Тестът трябва реално да оцени деца, дето едва скърпват тройката и деца, дето се явяват на национални олимпиади, а това не е лесно. И това няма как да стане с лесен тест. Първите 10-15 задачи се решават като бонбончета - без да се замисляш даже много много. Т.е. МОН се е погрижило да се изкара тройка. После вече идват трудни задачи за да се отсеят отличниците. Те какво са виновни, че знаят много повече от масата? Лесен тест би ги приравнил със срдняците. A децата, дето знаят по-малко нищо не губят. Няма значение дали си класиран на 50 място с четворка или с петица.
Впрочем, аз пиша съвсем принципно. Детето ми е още малко (5 за 6 клас) и е далеч от кандидатстване. Но съм си намислил един експеримент - в момента е при баба си, но утре ще направя едно домашно контролно - да реши теста колкото може. И бас държа, че няма да има проблем да изкара тройка. Ще докладвам в събота как е минало.