Математически турнири - 15

  • 95 073
  • 762
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 41 045

На мен това ми е много трудно да го разбера, Искат да се пише всяко действие на отделен ред. Донякъде е разбираемо - създава някакви навици.  Обаче меко казано прекаляват. Защото мисленето е ценно и когато се случва, трябва да се поощрява, а не да се убива.

Един пример от друго състезание с други цифри:  25-5.3 -2=23-15 е грешка... Защо? Защото детето не знаело ред на действията! Не мога да го обясня на дете. Вие можете ли? И така може да изгори цяла задача. Въпреки, че е решена вярно и има отговор и надлежно описване, може да няма нито един предписан от организаторите ред и нито една точка. Математиката категортично не е точно това за мен.

Не мога да говоря за конкретен случай, но по принцип не се търси писане на отделен ред, а описване на всяка стъпка. Принципът е, че на всеки един етап от решението ако се каже "Защо?" отговорът трябва вече да го има в предните редове. Само тогава има гаранция, че нямаме налучкване, преписване, подсказване или интуиция.

В написания от теб пример грешка няма. Има основание за контестация, защото проверяващият не е вникнал в решението, а просто е плъзнал поглед отгоре. НО, за да не се случва това детето трябва да се научи, че тук е най-добре да има и един междинен ред: 25 - 2 - 5*3 = .....
А в контестацията да се каже, че детето е ползвало "разместително и съдружително свойства". Тогава комисията може само да козирува.

Последна редакция: нд, 01 апр 2012, 18:12 от Черна станция

# 181
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834

Превърни дефекта в ефект. Не се чуди как да оправдаеш субективността, а наблегни на нуждата да се работи по разписване на задала задачачи. Ние този урок го взехме още в 3 - 4 клас.


На мен това ми е много трудно да го разбера, Искат да се пише всяко действие на отделен ред. Донякъде е разбираемо - създава някакви навици.  Обаче меко казано прекаляват. Защото мисленето е ценно и когато се случва, трябва да се поощрява, а не да се убива.


Сега разбрах защо са отнели точки на сина ми при решени задачи. Голяма драма ,голям рев беше. Дори ми заяви, че повече няма да ходи на никакви математически състезания.  Наистина трябва да наблегнем на изискванията за описание на задачите и т.к. аз не съм математичка, а лекар, ще трябва да се обърнем към професионалист. Толкова вълнения имаше в Плевен, толкова напрегнати деца. Повечето четвъртокласници излизаха с чувството, че всичко са решили, защото повярвайте ми там случайни деца няма. Поне  в нашия град за класиране в МГ се вземат точки ,ако  си изкарал над 50% от общия сбор на състезанието.

# 182
  • Мнения: 4 877
Забравих да ви кажа, че съм снимала награждаването днес. Не знам дали качеството на снимките е добро, бях седнала по-назад. Надявам се нещо да се вижда. Може би утре ще ги публикувам.

В МОЛ-а на Плевен по обяд май се бяхме събрали голяма част от състезателите. Беше доста забавно. Учители ми казаха, че има поне 200 деца из сградата. Всички бяха страшно готини и забавни. Научих хиляди варианти как да се слиза и да се качва човек по ескалатора и то без да се правят белички. Бяха ми много сладки дечица и с удоволствие да ги наблюдавах как релаксират. Те вече се и поопознаха. Едва успях да отделя сина ми от група дечица от друго у-ще. Чак и аз съжалявах, че вече трябва да тръгваме.

# 183
  • Мнения: 1 776
Цитат на: Черна станция link=topic=649863.msg21589968#msg21589968

Превърни дефекта в ефект. Не се чуди как да оправдаеш субективността, а наблегни на нуждата да се работи по разписване на задачи. Ние този урок го взехме още в 3 - 4 клас.

Съжалявам, мисля, че отдавна сме научили това...
Има интересен факт, който според мен пропускаш - 2, 3 и 4 та задача са значително по-завъртяни от 1-ва, доколкото при подобни лесни задачи може да се говори за завъртяност. Факт е, че изискват по-детайлно описание, отколкото е необходимо за първата задача.
И на трите, детето има максимален брой точки, тоест, където е било необходимо детайлно описание го е имало.
От друга страна, детето явно е преценило, че не е необходимо да изписва една страница празнословия защо поничката струва 100 стотинки. Разпитах го в детайли - две уравнения с две неизвестни, заместило е тортата с ванилова поничка + 50 стотинки, получило е цена на ванилова 1.5 лв, заместило в първото и написало, че търсената поничка е 100 стотинки. Не е писало например с букви, че щом ваниловата е 1.5, а тортата е + 0.5, значи тя е 2лв! Това е идиотизъм и нямам никакво желание да го... уча да го прави. Аз съм доволен, за мен задачата е перфектно решена, за оценителите заслужава 2 точки... Нашето наказание към тях е, че следващата година най-вероятно няма да уважим тяхното състезание. Толкова...
Оценявам като простотия и награждаването само на децата с максимален брой точки. Има си регламент. Някой мастит даскал се е осрал здраво с неподходящи и лесни задачи и сега 10 годишни деца се ощетяват заради грешките му.
На мнение съм, че всички математици с 24, 25 и 26 точки трябва да си получат извоюваното уважение, награди, дипломи и приеми. Децата не виновни, че са им дали лесни задачи.

# 184
  • София
  • Мнения: 140
Цитат
От друга страна, детето явно е преценило, че не е необходимо да изписва една страница празнословия защо поничката струва 100 стотинки.

Моят син не беше на състезанието, но му дадох да реши задачите. На първата също получи 100 ст. и то защото точно така ги учат на курсовете в СМГ Wink. А нали винаги са ни казвали, че всяка задача може да се реши по N различни начини и дори се поощряват оригиналните решения. Какво е това ограничение в Плевен newsm78

# 185
  • Русе
  • Мнения: 2 153
kodbg, всички разбрахме че си афектирана, но би ли ни спестила епитетите и да се съобразяваш малко с езика, които използваш , че тук освен родители четат и деца.
задачите наистина са доста лесни макар нашите деца да не са се представили много добре. Щерката не ходи този път, но реши задачите в къщи без проблем за доста кратко време(имам предвид, без стреса от състезанието).
Нещо напоследък организаторите не се справят достатъчно добре с избора на задачи, с критериите за оценка и начина на оценяване. Защо ли? или децата станаха по-добри??? дано да е второто  Peace

# 186
  • Мнения: 1 776
 Joy
kodbg, всички разбрахме че си афектирана, но би ли ни спестила епитетите и да се съобразяваш малко с езика, които използваш , че тук освен родители четат и деца.
задачите наистина са доста лесни макар нашите деца да не са се представили много добре. Щерката не ходи този път, но реши задачите в къщи без проблем за доста кратко време(имам предвид, без стреса от състезанието).
Нещо напоследък организаторите не се справят достатъчно добре с избора на задачи, с критериите за оценка и начина на оценяване. Защо ли? или децата станаха по-добри??? дано да е второто  Peace

Мацка, афектиран не съм. Ако беше достатъчно любознателна, щеше да се запознаеш как пиша и да не пълниш темата с глупости.
Ако използвания от мен език те притеснява... дано не ти се случва да чуеш езика м/у децата в училище или недай боже да вземе хлапето ти да гледа някой филм по телевизията, сниман след 2002 Simple Smile
Дотук с културния отговор на поста ти, а сега - не, че схващам какъв ти е проблема с езика ми и кое те възмущава, но айде у лево и не занимавай темата с глупости Simple Smile)

дааааа сетих се кой си. заради родители като тебе правим честички родителски срещи за деца с подобно поведение - боже опази от простотия.
???

Последна редакция: нд, 01 апр 2012, 22:10 от kodbg

# 187
  • Русе
  • Мнения: 2 153
дааааа сетих се кой си. заради родители като тебе правим честички родителски срещи за деца с подобно поведение - боже опази от простотия.

# 188
  • София
  • Мнения: 7 673
kodbg, ти нали беше писал, че детето е било в Плевен със съпругата ти. Те не са ли отишли да видят работата и да подадат контестация? Така, както си го написал, детето има от какво да се чувства ощетено. А сега може би се чувства и незащитено. Не знам каква е точно ситуацията, просто питам.

# 189
  • Мнения: 1 776
kodbg, ти нали беше писал, че детето е било в Плевен със съпругата ти. Те не са ли отишли да видят работата и да подадат контестация? Така, както си го написал, детето има от какво да се чувства ощетено. А сега може би се чувства и незащитено. Не знам каква е точно ситуацията, просто питам.

Мне, бяха за състезанието с още две деца и майки от училището ни. В 14:30, след състезанието си взеха рейса и се прибраха. За каквото отидохме, направихме го, преценихме, че няма смисъл да си губим още цял ден.
Ощетено... незащитено, след като не е с максимален брой точки на задачата, значи не е направил нещо както са искали от него. Здраве да е, не може да се впишеш навсякъде, важното е, че според нас всичко е решено както трябва.
И не мисля, че е работа на родители да подават контестации и да преценяват е ли редно да се направи или не е. Ако има на някой, на който се сърдя, това е сегашното му училище, което не смята за необходимо да изпрати нормален отбор, с нормален ръководител на едно от интересните състезания за годината. Факта, че в това училище учат над 1000 деца, а не може да се организира отбор от 7-8 е показателен за качеството на обучение Simple Smile

# 190
  • Мнения: 8 567
А какъв е случаят с четвърта задача на 6-ти клас? newsm78
Има едно дете със 7 и едно с 2 точки. Всички останали 149 деца имат нула или една точка.

# 191
  • Мнения: 668
Гледах класирането за ЕК и нещо не видях първокласници изписани като такива - всяка година има явили се и добре представили се деца от първи клас, а на тези лесни задачи ...  newsm78

# 192
  • София
  • Мнения: 757
В наредбата за прием в СМГ пише "Чл. 7. Ученици, класирани на първо, второ или трето място на  Пролетни математически състезания – Плевен 2012 или на първо място на Национален кръг на математическо състезание “Европейско Кенгуру” 2012, се приемат и ако не са участвали в изброените в чл. 3. състезания." А задачите наистина са доста лесни newsm78
Мисля, че в предлога "или" се крие отговорът на въпроса - ако беше "и" - класират се всички. При това положение, понеже има на 1-во място - класират се само те без прием.

# 193
  • Sofia
  • Мнения: 2 869


А нали винаги са ни казвали, че всяка задача може да се реши по N различни начини и дори се поощряват оригиналните решения. Какво е това ограничение в Плевен newsm78
За съжаление всеки проверяващ е преценявал еднолично как да оценява задачата. Наистина се случва за първи път, а резултатите при 8 клас са изумяващи. Има много деца без нито 1 т. на 3 зад. И не защото не е решена , а защото е решена по различен начин. Дори по 1 т. за полученият верен отговор не са им дали.
 Предполгам ,че с първата зад. за 4 кл. се е случило нещо подобно, но поне за верният отговор детето на Код е получило 2 т.
 Явно в България наистина искат да унищожат всеки , който мисли / или поне който мисли различно/!

# 194
  • Бургас
  • Мнения: 1 411
Точно за трета задача на осмокласниците, и при някои наши деца, не е дадена нито една точка, а решена, явно по различен от на проверяващите начин.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт