Холандска тема - 41

  • 113 505
  • 764
  •   1
Отговори
# 615
  • Варна
  • Мнения: 172
Здравей, pachikrak!

Не знам дали е възможно това, което искаш, да стане, но мога да споделя какво направихме ние като прясно преселили се. Продадохме си колата и една от причините беше именно високият данък на дизелите. Багажът го изпратихме с групажен транспорт. Всичко пристигна без да има някакви повреди, но и аз много добре опаковах нещата.
За наемането на квартира трябва да заплатите таксата на агенцията, първия наем и депозита на жилището, който е около един наем. Ще трябва да сключите и договор за колко време ще се ползва имота. В нашия случай минималният срок за наемане е 1 година. Единственият документ, който ви трябва, е паспорт, тъй като България е членка на ЕС.

Забравих да спомена, че ММ получи помощ от посредник и ходи само да оглежда жилищата, които отговаряха на нашите критерии, затова не знам дали е имало някакви интервюта.

Последна редакция: пн, 30 мар 2015, 12:04 от Gloxi

# 616
  • Мнения: 799
Gloxi,
Много благодаря! Вие в кой град сте?
За групажния транспорт - тъй като и ние обмисляме вариант на продажба на колата и изпращане на багажа - коя фирма използвахте? И как точно става транспортирането - на кашони или? Че имаме разни криви неща, а аз съм човека, който трябва да организира цялата веселба по преместването  Crazy
И как вървят цените?

# 617
  • Мнения: 2 992
В последно време само Ви чета, но не се включвам, защото нямам конкретни отговори.
Уча си кротичко холандския и чакам ваканцията в края на април, за среща с близки и приятели по бг земи.

pachikrak,
Много интересно хрумване за договора за наем. Не виждам причина да нямате право да сключите договор за автомобил под наем и то в ЕС.

# 618
  • Варна
  • Мнения: 172
Аз пък имам конкретни въпроси Simple Smile
1. Може ли някъде да намеря прясна мая, а не суха? В нашето градче има само "Алберт Хейн" и "Деен". Сега се сещам и за една пекарна, но се съмнявам честно казано да продават прясна мая.
2. Когато на готов плик за писмо е написано "Postzegel niet nodig", мога ли просто да го пусна в пощата или трябва трябва да заплатя нещо?

# 619
  • Мнения: 17
Здравейте   bouquet

Gloxi, точно така, иди в някоя пекарна. Не съм сигурна дали продават, но веднъж ми се беше случило да питам и жената направо ми даде. Безплатно, ей така. Купих си хляб от пекарната, че ми стана приятно от жеста й. А относно "Postzegel niet nodig"- не залепяй никакви пощенски марки, не е нужно. То си е указано. Много фирми и институции в Холандия не изискват пощенски марки при изискване за обратна кореспонденция с тях.

Започна "любимата" ми тукашна пролет. В един ден се изреждат по няколко пъти слънце, дъжд, градушка, а от бурния вятър тази сутрин откопавахме колата си, затрупана на паркинга от счупените клони на близко дърво. Късмет, че дървото е паднало през нощта и не е наранило никого.



# 620
  • Варна
  • Мнения: 172
Благодаря ти, Горчива Луна! Утре ще мина през пекарната да проверя.

# 621
  • Мнения: 140
Здравейте дами.
И аз не пиша напоследък защото нямам отговор на питанките, освен за наемите и за регистрацията в общината, но докато отговоря вие сте се разбрали. Simple Smile Стягам багажи и подготвям подаръци за деца че заминаваме за Цветница в Германия на гости и обиколка за 4 дена - да използваме почивния ден в понеделник. Ние сме добре, детенце освен кашата от 3 езика в къщи дето не спира да дърдори + "бебешкото есперанто" за 2 месеца (два пъти седмично) при холандски gastauder продума няколко нови думи на холандски, отделно всичко си разбира като й говорят... малка е и не е за мислене, ще се справи след някоя година и ще ги разграничи  Laughing
При нас от ураганния вятър вчера някаква декоративна ограда на съседния покрив се стовари върху нашия и няколко празни саксии се търкулнаха из градината. Други поразии нямаме. Избягнахме и едно падане с колелото с дребосъчето направо ме отнесе вятъра и ни измести от велоалеята, ужас, но Слава на Бога, овладях колелото...
За прясна мая освен в пекарна ще я намерите във всички турски, ирански и марокански магазини - знам защото с моя позната съм била като купува, но аз ползвам само квас за хляб (за пици, пърленки и чиабата за сандвичи), други в къщи не се консумират (единствено за козунаците купувам суха мая).
Gloxi, мисля че pachikrak имаше предвид интервюто в общината за BSN номерът предполагам. За в Общината си знаете - паспорт (или лична карта), новите многоезични образци на Акт за раждане и документи за семейно положение на женените както и основанието за преместването - трудов договор или друго. А за договорът за наем, когато се сключва през агенция, винаги изизскват наемателят да има сключен трудов договор (освен ако няма регистриран собствен бизнес) и вече открита банкова сметка.

Хубав ден, дами!

# 622
  • Мнения: 140
Пропуснах да се включа по въпроса с транспорта на вещи - ние пренесохме сериозно количество покъщина  ползвайки такъв транспорт също и сме много доволни от качеството на услугата. По техни изисквания трябваше всичко да е приготвено от нас, а опаковането извършваха техни служители с техни материали и кутии и кашони и хартии за изолация на чупливите вещи и това бе включено в цената и стана доста бързо). Само, че ние се пренасяхме от къщи в Гърция към Холандия, но го казвам защото фирмата е международна и има и офис в България та се шегувахме че ако се местим от Холандия към България някой ден ще са ни много удобни пак. Цената я научавате като направите запитване и ви изпратят оферта в зависимост какъв вид и обем вещи ще се транспортират и откъде до къде. Ето и техните данни за да имате избор, ако някой още се интересува (дано не се счете за реклама, ако е така изтрийте го и ще дам данните с ЛС ако някой ги иска: Orbit Ltd International Forwarding & Moving и това им е сайта: http://www.orbit.bg/index.php?id=22

# 623
  • Варна
  • Мнения: 172
Благодаря ти, minkovaki, за предложенията къде да търся мая. За съжаление в нашето градче няма такива магазини, а само два полски (има голяма полска общност). При следващото ми посещение в Амстердам или някой по-голям град задължително ще се възползвам от съвета. А да пека с квас и на мен ми е мечта, но в България се пробвах на два пъти да си направя квас и за съжаление и двата пъти се провалих. Може би скоро ще дойде времето на третия опит  Simple Smile.

А за договорът за наем, когато се сключва през агенция, винаги изизскват наемателят да има сключен трудов договор (освен ако няма регистриран собствен бизнес) и вече открита банкова сметка.

С горното обаче не мога да се съглася. От началото на престоя си тук ММ е сключил през агенция два договора за наемане на жилище . При нито един от тях не му е искан трудов договор и банкова сметка. В договорите винаги фигурира сметката на собственика и основанието за плащане. От къде ще се превеждат парите си е проблем на наемателя. ММ има доста колеги от държави членки на ЕС, които нямат открити сметки в Холандия. Това обаче не им пречи да си наемат квартири тук. Във всеки случай обаче, е добре човек да има открита сметка в Холандия, тъй като  много операции могат да се извършват само с холандска сметка.

# 624
  • София, България
  • Мнения: 89
 Здравейте и от мен Simple Smile Ние сме още в БГ и евентуално май- юни ще се придвижваме към Холандия. Засега нашия тати има задачата да проучи училищата наоколо и да до обзаведе къщата Simple Smile По въпроса за наеми, банкова сметка и т.н , ще ви напиша как беше при него. Първото е сключване на договора за наем, за което му искаха трудовия договори и някакви документи, които му попълниха от фирмата работодател. Тъй като за първи път наема жилище в Холандия, депозитът беше 3 наема #Cussing out След това си записа час в общината, направи регистрация и получи BSN номер. Накрая си записа час в банката за откриване на банкова сметка. Остана накрая здравната осигуровка. Банковата сметка му е необходима за всичко- плащане на ток, вода, парно, интернет, наем и с една дума без нея не може.   Все още не зная как ще изпращаме багажите от България, трябва да започна да проучвам. Не ми се рискува с малки превозвачи, които нелегално превозват пътници и куфари. Засега разглеждах само цените на Спиди през сайта им и ми се видяха високи Sad

# 625
  • Мнения: 799
Мдааа, и ние сме в този филм - или по-точно мъжът ми, който вече е там - BSN, регистрация в общината на адрес (за първите 2 месеца, докато не пристигна и аз през юни за търсим квартира), соц. осигуровки и здравни осигуровки... Мисля, че с тези неща няма да имаме проблем.
Следват избор на квартал/град за живеене, наем на квартира, записване на децата за следващата учебна година, избор на лекар, обзавеждане и пренос на багаж и т.н. - ето тук вече ще е веселата част  Mr. Green
Много благодаря на всички, всякаква информация ми е мега полезна, във всичките направления  Mr. Green

# 626
  • София, България
  • Мнения: 89
pachikrak, така е. Всичко е свързано със сключване на договор за наем. Без него няма BSN номер, а и всичко останало. Едно по едно нещата ще се подредят, няма накъде. Сили да имаме и нерви най-вече, за да издържим това предизвикателство. Аз най вече се притеснявам за езика и свикването на детето с училището, другото съм го отигравала и не мисля, че ще ми е голям проблем.

# 627
  • Мнения: 17
Здравейте всички,  Flowers Rose

minkovaki е обобщила много точно.

А за договорът за наем, когато се сключва през агенция, винаги изизскват наемателят да има сключен трудов договор (освен ако няма регистриран собствен бизнес) и вече открита банкова сметка.


Ако сключваш договор за наем на жилище през агенция (все едно каква е Woningcorporatie, Woningstichting, Woonopmaat...) задължително изискуемите документи за регистрация в агенцията са: трудов договор, извлечение за годишната брутна заплата, която кандидатът за жилище получава според този трудов договор и банкова сметка (защото съобразяват какво жилище точно ти трябва, заплата, брой на членовете на семейството ти и т.н.) Това е с презумцията, че ако нямаш доказани доходи, не можеш да си плащаш наема. Извлечението за годишната заплата се изисква, за да ти предложат такова жилище, което можеш да плащаш спред доходите си. Недопустимо е човек с големи доходи да плаща символични наеми, както и обратното. А без банковата сметка няма как да плащаш наема си, защото всички агенции настояват плащанията за наеми да се извършват по банков път. Има изключения за социално слаби и безработни хора, но не съм наясно за жилищното настаняване на такива хора в нужда, за тях има различни условия. При наемане на жилище от частно лице, условията са различни, всичко е по договорка или е възможна сделка по други начини. И в двата случая си има предварително плащане на депозити.

minkovaki, благодаря за сайта, който си споделила. От значение са положителните препоръки, които даваш за тази фирма. Затова ще го запазя и аз, в случай че се наложи да търся такива услуги.

tinitam, ще се справи детенцето ти с училището. Децата са най- адаптивни, за нас е по- трудно. Ще се справи и даже ще му харесва да учи тук.  newsm10

Хубав уикенд на всички и весели идни празнични дни.

# 628
  • Мнения: 2 992
момичета,

Моля за помощ.
Трябва да изпратя едно малко пакетче близо до Бостън /бански/. Явно холандският ми още не е толкова добър и никъде не откривам цени и срок за доставка. Трябва до края на април да стигне, но все пак водещо си остава цената. Единственото, което открих като цена е за някаква спешна доставка с DHL, но цената ме уплаши, 105 евро. Ужас!

Скрит текст:
Пощенският ми код е 3201AZ, а на получателя е 01075 SouthHadley

# 629
  • Nederland
  • Мнения: 856
Рос, отиваш в най-близкият клон на Post.nl, обикновено това са магазинчета за цигари, малки дрогерии и т.н. и от там ще изпратиш пакетчето. Цената е 24,30 Евро (до 2 кг.)
Според сайта им времето за доставка е 4-7 работни дни,може да има забавяне заради митнич. формалности.
Текстилните изделя се облагат с мито от 5,50 долара, които плаща получателят.
Попитай все пак на място какво ще ти кажат за процедурата за САЩ.  И най-вече за времето на доставка според опита на клиентите им.
Иначе куриерските служби ще ти излязат доста солено! Wink

Весели празници на всички, и  тази и другата седмица! Hug

Общи условия

Активация на акаунт