Помооощ, колата ми не пали!

  • 31 206
  • 87
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 16 139
Така
и моята кола вече не пали.  Скъпия/уж е шофьор от 15 годишен/ вчера забравил фаровете и изтощил акумулатора. Сега -  мома ли да му търсим да помага или ерген за мене?
Давайте идеи, моля. Ако докато четох и се смях снощи знаех какво ме очаква...

# 76
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 238
и моята ми прави мизерии днес по обяд. от 3-4 път успявам, обаче, с натиснат съединител. кога ли ще ме изненада и изобщо няма да зацепи, не знам  Tired

# 77
  • София
  • Мнения: 61
Късно видях темата.  Rolling Eyes  Ако си в моя район на София (южния) няма да имаш никакъв проблем да се отзова. Живея в Павлово.
 Aisha, в кой район си?
Рядко влизам във форума, но няма проблем да помогна когато мога.  Peace

# 78
  • Мнения: 2 484
До всички, които имат проблем с паленето през зимата!
Почти нищо компетентно нямаше написано! Важно е и акумулаторът да е в добро състояние и зареждането. Както и запалителната и хранителната с-ми да са добре регулирани и без дефекти по тях.
Например ако запалителните свещи са износени, с неподходящо топлинно число или с твърде голямо междуелектродно разстояние, ще се получи точно това-трудно палене в студено време. Ако не е добре чукчето, или не е регулиран правилно моментът на запалване-също. Ако автомобилът е с компютър-също куп проблеми. Там няма чукче, но има ел.комутатор. Но и там свещите могат да изиграят лоша шега. А задавянето и изтощаването на акумулатора  обикновено са следствие от тези споменати проблеми. В студено време задължително се пали на смукач! Това се отнася дори и за топло време, освен ако не е 35-40градуса. А когато е издърпан смукачът, не се натиска газта, докато не запали! Иначе се задавя и се налага продухване с вадене на свещите.
Ако автомобилът е дизелов, пък задължително се включват нагревателните свещи. В случай, че двигателят е много износен, може въобще да не запали. Тогава помагат присадките, които се слагат в маслото за по-добро уплътнение на сегментите. 
И не е грешка като крайна мярка автомобилът да бъде теглен, за да запали.  Но по-добре е разбира се да се отстранят повредите и да не се стига до теглене.  Ако се включи стартерът няколко пъти за 15-20сек. и двигателят не запали, няма смисъл да се продължава. Така няма да се изтощи акумулаторът. А има и друго-щом пали трудно,  дори сте в преразход с горивото!

