Трудно проговаряне - тема 7

  • 53 783
  • 737
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 11 840
Гала реших на бързо да погледна в интернет за това което казваш и попаднах на някакъв учебник по педиатрия и неонтология и там виж какво пише за мозъка

ОСОБЕНОСТИ НА НЕРВНА СИСТЕМА
    ОБЩАТА  МАСА  НА  МОЗЪКА  НА  НОВОРОДЕНОТО  Е  ОТНОСИТЕЛНО  ПО-ГОЛЯМА  ОТ  ТАЗИ  НА  ВЪЗРАСТНИЯ.  ОТНОШЕНИЕ  1/4 : 1/8.
    МОЗЪКЪТ  НА  НОВОРОДЕНОТО  Е  НЕЗАВЪРШЕН  В  АНАТОМИЧНОТО  СИ  РАЗВИТИЕ:
•   ТОЙ  ИМА  ПО-МАЛКО  БРАЗДИ  И  ГЪНКИ.
•   НЕДОРАЗВИТИ  СА  ДЕНДРИТИТЕ  НА  НЕВРОНИТЕ.
•   НЕЗАВЪРШЕНА  МИЕЛИНИЗАЦИЯ,  КОЯТО  ПРОДЪЛЖАВА  ПРИ  ПЕРИФЕРНИТЕ  НЕРВИ  ДО  3-5  год.
•   НЕСЪВЪРШЕННА  ХЕМАТОЕНЦЕФАЛНА  БАРИЕРА
•   ОТВОРЕНАТА  ГОЛЯМА  ФОНТАНЕЛА  У  КЪРМАЧЕТO Е  ГОЛЯМО .


Аз го разбирам, че има още време докато се развие  Thinking

# 16
  • Мнения: 2 860
Засега още никой нищо не казва. От едно място чувам че трябва да завърши тази миенилизация до 2 год. възраст, от друго до 3. Но явно има някакво забавяне щом така го разчита рентгенолога, пък и ето детето не говори. Все пак добре направихме, че направихме ЯМР не скенер, там едва ли щеше да се види. В София ще ходим при доц.Литвиненко /невролог/ и сигурно при доц. Цветков - неврохирург.

# 17
  • Ботевград
  • Мнения: 2 289
Честита ни нова темичка  Hug само с новини да я изпълним - от хубави, по-хубави   bouquet

# 18
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 911
Гала, най-вероятно невролозите ви ще излязат с някаква медикаментозна терапия, така си го представям аз. Не, че разбирам, де. Но със сигурност има нещо, което да подпомогне процеса. Моля те, разкажи после какво са предприели за това забавяне, което виждат. Макар, че като гледам, в детската неврология всяко заключение и диагноза са предпоследни и мнение с мнение не съвпадат...

А иначе за по-твърдия подход, изключително съм съгласна, че децата, независимо дали са "по-леки" или "по-сериозни" случаи, в терапевтичен режим имат нужда от структуриране. Продължавам да вярвам обаче, че не децата трябва да се нагаждат към стила на терапевта, а терапевтът - към децата.

Ночко, ей сега ще те овикам  Laughing, ти си вземи тапите, а аз ще приспя хлапето и почвам.

# 19
  • София
  • Мнения: 540

А иначе за по-твърдия подход, изключително съм съгласна, че децата, независимо дали са "по-леки" или "по-сериозни" случаи, в терапевтичен режим имат нужда от структуриране. Продължавам да вярвам обаче, че не децата трябва да се нагаждат към стила на терапевта, а терапевтът - към децата.


Нашата логопедка понеже е доста мила и за всяко нещо и мой въпрос има съвсем спокоен отговор и обяснение, веднъж я попитах не е ли по-бърз ефектът, ако се работи по-"агресивно", малко насилствено един вид, т.е., ако детето се учи да има дисциплина. Тя каза, че първо това е по-адекватно да се очаква от по-големи деца, над 3 години поне. ДО 3 години всичко трябвало да е под формата на игра. Но разбира се да е структурирано. Много е трудно да се прецени.

# 20
  • Мнения: 553
Побърках се от четене и ще взема малко да се спра Mr. Green от много мислене и четене си вкарах големи тъжни мисли в главата - блажени са невежите както се казва Simple Smile Получих от няколко човека отзиви за логопеди и сега трябва да реша кой да види Андрюхата. Спряла съм му гледането на тв, клипчета, песни и т.н. вредни според специалистите неща, защото може и аз да съм допринесла за неговото забавяне в развитието на говора. Определено обаче аз не ставам за работа с деца - макар и собствени Confused Нямам необходимото търпение и нерви. Не се обвинявам, защото знам, че не всеки има призвание за тази работа. Не съм отложила още часа в Пумпелина и до утре трябва да реша дали да го водя или не. Добре, че се появиха и доволни от тях Laughing

Трябва да се подготвя за прегледа при логопед и за да не изглеждам като малоумна ми се иска да споделите как точно протича първата консултация - наблюдават детето как се държи и какво говори при тях или разпитват родителите за тези неща. Мойто магаре може при тях и звук да не обели, а ако не хареса човека ще почне да ме дърпа да си ходиме. Още е много малък и съм съгласна, че при него принудата няма да има никакъв ефект - от няколко дни с таткото се опитваме да го караме да казва или да направи нещо и резутат няма Mr. Green Казва и прави ако то реши  - вчера ми даваше солетки и се смееше като му поискам, загаси лампата като му казах, а днес не ме отразява.

# 21
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 911

А иначе за по-твърдия подход, изключително съм съгласна, че децата, независимо дали са "по-леки" или "по-сериозни" случаи, в терапевтичен режим имат нужда от структуриране. Продължавам да вярвам обаче, че не децата трябва да се нагаждат към стила на терапевта, а терапевтът - към децата.


Нашата логопедка понеже е доста мила и за всяко нещо и мой въпрос има съвсем спокоен отговор и обяснение, веднъж я попитах не е ли по-бърз ефектът, ако се работи по-"агресивно", малко насилствено един вид, т.е., ако детето се учи да има дисциплина. Тя каза, че първо това е по-адекватно да се очаква от по-големи деца, над 3 години поне. ДО 3 години всичко трябвало да е под формата на игра. Но разбира се да е структурирано. Много е трудно да се прецени.

Глей са как ще закъснея с приспиването на детето от тая сладка раздумка  Laughing
Всъщност, не е чак толкова трудно да се прецени, ако си готов да бъдеш гъвкав. Понеже всички тук се чудим как да накараме децата си да работят повече. Ето какво правех аз с моя син, докато още работех с него:
1. Въведох един санитарен оптимум от занимания, определен от мен въз основа на моята преценка за капацитета му. (Периодично ревизирах оптимума, защото капацитетът му се повишаваше.) Останалото обаче оставях на него - допълнителна работа му давах само, ако се съгласи или с малко убеждаване, но без твърдостта, която проявявах при "задължителната програма". Така той усети, че има неща, които сам може да решава и, че мнението му се зачита. Затова и проявяваше повече желание за работа, в последствие заобича ученето и сега го търси сам. Стойката "Аз съм възрастният и аз определям, тук си на моя територия и аз казвам какво ще правим" (част от репертоара на Милена) може в един момент успешно да пречупи детето, но това ще му направи лоша услуга в бъдеще. Никой не иска да има дете, което възприема незачитането към него като нещо нормално.

2. Обяснявах му какво правим и защо го правим. Не "сега ще правим това, защото аз казвам и ако не го направиш, ще стоиш клекнал, докато го направиш"- това е драматично терапевтично безсилие. Обяснявам, соча, внимавам за тона, информирам го какъв е смисълът на заниманието. На две години хлапето бъкел не вдяваше какво му казвам. Просто усещаше, че го въвличам в заниманието като равностоен участник, че го зачитам. И работеше с желание. Така, че ходенето на логопед при нас беше повече за мен - аз да се науча как да работя с него чисто технически.

Я си представи, че сега влезе някой великан и ти каже - тук съм на моя територия, ти си дребна и си знай мястото, хващай един аспирин и почвай да го търкаляш на линолеума следващите 50 мин, за да се научиш на структура и дисциплина. Щото цялата инициатива изглежда точно така на хлапетата, ако не се отнесеш със зачитане. Натискането не работи никъде. Натискат тези, които не знаят как и се чувстват безпомощни, иска се само мъничко гъвкавост и подход.    

# 22
  • София
  • Мнения: 3 249


Ночко, ей сега ще те овикам  Laughing, ти си вземи тапите, а аз ще приспя хлапето и почвам.
Aaaa, моля моля - я виж колко сеирджии сме на клона - нека порицанието бъде публично Crossing Arms
Таня, радвам се че се разписа Simple Smile Купих си част от книгите, които препоръчваш и да видим кога ще успея и да ги прочета.
Нещото, което говорихме с психоложката беше, че прекалено май ги обгрижваме децата. Онзи ден инцидентно се озовахме на Кораба. Гого до сега не се беше престрашавал да се качи в горната част. Е вече се престраши. Мина по въжения мост, на мен сърцето ми спря и го чаках с протегнати ръце едвали не всеки момент да падне. Замислих се как на същата възраст Хриси се качваше също безстрашно, но той вече беше "големия". Гого има силно чувство за самосъхранение и обмисляше всяка стъпка горе. Погледна надолу дупката, през която се провираха големите, но не скочи и той. Брат му щеше без да мисли да ги последва. Достраша го да се пусне от пързалката, но съм сигурна, че следващия път ще го направи. И се ядосвам как за някои неща е "тъп и упорит' и се мъчи докато се справи и не се отказва, а за говора не е така. Иска сок, води ме до кутията, дава си шишето. Питам го какво искаш - трае си. Така няколко пъти, но не, не казва с думи, а думата сок я знае #Cussing out


П.С Има нови линкове на първа страница - може да са ви интересни. Ако някои съм пропуснала - кажете. Така като е систематизирана информацията ще е по-лесно за новите майчета в темата  Wink

Последна редакция: вт, 15 май 2012, 15:09 от Доника

# 23
  • София
  • Мнения: 540
Saule, аз искам да те попитам какви например занимания имаш предвид? Сори за тъпия въпрос, но не съм сигурна, че разбирам какво е систематични занимания и "работа" с детето... Нещо като: сядаме сега и ще рисуваме къща, ли? Следиш да държи молива правилно, ей такива неща...  Hug

# 24
  • Мнения: 2 136
Здравейте момичета. Не съм писала досега тук, но ви чета от 2 години. Дъщеря ми също проговори късно. На 2 години и половина и поставиха диагноза разстройство на експресивната реч. На 3 години започнах да я водя на логопед, а на 3,5 в логопедична детска градина. За съжаление последните 3 месеца почти не е ходила защото все беше болна. Все още не говори съвсем правилно, но напредъкът е огромен. Логопедката беше казала, че има и лек аграматизъм, който се изразява в това, че не използва предлози, но и това вече се изчиства.
Пиша ви, защото имам останали 4 дървени пъзела, и искам да ги подаря на някой, ако ще му свършат работа.
Скрит текст:





Пожелавам успех на вас и вашите дечица

Последна редакция: вт, 15 май 2012, 17:12 от Silvipl

# 25
  • Мнения: 2 140
Аз най-накрая открих пластмасови плодове по препоръка на ДЦДУ.
http://vegatoys.com/view/5780.html
http://vegatoys.com/view/2070.html
http://vegatoys.com/view/4077.html
Покрай кампанията "Да изчистим България за 1 ден" поръчах и този комплект: Mr. Green
http://vegatoys.com/view/4045.html

# 26
  • София
  • Мнения: 6 182
Леле докато се завърна от работа нова тема, че и две страници, че и natalinik се побъркала от четене, а аз мислех да и пиша ферман  Mr. Green

Silvipl, здравей и тук! Радвам се, че Наталаия напредва така добре и браво за инициативата  Hug Между другото аз също трябва да "изчистя" някои пъзели, които Гого е надрастнал, но все не ми остава време да ги разпределя.

Доника, мерси за темата!

# 27
  • Мнения: 553
Леле докато се завърна от работа нова тема, че и две страници, че и natalinik се побъркала от четене, а аз мислех да и пиша ферман  Mr. Green
...........................

пиши, пиши - мога да поема още Laughing

Тихичко ще се похваля, че взех на дребния бибката и той не се сети да си я потърси - заспа без нея Mr. Green Да видиме през нощта дали няма да извие за нея hahaha

# 28
# 29
  • Мнения: 1 630
n_alex76  страхотни са. Моята кукла много ще се зарадва на четката и лопатата Simple Smile
Хриси вчера беше невозможно крива и хленчеща..... Praynigдано не се разболява
Вече постоянно се обръща към мен с мама. И съм много щастлива на този незначителен напредък.
Всеки път си идва с някоя нова песен от яслата, но като не и разбирам какво пее. Само някои думи  ooooh!
natalinik  успех с бибата.  Hug
Усмихнат ден

Общи условия

Активация на акаунт