Говоренето в час-кой е виновен?

  • 17 519
  • 388
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Трябва да стоят мирни,да внимават,и да не смеят да гъкнат в клас. И това го пиша съвсем сериозно. Съвременните деца са така разлигавени,че е просто анархия в училищата. Учителите са деморализирани и нямат желание да се борят,майките не възпитават децата,и това е резултатът.
Какво ти да право на  подобни генерални заключения?  Thinking Или разполагаш с обобщена информация, недостъпна за списващите в този форум?
Възпитанието не е задължение единствено и само на майките. А, да...Това, " да не смеят да гъкнат в клас" е пример за изключително модерен подход в съвременното образование. Следващата стъпка е говорещите в час да прекарват в ъгъла час-два, коленичили върху бобени зърна, докато върху главата им капе студена вода.

# 16
  • Мнения: 41 744
Не мисля, че училището е измислено за забавление на пораснали деца. Училището е за учене. Лошото е, че е задължително и няма как тези, които пречат, да бъдат изгонени от училище. Иначе за мен това е най-подходящата мярка - след няколко забележки рушителите на реда да бъдат гонени от час и да се занимават с каквото им харесва.

Естествено, има си някакво приемливо ниво на непослушание. Все пак говорим за деца, не за машини и даже не за възрастни. Това с "да не смеят да гъкнат" е прекалено. Но трябва да има мярка.

# 17
  • Мнения: 2 885
За това се почва именно чрез игра и забавление и по този начин се създават навици.
Вече в 5-ти клас децата са си научили правилата и си знаят - ако говориш в час следва наказание. Ако забравиш част от униформата си оставаш след часовете да чистиш. С изгонване от час нещата не се случват, нищо не научават учениците, урок/бележка не си взимат.
мама засмяна, каква причина ти изтъкнаха, заради това, че детенце говори в час - бързо си решава задачите, скучае или нещо друго? Не може чак втори срок без нито една забележка в бележника да се окаже, че детенце пречи на останалите и в същото време има само шестици /т.е. разбира материалът/. Нейде куца връзката родител-учител. А тя се гради всекидневно.

# 18
  • Мнения: 141
     Както вече написах, училището не е за игра и забавление. Естествено е, че няма да има съгласни с мен и ще са на коренно различно мнение. Затова аз смятам, че лошата дисциплина в час никога няма да се изкорени и винаги ще си има деца, на които няма да им е интересно и няма да слушат, ще нарушават дисциплината и ще бъбрят в час. Това означава, че тези, които искат да получат знания са дискриминирани, а техните родители вместо да си лекуват децата, ги поощряват.

# 19
  • Мнения: X
Това означава, че тези, които искат да получат знания са дискриминирани, а техните родители вместо да си лекуват децата, ги поощряват.
Я пак!  Joy Joy Joy

# 20
  • Мнения: 8 567
Добрият педагог намира добър подход.

За мен е интересен и подходът за въдворяване на дисциплина с настаняването на провинилия се на последния чин - колкото се може по-далеч от погледа на учителката.

А това, че учителките са деморализирани в какъв смисъл го употребяваш?  Mr. Green


Учителите са деморализирани и нямат желание да се борят,майките не възпитават децата,и това е резултатът.


Последна редакция: вт, 15 мар 2011, 20:50 от нова

# 21
  • София
  • Мнения: 17 377
Това означава, че тези, които искат да получат знания са дискриминирани, а техните родители вместо да си лекуват децата, ги поощряват.
Я пак!  Joy Joy Joy

Не знам дали си запозната с творчеството на господина, но често съветва родителите на говорещите в час да си прегледат децата, понеже е симптом на страшни болести.
Доста е смешен, само дето от тази тема разбирам, че е учител, което, ако е така, е много неприятно.

# 22
  • Мнения: X
Ооо, прочетох че невнимаването в час е симптом на генетично заболяване, изискващо незабавно лечение!!!  Joy
Но не можах да се сдържа да не цитирам това изречение. На мен ми е ясно каква му е идеята, но начинът, по който е написано изразява един съвсем различен смисъл. Родители, лекувайте децата си, които искат да получат знания, вместо да ги поощрявате!  ooooh!

# 23
  • Мнения: 43
Чак сега се включвам-работа, работа, радвам се че се получи дискусия ! Не моето дете не е чак толкова зле -говори но не чак да пречи!Просто аз съм много строга може би.Усвоява си материала  в училище, ходи по състезания-математика, история(по желание), пише стихове, а бе не че е моето ама....добро си е.Просто учудването ми беше че след първата родителска среща нямаше никакъв нишан от училище за провинения.....Най-възмутителното според мен е че всички говорят не само моето.Значи аз не обвинявам никого, просто ми се струва че връзката учители-родители се губи.Училището ни е добро-най-доброто в града може би, учителите предполагам също не мога да преценя(първа година сме).Но като цяло нещата от нашето време доста са променени.
Не не мисля че децата са болни и за преглед, даже според мен прекалено ги натоварваме(този месец всяка седмица състезания че и по две) някак си....................прекалено е.Трябва да се поразреди календара според мен да останат две три състезания ама рейтингови!
 Peace
Моя съветт е -обичайте децата си и им прощавайте умерено Laughing!

# 24
  • Мнения: 47
В доста часове, вместо да се работи по зададената задача, по скоро се говори.

Ето записано (това не се случва всеки ден, но във всяко училище си е имало такъв момент, някои са и по-зле):

# 25
  • Мнения: 1 592
Всяко училище си има правилник (или нещо такова).Там трябва да е записано какво е позволено и какво не е позволено.И всеки,който го наруши  трябва да си изтърпи наказанието-било за говорене в час,било за тичане в коридора...Говоря за наказания,съобразени с възрастта-(няма да участваш в играта на топка,например).Но тези неща трябва да се обяснят на децата и родителите още в началото на учебната година.

# 26
  • Мнения: 24 467
"...днешните деца са по-разглезени и нямат страх и уважение към учителите. .."

Първото не е сигурно.
Липсата на "страх" би ме радвала най- много. За мен наличието му у хората е нещо изключително вредно за всички.
Уважението пък не се дължши, а се заслужава. Едни го могат /заслужаването/, други- не.
Скъпи учители, това няма да се промени. Не мога да обещая, че децата ми ще ви уважават само защото имате някаква определена професия. Това не е нито тяхно, нито мое задължение. Дали ще ви уважават зависи от вас. От мен се иска да възпитам хлапетата да не бъдат агресивни и да спазват разумните правила. Второто ми е трудно, в случай, че навред виждат ненаказана агресия.

Разсейването е друга бира. То е и до темперамент на детето, не само до възпитание. То няма много общо и с уважението, особено при по- малките деца.

На провинилия се следва веднага, на момента, да се въздейства и пак веднага да бъдат уведомени родителите му. Вайкането как децата били такива и онакива е безсмислено, а опитите да се защитават постоянните нарушители на реда и да се игнорира поведението му, да се търси извинение за него /по разни причини/ също не водят до нищо положително. Когато те бъдат оставени на воля да си разиграват коня, то не виждам как може от останалите деца да се изисква каквото и да било поведение. Трябва да се знаят санкциите, които да са предварително и ясно определени /а не да се поставят на равна нога агресивен побой с говорене в час или просто блеене през прозореца/ и да се налагат, но никога избирателно, според хлапето, а само според провинението.

# 27
  • Мнения: 1 310
Спор няма, че има учители и УЧИТЕЛИ, лекари и ЛЕКАРИ, хора и ХОРА. Но не доумявам, как така при условие, че вашето дете говори и пречи в час, търсите вината в някой друг?! ooooh!
Представете си, че говорят пет деца. И на петте учителката трябва да напише забележка. Колко време ще пише забележки и колко време ще преподава? Защо, заради някакви нарушители на дисциплината, останалите трябва да страдат?! Има и друго - чувала съм за много случаи, когато ученикът за забележка и двойка "не си носи бележника", а за шестица е първи.
Аз внушавам на сина си, че училището е сериозна институция, изисква се ред и дисциплина и учителката се УВАЖАВА. Разбира се, че в началото на годината /първи клас е/ имаше проблеми с дисциплината, но и през ум не ми е минало да обвиня учителката. С говорене, дори и с наказания, туширах проблема. Peace

# 28
  • Мнения: 24 467
Не е нужно да се ловиш за главата. Аз говорех в часовете на точно определени преподаватели. Правех го не само аз. В часовете на други никой не е шуквал. Едни го правеха поради замеряне с тебешир и удряне с линия по гравата от страна на даскала /това си е баш- даскал/, други учители бяха вълшебници по природа.
Една институция е сериозна, когато работещите в нея се отнасят сериозно с ангажиментите си. Не мога да излъжа децата, че когато те не са нещо сериозно за работещите в институцията, то последната била нещо сериозно.
Ние пък от І до ІV проблем с дисциплината не сме имали, в рамките на нормалното за възрастта е бивало. Не са ми били нужни наказания дори. С многото учители от V клас нагоре, при едни е по един начин, при други- по друг.

# 29
  • Мнения: 41 744
Цитат на: Judy link=topic=570005.msg18119486#msg18119486
Липсата на "страх" би ме радвала най- много. За мен наличието му у хората е нещо изключително вредно за всички.
[color=red
Правилата в училище са умален и опростен вариант на законите в обществото. А закони се спазват по две подбуди - осъзната необходимост от закона и страх от санкции. Хората, които доброволно спазват законите от съзнателност, са пренебрежимо малцинство. Може думата "страх" да звучи прекалено силно. Тогава да я заменим с някоя друга, но смисълът ще е същият[/color]

Уважението пък не се дължши, а се заслужава. Едни го могат /заслужаването/, други- не.
И това не е точно така. Има уважение към човека и професионалиста, но има и уважение към поста и длъжността. Един служител във фирмата може изобщо да не уважава началника си като човек и професионалист, но е длъжен да спазва някакви норми от уважение към институцията в която работи и към нейната йерархия. Ами полицая на улицата? Най-вероятно изобщо не го уважаваш като човек, но когато те спре за проверка си длъжна да се подчиняваш и да съдействаш. Точно това уважение се иска и от децата. Никой не ги кара да благоговеят към личността на учителите.

Скъпи учители, това няма да се промени. Не мога да обещая, че децата ми ще ви уважават само защото имате някаква определена професия. Това не е нито тяхно, нито мое задължение. Дали ще ви уважават зависи от вас. От мен се иска да възпитам хлапетата да не бъдат агресивни и да спазват разумните правила. Не е редно ти или децата да определят кои правила са разумни. Аз не харесвам много закони, но това не ме извинява, ако ги наруша.

На провинилия се следва веднага, на момента, да се въздейства и пак веднага да бъдат уведомени родителите му. Вайкането как децата били такива и онакива е безсмислено, а опитите да се защитават постоянните нарушители на реда и да се игнорира поведението му, да се търси извинение за него /по разни причини/ също не водят до нищо положително. Когато те бъдат оставени на воля да си разиграват коня, то не виждам как може от останалите деца да се изисква каквото и да било поведение. Трябва да се знаят санкциите, които да са предварително и ясно определени /а не да се поставят на равна нога агресивен побой с говорене в час или просто блеене през прозореца/ и да се налагат, но никога избирателно, според хлапето, а само според провинението.
С останалото написано по-горе съм съгласна. Но то някакси противоречи на първата част от постинга ти.


X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт