ШЕСТОКЛАСНИЦИ - тема № 33

  • 55 519
  • 761
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 1 007
Хич не е смешно!  Grinning
Според организаторите на днешното състезание в нашия град до преди малко това НЕ БЕШЕ верният отговор.
Уж горе-долу разбирам от математика, но в такива моменти изпитвам силни съмнения в познанията си и си позволявам да се допитам до форума.

Е, то и аз тази година научих, че 5.93=6  Laughing Има още мнооооого да учим  Sunglasses

# 751
  • София
  • Мнения: 18 151
Я малко да побутна темата като ви разкажа една смешка. Laughing
Нали в четвъртък имахме родителска среща - тип консултации?Бях си наумила сред наличните учителки да мина само през математичката. Не че подценявам другите предмети, но по ЧП и география още са с оценки само от входни и си мислех, че няма кой знае какво да се сподели. На място промених стратегията и посетих учителките по география и ЧП. Първата им предава още от 4 клас и съответно ги познава отлично. Учителката по ЧП обаче е нова за тях и си признаваше пред родителите съвсем чистосърдечно, че все още  не е запомнила на 100% кой кой е. Но тази учителка предаваше в 5 клас на нашата кака и съответно ме позна. Каза, че шестокласничката приличала на кака си, затова я познала. Grinning Дотук добре, сподели задоволство от работата й в час, след което ми даде да разбера, че няма какво повече да каже. Но аз си стоя и чакам да чуя отзиви и за другата девойка. В един момент се усещам, че жената дори не предполага, че в класа има близначки. Mr. Green Аз съответно я информирах за още едната моя девойка, след което тя , въпреки познанията си баш в областта на  генетика и особености на двуяйчни близнаци, заяви, че в този клас нито едно момиче не изглежда дори и малко като сестра на коментираната вече шестокласничка. Joy А като й казах, че близначките са  Х и У - чернокоса и русокоса, с глава и половина разлика в ръста и с  над 10 кила разлика в теглото, жената вече тотално се шашардиса..Коментарът беше, че и като характер нищо не ги свързва. Едната била шило, контактна и приказлива,  все бутаща се да отговори, а другата - тиха, отговаряща единствено и само, когато я попитат. Е, имали общо все пак , засега давали вид на учещи и знаещи. Засега Mr. Green

Но иначе съм доволна, тормозът от моя страна продължава да дава исканите от мен резултати, колкото и да недоволстват момите от тези мои напъни.И двете имат пълни шестици на контролното на "Степенуване". Днес вече подхванахме задачите от следващия дял.

Последна редакция: сб, 27 окт 2012, 20:38 от eine in Rente gegangene Nixe

# 752
  • Мнения: 864
В един момент се усещам, че жената дори не предполага, че в класа има близначки. Mr. Green Аз съответно я информирах за още едната моя девойка, след което тя , въпреки познанията си баш в областта на  генетика и особености на двуяйчни близнаци, заяви, че в този клас нито едно момиче не изглежда дори и малко като сестра на коментираната вече шестокласничка. Joy А като й казах, че близначките са  Х и У - чернокоса и русокоса, с глава и половина разлика в ръста и с  над 10 кила разлика в теглото, жената вече тотално се шашардиса..Коментарът беше, че и като характер нищо не ги свързва. Едната била шило, контактна и приказлива,  все бутаща се да отговори, а другата - тиха, отговаряща единствено и само, когато я попитат. Е, имали общо все пак , засега давали вид на учещи и знаещи. Засега Mr. Green


 hahaha между другото мислех да те питам миналия път, когато сподели, че не си приличали, дали не са и руса и  чернокоса, като не очаквах да отговориш потвърдително, разбира се  Laughing В гимназията и аз имах две приятелки близначки, като първите дни много се чудех защо се обличат еднакво. Разбрах, че са приятелки, имат общи познати, подразбрах, че живеят в един блок и предположих, че от някаква солидарност или за да са по- интересни са облечени все еднакво. През ум не ми мина, че може да са сестри, камо ли близначки.   Mr. Green

# 753
  • София
  • Мнения: 18 151
В нашия случай, освен всичко друго, и дрехите са различни. Mr. Green

# 754
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 944
Русалке, много симпатична случка  Hug.

Е, имали общо все пак , засега давали вид на учещи и знаещи. Засега Mr. Green

Това не е никак малко  Grinning.

При моите е обратния случай - при все че са разнополови и с близо 2 год. разлика, като по-малки често ги мислеха за близнаЧКИ  Mr. Green.

Ей, да се оплача, тези деца понякога ми иде да ги изям  Twisted Evil, но не от прекомерна любов. Синчето днес участва в някакъв рецитал, така и не разбрах кога и къде точно. Тази сутрин, минутки преди тръгване, се сети да ме уведоми, че трябва да е с бяла риза и черни обувки. Естествено, оказа се, че единствената му бяла риза вече не му става, а черни обувки, освен кецове, няма.  И така,  замина с раирана риза и черни кецове  Embarassed.

И с риск да стана досадна, едно БЕЛ въпросче: В изречението, напр.: Ловецът, който дебнеше в храстите ......, каква синт. роля изпълнява "който" - на подлог ли?

# 755
  • София
  • Мнения: 18 151
И с риск да стана досадна, едно БЕЛ въпросче: В изречението, напр.: Ловецът, който дебнеше в храстите ......, каква синт. роля изпълнява "който" - на подлог ли?


"Който" е форма на свързване на главното и на подчиненото изречение и  като ЧАСТ НА РЕЧТА, не на изречението, е относително местоимение. Иначе цялото подчинено изречение "който дебнеше в храстите" е подчинено подложно, но това се учи в 7 клас. Peace Иначе подлогът си е само ловецът.   Допускам (само допускам), че това подчинено изречение може да се приеме  като определение при синтактичен разбор, тъй като можем да  го трансформираме във вида:  Дебнещият в храстите ловец...Но дали е така?

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 11:52 от eine in Rente gegangene Nixe

# 756
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 944
Благодаря, РусалкеHug Отзивчива, както винаги  Grinning

Задачата беше да се направи синтактичен разбор на няколко изречения, едно от които включваше местоимението "който". Синът ми го беше подчертал, не помня като каква част на изречението.

# 757
  • sofia
  • Мнения: 97
 ooooh! ужас, като ви чета - с математиката нямам проблеми, но по български леко затъвам.. разборът на Русалката посмъртно не бих могла да го направя, ако се натъкна на такова нещо ще викам тук за помощ, да не се излагам пред детето  Wink
А я кажете с какви домашни задължения товарите вашите любимци? Ние в момента навлизаме в шарения свят на прането  Laughing - зачислих й грижата и за сега резултатът е 1 розова и една небесно синя пералня. Но мисля, че може и още неща да й възложа, ще направя списък с дейности, в които нейните връстници помагат, да си избере сама няколко. По-демократично от това - здраве му кажи Wink

# 758
  • София
  • Мнения: 9 570
А я кажете с какви домашни задължения товарите вашите любимци? Ние в момента навлизаме в шарения свят на прането  Laughing - зачислих й грижата и за сега резултатът е 1 розова и една небесно синя пералня. Но мисля, че може и още неща да й възложа, ще направя списък с дейности, в които нейните връстници помагат, да си избере сама няколко. По-демократично от това - здраве му кажи Wink
О, моят син в това му е "силата". Особено, ако не му се учи, което е перманентно състояние при него. ooooh!
Дай му да пуска прахосмукачка, да изхвърля боклука, да ти пусне кафе на машината, да сервира и отсервира.....Само не го карай да учи! ooooh! Joy

Нова тема? Thinking

# 759
  • Мнения: 109
едно БЕЛ въпросче: В изречението, напр.: Ловецът, който дебнеше в храстите ......, каква синт. роля изпълнява "който" - на подлог ли?
"Който" е форма на свързване на главното и на подчиненото изречение и  като ЧАСТ НА РЕЧТА, не на изречението, е относително местоимение. Иначе цялото подчинено изречение "който дебнеше в храстите" е подчинено подложно, но това се учи в 7 клас. Peace Иначе подлогът си е само ловецът.   Допускам (само допускам), че това подчинено изречение може да се приеме  като определение при синтактичен разбор, тъй като можем да  го трансформираме във вида:  Дебнещият в храстите ловец...Но дали е така?
Съгласна съм с разбора, само една забележка искам да вметна - подчиненото изречение "който дебнеше в храстите" е подчинено определително, защото пояснява същ. име "ловец". Наистина може да се замени с определение. Предполагам, че задачата е била за създаване на синтактични синоними - заместване на обособена част с подчинено изречение или съгласувано определение.

# 760
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 243
...О, моят син в това му е "силата". Особено, ако не му се учи, което е перманентно състояние при него. ooooh!
Дай му да пуска прахосмукачка, да изхвърля боклука, да ти пусне кафе на машината, да сервира и отсервира.....Само не го карай да учи! ooooh! Joy
същата работа е и Радо. Освен изброеното се хвърля и да готви... ама му се получава, де Crazy

# 761
  • София
  • Мнения: 1 942
Ето я новата тема

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 22:23 от Sash

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт