Детските градини правели децата по-умни?

  • 4 459
  • 83
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 2 401
Има сериозни писания по темата, от сериозни хора, които твърдят, че е обратното. Детските заведения по-скоро задържат развитието на децата.

# 76
  • Мнения: 24 467
Има сериозни писания по темата, от сериозни хора, които твърдят, че е обратното. Детските заведения по-скоро задържат развитието на децата.

В някои градини или определени групи става точно това и това имах предвид и в настоящата тема. Такива неща се получават дори и след това, в училище- забрана за собствено мислене, неизразяване на лично мнение, непозволяване изразяване на мотивация на заеманата позиция и директно "орязване" на подобни желания, толериране на "послушно" поведение /понеже такива деца и хора се ръководят лесно/ и изразяване на общоприети схващания или разбирания на самия учител. Това си води баш до "задържане" на развитието насила.
Та затова такива обобщения за това, че, видите ли, дадено заведение развивало/пречело на ... са ми непонятни и въобще твърдо недоказуеми.

# 77
  • София
  • Мнения: 8 932
Има сериозни писания по темата, от сериозни хора, които твърдят, че е обратното. Детските заведения по-скоро задържат развитието на децата.

В някои градини или определени групи става точно това и това имах предвид и в настоящата тема. Такива неща се получават дори и след това, в училище- забрана за собствено мислене, неизразяване на лично мнение, непозволяване изразяване на мотивация на заеманата позиция и директно "орязване" на подобни желания, толериране на "послушно" поведение /понеже такива деца и хора се ръководят лесно/ и изразяване на общоприети схващания или разбирания на самия учител. Това си води баш до "задържане" на развитието насила.
Та затова такива обобщения за това, че, видите ли, дадено заведение развивало/пречело на ... са ми непонятни и въобще твърдо недоказуеми.
Kaто се има предвид процента на ходещите в ДГ излиза, че голям процент от децата, включително и ние по-старите възпитаници на тези заведения са със задържано развитие, което извинете ме, ама е пълна глупост. Те затова циганите (упс извинете ромите), не ходят на градина и училище, да не им се задържа развитието. Joy

# 78
  • Мнения: 7 947
Има сериозни писания по темата, от сериозни хора, които твърдят, че е обратното. Детските заведения по-скоро задържат развитието на децата.

 hahaha Ами щом сериозните го казват...ние пък несериозните сме "ЗА задържането на развитието"

# 79
  • Мнения: 2 401
Има сериозни писания по темата, от сериозни хора, които твърдят, че е обратното. Детските заведения по-скоро задържат развитието на децата.

 hahaha Ами щом сериозните го казват...ние пък несериозните сме "ЗА задържането на развитието"

Ами то се иска малко четене, с малко повечко акъл става и с досещане, ама  не е за всеки..
п.с. Джуди го е казала с две думи в последния си пост.

# 80
  • Мнения: 7 947
Иска се четене именно и опит също - и двете имам, защото съм педагог по образование. Но не съм ЗА даването на градина заради това, а защото сама за себе си съм видяла ползата от нея. Онези, които не я намират - ясно е, че няма да дадат децата си. Винаги има различни мнения и гледни точки.

# 81
  • Мнения: 117
Мисля, че в статията се говори за обучение в детската градина, а не за посещение на детска градина.  Когато се обсъждаше дали децата да не тръгнат от 6 год. на у-ще, една учителка обясни, че при предния такъв  експеримент в България (през 80 год.) се установява, че тези които са тръгнали на 6 год. много по  лесно усвояват, напредват обобщено много добро развитие на децата в началото до един момент, но в последствие в по - горните класове нещата се обръщат ни какъв интерес към учебния процес, спад в развитието. От това което тя обясняваше останах с впечатлението, че до 10 год. имат невероятен растеж, но след това нещата се обръщат.
Смятам, че статията е имала друго предвид, а не обсъжданото до тук. Последния абзац ме навежда на същото, защото в Америка децата ходят на т.н. детска градина от 3 месеца до училище (не съм сигурна точно на колко години) и това не е институция която да липсва там.

# 82
  • Мнения: 7 947
В различните възрасти и според индивидуалното развитие децата притежават различна степен на усвояване, различна работоспособност, различна степен на задържане на вниманието и т.н. Така е и в училище. Дори часа от деня и от седмицата е от значение за обучителния процес /има фази на вработване, на оптимална работоспособност и на спад, следван от умора/. Но това няма общо като цяло с идеята за даването на градина.

# 83
  • Мнения: 1 931
Според мен прави ги по- способни да се справят с конкуренцията. Цял живот ще трябва да го правят в у-ще, в работа и въобще в живота. Аз не съм ходила на градина и съдя по себе си трудно ми е общуването с другите. Най-трубно ми беше от 1 до 7 клас, за пръв път сред връстници и истинска конкуренция.

Общи условия

Активация на акаунт