такса за включване еон- машина за пари?

  • 7 093
  • 46
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 14
Имаш право да ползваш, ако си си платила. Те така е в живота.
Joy Joy Joy Добре, че не иде реч за Топлофикация! Дали така щяхте да и говорите на жената? Ама тока го спират като не го платиш, а парното няма как.  Wink Не, че тока е безумно евтин в сравнение с топлото, но гледай на какво мислене се натъква човек... Thinking
Извинете за лиричното отклонение.  bouquet
(дано не се оправдаят подозренията ми, че ще последва буря в темата!)

f(x)
Hug

А ако беше за топлофикация какво? Не съм в течение и нещо недоразбирам поста.


Следва начисляване на лихви и после - не зная. Не ми се е случвало да узнавам.


Това с начисляването на лихвите по- го разбирам, но на сметка 100 лв - 19лв за включване са 19% за няколко дни!

# 31
  • Мнения: 17 546
А ако беше за топлофикация какво? Не съм в течение и нещо недоразбирам поста.
Нищо! Не касае теб. Peace Говоря по принцип. Grinning

# 32
  • Мнения: 2 759
                             Тъй, тъй... Май само аз съм на мнението на авторката, че има изнудване по много начини от фирмите за електроснабдяване по райони... АйОн знам, че миналата година на определени райони 6 месеца не предостави сметки (!). Не, не ме разбирайте грешно - не хартиени фактури: шест месеца цял град не си знае, съответно и не плаща сметките за ток. Не били излезли, казват от касите. Пък ти ходи три пъти (поне) месечно да плащаш и да седиш на тръни. На 4-тия/5-тия месец нали се сещате, че вече си е доста притеснително. И после най-любезно предоставиха сметки за шестте месеца назад - плащайте моля. Отделно телефонът им естествено беше импулсен. Някаква възрастна жена ме помоли да и помогна да се свърже - послушахме един сигнал свободно и малко музика за 8 лв  Shocked. Реших, че няма смисъл да чакаме свързване с оператор за към 50-100 лева, платих сметката и пратих жената да си ходи по живо по здраво. Тя самата като видя сметката за тия 45-50 секунди смени няколко цвята. И това е цената от пощенски клон, все пак. Добре, че жената принципно искаше да си плати и не и набрах номера от мобилния си, без да мога да следя колко ще ми навърти. По-късно жената от пощата сподели, че много хора 'горят' всеки ден така. Тогава супер много се бях нервирала - жената искаше да спести ценни 2-3 лв, а щяха да я набутат с много повече. Писах на 'Господари на ефира' - никаква реакция. То си беше ясно - те са царе на цирка, специалисти по селските спартакиади и оплюване на беззащитни граждани. С големи фирми не се заминават. А тогава още не знаех към кого друг да се обърна. Както и да е.
                           После. Може би авторката ви афектира, с признанието си, че не е била винаги изрядна. Хубаво, но аз познавам и изрядни платци, на които им спират тока постоянно. И да, плащат въпросните такси включване  честичко. Понеже не могат да преборят системата, а все пак не могат да седят без ток, докато ходят по институции.
                          Друго. Съседка. Целогодишно последните години плаща постоянна сума 15 лв +/-. Страшно пестелива жена, признавам и го. Изведнъж сметка в началото на лятото 100 лв. Удар щеше да получи. От ЧЕЗ и обяснили, че трябва да плати сметката, и още 60 лв да и проверят електромера. С пенсия от 120 лв, които бездруго не и стигат да изкара месеца дали кога ще събере толкова пари, че да го тества, м? Както и да е, децата и го платиха, мина им номера на тия от ЧЕЗ. Уви, следващата сметка беше 40 лв. Жената нито е способна да се бори с институции, нито и е достъпно да защитава правата си.
                          Колкото и страстен привърженик да съм да си защитаваме правата докрай, по неприятен начин разбирам, че не можем да се борим с големите компании и институции. Наскоро ми бяха поискани 100 лв неправомерно, реших да се боря, и като ме разкараха 6 пъти за една седмица до тяхната служба без какъвто и да е резултат - ей така, да се поразходя просто, и беше планирано още доста разкарване, през което време шефът ми ме заплаши почти с уволнение (тъй като въпросната служба започва работа след мен, приключва преди мен, и няма как да отида в неработно за мен време), колегите се нацупиха и прочие... В крайна сметка платих 100 лева за неща, които не дължа. Защото ми е по-евтино да платя нещо, просто защото нямам физическата, финансовата и моралната подкрепа да докажа, че не дължа въпросното нещо. В същия момент около мен други хора бяха изнудвани по подобен начин, всеки случай се разви по различен начин. Но останах с много неприятен вкус в устата от факта, че няма нормален начин да докажа правотата си, а ако тръгнем в съда да си мерим адвокатите предполагам, че те биха спечелили. Не защото имат право. Просто не мога да се защитя. Тъй че... възмущавайте се, но и трайте, да не ви стига. Зачестиха тия случки и постоянни обърквания и във вестниците, и във форума (чела съм теми). Ако могат да ти вземат пари, които не дължиш - чудесно. Ако не могат: 'О, извинявайте, грешката е наша!'. Но заради техните грешки си се състарил с две години за два месеца. И ми е неприятно да чета в темата за 'Вени турс', че хората в правотата си не могат да си вземат парите обратно. Хората, които без друго вече са ощетени.

# 33
  • Мнения: 14
А! Виж тии, имало и други, на които не им харесва да се държат с тях като с пионки.
Виргиния, благодаря мила!

А това за телефона ако е вярно?! За кой номер говорим - 070016161? Малее като си получа разпечатката (заедно със сметката  Laughing ) ще разбера и тогава възмущението ми ще е безкрайно. Звънях им няколко пъти тоя месец - един път за сметката, два пъти заради тяхна повреда... гася огъня с бензин май! То да не е секс телефон или тв игра, а аз какво получавам насреща- задоволяване с информация, на която така или иначе имам право според регламента... но на каква цена?
Останах без думи.

# 34
  • Мнения: 1 668
0700 и 0800 са безплатни телефони! 0900 са скъпите... Няма дружество с такъв телефон - айде стига непроверени неща...
Като не се плаща сметка се изключва тока. Ако се плаща сметка и се изключи тока има Комисия за защита на потребителите и комисия за енергийно и водно регулиране. Утре същата авторка ще напише тема - ами отказаха ми да ми дадат храна в магазина, защото не си платихи ще е също толкова възмутена. 

# 35
  • Мнения: 2 759
0700 и 0800 са безплатни телефони! 0900 са скъпите... 
                               Не мога да кажа конкретно на кой номер звъняхме, но със сигурност започваше с 0700  Peace. И какво значи непроверени - звъняхме на този номер, сметката за 40-50 сек беше 8 лв? Какво повече да проверя? Любопитното е, че на жената и бяха дали картонче на АйОн с конкретния номер (едни червено-оранжеви такива), на което пишеше, че номерът е безплатен или на цената на градски разговор. Два дни след това проверих на Инет сайта им - същия телефон, със същото уверение, че телефонът е безплатен. Е, не беше! Това потвърди и жената от пощенския клон, тъй като не сме били единствените изненадани. Каза, че ако е знаела, че ще звъним на тях, е щяла да ни предупреди. Сега обаче не знам как стоят нещата, от случката има близо 2 години сигурно.
                              Ger4o, ами хубаво, че като не се плаща се изключва. Но веднъж текат лихви, веднъж отделна такса... И не знам колко е за Сф, но от познатите, за които споменах по-горе чутата цифра много ми се видя (30-40 лв май беше, но честно казано не помня - само знам, че не беше 10 лв).

# 36
  • Мнения: 4 651
Телефони 0700... са на цената на градски разговорако се обаждаш от телефон на БТК.
Мобилен оператор към 0700 е според цената на мобилния оператор към БТК.
Ако някой е взел на някой 8 лв. за обаждане от 50 сек. от БТК до 0700, то проблема определено не е във фирмата, която е наела 0700 номер от БТК.  Уверението, че БТК към 0700 е на цената на градски разговор е от БТК, които предоставят 0700 услугата, а не от Е.ОН или някой друг.
Телефон 0700 не може да е импулсен, каквото и да ви обяснява състрадателната леля от пощата.

Грешки навсякъде стават, както и навсякъде има големи компании, които няма да си коригират грешката за 10 дена. Проблема е в липсата на доверие и в липсата на пари. В България всеки непредвиден разход срутва бюджета на много хора за месеца и увеличава недоволството към съответната фирма.

А Българинът обича да мърмори и го мързи да си търси и знае правата. И не само не си ги знае, ами не си и ги търси. Ако си ги знае, не вижда смисъл да даде пари да съди някой, защото не вярва в правосъдието. И така си се въртим в омагьосан кръг.

Некоректният платец, особено ако е "рецидивист" е равно на крадец по белия свят. Таксата за включване е глоба, не лихва. Като глобата в градския транспорт например.

Последна редакция: пн, 29 юни 2009, 01:44 от f(x)

# 37
  • Мнения: 0
мила,  искам да ти кажа само,че и хляба в магазина е с пари Wink и един съвет бъди по отговорна и ще си спестиш главоболието  Rolling Eyes при включването и допълнителния разход Naughty

# 38
  • Мнения: 2 759
                             'Лелята' от пощата нищо не ми е казала: докато се обаждам следя сумата на едно екранче над телефона. Тя само ми взе парите. Какво значи, че не си знам правата - да съм наясно чия е грешката ли? Звънях и от друго място - пак ми навърташе. Пуснах сигнал - нищо.
                             Таксата за включване е глоба за какво точно?

# 39
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...                             
Таксата за включване е глоба за какво точно?
Това е вид услуга - за възстановяване на ел.енергия. А наказанието е изключването. Ако искаш може да не се възползваш от услугата възстановяване, но тогава няма да ползваш и услугата електроенергия, която се предлага само от един доставчик. И понеже е само един, затова има Държавна комисия за енергийно и водно регулиране, която дава таван на услугите или санкционира при неправомерно определени цени.
След като някаква услуга е утвърдена не само от компанията, произвеждаща или предлагаща ток и това е известно на всички потребители, то аз не виждам за какво точно е възмущението - от самата цена или от услугата възстановяване.

# 40
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Ох, не се стърпях и ще се разпиша в темата, че ми е много болна.
Тази такса за възстановяване на захранването си е наистина, чиста проба машина за пари. За просрочване на плащанията си имат лихви, които начисляват. Те са един вид наказания. Таксата какво е- кръвнина? Повечето електроразпределителни дружества, в качеството си на монополисти, ни извиват ръцете. Обилно се ползват от правата си, а клиента от своите- ако му стигнат нервите и тъпрението.
Моят случай: Спират тока по техн. причини, пускат го и комп. ми гръмва и изпушва. Ние го носим на ремонт, взимаме си протокол, удостоверяващ, че е изгорял поради подаване на много по- високо напрежение. Подаваме жалба, окомплектована с копие на протокола, дозабележете! Е-он, евентуалните виновници. 2 години и половина ТЕ не благоволяват да ни отговорят, пък било то и опровержително. Е, сега ги съдим. За всеки ден, след едномесечния срок, в който не са ми отговорили дължат по 10 лв. на ден, написано черно на бяло в техните общи условия. Сметнете сами каква цифра очаквам да платят. Не ми е толкова за комп., прежалих го отдавна, нито за парите, които биха ни платили, макар, че са си цифра, най- много искам да си платят за наглото и безпарднонно отношение към обикновенния платец. Той към тях, както се оказва, има само задължения- да плаща и изпълнява разпоредби, опре ли до правата му- дупе да му е яко. Време е да разберат, че макар и монополисти не са недосегаеми, защото сегашното им отношение граничи с подигравка.

# 41
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 402
0700 и 0800 са безплатни телефони! 0900 са скъпите... Няма дружество с такъв телефон - айде стига непроверени неща...

Не знам какво разбираш под непроверени неща. Един месец, при проблеми с интернета и няколко разговора на "безплатния" телефон на БТК, сметката ми набъбна с 15 лв. Извинявай, но това е проверено. Пишеше го черно на бяло на фактурата ми, както и имам касов бон за платена сметка!

по темата- ЕОН не пращат фактури. Поне в Шумен аз нямам нито един познат, който да получава. Така че няма как да знам кога ще ми спрат тока.

# 42
  • Мнения: 4 651
                            'Лелята' от пощата нищо не ми е казала: докато се обаждам следя сумата на едно екранче над телефона. Тя само ми взе парите. Какво значи, че не си знам правата - да съм наясно чия е грешката ли? Звънях и от друго място - пак ми навърташе. Пуснах сигнал - нищо.
                             Таксата за включване е глоба за какво точно?

Е стига де, казвам ти че ако си се обаждала от БТК телефон, просто не е възможно. Таксата е един импулс на минута. Импулса на БТК е 6 стотинки или нещо такова. Не знам в пощите какви надценки вземат, но щеше да ти излезе в пъти по- евтино да звъннеш от който и да е мобилен телефон..., където таксата вече е според цената на оператора за съответната програма към БТК. Висяла съм по 20 мин на тоя телефон и после съм гледала БТК разпечатките. БТК не предлага различно таксуване за 0700 номера, ако ги набираш от БТК телефон. Е.ОН не може сам да си определи какво да е таксата, която плащаш, звънейки на неговия 0700 телефон.

Такса за включване в моите представи може да се приравни с глоба за возене без билет или поне същата е идеята - наказание. Ти не изпълняваш твоята част от договора, те те наказват с глоба. Друг пример за същото, не плащаш 2-3 месеца сметката към Глобул, прекратяват договора едностранно и те карат да платиш таксите до края на договора. Лихвата си е лихва, тя вече е за забавеното плащане.

Северина, лихвата наистина не е наказание. Лихвата е компенсация за забавено плащане.

Виргиния, че не си знаеш правата не беше персонално към теб а по принцип. На много мои познати просто не им се занимава да си ги търсят. Ето, това което прави Северина, съдейки Е.ОН е това, което всеки трябва да прави, когато "го настъпят" като потребител.

Последна редакция: вт, 30 юни 2009, 00:10 от f(x)

# 43
  • Мнения: 4 651
Ето за 0700:

http://www.btc.bg/bg/business/prices_and_services/fiksirani_glas … salen_nomer_0700/

Цитат:
Разговорите от крайни потребители от мрежата на БТК към номера 0700, се таксуват на цената на селищен телефонен разговор, а абонатите (потребителите) на услугата заплащат разликата (само при междуселищен разговор) до пълната стойност на проведения разговор, в зависимост от продължителността.

Превод: абонат на услугата 0700 е фирма X. Нейни клиенти обаждат на 0700 и плащат градски разговор. Абоната на услугата, тоест фирмата, която е наела 0700 телефона плаща разликата между междуселищен и селищен разговор.

# 44
  • Варна
  • Мнения: 2 268
f(x) ставаше дума за следното: Цялата система е организирана така, че когато Е-он или други компании монополисти, решат да си потърсят правата процедурата е много улеснена и бърза, когато обаче, аз като клиент реша да направя същото, трябва да минавам през съда. Аз мога да си позволя да загубя едни 1000лв., такси и хонорари по делото, но колко много не могат да си го позволят? Да не говорим колко ни е ценно времето, което ще отделим. Всичко е направено с идеята, потърпевшите сами да се отказват от преследване на праватата си, спестявайки си пари, време и нерви. Това е унизително.
А относно таксата включване.... Аз много добре разбирам тяхната обосновка на съществуването и, но при положение, че липсва конкурентна фирма, при която бих могла да се "спася" тези глоби (наказания) са нелепи и некоректни спрямо клиентите.

От какъв зор си продадохме електроразпределителните дружества, се чудя от известно време!? Нищо не се промени в положителна посока, само проблемите се увеличиха. Малко риторичен ми е въпроса, де.

Общи условия

Активация на акаунт