Още не говори

  • 63 884
  • 204
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 38 589
Случаят на Естрея все повече ми заприличва на нашия. И Габи харесва музиката от малка.
Какво му е на китайския пък? Какво като не е български? Когато Габи говореше така, на същата възраст като момченцето на Естрея, аз долавях цели изречения. Имаше и повтарящи се думи.
Даже си мислех да я запиша и да питам някой лингвист какъв е тоя език.
Пък, току виж, се окаже че дори съществува.

# 136
  • Мнения: 307
Случаят на Естрея все повече ми заприличва на нашия. И Габи харесва музиката от малка.
Какво му е на китайския пък? Какво като не е български? Когато Габи говореше така, на същата възраст като момченцето на Естрея, аз долавях цели изречения. Имаше и повтарящи се думи.
Даже си мислех да я запиша и да питам някой лингвист какъв е тоя език.
Пък, току виж, се окаже че дори съществува.
Да, в крайна сметка това, че аз не знам китайски не означава, че детето не говори.  hahaha Това в рамките на шегата. Но защо пък не. Току виж се оказало, че той знае език, който аз не.
А сега сериозно, определено има думи, които се повтарят. Но не ги свързвам с някой предмет или дума на български. 

# 137
  • Мнения: 502
Andariel, не визирах точно теб.
Но да не излиза така, че децата ни не говорят, защото малко се занимаване с тях и не им четем. И като се поправим и хоп - ще проговорят. Не казвам, че има безгрешни родители. Но пък има родители, които представа си нямат какво може да означава да се занимаваш с неговорещо дете.  Много интензивна работа и много труд изисква понякога.

pasinet, в тази възраст има и голяма доза инат. През "ужасните две" може всичко да е НЕ. И игрите и песните и танците и книжките. Peace

# 138
  • Мнения: 24 467
Оооооо не бъркайте казването на срички и думи без смисъл с бебешки говор. Под бебешки говор се разбира детето да има думи за определени предмети, които дори и да не са правилните да умее да използва една и съща дума за определено нещо. Т.е. да влага значение в думите. Бръщолевенето на несвързани срички не е бебешки говор.

В "Майки" има една тема "Кога проговориха вашите деца". Изобилства с цитати от типа "на 8 месеца", на "7 месеца", "на 6 месеца" и т.н. За майките с "неговорещи" деца- не я четете, ако искате да ви лъжат и площадките ще свършат работа.  Laughing Е, някои го пишат просто защото наистина не правят тази разлика, между произволното произнасяне на срички и звуци и наистина говоренето, при което определена сричка или дума се употребява постоянно за обозначаването на нещо конкретно.

# 139
  • София
  • Мнения: 38 589
Между другото, тогава и аз се бях притеснила за Габи и се консултирах с един приятел - специалист за деца с увреждания. Та той ми каза, че на детето нищо му няма и просто НЕ иска да говори на български. Тя и не искаше да повтаря думички, като другите деца на същата възраст.
Сега е настигнала връстниците си.
Но през акъла не би ми минало да и давам лекарства заради това.

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
Не иска да говори на този език, а говори на друг или изобщо не искаше да говори? Защото разликата е голяма.

На мен лично нещо не ми допада тази идея, че едно дете не иска да говори изобщо. Ако приемем, че наистина сме създадени така, че ни е вродено да развиваме и употребяваме език, някак не мога да си го представя, че едно дете спонтанно или нарочно няма да иска да говори. Не мога и да приема, че има мързеливи деца откъм говорене. Според мен за да не говори едно дете изобщо, значи има нещо не съвсем наред в развитието му до момента и трябва да се установи какво е то и да се работи.

# 141
  • София
  • Мнения: 38 589
Не иска да говори на този език, а говори на друг или изобщо не искаше да говори? Защото разликата е голяма.

На мен лично нещо не ми допада тази идея, че едно дете не иска да говори изобщо. Ако приемем, че наистина сме създадени така, че ни е вродено да развиваме и употребяваме език, някак не мога да си го представя, че едно дете спонтанно или нарочно няма да иска да говори. Не мога и да приема, че има мързеливи деца откъм говорене. Според мен за да не говори едно дете изобщо, значи има нещо не съвсем наред в развитието му до момента и трябва да се установи какво е то и да се работи.

По-нагоре ДВА пъти съм описала какъв е случая - същия като на Естрея - говори си на китайски човека.

# 142
  • София
  • Мнения: 62 595
Описала аси, ама при толкова често срещано явление децата да са билингви нещата се замазват.

# 143
  • Мнения: 2 757
Andariel , и да се установи каква е причината, ако е мозъчна повреда какво правим. А дву, три езичието за едно нормално дете не е никакъв проблем. Забавя проговарянвто толкова малко, че изобщо няма никакво значение. Както вече казах, 3 годишни двуезикови деца в детската на моя син говорят вече перфектно и двата езика и разлика между тях и едноезичните практически няма. Само моят син прави впечатление и затова са му назначили психолог да го наблюдава.

# 144
  • Мнения: 118
Аз си мисля, че ако детето е по-често навън и контактува с деца на неговата възраст много по бързо ще научава нови думички. Времето вече се оправя - хуквайте към градинките и задължително контакти с други дечица на неговата възраст, те си бърборят помежду си и дори да ни е чудно много добре се разбират. казвам го от личен опит с моя син.

# 145
  • София
  • Мнения: 38 589
Описала аси, ама при толкова често срещано явление децата да са билингви нещата се замазват.

И Естрея и аз живеем в София. Откъде пък втори език?
Мисля че това говорене на непознат език при проговарянето не е толкова често явление.
Аз си имам някакво свое обяснение, свързано с прераждането.
Не съм чела нищо обяснено научно обаче. Май трябва да потърся.

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Ники,
Детският мозък е много гъвкав и може да си намери заобиколни пътища за справяне с увреждане в някоя негова част. Мисля, че се прави много, много рехабилитация. Но това какво увреждане има могат да го кажат само невролозите, а натам са специалистите по детско развитие.

Дилянка,
А за втория език - всякакви варианти има - вторият родител да е с друг език, да е живяно някакво време в чужбина. Светът вярно се е превърнал в едно комуникационно село. Не мога да гарантирам, че научното обяснение е абсолютното обяснение, но поне се търси и в известна степен е установена връзка между това как се развива един мозък, кои части от него с какви функции са свързани.

# 147
  • Мнения: 2 448
Цитат
Мисля че това говорене на непознат език при проговарянето не е толкова често явление.
Аз си имам някакво свое обяснение, свързано с прераждането.

 Laughing Моля ви, не ми казвайте, че го мислите сериозно.
Произнасянето на фрази и изречения от измислени думи от детето в никакъв случай не е говор. То си нарежда имитирайки това, че ние говорим.
Ето ви пример: моето в периода, когато не говореше още, не означава, че е мълчал като пън, нареждаше нонстоп нещо си. Но в своята си игра, взема например телефона и започва, цели рецитали. Но не мисли, че казва нещо конкретно, то просто имитира нас, че ние извършваме такава дейност. Не я разбира, макар че в произнасянето на толкова много измислени думи и срички естествено има повтаряемост. Но като го питаш за нещо например "какво е това" няма конкретна макар и измислена негова си дума, която да употребява винаги.
Ето това е разликата от говори бебешки и говори на "китайски".
Дано да съм била по ясна какво искам да кажа.

# 148
  • Sofia
  • Мнения: 397
Аз също се сблъсках с подобен проблем при дъщеря ми и се справихме с малко помощ от специалисти и много работа с детето в къщи. Общо взето упражненията, които правихме  бяха разделени на няколко групи. Такива, които развиват фината моторика на ръцете, свързана с развитието на речта -низане на малки предмети, игра с пясък,  мозайка, конструктор, има и едни много хубави играчки с вгнездяване, които развиват  логиката ; упражнения за групиране  на форми, цветове, размери ( има много подходящи картинки за това); упражнения за развитие на паметта -едно от упражненията които правихме и много и харесваше -  нареждам няколко предмета(играчки), след като си затвори очите да скрия един и тя казва кой липсва, като преди това сме ги кръстили с лесни за произнасяне за нея имена. Преди всяко упражнение аз обяснявам и показвам какво трябва да се направи. Четенето на книжки преди лягане, също много ни помогна. Много е важно всичко това да се представи като една забавна игра и да продължи толкова, колкото е желанието на детето. Ясно е, че дете на такава възраст не може да се концентрира дълго време.  И най- важното- търпение. Резултатите не идват веднага, но определено усилията си струват. Някои деца просто имат нужда от малко помощ в определен етап от развитието си.
Стискам палци всичко с вас да е наред!

Последна редакция: сб, 14 мар 2009, 14:12 от mi_sy

# 149
  • Мнения: 1 725
Моята е малка още, разбира се, засега говори само на "китайски".  Simple Smile  Разбира се, че трябва да се играе с детето, да се учи как да използва играчките по предназначение. Засега с Настя нямам голям успех, но за кратко се е случвало да повтори мои действия - да разглоби конструктор (няколко формички), да вкара някоя формичка в отворчето за нея и др.
Мисля си, че след 3год. възраст трябва да започнат родителите да "чакат" детето да проговори. Разбира се, че ако го направи преди това ще е по-добре от гледна точка на по-лесното общуване. Но преди тази възраст не трябва да става повод за притеснение. Факт е, че много деца тогава проговарят и не съм съгласна преди това да се тормозим с излишно, защото дори и напразно, това се прехвърля по косвен начин и върху самото дете. То си има достатъчно "грижи", адаптирайки се в света, така че да го натоварваме допълнително и с нашето напрежение. Аз, обаче, не съм специалист, така че е добре поне да се консултираш с такъв, дали по-ранната възраст е подходяща за усвояването на неща, които да имат значение и за проговорянето. Само, ако не можеш да се успокоиш и отървеш от мисълта (погрешна според мен), че детето ще изостане от другите, ако не предприемеш нещо.

Последна редакция: сб, 14 мар 2009, 15:18 от desi_sunshine

Общи условия

Активация на акаунт