Проблемите на българския турист?

  • 3 977
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 730

Дано икономическата криза , превъзпита повечето хотелиери и туристически агенции  Whistling

От туристическите агенции нищо не зависи. А, програмите на чуждите туроператори вече се предлагат и при нас.

# 46
  • Мнения: 3 215
Пина, веригите обикновено не са собственици на хотелите - те само сключват договор за менажиране.Така,че не можеш да ги виниш как е построен и обзаведен хотелът,защото това не зависи от тях.Те влизат на следващ етап и правят каквото могат (тук изобщо не защитавам споменатите от теб вериги,а говоря по принцип). Но това,което те правят е да въведат стандартите си и да вдигнат летвата - ето за това става дума  Peace
Елку, по един два хотела от врерига пролет не правят - в развитите дестинации говорим за десетки вериги и по няколко хотела от една верига на курорт. Но те хората не са глупави - не виждат потенциал тук,а условията за бизнес,създадени от държавата са меко казано отблъскващи.Така,че няма да дойдат скоро.


Далеч съм от мисълта да изпадам в носталгични спомени (за това си има друга тема и там се забавляваме много).Като казах,че бг-ринът има и добри спомени от почивки у нас,имах предвид  други неща,различни от топлата бира.Но както и да е  Peace

# 47
  • край Дунав
  • Мнения: 2 173
go6kyy Къде отиде? Нищо не казваш-полезни ли сме или ти се зави свят? Mr. Green
 Мило дете-скоро те очаква удоволствието да водиш приятелка, деца, и т.н.  и всичко, което пишем тук е за да се чувстваш не както нас, а различно и приятно. От теб и съучениците ти зависи да върнете нас на бг черноморието! да ни посрещнете подобаващо, да си отставим отделените пари на Вас-българските младежи и да Ви научим на родолюбие!
  Ние искаме да изберем българското, ама как - това вече е Ваша грижа!  Peace

# 48
  • Мнения: 3 215
Авторът на темата не може да пише,защото няма нужните 50 публикации,но да се надяваме,че чете и сме му полезни  Peace

# 49
  • София
  • Мнения: 160
Здравей мило момче, поздравления за ентусиазма и находчивостта ти за изпълнението на проекта. Включвам се с удоволствие в темата. Simple Smile Собственик съм на туроператорска фирма, която предлага основно оферти за България /от 2004 год/ и имам голям опит в тази сфера, но ще игнорирам този факт. Тук пиша личното си мнение за проблемите на българския турист :
Според мен основните проблеми са свързани с качеството на продукта и контрола върху него. /простичко казано :няма ясна и точна нормативна база - т.е. закон който да контролира качеството или да налага санкции. Тук трябва да отбележа, че закони има но не са ефективни-написани са лошо според мен и не дават много права на туристите/. Към момента при проблем туристите могат да се жалват на Федерацията на потребителите ако не им издадат касов бон или друг документ и на Държавна агенция по туризъм /ама тя има само представителни функции, т.е не може да наказва и да контролира туристически обекти за качество на услугата/.
Друг проблем на туриста е непознаването на съществуващите закони и наредби свързани с туризма. /т.е. не си знае правата/.
Трети основен проблем на туриста е свързан с посредниците /туристически агенти и туроператори/ - заблуждаващи оферти, некоректност и др.подобни /тук се извинявам на всички колеги които ще четат   bouquet но е истина - в бранша има коректни към клиентите фирми, но има и некоректни-за съжаление/. Четвърти основен проблем е инфраструктурата - т.е пътища, канализация и др. Тези неща са много свързани с туризма и са важни /прост пример: лоша канализация = епидемии и всякакви други болести, а лош път = дълго и мъчително пътуване, повреди на коли от дупки и други такива, липсва паркинг, липсва детска площадка, липсва маркировка - табели по пътищата, в планините и др./. Пети основен проблем е транспорта /тази също е обширна тема: от стари автобуси до високи цени на билети и таксита/ . Шести проблем за туристите по черноморието е липсата на лекари и аптеки /има ги, но не са достатъчно много на брой и цените са неоправдано високи/. Седми проблем по черноморието е свързан с плажовете : лошо стопанисвани - недостатъчно почистване , високи цени на билети за вход, липса на спасители по плажовете и басейните. Водата е мръсна : плуват най-различни боклуци .... Осми проблем е безопастността : недостатъчен брой полицаи /за кражби, измами в чейнд бюра, побои и др./, недостатъчен брой инспектори контролиращи местата за хранене - ХЕИ /т.е. съхранение, преработка и пренасяне на хранителни продукти/.
Мисля, че изброих основните проблеми - дано съм била полезна. Успех!
 

# 50
  • Мнения: 1 379
Липсва единна държавна политика по отношение на туризма.
Да започнем от това как се рекламира България - ами с две думи никак. Чужденците идват на Слънчев Бряг и нямат и на идея,че на километър разстояние е Несебър. Нито реклами по чуждите телевизии, нито брошури с информация.
На летищата те посрещат сърдити персони, няма добър ден, приятно прекарване и т.н
Пътищата под всякаква критика. Дори и най приказното място не може да заличи спомените от боклуците и дупките по пътя.
Никой не е чувал за обслужване на клиента.
Плажовете много мръсни.Чудя се що за нахалство е да ти искат 6 лв за чадър, като плажа прилича на сметище.
Прекалено високи цени за услугите и продуктите , които се предлагат. Лятото на Златни Пясъци мешената салата беше 9лв. Предната година на Ланзарот вечеря за двама с бутилка вино ни струваше средно 25 евро.
Никакъв контрол върху заведенията за хранене. Въобще не знаеш какво ядеш и дали няма да се натровиш.
Презастрояването е ужасно.Големи бетонни комплекси. Мръсотия. На Слънчев Бряг няма нито едно кошче за боклук. Всеки строи на парче. Големи хотели , а в задната част на коплексите бунище.
Ако вали и не става за плаж, хората умират от скука.Освен ресторанти друго няма.

Затова няма и туристи- нито български, нито чужденци. Защото хората си дават парите за добро обслужване и качествени продукти.


# 51
  • София
  • Мнения: 7 990
Какво ти Ланзароте, какви 5 лева... За тая посока по интернет съм си вадила разписания на междуградски транспорт, автобусни линии, график, кое къде ми е, с какво да отида... Всичко от дома по интернет...Що един чужденец не се опита да иде някъде я с градски транспорт, я с кола под наем.... То на място нито има информация, нито кой да те упъти, единствено по цени си на Ланзароте..

# 52
  • Мнения: 1 144
Всичко, което пишете, е самата истина. Единствената причина, поради която все още ходя на почивка в България понякога е, че невинаги ми се пътува с децата в чужбина.

# 53
  • София
  • Мнения: 407
Ние имахме проблем с хотел Магнолиите в Приморско миналото лято.
Три семейства резервирахме през Ретур почивка в Магнолиите 3-4 месеца предварително и платихме 100%. Няколко дена преди началото на почивката звъняхме в агенцията да проверим дали няма някакви проблеми с резервацията, но оттам много учудени на нашите съмнения, казаха че няма никакви проблеми. В последния ден преди заминаването, обаче, се обадиха, да кажат, че все пак имало проблеми - имало над 100 % заетост на хотела и първия ден ще ни настанят във вили на 200-300 метра от хотела, за които забележете, няма да плащаме допълнително, а след това ще си бъдем в стаята. След 2-3 часа се обадиха и на другите две семейства със абсолютно същата постановка! Това определено говори за преднамерени действия. След нашето негодувание, казаха, че ще ни компенсират с по една СПА процедура, която в последствие излезе, че е от определен списък с няколко такива, а не от всички предлагани. Алтернативата на всичко това беше, да започнем почивката си един ден по-късно.
В крайна сметка приехме варианта с вилите, които не бяха лоши, но са в гората на ММЦ на около 15 мин пеша от хотела и има доста комари.
Като цяло хотела не е лош, храната е вкусна.
Има обаче разделение между българи и французи - има различен цвят гривни на ръката; всички мероприятия и анимации са на френски; на бара към ресторанта сервират на българи в пластмасови чаши, а на французите в стъклени; на плажа събират от българите пари за чадър и шезлонг.
Най-лош вкус ни остана от това, че накрая ни накараха да платим за консумация от мини бара в стаята, който ние не бяхме използвали.
Изглежда политиката на хотела е да откажат българите от почивка при тях.

# 54
  • На гарата
  • Мнения: 163
Нека се включа и аз в дискусията.Моето лично мнение е че отношението на българските хотелиери към българския турист  е много по различно от това към чуждите гости.Ние почиваме винаги на Албена и въпреки опитите нещо да се промени отношението винаги е било към българите като към втора ръка хора.Питам кога ще се промени това отношение?
Защо трябва да се чувствам като гостенин в собствената си страна?Грешка явно трябва да съм гостенин но от друга държава пък била тя и братска Румъния за да получа качествено обслужване.Румънските цигани които почиват по нашето черноморие получават внимание сякаш са царе а аз трябва да се извинявам при всяко взимане на сладолед от бара че нарушавам спокойствието на бармана.
Поправете ме ако греша но моето впечатление от нашето черноморие е такова.

# 55
  • Бургас
  • Мнения: 5 641
За отношението към българи и чужденци съм напълно съгласна. Даже много ми се наби в очи във Велико Търново. Но говорим за море все пак. Тъй като съм била по много дестинации /живея в Бургас и шавам лесно по черноморието/ мога да кажа:
1. Има заведения, в които не бих яла никога. Има и такива, които си струва да се посетят. Въпрос на лична и финансова преценка. Не посещавайте капанчетата на плажа. Това е грешка.
2. Плажовете са пренаселени. Да, но на няколко километра ви чакат кътчета, които не са за пропускане.
В обратна посока: Аман от нагли сервитьорки, управители, бармани и прочие. Докато българина не се научи що е то клиент, няма да се оправи обстановката.

# 56
  • Мнения: 1 893
Затова няма и туристи- нито български, нито чужденци. Защото хората си дават парите за добро обслужване и качествени продукти.

Къде няма туристи?

...Не посещавайте капанчетата на плажа. Това е грешка.

Под това се подписвам с две ръце  Peace

# 57
  • зад парка
  • Мнения: 1 583
Почиваме няколко поредни лета в един и същ хотел в Несебър- заради детето. Само че, не можеш да прекараш 10 дни в хотела или в морската градина само. Така че, ето какво ме дразни:
1. Лошото качество на храната. Ядем основно домати и сирене и пием кола и бира от кутия.
2. Безумното застрояване на всичко около плажа
3. Разпределението на плажната ивица- чадър до чадър на по 1 м и всички са платени

Почивали сме и в чужбина. Никъде не съм видяла по-лоши условия от БГ.

# 58
  • София
  • Мнения: 338
Момичета нека да не прехвалваме съседните Турция и Гърция, и нашето Черноморие си има хубавите страни. Като започнем от температурите, аз например не мога да почивам през май и юни, защото не мога да си взема отпуска, почивам през август, защото фирмата ни е немска и тогава почиват немците. През август температурите   на въздуха и влажността в Гърция и Турция са несравними с нашите. Миналата година се излъгах да почивам в Анталия в началото на юли и един път не можах да се попека на плажа , както обикновено си правим тука на нашите плажове , защото в в 8.30 сутринта температурата беше 32 градуса, а се сещате през останалото време за какви жеги става въпрос. Повече тази грешка няма да направя в Турция през юли или август,  а някакси ми е неприемливо да карам лятната си почивка в началото на май или октомври , само за да съм в чужбина , и да мога да си го позволя от финансова гледна точка, защото тогава цените са по нормални.

# 59
  • Мнения: 3 215
Само не разбрах как с поста си отговори на зададената тема  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт