Частни училища-информативна тема

  • 66 714
  • 955
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 5
Търся мнения за "Дрита".
В сайта на МОМН пише, че е непрофилирана гимназия. Изучава ли се интензивно език? Интересувам се защото пише, че се държи изпит по английски език.

# 526
  • Мнения: 7 263
Търся мнения за "Дрита".
В сайта на МОМН пише, че е непрофилирана гимназия. Изучава ли се интензивно език? Интересувам се защото пише, че се държи изпит по английски език.

Да, засилено се изучава английски език - школата и преподавателите им / по езика/ са много добри.
"В края на всяка учебна година учениците се явяват на тест по английски език към Anglia Examination Syndicate, Chichester College, Великобритания. Покриването на последното ниво - Proficiency, дава право на обучение във всички английски колежи и университети и работа в англоезична среда." - последното е от сайта им.
Добро училище е.

# 527
  • Мнения: 5
Благодаря, но на мен ми трябваше непрофилирано. Peace

# 528
  • Мнения: 7 263
Благодаря, но на мен ми трябваше непрофилирано. Peace

В почти всяка Частна гимназия се набляга на усилено изучаване на западен език. Ако това смяташ за профилирано, може би трябва да потърсиш нещо друго  Peace

# 529
  • Мнения: 5
Аз съм потърсила и други, но малко по - малко се отказвам. Благодаря все пак.

# 530
  • София
  • Мнения: 6 999
...Образованието не запада, а се поляризира - много силни и много слаби ученици. Силните се справят с всички заигравки на образователната система, независимо в какво училище са - ЧУ или ДУ, а слабите понасят ударите. Сега се иска субсидия за ЧУ на основание високи резултати. Отговорът на населението - децата ви ще постигнат същото и в ДУ, не ви е нужна субсидия. Но ако ЧУ поемат слабите ученици, обществото ще ги приветства и финансира подобаващо...

Интересен пост.  Peace Съгласна съм, че има силна поляризация на много силни и много слаби ученици.
Не съм съгласна обаче, че това, което се търси от нас родителите с деца в ЧУ е само и единствено високи резултати за децата. Ако говоря от свое име, това е последното, което ме интересува.  Stop

Идеята "слабите" ученици да се поемат от ЧУ е доста странна. Един вид ЧУ да поемат учениците, които общинското училище не може да образова? В тази ситуация може пък изявените ученици от ЧУ да отиват в общински, защото те са по-лесни за образоване? По-скоро тенденцията може и (вече) е друга: ЧУ поемат със стипендии добри(изявени) ученици от държавната образователна система.

Отделно няма как всеки един от нас да не се замисли в каква среда ще живеят децата ни, ако живеят в БГ. Масова неграмотност. За това и аз много бих се радвала парите за нашите деца ако не за тях, поне да отиват за образование на деца с проблеми или пък за допълнителни квалификации на учители.

# 531
  • София
  • Мнения: 5 059
Не е толкова голям броят на семействата у нас, които могат да поемат такса за обучение на децата си в ЧУ. Броят на семействата, в които има дете с по-специфични образователни потребности, и имат възможност да изберат ЧУ, е още по-малък. Дори и да се отпускат средства към ЧУ за тези деца, не вярвам това да направи ЧУ възможен избор за всички тези семейства.
Ако пък не става въпрос за деца с образователни затруднения, а просто за "слаби" ученици, тогава нещата са сложни за дефиниране. Защото това ставя ясно едва след като детето тръгне на училище, защото зависи и от учители, и от родители, защото може един предмет да е слаб, но друг- добър.
Може би има насока за размисъл в тази посока за частните гимназии, но дали родителите ще са склонни да плащат за обучение на дете, което не проявява интерес към ученето. А дали и всички ще имат възможност ?!
За да реши едно семейство да се насочи към ЧУ, освен финанси, е нужна и мотивация да се плаща за обучение, което може да се получиш и безплатно. Ако детето отказва да го получи безплатно, няма гаранция, че ще се научи срещу такса в частно училище.
Но в момента мисля, че профилът на част от частните гимназии е точно такъв - да обучват деца, които по една или друга причина не са се класирали в желано добро ДУ и които деца, ако останат извън частна гимназия, вероятно съвсем биха занемарили обучението си. Обаче не мисля, че тези гимназии са проспериращи,  випуските им са доста малки.

# 532
  • Мнения: 7 263
Тъй като очевидно ни липсва Такава тема - заповядайте!
 Peace
А тази нека оставим по същество  Peace само за хората, които наистина изпитват нужда от информация ЗА конкретни училища, За колебаещи се между частните училища и за хора, които са принципно ЗА идеята, но не им достига информация.

# 533
  • Мнения: 916
Супер, отдавна ми се искаше да го предложа Simple Smile

# 534
  • Мнения: 7 263
Супер, отдавна ми се искаше да го предложа Simple Smile


Ами -давайте! Ваш ред е!
Тъкмо ще можете да се аргументирате и едните и другите.  Peace

# 535
  • Мнения: 1 776
Нищо в темата, заглавието й и съдържанието й не поставя изискване участникът да е принципно ЗА идеята, а не ПРОТИВ идеята.
Обсъждат се ЧО и ЧУ, което включва както неизбежни негативи, така и сравнение с алтернативната ДУ.
Изкуственото изрязване на негативното няма да помогне на никой, който тепърва трябва да избира, а ще гали единствено самочувствието на вече избралите...

# 536
  • Sofia
  • Мнения: 4 737
След като вече съм избрала ЧО се предполага, че съм се запознала с позитивите и негативите му и честно казано тук ми е безкрайно излишно, скучно и досадно да изчитам 20 страници безсмислен спор с надеждата, че ще попадна на някаква информация относно някое ЧУ  Naughty

# 537
  • София
  • Мнения: 6 999
Shantal, абсолютно подкрепям.  Peace

Аз бих се радвала тук да обсъждаме какво като тип училище сме избрали за децата си и защо, какво бихме искали да е различно в ЧУ, което сме избрали или не сме избрали и защо и т.н.
За мен, а предполагам и за много от другите родители с деца в ЧУ, държавното образование изобщо не е алтернатива. В този смисъл то и неговите предимстава изобщо не ме интересуват.

# 538
  • Мнения: 1 776
За щастие, това е силата на форума. В него имат право да участват както хора, които делят образованието на частно и държавно, направили са еднозначен избор, като с това вече не се интересуват от реалните параметри, така и такива, които търсят по-доброто без да изпадат в ненужна зависимост дали то е частно или държавно.
И на едните, и на другите ще им се наложи да се съобразяват с разсъжедния, въпроси и сравнения на инакомислещите, независимо колко им е скучно и досадно ако искат да сме си полезни един на друг.

Последна редакция: ср, 07 авг 2013, 08:40 от kodbg

# 539
  • Мнения: 19 360
След като вече съм избрала ЧО се предполага, че съм се запознала с позитивите и негативите му и честно казано тук ми е безкрайно излишно, скучно и досадно да изчитам 20 страници безсмислен спор с надеждата, че ще попадна на някаква информация относно някое ЧУ  Naughty
Абсолютно подкрепям! Мисля, че споровете относно предимствата и недостатъците на ЧО е добре да се преместят в другата тема, а тази да остане информативна за конкретни частни училища.

Общи условия

Активация на акаунт