Аз отграничавам спазването на правилата от второто.
Има си чисто глупави правила, които е по- добре да се обсъдят съвместно. Така има по- голяма вероятност да се спазват. Децата и ние, родителите, бихме били по- убедени, че "трябва", ако едно, на пръв поглед лишено от логика правило, бъде разяснено. Като например правилото да не се гледа колко е часа по време на час. Или да не се играят карти в междучасието /не се залага, нищо увреждащо не се прави, дори напротив- децата играят една кротка игра, заети са, не се бият като хамали/.
Няма противоречие. Аз никога не съм защитавала произвола- нито от страна на учениците, нито от страна на учителите. За ясно разграничение съм между типовете провинения и залагам на идеята, че когато по- сериозното остава ненаказано, няма как да се изисква спазване на правилата за леките провинения.