След раждането на детето още дълго време продължава развитието на ЦНС и по-специално на мозъка. Има теории, че до едногодишна възраст на детето може да се гледа като все още неродено същество, защото то е далеч по-безпомощно през този период от другите бозайници след раждането им. Развитието на речта и социалните умения продължават през следващите години и без да съм сигурна дали става дума точно за 7 г. - има изследвания, че за този период децата развиват голям процент от интелекта си - над 75% (като разбира се правим разлика между интелект и знания  Laughing)
Относно архетипите - те са вродени колективни образи.
Цитат
А как са възникнали в подсъзнателното /несъзнателното/? Кой формира моделите в нас?
Юнг вярва, че човек се ражда с тях и без да губя време да търся конкретния цитат... той казва, че въпросът за това как точно ги унаследяваме стои отворен  Peace Впоследсвие те стават достъпни до прага на съзнанието в сънищата, в митовете и легендите, но това не мисля че има нещо общо с първите седем години.