Вече да ви се каже истината - родителите да се взимат в ръце!

  • 5 887
  • 61
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 86
Образованието е задължително до 16 г. Аз пък смятам, че написалият първият пост си е съвсем нормално дете.  Да си спомним Ботев: "У нас свестните смятат за луди". Какво значи да се забавляват в час? Нима един десетокласник не знае за какво е в училище? На детето му е писнало да търпи лошото им възпитание, простотията и необоснованите претенции и е решило някъде да излее гнева си. Кротките и много учещите се реализират в чужбина / ако родителите им са в състояние да ги издържат, докато са студенти там/, за съжаление. У нас остават кротките на по-несъстоятелните хора и малко знаещите, но много нахални,свикнали от училище да не се подчиняват на правила, а после и на закони, в резултат на което  докараха страната ни до хала, на който сме.  И отношението към училището и учителите е държавна политика, на която обикновеният учител не е в състояние да се противопостави. Спомнете си Вълчев и Орешарски и седенките им. За възпитанието на децата отговарят родителите. Не прехвърляйте отговорностите от болната на здравата глава. Учителят може да бъде укоряван, ако не влиза в час или закъснява, ако не преподава или се държи грубо с учениците, но не и за поведението на учениците. Той е учител, а не звероукротител.

# 16
  • София
  • Мнения: 5 499
World_of_Pain,в основата на всичко седи учителят.
Елементарното възпитание на ученика зависи най-вече от родителите,семейната обстановка,а не от учителя.
Това несъмнено е така и никой не отрича, че главната отговорност за възпитанието на децата е на родителите, но когато това възпитание липсва, е необходимо учителят да се намеси и да въведе ред.
Така е момичета,възпитанието идва от семейството,но все пак в един клас се събират всякакви деца от всякакви семейства и среда,определено не мисля че учителят е длъжен да навакса изгубените 7 години от живота на някое дете,все пак мисля че не е редно да изпява урока и който чул чул,който не е да е!
Който не иска да учи,ми не може да му се налее с фуния в главата факт,но поне да има елементарна дисциплина в час,а не грим,прически,песни,разговори и.т.н

# 17
  • Шумен
  • Мнения: 18
 Аз кротките и много учещите не съм забелязала да се реализират много. Даже хич ги няма.

Напротив, моите кротки и ученолюбиви съученици се реализираха най- добре и имат най-нормални семейства, докато тарторите на класа - ами нищо не стана от тях

# 18
  • вкъщи
  • Мнения: 2 459
Напълно подкрепям,че учителят не е звероукротител ,а учител.
За съжаление в някои класове повече го играя ролята на такъв,отколкото да им преподавам.Има ученици,които буквално идват на училище за да се забавляват,но не и да научат нещо.Гонят ги от едно и ги приемат в друго училище ,и такъв е порочният кръг.
Стремя се да обясня на всеки,пиша като луда на дъската ,за 2 дена изписвам маркера,полагащ ми се за цял месец.Но пак не мога да накарам всички да учат и да имат интерес.След 6 учебни часа гласа ми буквално изчезва от говорене и обясняване и собствените ми деца не могат да разберат какво ми има.
Никак не е лесно да си учител в днешно време.
Нека родителите се интересуват какво правят децата им в училище,да търсят контакт с учителите и да поддържат авторитета на учителя,а не да го подронват .

Последна редакция: ср, 27 окт 2010, 11:16 от лелка

# 19
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Прочетох внимателно оплакването на момичето Simple Smile Със сигурност не учи в езикова гимназия, най-малкото защото там циганки не учат, ако са останали още някои бройки още неомъжени на тази " преклонна" възраст, те са в някое захлупено квартално училище Mr. Green Описанието на "работната обстановка" ми говори за десета глуха, но това не е от съществено значение. Към момичето сега: сигурно съжаляваш вече, че наистина не учиш в езикова гимназия, за да е по-друго ежедневието ти... newsm78 Не можеш да го промениш, нито ти, нито учителите ти, твоите връстници са изпуснати вече. Но аз съм на принципа: който иска да учи - намира начин, който не иска - намира оправдание. От теб зависи, вече си достатъчно голям човек, за да успееш да вземеш това, което ти трябва като знания, откъдето намериш и както сметнеш за добре.

това мисля и аз, но все пак нека се уточни за кое школо иде реч?

Авторът пише доста грамотно... Какво търси в тази обстановка? Това си е някакво квартални училище, което явно не е за него/нея.

# 20
  • Мнения: 41 323
Аз пък не мога да разбера от къде ви идва тази пряка връзка между лошо държание в час, малко/много ум и съответно реализация в живота. Възпитанието не го споменавам, защото то просто няма връзка с ума и реализацията в живота. Аз кротките и много учещите не съм забелязала да се реализират много. Даже хич ги няма. С което не подкрепям брутално поведение в училище, но все пак ми е странно да съм примерно на 15 години, учениците ми да се забавляват в час (щом им позволяват), а аз да се чудя как да чуя учителката какво говори. После да вляза в БГмама и да напиша възмутителен постинг насочен към родителите. Трябва да съм някакъв игнорант.

Всъщност, държането е само предпоставка и не беше поантата в постинга ми. Връзката е между добро образование (реални знания) и успех в живота. Вярно е, че немалко калпазани успяват да се издигнат. Но колко калпазанина го правят? Дали са 5%? Е да, които успеят бият на очи. Но помня, че най-големите тартори от основното училище после станаха шофьори и стругари. А колко пък от тези, с доброто образование, имат стабилен и осигурен живот (ако и да не са топ мениджъри и милионери)? Дали не са и повече от 80%? Поне от моя випуск на немската гимназия не знам да има гладуващи и нереализирали се. Сигурно фактор за това е също така, че в клас винаги се е слушало и внимавало, а картинки като описаната изобщо не е имало.

И съвсем нормално е дете, което иска да научи, да се дразни. Защото ако се пусне по течението и се забавлява в час със сигурност ще остане игнорант Mr. Green Може пък да е някоя бяла врана, ако говорим за единствената ЕГ в малък град. В София в добрите гимназии едва ли има такива неща.

# 21
  • София
  • Мнения: 18 110
Както е отбелязала unadaptable, шансът момиче от малцинствата да е на тази възраст в училище, при това в езикова гимназия в София, е минимален , да не кажем нулев. Освен ако не става дума за едно от многото училища в столицата, имащи неоснователната  претенция да  се зоват езикови...
Но възниква въпросът какво търси възпитано и  желаещо да научи нещо дете  в такова училище и в подобна среда? Rolling EyesНаправих си труда да поразгледам постовете му  дотук - става дума за момиче,  учещо във Фарос английски  на ниво C2..

# 22
  • Sofia
  • Мнения: 1 521
Напълно разбирам чувствата на авторката на темата. Имам ясен спомен как зверски съм се вбесявала и на съучениците за поведението им и на някои даскали, че не могат да контролират часовете, когато буквално час се час се проваляха.. беше в края за соц-а и беше в т.нар. тогава / а и сега/ елитно училище..не ми казвайте, че и при вас  не се е случвало.

Монетата при гимназистите е двустранна - липсата на първи 7 г. от вкъщи, но и липсата на контрол от страна на омаломощени, незаинтересовани или просто на свой ред подлудени даскали също има значение. Като удари хормона с пълна сила си трябва тояжка и то здрава..

# 23
  • Мнения: 24 467
Образованието в България е задължително до 7 клас.  Naughty
Не е ли задължително до навършване на шестнадесет години?  Thinking
Тази възраст не пречи на човек да е в този клас. Laughing

Може да съм пропуснала нещо, но защо се реши, че гимназията е езикова?

Аз по сталинистки винаги съм смятала, че там, където не се прилагат санкции, настъпва анархия, а това е най- сериозната санкция за обществото.  
Едно от най- погрешните неща в нашата система е, че се позволя на куцо и сакато /неграмотно и незаинтересовано/ да изкара средно образование и на всяка цена всички ученици биват задържани в училищата, дори когато тази цена е незачитане правата на останалите, заради които си струва да харчи пари бюджетът.

# 24
  • София
  • Мнения: 18 110
И така ... Ето един "норамлен" час по английски в училище ...
10 клас
Госпожата дава нови думи, взимаме урок, проверяваме домашно. Последната редица от към вратата насядали клюкарките и всеки си бъбри кой знае за какво. Едно момиче се прави на певица, ама не й се получава. Друго пък говори така силно, че направо се кара и ушите ме заболяват. Средната редица, зад мене насядали разлигавени хора - късат си хартишки от тетрадките и се замерят с тях, слюнчат ги, хилят се като пачи и си говорят глупости, имитират Комиците. Пред мен една се гримира, цял тон грим си изля, а друга до мене се самонастанила, циганка при това, седи и й помага, държи й огледалцето и също нещо я гони хормона. Момчетата на редицата от към прозореца, едни играят карти, други са се включили във войната с метането на наплюнчени хартишки, трети обсъждат футбол и други чудесии, които дори не искам и да чувам. Разбира се, почти никой не внимава в час, а тези, които се опитват, нищо не чуват от шумотевицата. Едва 30% от класа пишат изобщо в тетрадките си (а сиг и по-малко), само 1/4 от класа има домашно ... Едно упражнение се опитваме да проверим и нищо не става!! Половината неразрбрали от шумотевицата и това, че те самите си бъбрят, а обвиняват учителя. Госпожата се опитва да ги толерира, а те й се качват на главата ... На какво се дължи това?! И не е само така по английски, но го давам като най-добър пример.
Започвам да се чудя тия деца изобщо имат ли родители?? Защо става така по дяволите?? А уж съм в езикова гимназия ... ай стига ба! И аз съм тийн, ама поне имам възпитание. Те другите като че ли нямат! Така че помислете за децата си, родители! Сега може и да са малки и сладки, ама като големи никой не гарантира, че няма да станат дрогирани пушачи и пияници ...

ПП: Това е при нас, но смятам, че на други места е и по-зле, защото ми е споделял, при това 6-о класник, че е замерял госпожите в час с ПРЕЗЕРВАТИВИ и пускал порно с приятели по време на час.
Wink

# 25
  • Мнения: 24 467
За езиковата гимназия ме съмнява наистина, по- скоро не ми се вярва. Не мога да се сетя какво търсят такива хора там. Поради що ще ги търпи някой мога да си обясня, но не смея на глас. За как са попаднали не ща да обсъждам.

Да попитам- колко родители са били потърсени от учител за проблеми, които децата им създават? На мен, примерно, никой не ми се е обаждал до сега. Далеч съм от мисълта, че детето ми не прави глупости. Но и да прави, аз няма как да науча. Вероятно биха ме информирали само ако се случи нещо много, ама много лошо. Но до тогава? Ходя на всяка родителска среща, не пропускам.
Какво се предлага, какво да направим ние, родителите? Как да въдворим ред в училище?
Вярно, според мен също учителят не е отговорен за нечие възпитание, но от него зависи дисциплината в часа му. Пък за да я има той следва да разполага и с някои средства за принуда, включително санкциониране. Защо не се гони тутакси певицата, примерно, или онези с картите? И да се пише отсъствие? И да се гони реално при не голям брой подобни прояви? Защото бюджетът на училището зависи от бройката ученици.

Последна редакция: ср, 27 окт 2010, 13:10 от Judy

# 26
  • Мнения: 156
Смях в залата - форума си ни е като присъствието на родителските срещи: тук пишат и четат родители, заинтересовани от възпитанието, образованието, поведението, реализирането и т.н. за децата си. А тези, чиито деца най-често създават конфликтните ситуации не присъстват тук. Така че няма да се вземат в ръце и да помогнат на децата си да внимават в училище.

# 27
  • София
  • Мнения: 5 499
Елитни гимназии вече няма,има само такива,които се водят елитни.Влизат всякакви от лоши по-лоши деца,вече дали ще попадне детето в читав клас си е голяма доза късмет и това че учи в немската/английската/френската или която и да било друга водеща се за елитна гимназия не е знак за потенциал или пък желание за учене.

# 28
  • Мнения: 3 146
До всички онези, които смятат, че е работа на учителя да кара момиче в 10-ти клас да не пее чалга с пълно гърло и да се гримира! Преподавала съм на целия горен курс в 133 училище Пушкин. (Нали, да не говорим наизуст... училището беше преди година на номер 12 в класацията на гимназиите). Завършила съм 73-то (винаги си е било в първата десетка). Влизаш в 9-ти клас и момичетата се гримират, говорят си, никога не си пишат домашното. Когато се опиташ да въведеш ред, те ти се изсмиват и казват, че не им пука - дали ще е двойка, разговор с родител, с директор или каквото и да е. Е, как да се въведе ред, питам? С бой ли? Забранено е от закона, надявам се, ясно ви е. Изключването от училище става, само ако ученикът е почти убил някого и пак не е сигурно (такъв случай имахме в 73-то - момче удари с паве в главата момиче в 10 клас, сегашен 11-ти, и поговори с класната, директорката не го изключи - настоящата Фандъкова, ако ви интересува). Безсмислено е да изключиш някого, защото той се премества в друго училище и там всичко стартира. Аз лично защитавах от името на класа момчето с камъка. Понеже законът е направен така, че училищата не решават проблеми, а само си ги прехвърлят. Няма власт учителят в гимназията да въвежда ред. И още веднъж - гимназията е мястото, където се придобиват знания, които се надграждат върху вече придобилия някаква култура гражданин - говорим за хора на по 16-19 годишна възраст... та те могат да карат кола, не са някакви пеленачета?!

# 29
  • Мнения: 24 467
gergandi , мисля, че проблемът не избуява изведнъж, когато детето стане на възраст за работа и за управление на автомобил. Проблемът се корени в липсата на работещи механизми за контрол, включително превенция, преустановяване и санкциониране на недопустимо поведение още в началните класове.
Защото родители всякакви винаги ще има и е утопично да се мисли, че инертната маса ще прояви разбиране и ще е положително активна към обсъждания проблем. Масата е стадо. Още повече, че в случая е нужна самокритичност и работа със самия себе си, като родител. В този случай външните механизми следва да бъдат обективни и действащи, независимо от родителя. Когато се налага да действат дори "въпреки" него.
Това, с "елитните" училища не го обсъждам. Споделям до някъде мнението на *Bubble*. За мен проблемът е мащабен и не опира до конкретно училище. Решението не е да си оправим детето да посещава частен лицей. Ако ще се търси решение, то следва да е също толкова мащабно, колкото голям е проблемът.

Последна редакция: ср, 27 окт 2010, 16:42 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт