Ползата от учебниците

  • 2 708
  • 37
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 716
Точно въпросът с държавната поръчка ни куца.
Хората правят учебници, стараят се и връзкарите накрая пласират тъпотиите си.
Чувала съм за "художници", които съсипват труда текстописците. И други такива.
Ама то пък къде ли го няма...
 
А за ромите и образованието нещата наистина са сложни.
Те са категорията, която не се вписва. Там има много за правене.
Много. И са нужни и време и нерви и Божия намеса и чудо и още поне 100 неща.
Но трябва да се извърви пътя.

# 16
  • somewhere near the sea
  • Мнения: 3 086
Когато се правят учебници основният критерий трябва да е достъпност.Аз дадох подобен пример в друга тема,но не мога да се въздържа да не  цитирам един бивш министър,който използва случая и издаде безброй бумаги,наречени учебници и помагала.Ето например:

Застиването на кръвта представя човешкото съществуване не като героична универсализация, а като път към смъртта. Без духовна мощ човекът е роб, жертва, символ на агонизиращия живец. Животът не е общуване с метафизическото, а тотална подчиненост на физическото; животът е "каране" (но и подкарване), дочакване на отдиха, а не очакване на спасението. Изразът "кръст изправиш" символизира освен всичко останало и мъченическото пренасяне на кръста към някаква неизбежна и пределно отдалечена Голгота...Космическият огън навлиза в значенията на адовия огън, тоест на универсалното страдание, разпростряно обаче върху хоризонталната ос на съществуването.

# 17
  • София
  • Мнения: 1 355
Marsia, да не искаш да кажеш, че това е цитат от учебник по литература? Да си призная, трябваше да го прочета три пъти, за да разбера нещо. Ама пак не съм сигурна...

# 18
  • somewhere near the sea
  • Мнения: 3 086
Така си е Thinking От учебник е.Ей сега го прибрах.Има и още hahaha Joy JoyИ много от вас могат да дадат по 3 такива примера на първо отваряне на учебници

# 19
  • usa
  • Мнения: 2 113
Застиването на кръвта представя човешкото съществуване не като героична универсализация, а като път към смъртта. Без духовна мощ човекът е роб, жертва, символ на агонизиращия живец. Животът не е общуване с метафизическото, а тотална подчиненост на физическото; животът е "каране" (но и подкарване), дочакване на отдиха, а не очакване на спасението. Изразът "кръст изправиш" символизира освен всичко останало и мъченическото пренасяне на кръста към някаква неизбежна и пределно отдалечена Голгота...Космическият огън навлиза в значенията на адовия огън, тоест на универсалното страдание, разпростряно обаче върху хоризонталната ос на съществуването.

 Joy Joy Joy Joy Joy
а би ли била така добра да споделиш това от учебник за кой клас е?

# 20
  • Мнения: 151
Не мога да се въздържа и ще напиша моя фаворит за тази учебна година от учебника по Български език, 5 клас  -  "Съобразяването с изискванията за правилност и уместност на изказа е условие за резултатност на речевото общуване". 
 Не вярвам, че може едно елементарно правило да се напише по-сложно.

Много от текстовете по История, География, дори по Ч и П, са нанизани изречения, без смислова връзка между тях, по-скоро приличат на преписани от учебниците за по-големите ученици. Съдържанието на учебниците /поне тези, които съм прочела/ е отблъскващо и не се учудвам, че на децата не им се учи.

# 21
  • Мнения: 1 575
Ако отворим отделна тема и всеки напише това, което го фрапира и след като след седмица реално препишем повечето учебници, дали да не ги пратим като петиция на Вълчев с предложение докато не се пренапишат на човешки език да използваме старите...
Въпросът ми е риторичен и отчаян...

# 22
  • Мнения: 561
Marsia, да не искаш да кажеш, че това е цитат от учебник по литература? Да си призная, трябваше да го прочета три пъти, за да разбера нещо. Ама пак не съм сигурна...
Аз пък го четох 3 пъти и нищо не разбрах, защото това е пълен нонсенс  Sick  Laughing. Боже, наистина ли такива безумни алабалистики се пишат в учебниците??!! Кажи наистина откъде е? Не ни дръж в напрежение.

# 23
  • Мнения: 681
Здравейте! Аз съм учител по икономически дисциплини и съвсем не мисля, че учебниците в средните училища са на нивото за което са предназначени. Много от учебниците са почти идентични като съдържание със тези по които се учи във висшите учебни заведения, а да не говорим че по някои дисциплини изобщо няма учебници за среден курс и се налага да търсим такива от висшите учебни заведения. Пълна лудост.
Иначе за малките деца пък е доста объркаващо със всичките тези учебници, учебни помагала, учебни тетрадки и всичко оставало. Само им пълнят раниците и тежат ужасно. Да не говорим че са написани като за големи хора. Аз не разбирам по някога за какво иде реч, а какво остава за детето. Моята дъщеря е в 5 клас и вече твърди че не й е интересно в училище и по отделните предмети. Направо се плаша какво ни чака натам  Shocked

# 24
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
bistra_m до тук говорим, за учебниците до 7 клас вкл. Щом са ви хубави учебниците, дано да не ви ги сменат по новата програма, която в момента е стигнала 7 клас, следващата година 8.

Чудесно е че имате учебници, защото когато аз учих тези икономически дисциплини в ТТ тогава нямахме учебници и учихме само по записки.

# 25
  • Мнения: 87
сравнявайки тези по новата с тези по старата програма - старите са по-достъпно написани /с изключение на ЧП за 5 кл - там само енциклопедията спасяваше Grinning/
1.По новата /сегашните 7-ми клас/ доста от нещата са слезли поне един клас по-долу,
2. няма предвиден материал и учебни часове за упражнения - по БЕЛ, Математика  Sick.
3. От урок по обем 1 страница - изкарани 3 с много картинки = учебник 130 стр. /представете си без картинките?!?/
4. БЕ е ужасен  Sick- не можеш схвана разликата между отделните видове сложни изречения, освен ако не правиш таблица.
Миналата година Литературата беше такава - с  помагала за анализи успяваше да се подготви.
Иначе - без учебници не може, но да са поне разбираемо написани.

# 26
  • вкъщи
  • Мнения: 704
няма полза много така са написани че са неразбираеми  и децата се затрудняват с материала

# 27
  • Мнения: 8 999
Отварям тази тема,за да споделим дали има нужда от:
1.Учебници и помагала на различни издателства
2.Толкова лъскави учебници в ерата на Нет-а
3.Толкова тежки,огромни по обем,разпадащи се още на втората седмица
4.Недомислия и глупости,написани в тях
Мисля,че ще има полза

1. Не.
2. Да - какво очакваш, първолаците да учат от интернет?
3. Да - разпадат се, ако се децата ги ползват за футболни топки или фрисби. На моите деца не са се разпаднали.
4. Наистина има много откровени глупости, материалът е поднесен зле, в много случаи не е съобразен с възрастта на изучаващите го, има много неясноти.

# 28
  • somewhere near the sea
  • Мнения: 3 086
Това,което публикувах е от учебник за 11 клас от времето,когато  авторът на написаното беше министър на образованието.Откъса го имах в компютъра си,защото бях пращала навремето протестно писмо.

# 29
  • Мнения: 15
 НЯМА ПОЛЗА.Децата не ги четат.Дали разглеждането на картинките е достатъчно? Да се молим, дано да им харесат, та да зачетат.Имам  внуци,искат кратки и ясни учебници.Ако урока го вълнува има от къде да прочете повече.Излишни  ГОЛЕМИ разходи  за учебници и помагала,чии сметки оправяме.Нека са написани  с думи прости ,кратко и ясно,нали са за всички ,а не само за напреднали.

Общи условия

Активация на акаунт