На мен това ми е много трудно да го разбера, Искат да се пише всяко действие на отделен ред. Донякъде е разбираемо - създава някакви навици. Обаче меко казано прекаляват. Защото мисленето е ценно и когато се случва, трябва да се поощрява, а не да се убива.
Един пример от друго състезание с други цифри: 25-5.3 -2=23-15 е грешка... Защо? Защото детето не знаело ред на действията! Не мога да го обясня на дете. Вие можете ли? И така може да изгори цяла задача. Въпреки, че е решена вярно и има отговор и надлежно описване, може да няма нито един предписан от организаторите ред и нито една точка. Математиката категортично не е точно това за мен.
Не мога да говоря за конкретен случай, но по принцип не се търси писане на отделен ред, а описване на всяка стъпка. Принципът е, че на всеки един етап от решението ако се каже "Защо?" отговорът трябва вече да го има в предните редове. Само тогава има гаранция, че нямаме налучкване, преписване, подсказване или интуиция.
В написания от теб пример грешка няма. Има основание за контестация, защото проверяващият не е вникнал в решението, а просто е плъзнал поглед отгоре. НО, за да не се случва това детето трябва да се научи, че тук е най-добре да има и един междинен ред: 25 - 2 - 5*3 = .....
А в контестацията да се каже, че детето е ползвало "разместително и съдружително свойства". Тогава комисията може само да козирува.