Какво мислите за днешната образователна система?

  • 2 206
  • 44
  •   1
Отговори
# 15
.... Ами грамотността?!? Днешните младежи грамотни ли са?
..................................................................................................

Не искам да споря с никой, просто изразявам мнение. И със сигурност ТВОЕТО мнение е различно, но "НЕ СТРЕЛЯЙТЕ СРЕЩУ ПИЯНИСТА"
  Thinking
 ooooh!

# 16
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Приемам! ПИАНИСТА!!!

# 17
  • Мнения: 1 202
Какво мога още да добавя като всеки който има ученик знае каква е тя.Просто ме е жал за тези деца -учат толкова излишни неща . Всичко учат на изуст и почти нищо така ,че после да го помнят. Но не са виновни те а учителите искат така.Друг е въпроса ,че има учители които гледат да си преподадат урока а дали децата са го разбрали не ги интересува. Tired

# 18
  • Мнения: 1 100
   Какво мисля ли    #Cussing out #Cussing out #Cussing out  Ми ебала си е майката отдавна. Само най-упоритите успяват. Много е информацията и сервирана като супа топчета  #Crazy     
На принципа МНОГО, НО НАКРАЯ НИЩО... 

   В края на краищата дете съм един път в живота си и не искам на 30 да изживявам неизживяното си детство... Не са ли това най-хубавите години от живота ни... 

# 19
  • София
  • Мнения: 1 101
Цитат
Затова  и стачкуват -за да се промени и реорганизира изцяло системата, която от година на година е все по-тромава и все по-комерсиализирана!

 #2gunfire Чак сега разбрах защо била стачката!  newsm78 Аз пък бях остнала с впечатлението, че е заради паричките! Или поне така твърдяха през цялото време! newsm78

# 20
  • Мнения: 8 769
Аз пък бях остнала с впечатлението, че е заради паричките! Или поне така твърдяха през цялото време! newsm78
На това наблягаха медиите.

# 21
  • Мнения: 3 371
Цитат
Затова  и стачкуват -за да се промени и реорганизира изцяло системата, която от година на година е все по-тромава и все по-комерсиализирана!

 #2gunfire Чак сега разбрах защо била стачката!  newsm78 Аз пък бях остнала с впечатлението, че е заради паричките! Или поне така твърдяха през цялото време! newsm78
Това е живо доказателство за начинът , по който се манипулира общественото мнение и за това , как за пореден път политиците успяха да противопоставят обществото и учителите!Непрекъснато се говореше само за искането за увеличение на заплатите , но се "пропускаха" останалите стачни искания -за това ,че е нужно поне 6% от БВП да се отделят за образование, за безплатни учебници , за увеличаване броя на психолозите и социалните работници в училищата, за връщане на извънкласните форми на работа , които да ангажират децата , не да са по улиците  и още много други , които услужливо не се споменаваха.Не бих искала отново да навлизам в полемика -по тази тема се изписа и изговори много , включително и в този форум.

# 22
  • Мнения: 857
  В края на краищата дете съм един път в живота си и не искам на 30 да изживявам неизживяното си детство... Не са ли това най-хубавите години от живота ни... 
newsm10 newsm10 newsm10

# 23
  • Мнения: 2 700
Образователната ни система е като всичко останало в нещастната ни държава – порочен, затворен кръг. От където и да погледнем все логичен хаос.

Шани е права, обаче, че нямаме време за разсъждения. Действителността е такава каквато е и, искаме или не, трябва да се спасяваме по единично. Нашата функция на родители е да дадем на децата си максимално възможното. А дали децата ни съзряват по-рано и не изживяват детството си като нас, за съжаление това е неизбежният ход на живота. И ние сме били така спрямо нашите родители.

# 24
  • Мнения: 3 810
Ехо! УЧИТЕЛКА СУМ!
Не съм стачкувала, защото съм в майчинство!
Работя в горния курс и колегите по езиците казват, че децата идват осакатени по езика, защото им предават колеги с един изкаран курс ooooh!. То госпожите не го говорят правилно, а искаме децата да са перфектни. Това е така, защото коя знаеща добре английски ще се забие за 250лв. Нали ще отиде във фирма да вземе поне 500лв.
Дъщеря ми пък в ДГ миналата година се научи да пише грешно ченгелчета и цифри. По- добре изобщо да не ги бяха учили. То си има посока, наклон и т. н. Сега поправяме стари грешки.
Но стига съм корила колегите. Я си помислете, има ли нещо да е наред?
Пюренцата АМ-АМ с нитрати,
Вода Девин за кърмачета- с подвеждащ етикет,
това само от последните няколко дни
и всичко защото някой не си е вършел работата както трябва.

# 25
  • София
  • Мнения: 6 999
И аз съм учила таблицата за умножение във втори клас.  Peace

Това, което мисля за образователната система в БГ, е че е построена на грешен принцип.

При нас се 'учи' т.е. нещата се наизустяват и след това се разказват или пишат. Това това е принцип от детската градина, че до университета.

Това, което според мен трябва да се направи е да се учат децата сами да намират информация и да дават верни отговори на базата на това, което са открили, а не това което са назубрили. Ето - в университета специалност право все още карат студентите да учат на изуст законите, вместо да ги научат да пишат искови молби.

Вярно таблицата за умножение трябва да се научи на изуст, но сума ти други неща не е нужно.

Да, претоварени са децата, но в грешната посока.

А иначе, за съжаление 2 езика са минимума, което ще се иска след някоя друга година задължително. И то не на нивото, което се говорят чужди езици в БГ.

# 26
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Хм, имали сте били и други искания, изненадкааа. Интересно защо ли тогава след като се постигна някаква договорка за заплатите, не се чу нищо за другите ви искания. А и на безбройните интервюта, когато е ставало въпрос за "другите искания" гадните журналисти-манипулатори са режели и махали материала ли?
Иначе част от това, което си изредила е разумно. Но си е останало само някъде на хартия и за симулиране на дейност. Както и много други неща в училищата.
Уважавам учителската професия страшно много. И мисля че е огромно предизвикателство да си учител, и да си добър е талант. Аз самата не изключвам да се занимавам с това на някой етап от живота си. Но не уважавам стадото врякащи чавки на едно, или друго място в образователната ни система.

Цитат
Това, което според мен трябва да се направи е да се учат децата сами да намират информация и да дават верни отговори на базата на това, което са открили, а не това което са назубрили.

 bowuu Peace

Цитат
То си има посока, наклон и т. н.
Не виждам причина да се налага определен стил на писане като единствено правилен.  Възприетият за "стандартен" тук краснопис с издължени, наклонени на дясно букви, почти не се среща при англоговорящите, да кажем, но те пък обикновено използват ясно четими, близки до печатните букви. Интересно защо. Все пак по-важно е написаното да е четимо и грамотно, а не да е "красиво" според стандартите на учителката.

Последна редакция: чт, 12 яну 2006, 13:31 от Tinkerbell

# 27
  • Мнения: 7 395

Дъщеря ми пък в ДГ миналата година се научи да пише грешно ченгелчета и цифри. По- добре изобщо да не ги бяха учили

                                                                                                                                                          Не мога да разбера от кога в ДГ има програма за обучение в четене и писане.Ако някой е решил да се престарава за сметка на децата то защо родителите не са реагирали.В ДГ се работи по подготовка на децата за училище особенно в ПОДГОТВИТЕЛНА група.Забележете групата се нарича ПОДГОТВИТЕЛНА, а не ОБРАЗОВАТЕЛНА.Мога да обяснявам с часове каква е работата на детския учител,но ще отнеме много време.Само един пример:Децата имат дидактични упражнения за определяне звук в началото,края и т.н. в думата.Подчертавам ЗВУК,а не БУКВА.Ако учителките ги карат да пишат букви си е чисто престараване което не винаги има особен резултат.Е, има още математика,социален свят ,природен свят и др.Ако и там учителките са с криворазбрани амбиции то детството на децата ни е отлетяло вече.Аз мисля,че родителите трябва да се интересуват от програмата в ДГ,да искат разяснения ако не им е ясно нещо за да растат спокойни и уверени деца,а не зубрачи и истерици.Същото е и в училище-всеки учител смята,че без неговия предмет светът ще свърши.Аз съм учила децата си,имах и подкрепата на съпруга си,да отделят повече време на любимите си предмети,а другите да ги учат достатъчно за да не ни създават проблеми с учителите.6 не винаги е била задължителната оценка за всички предмети.Бяхме викани в училище защото детето ми отговорило на учителя по биология,че за кандидатстване/7 клас/ татко ми е казал да имам 6 по бълг.език и 6 по математика.Е ,и какво?Влезе в езикова гимназия  и с 5 и 4 по някои предмети.Мисля,че здравето и нервите на децата ни са по-скъпи от 6-тиците.

