Регистрация на кола от ЕС, Германия

  • 1 838
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 22 457
Здравейте момичета и момчета. )

Четох тук, там информация, но някой неща не ми станаха съвсем ясни. ))))
Смятаме да купуваме кола от Германия (от автокъща) и стигам до следните въпроси.
Колата е дадена със сума с ДДС и без ДДС. Чета, че би трябвало да приспаднат ДДСто ни щом я внесем в БГ, вярно ли е това?
Следващ въпрос, дължим ли мито (колата е производство 08.2002г)?
Размер на акциза според мощността на двигателя - на въпросната кола е 103kW
попадаме в 120-150kW макар че е под тези стойности, и за тях се дължи 35лв/kW.
И тук не ми е ясно, за всеки kW ли се дължи по 35лв, или това е цялата сума?
Защото в противен случай сумата е доста сериозна, това са 3600лв....

Какви други такси се плащат и колко са те.
За поставяне на номера ясно, регистрация и т.н., но колко горе-долу излизат тези разходи?

Ще съм много благодарна на всеки, който може да каже нещо по въпроса. )

# 1
  • Мнения: 4 138
мито не дължите, ддс няма да ви върнат, защото колата отива от ЕС в ЕС. за киловатите не съм наясно.......

# 2
  • Варна
  • Мнения: 2 079
1. Колата е дадена със сума с ДДС и без ДДС. - зависи кой е купувача. Ако е бг фирма регистрирана по ДДС, тогава немската автокъща издава фактура за покупката в която е отразено 0% ставка ДДС по закон за вътрешнообщностните сделки. Ако купувача е физ. лице тогава се оформя договор за покупко-продажба и в договорената цена е вкл. и ДДС.
2. Следващ въпрос, дължим ли мито - Не, нито акциз
3. И тук не ми е ясно, за всеки kW ли се дължи по 35лв, или това е цялата сума? - Сумата се смята в случая 103*35=3605 лв.
4. Какви други такси се плащат и колко са те. - Плащаш за превод на документите на колата и довора/фактурата, за заявлеието в КАТ -10, регистрационни табели, талони и прочие - 50, мисля че 2002 година са освободени от такси, но ако не съм права- 90лв. Това е в груба сметка.
Задължително веднага след регистрацията на колата в кат, отидете да си я зачислите в данъчното, че ги следят има и глоби.
За повече подробности можеш да ми пишеш на лични

# 3
  • Мнения: 22 457
ок, благодаря. ))

# 4
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
1. Колата е дадена със сума с ДДС и без ДДС. - зависи кой е купувача. Ако е бг фирма регистрирана по ДДС, тогава немската автокъща издава фактура за покупката в която е отразено 0% ставка ДДС по закон за вътрешнообщностните сделки. Ако купувача е физ. лице тогава се оформя договор за покупко-продажба и в договорената цена е вкл. и ДДС.
2. Следващ въпрос, дължим ли мито - Не, нито акциз
3. И тук не ми е ясно, за всеки kW ли се дължи по 35лв, или това е цялата сума? - Сумата се смята в случая 103*35=3605 лв.
4. Какви други такси се плащат и колко са те. - Плащаш за превод на документите на колата и довора/фактурата, за заявлеието в КАТ -10, регистрационни табели, талони и прочие - 50, мисля че 2002 година са освободени от такси, но ако не съм права- 90лв. Това е в груба сметка.
Задължително веднага след регистрацията на колата в кат, отидете да си я зачислите в данъчното, че ги следят има и глоби.
За повече подробности можеш да ми пишеш на лични
И още една такса да добавя. Еко такса плаща се в КАТ при регистрация на колата. Размерът й зависи от годините на колата. Ориентировъчно - 7 годишна кола - 170 лв

# 5
  • Варна
  • Мнения: 2 079
Това е екотакса. Мисля че беше за над 10 годишни коли.

# 6
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Това е екотакса. Мисля че беше за над 10 годишни коли.
Не, не е за над 10 годишни коли.
Момичето ще плати и еко такса.

# 7
  • Мнения: 4 138
не е за над 10 годишни коли.

# 8
  • Варна
  • Мнения: 2 079
Относно таксите за регистрацията в бг не съм много наясно, защото ползвам услугите на една фирма. Те ходят се занимават с висене по опашки и прочие, накрая ми казват общата сума + тяхната услуга.

# 9
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
4. Какви други такси се плащат и колко са те. - Плащаш за превод на документите на колата и довора/фактурата, за заявлеието в КАТ -10, регистрационни табели, талони и прочие - 50, мисля че 2002 година са освободени от такси, но ако не съм права- 90лв. Това е в груба сметка.

И това не е вярно.
Вече не се плаща за превод на документи, нито за договора, нито за фактурата.

# 10
  • Варна
  • Мнения: 2 079
Защо не плащаш, като трябва да имаш поне един превод? Ако в КАТ минеш с оригонала и не търсят лицензиран превод, то в данъчното ще ти трябва. Е ако ти си лицензиран преводач е друга работа  Grinning

# 11
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Защо не плащаш, като трябва да имаш поне един превод? Ако в КАТ минеш с оригонала и не търсят лицензиран превод, то в данъчното ще ти трябва. Е ако ти си лицензиран преводач е друга работа  Grinning

Не трябва да имаш превод за пред КАТ.

В данъчното, поне в София, отива собственика на колата САМО с документите на колата.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 2 079
Ако си само с документите, т.е. талона и си подадеш декларацията по чл.54 с копие от талона ще те таксуват по шваке. Гледат марка, модел, година и там колата излиза примерно 10 000 лв и ти изчисляват данъка за придобиване на тази база(при нас е 2%). Обаче ти си купил колата за 1000 Euro и си представиш преведена фактура/договор, тога за база се приема цената която си платил по документ. Другата врътка е с удостоверение за застрахователна стойност, колкото може на по-ниска стойност.

Мирама, гледайте какви са документите на колата. По граничите с Швейцария райони има внос от там. Ако вземете кола със швейцарски документи, искай от вносителя-немец копие на документа потвърждаващ, че той е направил официален внос с платено мито, иначе в КАТ ще ви върнат да обмитявате.

# 13
  • Мнения: 22 457
Мерси още веднъж на всички за коментарите.
Колата ще я внасяме от Германия (не сме решили окончателно, но е почти сигурно), намира се в автокъща в Берлин.
По това, което прочетох, вече не е необходимо да има превод и легализация на документите, може да се представят и оригиналните документи (не знам доколко обаче се изпълнява).

Колата е с мощност 103/140 kW/PS

Общи условия

Активация на акаунт