Дискусия - какво трябва да бъде образованието на децата ни?

  • 9 763
  • 167
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 42
Щом децата не могат да преценяват фактите, можем да въдедем това в средното образование, но не можем да просто да оставим нещата така, както са.  Именно в момента се представя една розова картинка на децата, защото липсват половината факти. Или слагаме всички факти, или не преподаваме този период, толкова е проста схемата  Confused

# 121
  • Мнения: 42
Знам, че тези теми не са популярни, не са забавни, не са разтоварващи, така е, но една реформа в образованието ще даде плодове за 100 години напред, ако е направена добре.

# 122
  • Мнения: 25 716
Аман от реформи!
Не щем реформи, искаме да се върне качеството отпреди 20 години, като само се осъвременят съдържанието и материалната база. Толкова ли е сложно или просто няма келепир в тази работа?

# 123
  • Мнения: 24 467
Колкото народ се извървя през МОН-а- толкова виждания за онова, което трябвало да се постигне, включително и за съдържанието на "осъвременяването"- всеки нещо ново си осъвременява и притурва от себе си, от любов към хората и отечеството ще да е. Как да не е трудно- трудно е, всеки гледа да оставе по една "забележима диря" в историята на родното образование.  Simple Smile

# 124
  • Мнения: 25 716
 Laughing
Под "осъвременяване" имах предвид изхвърляне на водещата роля на Партията от учебниците, евентуално прибавяне на последните революционни открития в науката, ако има такива и замяната на щрайбпроекторите с компютри и прилежащата им периферия.  Mr. Green

# 125
  • Мнения: 24 467
Ей по това биха се споразумели Главите. Още ли  се ползват "щрайбпроектори"?  Laughing
То ако до това опира даже нема нужда и от специалисти за "промяната".

# 126
  • Мнения: 25 716
Не, ама преди 20 години ги имаше.  Laughing
Това по повод, че според мен няма нищо лошо да се отупат от прахта старите учебници, определено превъзхождат новите. А и колко пари ще се спестят само!  Money

# 127
  • Мнения: 1 470
Майчета в сряда от 3 часът е следващият голям всенароден протест,излезте които можете и ни подкрепете!!!Важно е!!!Ако не вярвате на никой,повярвайте в себе си!!!Основните ни искания са смяна на управлението със партиино-мажоритарен вот,референдуми,и неправителственните организации и инициативни комитети,да имат пряко участие във създаването на закони,със равен глас,и преди всичко оставката на Миков,заради опорочаването на протеста на 14!!!

# 128
  • Мнения: 123
Колкото народ се извървя през МОН-а- толкова виждания за онова, което трябвало да се постигне, включително и за съдържанието на "осъвременяването"- всеки нещо ново си осъвременява и притурва от себе си, от любов към хората и отечеството ще да е. Как да не е трудно- трудно е, всеки гледа да оставе по една "забележима диря" в историята на родното образование.  Simple Smile


То,защото всеки е оставил "забележима диря",затова като чета учебниците на детето изпадам на моменти в потрес. #Crazy
"Човекът и обществото" - 3 клас-в един урок събрани въстанието на Асеновци и "попадането на България в Османската империя....
Е,те такова животно нема! Mr. Green

# 129
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141


 
 "Човекът и обществото" - 3 клас-в един урок събрани въстанието на Асеновци и "попадането на България в Османската империя....
Е,те такова животно нема! Mr. Green

В четвърти - падането на Т. Живков, смяната на имената на малцинствата и още нещо все едно е станало в една година  #Crazy ,като че не сме били родени.


Сега на синът ми седмокласник, ама нищо не мога да му кажа по история, защото съвсем друго учат. Най-голямия тиранин - нещо от сорта Сталин , той попитал, ама не е ли Хитлер - учителя не . Сигурно е прав човека - историк е, ама да не съм на мястото на учениците.

# 130
  • Мнения: 24 467
Затуй си купихме 12 томчета по история за деца, одобрени от МОН, но определено с качествено съдържание, илюстрации, пълнота на обясненията, интересно повествование, и този предмет го учим от там. Учителката ни си е чист късмет. Синът споделя колко му е интересно, когато взимат нов урок и тя разказва /очевидно не от учебника, знае неща, които там не ги пише, които не сме му ги казвали ние, но да опираме и да разчитаме само на късмета.../.
Географията от ЧО- имаме си карти по стените, имаме си енциклопедии, атлас, аз обичам сама да говоря по този предмет, беше ми един от любимите.
По математика- имам си сборници, обяснявам аз.
По БЕЛ- имам си също помагало, аз съм си го избрала- давам му да чете от там. Правя си диктовки, давам упражнения.
По ЧП- купих книжка с добри обяснения, споделих в отчетната за ІІІ клас. Имаме енциклопедии- животни, растения, анатомия.
По Английски- на школа.
В училище, писах, няма достатъчно време за упражнения. Взимане на ново и ново, без да има време да отлежи и без да се тренира наученото е кауза пердута. Тренировките- от мен.
Те това ми беше и ще бъде решението /моето лично/, понеже се съмнявам да доживея до промяна в образователната система, която ще даде някакви разбираеми и систематизирани знания на хлапето, ако ще и учителите му да са добри. И по протести и по митинги съм ходила. За мен това си остана изгубено време и ме доведе до извода, че когато имам проблем, трябва аз да си го реша, за да имам резултат, а не да ме използват поредните политически сили. Затова одеве писах за значението на родителския контролб. Ако не го осъществявам редовно и качествено, насоката ми е ясна, не ми се ще да потегляме натам, от където завръщането ще е трудно.

Ще ми се учебните помагала да се одобряват и от родителски комитети /групи, няма значение как ще се наименоват/. Е, тогаз трудно би спечелила родната фирма, поместила в пеенката тъпнята за Вълчо и лиска, ама не това е целта, поне не и моята. Ще ми се да си стоят в училище работните тетрадки, да не се мъкнат излишно по пътищата.

# 131
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако учебните и други тетрадки си стоят в училище съвсем ще му изпусна края какви бози учат. Не мога и не искам да оставям всичко в ръцете на образователната система, защото това означава да си обрека децата на глад като пораснат, защото никой нормален университет или компаня няма да ги наеме. Дори да ги запиша в частно училище, пак ще е същата работа, защото и там учат по определената със закон образователна програма, т.е. учебниците пак ще са едни и същи. Дори и учителите да разчупват рамките, пак децата ще трябва да се явяват на едни и същи изпити, които са по едни и същи учебници. На мен цялата работа ми изглежда като нищо не си дал - нищо не си взел. Да сме живи и здрави ние да си образоваме децата, че иначе е жалка картинка. И У форОма си личи кой кога е завършил училище.

# 132
  • Мнения: 24 467
Затова пиша за "работните тетрадки" конкретно, за нищо друго.  Simple Smile Поне тях да не размъкват. Аз имам с какво да го упражнявам.
Не чакам, не чакам нито на системата, нито на държавата, нито на редактора, на никого не чакам от години.

# 133
  • Мнения: 25 716
Затуй си купихме 12 томчета по история за деца, одобрени от МОН, но определено с качествено съдържание, илюстрации, пълнота на обясненията, интересно повествование, и този предмет го учим от там.

Би ли споменала по-конкретно какво имаш предвид, че нещо МОН и качествено съдържание никак не ми се връзват в едно изречение.  Mr. Green

# 134
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Само не искам да съм аз, която ще прави учебната система на децата ми. В учебните тетрадки пише едно в учебниците друго. По-добре да си слушат учителите и колкото толкова.

Общи условия

Активация на акаунт