Днес получих следното съобщение от Мтел:
Подател: 1001
Zdraveyte, Vie uspeshno se otkazahte ot hartiena faktura.
Poluchavate bonus po 20 SMS, 20 MMS i 20 min. video call za sledvashtite 5 mesetsa, schitano ot 28.05.
28.05.2013 13.06.13 +35988000301 Център за съобщения
Веднага се обадих на *88 и ми отговори Л.П..
Попитах как така съм се отказала от хартиената фактура, като аз не съм го направила. И ми бе отговорено, че това е станало вчера 27.05.2013 през профила ми в интернет страницата на Мтел.
Възразих, че няма такова нещо и изобщо не съм влизала в профила си.
Тогава служителката почна да ми обяснява, че може би е имало технически проблеми и грешно нещо е било отразено.
На въпроса ми дали имат проблеми със страницата ми бе отговорено отрицателно.
Получих същия отговор и на въпроса дали имат пробив в сигурността.
Поинтересувах се за защитата на личните ми данни, които се намират в профила ми, и служителката ми отвърна да не се безпокоя.
Накрая получих уверение, че "грешката" ще бъде оправена, и ще бъде назначена проверка, която да установи какво всъщност се е случило.
Питам, как така са променени данните ми? Кой е влизал в профила ми? И как така това е "технически проблем", за който няма отговорен човек?
Аз, като човек неспециалист, си мисля: щом някой е влизал през профила ми в интернет страницата на Мтел, значи страницата е "хакната". Щом това е станало, то има възможност за изтичане на лични данни.
Щом има изтичане на лични данни, то нещо трябва да се предприеме - Мтел със сигурност носи отговорност за изтичането на лични данни.
Има ли и други потърпевши?