Последна редакция: чт, 01 яну 2009, 03:24 от vl

# 79
  • София
  • Мнения: 61
Дори някой да напише нещо компетентно, мислиш ли, че сега някоя жена ще слезе при колата си да сваля свещите и да се цапа с масло?  Rolling Eyes Една от причините за които спомена - износени свещи (с увеличено междуелектродно разстояние) се разпознава лесно, двигателя в този случай започва да 'киха' (поне при мен в началото заработваше на 3 цилиндъра), пали трудно (дава някакви признаци на живот), но няма да стигне така изведнъж до пълен отказ (или може би причината една сутрин ненадейно да откаже двигателя е следствие от натрупани такива дребни проблеми, на които не им се е обръщало внимание (всичко си е консуматив, има си определен живот и се сменя през определени километри)). Най-често причината е слаб акумулатор.
Не вярвам още някой в този форум да карат автомобили със запалване от времето на цветните телевизори (механично делко с чукче). Аз лично замених това запалване с безконтактно (с датчик на Хол, винаги има алтернативи), така, че мисля, проблем в запалването го изключваме като вариант (случва се рядко, в съвременните автомобили е доста надежден този възел).
Горивото също създава не рядко проблеми, най-често страдат дизелите (всъщност на един познат му замръзна бензина в резервоара  Laughing).
Ако се задави колата се пали в последствие с натисната пълна газ. Колите с инжекцион е изключено да се задавят (отпада този вариант). Тези които карат колите си с алтернативни горива (на пропан-бутан), се гасят и палят задължително на бензин при ниските температури.
От над 20 години вече хранителните системи на автомобилите се обслужват с 'автоматичен' смукач, горивото-въздушната смес си се дозира много по-прецизно. Този ръчен смукач си е голяма досада.
Моята кола прилича вече на подвижен сервиз, имам половин кола на части отзад в багажника. Не се знае какво може да му потрябва на човек - палец и капачка за делкото, комутатор... че даже имам и още едно цяло делко с бобина, кабели, половин карбуратор в насипно състояние, бензинова помпа, платна и гарнитури, задължително ремък (за алтернатора и помпата), чукчета (вече едва ли ще ми потрябват), свещи, хлабиномерни пластини, лостова система (свързващото звено за карбуратора), различен набор от жигльори, лагери, още един 'полужив' акумулатор (е така за тежест  Grinning)... и голям набор от инструменти. Не обичам да тръгвам неподготвен на път, защото понякога пътуването се превъща в приключение, винаги е интересно... никога не знаеш до къде ще стигнеш и къде ще те остави, това е хубавото на една 30 годишна лада.  Laughing
П.С. Най-често причината за отказ на двигателя е паднал акумулатор както вече споменах. Но може и да е в следствие на недозареждане от алтернатора (хлабав ремък, износени четки на ротора, утечка...). Сега зимате в ниските температури се вижда кой е неподготвен за тези зимни условия.  Peace
Най-важното в това време е да имате хубави зимни гуми (понятието като 'всесезонна гума' несъществува), изправни спирачки (една профилактика няма да е лоша, старите коли страдат от напукани спирачни маркучи, трябва да се преглеждат, и накладките задължително), и подходящ антифриз в подходяща пропорция в охладителната система.  Grinning Нещата накратко не изглеждат прости, автомобила си изисква грижа, затова по западна Европа колите си вървят със сервизни книжки. Всяка манипулация и ремонт на автомобила се отчита през време и километри, минават се и профилактични прегледи, а тук всичко е 'въздух под налягане', в сервизите само гледат да ти вземат парите и да те отпратят, не се отчитат и записват никакви данни по обслужването на даден автомобил (само смяната на маслото), затова автопарка ни е в толкова лошо състояние.
П.П.С. Не рядко и стартера дава проблеми.  Laughing
Тук ще си позволя да вметна един пресен случай с едно служебно Тико. Сещате се, че служебната кола никой не я поддържа, кара се до последно. Колегите просто и 'взимаха душата'. Един ден започна да 'се мръщи', не иска да пали. Бързо се установи, че стартера беше заминал (най-вероятно четки). Системата беше следната - носехме си една щанга под дясната седалка, като откаже да запали, хващаш щангата и с нея млатиш няколко пъти по стартера, качваш се ... и той 'изхвърля' при следващия опит (завърта). Един ден обаче този метод спря да действа. Стигнахме до положението в което се палеше от двама души - единия блъска с тръбата по стартера, а другия върти на контактния ключ (дава контакт).  Laughing Не знам после какво стана с това Тико.

# 80
  • Мнения: 4 586

О, момчета! Взели сте темата насериозно.
За свалка става въпрос. За повод да поканиш висок, як брюнет на кафе.
С  черно под ноктите и миришещ на Диона М10Д.

# 81
  • София
  • Мнения: 61
Ами мисля, че тогава отговарям напълно на изискванията.  Laughing Mr. Green Sunglasses
P.S. Пия бира в кутийка.   Grinning Wink

Последна редакция: чт, 01 яну 2009, 18:06 от Butaloto

# 82
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Момковци, много наперено го давате в дамския форум със съветите  Mr. Green. Огромната цаст от потребителките няма да ви обърнат внимание на дългите постове, щото няма да разберат нищо от написаното, а малка част от другите  bowuu и аз в тая група ще се посмея малко. НЕ, че не сте написали верни неща, ама и тук-таме сте се поизложили  Joy
Еле пък това с всесезонността на гумите  bowuu

Комши Butaloto ( че сме от един квартал), изгарям от любопитство какво ще изречеш за всепризнатите VREDESTEIN QUATRAC 2 Rolling Eyes.
Само да подпитам, ако една женица като нас си кара колата 99% градско (аз и извънградско джиткам, но повечето жени не го правят), на изчистен, позатоплен и сух асфалт + това, че в България сняг пада 3-4- 6 пъти на сезон, що да не покара и с качествени, доволно похвалени и от потребители и от Аутобилд с всесезонни гуми? Ако кажеш, че не става  Party, бъркаш. Липсата на сняг през зимата и карането на сух асфалт водят до по-дълъг спирачен път на зимната гума  Blush, което е доказано с много тестове. Разлика в спирачен път от 30-40 м в полза на лятна гума, при под 7 градусова Т на сух асфалт.

И трябва да ви кажа, че част от мненията са ви малко извадени от гардероба с нафталина и на двамцата. И за смукачите, чукчетата и добавките и за всесезонните гуми и т.н.

И вместо да се пускате в тези философски дисертации, да бяхте казали на жениците, че е хубаво акумулаторът един път в месеца (айде да не е в месеца, но 3-4 пъти в годината трябва да се направи) някой да им го свали, да го разреди/зареди напълно, да долее дестилирана вода ако има нужда(защото и в така наречените "необслужваеми" това се прави), да му почисти клемите и да си карат колите спокойно. Да не говорим, че тази услуга се предлага в сервизите за акумулатори, а професионалистите дават оборотен акумулатор през това време.

И за какво ли го написах всичко това?
Щото не се сетихте, че една жена обикновено кара на не много дълги разстояния ( и не редовно принципно), често пали, а акумулаторът няма време да си възстанови изразходвания ток от паленията Wink и губи душа от неправилна употреба.

Мацки, гореописаният Смукач, не е оня, друг е  Wink

# 83
  • София
  • Мнения: 18 679
Аз за оня, за оня питам Flutter

# 84
  • София
  • Мнения: 61
Lioness, сега ще ти кажа и моето мнение по въпроса. Като понятие, какво е 'всесезонна гума'? Според мен това е някакъв компромисен вариант, каква е тази универсална гума, която ще можеш да я караш на дъжд, лед, сняг и на сух, горещ асфалт? Зимната гума е направена от 'по-мек' каучук, със съвсем друга шарка спрямо всесезонната... да може да се 'вкопава' в снега. Всичко си има предназначение. Всесезонната е с по-твърд грайфер, така, че да издържа и на високи и ниски температури. За по-дългия спирачен път не мога да се съглася с теб (всъщност е относително, зависи от самата гума... или може би се тестват бройки от един и същ производител?). Предполагам си чувала как свири зимна гума на сух асфалт при рязко натискане на спирачката.
Знаеш и как се 'изпича' зимната гума ако се търкаля и през лятото (заради по-мекия каучук от който е направена).
Иначе съм съгласен с теб, че при основно градско движение и при това глобално затопляне, което се наблюдава, зимната гума все по-рядко се използва вече от шофьорите.
Конкретно върху гумите, които си сложила на колата си (Vredestein) - нямам конкретни наблюдения върху тях, но и от друго място съм чувал, че ги хвалят. Аз лично ползвам гуми от по-нисък клас (по обясними причини).
Просто си е казано - при температури под -7 градуса се обуват зимните гуми. Като материал и шарка са на съвсем друго ниво. И все пак всичко си е до възможности и личен избор, пробег и цели... Гумите ти са от висок клас, не би трябвало да имаш проблеми (да не ми звънкаш само да идвам да бутам като падне сняг  Laughing Peace )
И сега ще вкарам малко ирония в този пост - Колата е като човека. Не може зиме, лете, студ и сняг да вървиш с едни обувки. Интересно ще е и лете и зиме със сандали.  Mr. Green

# 85
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Понеже темата съвсем ще я оплескаме а интересите към нея ще идат дружно на кино, та виж този линк http://audibg.com/index.php?showtopic=51299, където много хубавко е разискан въпроса и много "доказателствен материал" Mr. Green. И ми пиши на лични после дали си пак толкова категорично сигурен в думите си  Sunglasses.И не карам с Вредещайн, а с Клебер Крисалп НР2 - зимна гума, новия модел от есента.

belinda,  newsm24

# 86
  • София
  • Мнения: 16 139
Утре ще донесат зарядно и скъпия ще оправи акумулатора.Тази вечер  работи с кола на колега
Благодаря за съветите. Но колата е почти антика - БМВ - 1986г и едва ли има такива чудесии.
А какво стана с младежа от Младост - дали го запознаха с някое момиче? Дано разберем.

# 87
  • Мнения: 2 484
Смукач=въздушна клапа, може да бъде  ръчен или автоматичен.
Ако разстоянието на свещите е станало 1,2мм или повече, при -5-10градуса автомобилът няма да запали, дори вс. останало да му е наред. А в по-топло време може да върви горе-долу добре, без да прекъсва. Споровете с колегата можем да ги проведем в 1друг форум, където пишем много по-конкретно като за специалисти. Ясно е, че никоя дама няма да се занимава с такива ремонти, но може да поиска от нейната половинка или от някой друг или от сервиз да прегледа тези неща, за които говоря. И тук не става въпрос за свалки, а за съвсем елементарно ограмотяване, ако е пропуснато по време на шофьорския курс. Никой обаче не може да се научи на каквото и да е, ако не го желае! Насила хубост не става! Вярно е, че акумулаторът трябва да се преглежда вс. месец с волтметър и ареометър. Ако е необходимо, се долива и зарежда. Дори и да не се използува автомобилът, това е задължително. Иначе-нов акумулатор. И няма нужда човек да е голям специалист, за да го проверява.  Същото се отнася и за свещите.  Колко хора са казвали:"Интересно какво му стана на този акумулатор, довчера палеше, а днес не иска!" А това, днес да не иска да пали се е случило след дълго занемаряване. Цяла Европа сме обикаляли с автомобил моето семейство и аз и никога за нищо не сме закъсвали. Но за да се поддържа добре 1автомобил, вс. по него трябва да се прави според заводските инструкции, а не когато съвсем се развали. Който желае може да се смее върху написаното, ако му е смешно. Аз съм дотук с обясненията.

Последна редакция: пт, 02 яну 2009, 02:38 от vl

Общи условия

Активация на акаунт