връщане на нежелани стоки, каква е законодацията в момента

  • 1 241
  • 4
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8
за съжаление, получихме нови ботушки за дъщеря ми днес, които просто с нищо не си отиват и ще бъдат твърде големи като размер (дядо малко се престара).

може би 20 минути след това се опитах да ги върна в магазина, където отказаха да анулират покупката и да възстановят парите. живеем в Англия и сме на гости в София в момента - не съм наясно с правата на покупателите тук, но във Великобритания е достатъчно да занеса стоката обратно и да кажа, че не е желана и парите се възстановяват - без никакви въпроси и пререкания.

каква е легалната позиция тук? намерих това от европейската комисия по защита на правата на консуматорите:
Цитат
Under EU law, if a product you buy does not conform to the agreement you made with the seller at the time of purchase, you can take it back and have it repaired or replaced.
Alternatively, you can ask for a price reduction, or a complete refund of your money.
http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles/en.pdf

# 1
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Доколкото знам - всеки търговец определя сам правилата за връщане на стоки...
За някои търговци срокът за връщане е 3 дни от датата на покупка с касовата бележка. За други е 7 дни... Някои не отказват дори и месец след покупката...
В общи линии - не би трябвало да ти откажат, ако не си ги ползвала - още повече. Ако откажат, можеш да се оплачеш в КЗП: http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=12&document_id=19

В общи линии, мисля че това е отговорът на въпроса ти: "... does not conform to the agreement you made with the seller at the time of purchase" - уговорката в момента на продажбата...

# 2
  • София
  • Мнения: 2 298
Именно текста, който си намерила отговаря на въпроса ти, че само желанието да върнеш стоката не е достатъчно основание търговеца да го направи. Ако тя не съответства на характеристиките, обвени от него при продажбата, или е дефектна, можеш да искаш замяна/поправка/намаление/връщане и той е длъжен да го напави в съответствие със Закона за защита на потребителите.
Но защото не са ви подходящи на цвят или с различен размер - търговеца не е длъжен да я върне. В най-добрия случай ако е добронамерен можеш да се опиташ да ги подмениш с нещо друго от същия търговец 

# 3
  • Мнения: 63
Объркан размер или това,че стоката не ви харесва не е основание за рекламация.На добра воля могат ако искат ви дадат друга стока,която ви харесва за същата или по-голяма сума.Основание за рекламация е, когато стоката има дефект,но дори и тогава не се връщат пари,а стоката се отремонтират в рамките на 1 месец,ако в този срок не ви отремонтират дефекта,тогава вече можете да искате отбив от цената или възтановяване на сумата.Това е от ЗЗП. 

# 4
  • София
  • Мнения: 574
Аз редовно връщам стоки,по една или друга причина,но парите никога не съм си взимала,а просто са ми заменяли нещата с доплащане.Веднъж се обадих на Агенцията на потребителите,отново ставаше въпрос за детски обувки,и ми обясниха,че в България не се връщат пари ,ако стоката е без дефект.Просто ги заменете за други,които повече ви харесват.Това никой няма да ви го откаже.

Общи условия

Активация на акаунт