# 28
  • Мнения: 2 922
Образователната система ВСЕ ПАК РАБОТИ. Не с помощта на всички, а напук на всички, въпреки всички.
Не знам какво може да се иска от огромна и бедна система, която всички политици сочат като приоритет в предизборните си обещания, но за която после никога не намират пари. Това е положението.
Така или иначе образованието и здравеопазването са области, от които винаги всички са недоволни, но всички ги ползват по необходимост, рано или късно.  
Какво значи "все пак работи" и "всички ги ползват по необходимост, рано или късно"? Не трябва да е така. Образованието трябва да работи в наша полза и в полза  и да обучава адекватни хора. Английската образователна система (говоря за средно образование) също не е "богата система", но не си затрупва учениците с хиляди глупости, неяснотии и промени постоянно. Към децата се подхожда индивидулано, следи се развитието и на учениците се дава свобода да насочват и управляват интересите си. В последните им 2 години в у-ще се учат само 3 предмета! и с оценките и изпити по тях в края на годината се кандидатства в университет. Това е система, която работи, не нашата.

Последна редакция: чт, 12 яну 2006, 14:40 от baby_doll

# 29
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371

Дъщеря ми пък в ДГ миналата година се научи да пише грешно ченгелчета и цифри. По- добре изобщо да не ги бяха учили

Не мога да разбера от кога в ДГ има програма за обучение в четене и писане.Ако някой е решил да се престарава за сметка на децата то защо родителите не са реагирали.В ДГ се работи по подготовка на децата за училище особенно в ПОДГОТВИТЕЛНА група.Забележете групата се нарича ПОДГОТВИТЕЛНА, а не ОБРАЗОВАТЕЛНА.Мога да обяснявам с часове каква е работата на детския учител,но ще отнеме много време.Само един пример:Децата имат дидактични упражнения за определяне звук в началото,края и т.н. в думата.Подчертавам ЗВУК,а не БУКВА.Ако учителките ги карат да пишат букви си е чисто престараване което не винаги има особен резултат.Е, има още математика,социален свят ,природен свят и др.Ако и там учителките са с криворазбрани амбиции то детството на децата ни е отлетяло вече.Аз мисля,че родителите трябва да се интересуват от програмата в ДГ,да искат разяснения ако не им е ясно нещо за да растат спокойни и уверени деца,а не зубрачи и истерици.Същото е и в училище-всеки учител смята,че без неговия предмет светът ще свърши.Аз съм учила децата си,имах и подкрепата на съпруга си,да отделят повече време на любимите си предмети,а другите да ги учат достатъчно за да не ни създават проблеми с учителите.6 не винаги е била задължителната оценка за всички предмети.Бяхме викани в училище защото детето ми отговорило на учителя по биология,че за кандидатстване/7 клас/ татко ми е казал да имам 6 по бълг.език и 6 по математика.Е ,и какво?Влезе в езикова гимназия и с 5 и 4 по някои предмети.Мисля,че здравето и нервите на децата ни са по-скъпи от 6-тиците.


Да, права си Мими Кир, не са важни оценките. Аз, какво от това, че в средното училище бях слаба ученичка. Просто оценките, според мен, се формират по симпатии. Съжалявам, че пак ще цитирам собствените си преживявания, но не отстъпвам по нищо на девойките, които завършиха в моя випуск с високи оценки. Сигурна съм, че "отличничките" с високи оценки са общо - взето "прости", ако мога така да се израза, имат по-малка обща култура от мен и това, което съм научила е след средното си образование. Между другото, именно тогава научих и английския език, въпреки че започнах да го уча още в 5-ти клас. След завършването си на училище сама седнах в къщи и на курсове ходих, но научих езика, който харесвам. Така че, за всичко са виновни учителите! Не дават шанс на децата да покажат какво знаят, какво ги интересува и накъде са насочени интересите им.

ОБРАЗОВАТЕЛНАТА НИ СИСТЕМА СЕГА И НЯКОГА Е ПЪЛНА НУЛА!!!

Общи условия

Активация на акаунт