  bouquet
И според мен трябва да го поощрите по някакъв начин да продължи да развива уменията си! Успех!  bouquet

# 7
  • Мнения: 5 370
Поздравления за умното детенце!  bouquet
Не мисля, че е лошо, дори и да си решила да се похвалиш с детето си, напълно нормално е!  bouquet
И според мен трябва да го поощрите по някакъв начин да продължи да развива уменията си! Успех!  bouquet
Embarassed Embarassed
Благодаря, благодаря, жалкото е, че не аз съм в основата на тези хубави иначе неща.......тооолкова много пропускам покрай пуста работа и амбиции.....Аз просто констатирах. Confused
Но, за сметка на всички тези неща, не иска да си махне памперса за голяма нужда. Mr. Green
Съвсем осъзнато.

# 8
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 290
Ееее, не може пък да ти е перфектно детето  Crossing Arms

# 9
  • Мнения: 5 370
Ееее, не може пък да ти е перфектно детето  Crossing Arms
Joy hahaha Определено не може, съгласна съм.

# 10
  • Мнения: 2 757
Как може да се чудиш - спри му естественото развитие. Нали трябва да слушаме "специалистите", а не природата.
Егати и въпроса  #Crazy Някои родители съвсем са изключили мозъка и инстинктите си и са готови да питат хората дори неща от сорта Да ида ли до тоалетна   Joy

# 11
  • Мнения: 2 885
Това с пампата - Стефан я махна за ден /една събота/. Свършиха памперсите и толкова. Не се поддадох. Laughing

За английският в ДГ, даже си е задължителен.
А за заниманията - Моливко/Ръка за Ръка/ Аз съм в детската градина са много интересни програми, по които децата се занимават в ДГ. Днес разглеждах последната на издателство Изкуства и много ми хареса, от Моливко не съм възхитена. За английският - BabyTV като фон и филмчета без превод. В книжарниците има подобни книжки и за изучаване на езика - цветове, форми, предмети. Детето започва да учи съзнателно чужд език на 5 годишна възраст и тогава съвсем съзнателно го записваш в Алианса.

# 12
  • Мнения: 5 370
Как може да се чудиш - спри му естественото развитие. Нали трябва да слушаме "специалистите", а не природата.
Егати и въпроса  #Crazy Някои родители съвсем са изключили мозъка и инстинктите си и са готови да питат хората дори неща от сорта Да ида ли до тоалетна   Joy
Офф топик - ако не се беше заяла, просто щях да се замисля дали някой друг не се е логнал с твоя акаунт. Mr. Green
Между това да ПИТАШ, искаш СЪВЕТ и да ВЗЕМЕШ решение разлика правиш ли?
Или си пишеш просто за спорта, както обикновено? Wink

# 13
  • Мнения: 654
от собствен опит знам че децата до 4 години са като попивателна.после откриват и други неща.мисля че не е нужно чак да го записваш на разни уроци,просто продължете по същия начин.с игри се учи по лесно.

# 14
  • Мнения: 3 367
Dalеч съм от мисълта че "заниманиятА" ЗА 4 год ги научават на кой знае какво,нашата дъщеря ходи на 3 неща,но моята цел е по-скоро социални умения и да вижда че света е шарен,не да проговори испански на 5 и да плува на състезание на 6..
*
Има редица начини да се развива и без курсове ако бащата е против и 6м английски биха създали напрежение в дома (кака с англ.гимназия да го гледа 2-3.седмица, филмчета,книжки,пс игри на езика и редица други)
*
Иначе аз съм за езиците с 3 ръце,децата ни говорят 2,учат 3-ти на курс 1/седмично,не мисля че се претоварват или каквото,но както казах това не е занимание тип "седя и пиша",играят,пеят,повтарят (и да искаме до 7=8 год не могат да учат структурирано и да прегряват,защото просто изключват,особено момчетата)
*
И да искаме-не можем "да спрем"развитието,децата си имат път и няма нужда зорлем да си вкараме или изкарваме от измислени рамки..

# 15
  • Мнения: 2 755
...Детето започва да учи съзнателно чужд език на 5 годишна възраст и тогава съвсем съзнателно го записваш в Алианса....
Този вариант съм избрала и аз.  Peace
На този етап сина ми знае азбуката и цифрите, брои до 20.  Wink Чудесно се забавлява с Буквенката (CD). Когато му чета приказки го оставям той да прочита заглавията, естествено буква по буква. Не го насилвам. Съобразявам се с неговото темпо и ако видя, че има интерес към нещо, му съдействам. За език, ще изчака още една година. Като говоря с майките на децата от групата на сина ми, които посещават уроците по английски, оставам с впечатлението, че на 3-годишните още им е рано. Е, в края на крайщата децата са различни и ако има някое на което много му се отдава език, защо пък не. Rolling Eyes
За сега приоритет давам на физическата подготовка и техническите занимания. Laughing

# 16
  • София
  • Мнения: 416
според мен не трябва да си спираш детето

# 17
  • Мнения: 654
В детската градина дъщеря ми знаеше близо 100 думи.Беше и интересно , а и госпожата си гледаше работата добре.Понякога вечер пееше английските детски песни за лека нощ на батко си.Но в първи клас нещата се промениха защото госпожата влиза изпява урока и излиза.
Правя разлика защото във втори клас на баткото преподава едно госпожа и нещата бяха супер.В трети клас дойде тази госпожа която сега преподава на малката и нещата се промениха.
Човек десетина години е дете ,  а поне 80 възрастен.Не пришпорвайте децата.Времето е тяхно и на тази възраст е за игри.

# 18
  • София
  • Мнения: 3 249
Дай Боже повече такива деца като твоето Praynig Според мен бавачката ти е страшна, щом му е повлияла така. И ако самото детенце го прави с желание аз апелирам и таткото да го подкрепя. Според мен интереса към книгите, учението, изкуствата и тн се формира още в най-ранна-детска възраст. Момичетата преди мен са ти дали много добри идеи за английския. Аз все още нямам опит в тия неща, тъй като човечето ми е на 2 и засега се учим да говорим Simple Smile

# 19
  • Мнения: 7 723
... жалкото е, че не аз съм в основата на тези хубави иначе неща.......тооолкова много пропускам покрай пуста работа и амбиции.....Аз просто констатирах. Confused
...

....Ох, объркано е много.....аз самата съм знаела азбуката на около 4 годинки, малко по-късно съм можела да сричам, на около 5 г. и половина си четях. Whistling  Дали да "форсирам" нещата, имайки предвид факта, че той попива страшно бързо, или да спра процеса? newsm78

Жосефинке, не осъзнаваш ли, това му е генетично заложено.
....на майка си се е мЕтнал... Peace

Естествено, че процеса не можеш да го спреш, дори и да искаш.
Просто му осигури мегдан за развитие.

...и не разбирам защо таткото да е против
изучаването на някакъв език на детскоградинско ниво.... Thinking
Ама това си е ваш проблем, де Wink

# 20
  • Мнения: 5 370

На този етап сина ми знае азбуката и цифрите, брои до 20.  Wink Чудесно се забавлява с Буквенката (CD). Когато му чета приказки го оставям той да прочита заглавията, естествено буква по буква. Не го насилвам. Съобразявам се с неговото темпо и ако видя, че има интерес към нещо, му съдействам. За език, ще изчака още една година. Като говоря с майките на децата от групата на сина ми, които посещават уроците по английски, оставам с впечатлението, че на 3-годишните още им е рано. Е, в края на крайщата децата са различни и ако има някое на което много му се отдава език, защо пък не. Rolling Eyes
За сега приоритет давам на физическата подготовка и техническите занимания. Laughing
Тонита, благодаря ти за включването, мисля, че твоето мнение ми дава и другата страна на нещата.

Сетих се, че и аз имам буквенката.......ще трябва пак да започна да му я пускам.

# 21
  • Мнения: 5 577
Според мен, ако е прекалено подготвен преди 1 клас, като започне ще му е скучно ... ще е от тези деца, които не слушат в час, защото просто им е незинтересно, знаят нещата и ... безмислено.

Според мен нито да се форсира, нито да се стопира - да се остави както си е, на естествен процес.

Grinning Иван ми пречи малко, незнам дали се изразих правилно

# 22
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Миии, ще се позова на спомени. На 4.5 сричах, но мразех да чета, просто не исках. Смятах-събиране и изваждане до 10. Натискаха ме да уча немски (нали се говорело отрано, дрън-дрън). На 6 без малко почнах да чета с удоволствие. На 7 си умирах от скука в училище и така до края на трети клас.
Резултатът-не се справям с разказвателни предмети-тиквата ми е като сито.
Аз съм против ранното обучение по каквото и да е, ако интензивността не може да продължи и при положение, че на детето ще му понесе (всички си ги обичаме, но резултатът няма как да знаем). Айретен, че в моята гимназия имаше такива наказани, които пускаха по бързата програма и завършваха на 16 години 12 клас. Ми, тая програма бе спряна заради ниската успеваемост.
Има цял живот да учи и пак няма да знае.

Но ми е рехаво около врата, щото засега просто се боря с това някой да вземе да почне да чува и да говори  Laughing, та може просто да завиждам.

# 23
  • Мнения: 5 370
[quote author=Baguette Viburnum link=topic=324346.msg8414694#msg8414694
Има цял живот да учи и пак няма да знае.

Но ми е рехаво около врата, щото засега просто се боря с това някой да вземе да почне да чува и да говори  Laughing, та може просто да завиждам.
[/quote] Joy
Да ти го дам за една седмица и после да кажеш пак дали ще завиждаш?
Освен това отвсякъде чувам "ми то каквато майката-такова и детето"(демек, че на майката устата трудно спира) Mr. Green

# 24
  • Мнения: 3 089
ще ви чета.
бях обявила петра за глупавичко детенце. на 2 г. не обелваше и дума. и после изведнъж за 2 месеца проговори смислено и разбираемо; след още 3 седмици дядо й я запозна с бг азбуката, а сега вече брои до 20 /ако е в настроение/ и прави изречения, които дори мен смайват - изпозлва и думи, които ние самите рядко включваме в ежедневната си реч. все още не знам какво да я правя. към момента си мисля да я запиша към всички занимания, които се предлагат в ДГ /тази есен ще е 1ва група/ и от там насетне ще мисля - надявам се другарките в ДГ да ме ориентират към какво има уклон.
инак аз самата считам, че не се занимавам достатъчно с децата - 2 броя с малка разлика, работа от в къщи дори вечерите и уикендите, едва това лято стигнахме до зоото, на куклен театър е ходила самоведнъж, по детски клубове стъпва само по рождени дни - някак изтървах кога детето дръпна толкова много и как точно се случи.
...за разлика от брат си, който умее единствено да се халосва, търкаляйки се тетрално по земята, и да се тряска във всеки възможен и невъзможен ръб на всека възможна мебел  Mr. Green

# 25
  • Мнения: 145
Не спирай детето, а напротив, ако има желание повишавай познанията ....език, спорт, пиано, нещо друго, щом имаш гледачка, значи тя ще може да го води напред-назад. Взползвай се и се гордей с момчето. то наистина е умно. Дано продължи така.

# 26
  • Мнения: 3 447
Горещо препоръчвам Буквенката и Цифренката, Киро много ги обича и доста неща научи от тях.

# 27
  • Мнения: 7 821
Здравей,
Доколкото разбирам детето сега е прието в градина и ти се чудиш дали там да го записваш на английски.
Ще ти кажа какво ни съветваха учителките и на двете ми деца в първа група - "не ги записвайте, поне не в началото".
За детето така или иначе ще има период на адаптация - с новото място, с децата, с учителките. Децата които ходят на английски ги взимат от тяхната група, събират ги с деца от други групи, на ново място с нова учителка. Това в първите месеци създава ненужен допълнителен стрес.
Има и един друг момент - децата в градините, дори в първа група, не си играят по цял ден, те имат учебни тетрадки и занимания. Обикновено 3 сутрин и 1 или 2 след обяд. Това не е лошо, но тези които ходят на езици го правят по време, в което другите си играят или имат така наречените свободни занимания и/или ги извеждат на вън. Което значи, че записвайки детето си на език ти го лишаваш от играта му и почти сигурно от излизането на вън. Което отново в началото не е особено умно.
Иначе аз съм "за" заниманията с децата, след като те проявят интерес за тях е приятно, а никой не може да ме убеди че това е лошо.
Успех в избора.

# 28
  • София
  • Мнения: 3 880
хайде, и аз да се фукам тогава, ако това ще те успокои и насърчи да продължиш и занапред в същия дух.
моят син, в момента е на 3 г. и 9 месеца, играе много компютърни игри, повечето от които доста сложни за възрастта му. познава цялата азбука, и това е от повече от 1 година вече, като може да пише поне 10 букви. числата също ги знае до 10 от много преди да навърши 3.
още преди да навърши 2 години разпознаваше и знаеше какви звуци издават повече от 20 животни, както и всички цветове, вкл. сиво, лилаво, оранжево и най-различни производни на основните...
проговори от много рано, в момента говори със сложни изречения, сложни думи и вкарва доста хумор и ирония, които са много нетипични за дете на тези години (все пак имам база за сравнение).
айде, стига с "фукните"...имай предвид, че малко деца на тази възраст дават такива заложби и няма нищо лошо тези неща да се насърчават. ние с татко му сме решили да насочим тази огромна енергия на този ранен етап от възрастта му повече към спорт, отколкото към езици и учение. поне до навършването му на 7 г.

# 29
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
да не ви попаря само...
И аз имах много бурно и бързаразвиващо се дете. Наистина в 1ви клас й беше доста скучно, защото на 2.5г. познаваше азбуката, на 5г. пишеше свободно и почти без грешка изречение от над 3-4 думи...
И сега, постепенно се изравни с връстниците си. Че даже биде надмината, защото останалите, освен, че имат знания, имат и лукавство и наглост и хитруване. А моята само със знанията си остана.
Така, че Жози - естествен ход на събитията. Щом детето "поема" му давай и обучавай. Но не и насилствено, само за да е по-по-най.

# 30
  • Мнения: 651
Е, естествения ход на събитията за Станислав (в случая) е:
Щом детето "поема" му давай и обучавай.
Но не мога да оправдая естествения ход, който майка ми избра за мен:
На 6 г. шашках връстниците си в махалата, че в І кл. вземат само деца, които могат да четат и пишат  Mr. Green
В началния курс ми беше толкова скучно ..банално ми беше да ме хвалят, колко съм умна и как знам всичко..приемах го за даденост ..
Не сядах да уча, защото запомнях в клас...
Не ме записаха на извънкласни занимания..Никакви! и по цял ден четях книги. (е, играех си разбира се), а съучениците ми ме настигнаха и задминаха.
Та съвета ми: за игри винаги ще се намери време (аз и сега не съм се наиграла), но на детето трябва да му се отвори вратата, пред която е застанало... особено ако знаем на къде води.
 Hug

# 31
  • Мнения: 2 448
Защо да спираш? Радвай се.
Аз самата се научих да чета на 5 и от 1 до 3 клас в училище ми беше страшна тъпотия,но пък моя има проблем с проговарянето и ми е такава мъка.  Tired
На брат ми детето на 2 и половина  научи азбуката / латиницата, не живее в БГ / абсолютно сам от игра за буквите на компа. Така,че децата за различни и като нещо му върви по добре да го насърчиш. Не виждам причина да се спира.
Аз не съм голяма любителка на спорта, ама като гледам детето си, ща не ща натам ще го тикам, много добър в спортните занимания. Иска ми се да е учено, ама като не става, ще го правя футболист.  Laughing

# 32
  • Мнения: 5 370
Много благодаря за прекрасните ви мнение. Дона, ще намеря и цифренката, буквенката съм я поръчвала и я имам.
ЕлиПр-идеално си ми схванала терзанията. Благодаря и за твоето мнение.
Свекърва ми - която ще продължи да гледа Станиславче, защото вече спря да работи окончателно-има приятелка-детска учителка. От нея е набавила книжки, по които се обучавали децата. Каза, че по време на престоя им на Витоша-бяхме ги качили за 2 седмици-доста неща са научили и прочели.

# 33
  • Мнения: 7 263
Mного се радвам, че мислим еднакво до момента.....сега остава да се преборя с мъжа ми и да запишем Станиславче на допълнителните занимания по езици в детската градина. Стискайте палци.  bouquet

Непременно го направи!
Схващането, че не е редно\нормално или каквото там се сетиш\ децата да учат чужд език в такава ранна възраст е остаряло!
Големият ми син започна да посещава занимания по английски още в първа група в градината, без изобщо да разчитаме на нещо, но ефекта и до днес се вижда.

# 34
  • Мнения: 1 111
Горещо препоръчвам Буквенката и Цифренката, Киро много ги обича и доста неща научи от тях.
  От Буквенката моя малкия научи абсолютно всички букви от азбуката, и то преди една година когато беше на две годинки.Още ги помни.И сам си играе на "С лупа буквичка хвани..."  и "Покажи ми ..." Много му се радваме, голяма атракция е.И като отворим книга си ги казва всичките, Ч, Щ, Ъ, тези по-трудните, всички.На големия госпожата в предучилищната един ден му направи изпитче и щеше да падне.Ми той батко му не ги знае още. hahaha И да допълня, че аз въобще не се занимавам с него понеже съм много ангажирана.Оставям всичко да си върви по течението, без амбиции.
 А за приказването, не му спира устата, вечно е с дрезгав глас, и как няма, цял ден не спира.Обаче ми прави впечатление, че много деца на три вече си говорят съвсем нормално.По необичайно е да срещна дете, което не говори или говори като бебе.

# 35
  • Мнения: 2 757
Аз пък не виждам кво толкова се гордеете с любознателните си деца, като че ли имате някакви заслуги за да са такива. Още повече, че много често на посредствени родители им се падат любознателни деца, а на интелигентни такива - по-бавноразвиващи се. Като почнат някои да си приписват заслуги на кво били научили децата си и не си дават сметка, че ако децата им по природа не бяха възприемчиви нямаше изобщо да знаят всичко което знаят. Умните родители гледат на детето кое му удава, какви интереси има и му дават възможност да се развива в съответната насока. А по-нискоинтелигентните, но затова пък амбициозни и пълни с енергия родители си навият на главата, че детето им трябва да  може нещо си и почват да го насилват да постига целите им. И ако детенце не проявява интерес или няма данни за съответната задача резултатът е измъчени родители и съсипано детство. Има и трети вид, които пък съвсем не са в час с гледането на дете и като видят че нещо му върви вземат, че го възпрепятстват зорлям да не учи, да не би после в училище да не му е интересно  Joy

# 36
  • Мнения: 1 640
 Следваш естествения ход на събитията-към каквото прояви интерес синът ти,подкрепяш го и гледаш да си му от полза,без излишно настояване.
 Моята почти 4-годишна дъщеря имаше голям интерес към буквите още като бе на 2 и половина-3г.,понаучи ги,и да брои се научи,но сега интересите й са други-искала да танцува,а да се учи да чете-не иска,не че някой я кара.
 Знае няколко думи на английски от комп.игри,но не съм се замисляла да я записвам на специални занимания.Смятам,че първо трябва да обогати речниковия си запас на български.

# 37
  • Мнения: 625
Моето дете е на почти същата възраст и съвсем не смятам ,че е гений,въпреки,че в момента говори 2 езика,знае ужасно много неща,но то е просто,защото много се занимавах с него ,а и все още продължавам.Така са всички деца на тази възраст с които някой се занимава малко по-интензивно.А пък явно си е и до дете-просто някои възприемат по-бързо.Моето мнение е ,че сте имали късмет с детегледачката,много са важните първите години-да се създаде интерес у детето.Понякога за жалост родителите пришпорват/ме децата си излишно.

# 38
  • Мнения: 9 814
Въпросът не е до пришпорване и форсиране на нещата.
Просто има деца, които са по-любознателни.
Лично аз съм отнесла доста критики, включително и тук във форума, за това, че се опитвам по някакъв начин да подпомагам развитието на детето си.
На 3 г. и 4 м. започнах да уча детето си да пише букви- за около месец се научи.
Сега на почти 4 г. познава абсолютно всички букви, пише името на баща си, нейното, моето и на двете си баби.
С английския започнахме на 1 г. и 10 м. у дома, от 3 годишна ходи на уроци в ДГ.
Знае да смята на пръсти и брои до 100.
Сега на нея са й интересни планетите, знае всичките, пита дали там живеят хора и т.н.
Има хиляди неща, с които може да занимаваш детето си без да го насилваш и да "крадеш" от детството му.
Не напразно в ранна детска възраст ученето преминава под формата на игра.

П.П. NikiFin , ако твоето дете не е от любознателните- съжалявам.

# 39
  • Мнения: 3 804
мисля 4е не трябва да го спираш,детето само ще си покаже-моите са 2ези4ни и от малки говореха и 2та езика,запо4наха с 3ти език от 6 годишна възраст-пак не им се отрази затормозяващо-напротив в преду4илищната можеха да 4етът и пишат на 3 езика с 3 разли4ни азбуки-така 4е радвай се и остави детето да се развива

# 40
  • Мнения: 5 940
Подобен процес на опознаване на света не се спира. Има деца, които на четири години знаят азбуката, други всички марки коли. Едни ритат вече перфектно топка, други рисуват с четка. Цаката, според мен, е да се улови интереса на детето, да му се помогне, да му бъдеш пътеводител. Радвай се на любознателността на сина ти и само леко го "подбутвай".

# 41
  • Мнения: 2 479
Аз пък на три и половина можех да чета Whistling...В детската градина ми даваха книжка и четях приказки на другите деца...никой вкъщи не ме е насилвал да уча нещо, но не са ме и спирали - проявила съм интерес и съм се научила. Не съм гений, далеч съм от тази мисъл. После в първи клас ми беше скучно, докато другите деца се учеха да сричат - само простотии измислях Crazy. Запиши го детето на каквото ТО поиска, питайте го с баща му, мисля, че е достатъчно голям вече, за да си каже дали иска или не.

# 42
  • Мнения: 2 757
П.П. NikiFin , ако твоето дете не е от любознателните- съжалявам.[/b]

Аз пък не съжалявам  Wink За щастие не съм от родителите, на които не им е вървяло в училище и сега им е фикс идея да направят детето си отличник за свое собствено успокоение и самочувствие. Дали си любознателен и какво ще правиш занапред в живота си няма нищо общо със щастието. А за мен приоритет е именно то, без значение кой как ще си го постигне. Действително синът ми не е от лесните в ученето. Затова пък е веселяк и чаровник и се закача с всички. Освен това физически е развит перфектно, така че може да наблегне на спорта, въпреки че за сега проявява подчертан интерес към пеенето и музиката.
Пък имам и др 2 деца, може те да са по-ученолюбиви  Wink

# 43
  • Мнения: 1 479
Продьлжавай,но не прекалявай.За мен бьдещето е в чуждите езици и компютрите.

# 44
  • Мнения: 11 314
. Затова пък е веселяк и чаровник и се закача с всички. Освен това физически е развит перфектно, така че може да наблегне на спорта, въпреки че за сега проявява подчертан интерес към пеенето и музиката.
Пък имам и др 2 деца, може те да са по-ученолюбиви  Wink
Сори за оффа, но не можах да се сдържа!
За пръв път да прочета похвала от твоите уста за детето! Ха дано и занапред да имаш с какво да го похвалиш. Mr. Green

Жози, не наблягай само на езика. Ако можеш му осигури такива игри, които да обогатят фината моторика, въображението му и др.

# 45
  • Мнения: 494
Подобен процес на опознаване на света не се спира. Има деца, които на четири години знаят азбуката, други всички марки коли. Едни ритат вече перфектно топка, други рисуват с четка. Цаката, според мен, е да се улови интереса на детето, да му се помогне, да му бъдеш пътеводител. Радвай се на любознателността на сина ти и само леко го "подбутвай".
  Съгласна съм с това мнение, с изключение само на края. Аз не просто подбутвам децата си, а гледам много сериозно на развитието на възможностите им, като смятам, че обратното би било престъпление. Изобщо не виждам да ги товаря-имат предостатъчно време за игри. Ако на детето му е интересно и приятно, и му се отдава дадено нещо, не разбирам защо да се спира развитието му. Това не е глупава родителска амбиция, а проява на отговорност. Аз самата нямаше да съм това, което съм, ако мама не се занимаваше с мен и сестра ми и не правеше всичко възможно да обогатява уменията и знанията ни. Не помня изобщо да ми е тежало, напротив-всичко това само ми е помагало.

# 46
  • Мнения: 3 804
Кrisal да се помага според заложбите на детето-да и то с 2 ръце,но насила  и на всяка цена и то заради болни родителски амбиции и в толкова ранна възраст  newsm78-все пак няма н икой идеален
голямата ми е зле по математика-въпреки 4е по вси4ко останало е отли4на/на мен прили4а/ е взех и у4ителка и то с ясното съзнания ,4е няма да излезе Питагор от нея,а за да  може да настигне останалите,и пове4е от това няма да изисквам нито от нея ,нито от преподавателката и

# 47
  • Мнения: 269
Първо, поздравления за умното ти и любознателно детенце!
Моето мнение е, че на тази възраст за децата е най-добре да бесенеят до припадък навън=:peace:
Моето и то е много любознателно, но единственото, което аз правя, е да я насърчавам да пита и да й чета книжки. Тя наистина си обича книжките и постоянно ги прелиства, за моя радост.
На пет е. Опитва се да срича. Буквичките ги научи,когато беше на 3, ей така, на игра. Може да брои до сто и вече не казва "двайсет и десет" Mr. Green Има богат речник и може да поддържа разговор с възрастен на най-различни теми. Умно си ми е детето и жадно за знания, като гъба попива. Но!
В първи клас ще й е скучно и се тревожа дали това няма да я демотивира по отношение на обучението й по-нататък.
Детенцето на мой приятел, който живее в Германия, е на същата възраст и сега тръгва на градина. Прието е в група за надарени деца! А тук такива неща няма. И в училище няма... Sad
Затова съм решила да не я подтиквам да научава това и онова. Което, обаче съвсем не значи, че не отговарям и не обяснявам, когато пита. Но ако трябва да избира между книжка и игра с приятелчетатат, вторите печелят... И по-добре!

# 48
  • Мнения: 152
Браво!По никакъв начин не го спирайте,нито с действие,нито с бездействие.Наблюдавайте го за всичките му таланти и го поощрявайте.За тази възраст това е подходащо да бъде под формата на игра.

# 49
  • София
  • Мнения: 3 405
Всяко нещо с времето си.
Разбира се този процес трябва да продължи, но до степен задоволяване естествената любознателност на детето, а не преждевременно въвеждане на учебните занятия за първи клас.
Аз, противно на съпруга ти смятам, че тази възраст е много подходяща за залагане на основите на чужди езици.
Пожелавам ви успех   bouquet

# 50
  • Мнения: 14 489


Аз пък не съжалявам  Wink За щастие не съм от родителите, на които не им е вървяло в училище и сега им е фикс идея да направят детето си отличник за свое собствено успокоение и самочувствие. Дали си любознателен и какво ще правиш занапред в живота си няма нищо общо със щастието. А за мен приоритет е именно то, без значение кой как ще си го постигне.

напълно съм съгласна с това мнение newsm10

# 51
  • Мнения: 9 814
С тази разлика NikiFin, че аз не бях посредствена ученичка, а пълна отличничка и не страдам от болни амбиции, свързани с детето си. Peace

# 52
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
И аз бих продължила с развитието му

# 53
  • София
  • Мнения: 1 529
 Ще споделя с вас нещо за което съжалявам цял живот . Синът ми от кубчета научи буквите и сричаше на 3 години, записахме го в читалището да свири на пиано,сам се научи да свири от моя дядо на гъдулка.... Но нямаше кой да го води на уроци до града,всички работехме и нямаше уреден градски транспорт,учителя в читалището по пиано напусна и до тук с музиката. В училището на село децата му се подиграваха и му викаха професора и инджи. Сега вече е доктор на науките в областта на силикатните материали.
 Таланта и умението,любознателността трябва да се насърчават. Дъщерята до първи клас не желаеше да учи нищо,но бързо навакса,но не съм я насилвала и сравнявала с брат и. Тя също завърши висше културология и знае добре два езика,но имаше по добри условия да се развива ,защото вече не живеехме на село... Трябва да се водим по децата и ако средата не е подходяща да се смени.

Общи условия

Активация на акаунт