Частни училища-информативна тема

  • 67 349
  • 955
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 10 825
Позволявам си аз да пусна новата тема, в която да продължим обсъждането на частното образование и частните училища.
Нека Да спазваме добрия тон и да си бъдем полезни  Hug

Предишната тема

Последна редакция: ср, 07 авг 2013, 13:30 от Фран Джонсън

# 1
  • София
  • Мнения: 5 624
Благодаря за новата тема!   bouquet

Разгледах ЧГ Веда и всъщност установих, че май само 4 деца са я завършили тази година... Толкова са се явили на матурите по БЕЛ и НЕ... Защо само 4? Таксата е 2200 Е годишно. Местоположението не е особено комуникативно, но все пак ... само 4 деца? А има толкова голям наплив за 91-во и 73-то... Как мислите, защо е така?

# 2
  • София
  • Мнения: 18 986
Благодаря за новата тема!   bouquet

Разгледах ЧГ Веда и всъщност установих, че май само 4 деца са я завършили тази година... Толкова са се явили на матурите по БЕЛ и НЕ... Защо само 4? Таксата е 2200 Е годишно. Местоположението не е особено комуникативно, но все пак ... само 4 деца? А има толкова голям наплив за 91-во и 73-то... Как мислите, защо е така?

Toчно към това щях да насоча вниманието на Мецан. Не може с лека ръка да се говори за "само" половин единица разлика между две училища , при положение, че в едното са се явили едва 4 ученика, а в държавното - 200. Peace

Показателна е и матурата по немски на тези 4 деца. Нека се съгласим, че през годините работният процес би трябвало при такава бройка  да е далеч по-ефективен. И все пак тези 4 деца, както и осемте от Ерих Кестнер  са изкарали по-незадоволителен резултат на матурата по езика  в сравнение с този  на  76 ученика от НЕГ.  Познавам страхотен, ама наистина страхотен учител по немски от едно от упоменатите две частни училища , който дава всичко от себе си да научи децата. Значи не е и от качеството на преподаване. Остават децата, колкото и да не ни харесва. Според мен поне  това са деца, твърдо решили да следват един ден в Германия, на които  обаче балът след 7 клас не е стигал за 91 НЕГ и 73 СОУ. Затова и назад казах , че  селекцията на деца   в държавните езикови след 7 клас води до трайно  по-добри резултати след 12-ти. И тчоно този факт трудно ще се промени във времето. Докато в периода 1-7 клас е съвсем друго, тъй като  в държавните почти няма подбор.

Мецане, DSD се полага не само във Веда и Ерих Кестнер. Полага се и в  91 НЕГ, и в 73 СОУ, и в 35 СОУ. И ако изходим от идеята на Иса  за анализ и  в посока сертификати и обучение (по повод IB училищата), то абсолютно безспорна е преднината на НЕГ и далеч не само по резултати от матури и олимпиади. Всяка година само в НЕГ 2 паралелки след изпит в 8 клас постъпват в така наречените лайстунг класове, които завършват не със сертификат ДСД (което е сертификат за владеене на езика, да кажем условно като еквивалент на САЕ в английския) , а  с двойна диплома за средно образование  - бг и немска, което им дава автоматично статута на завършили гимназиално образование в  Германия. Останалите 5 паралелки са с обучение за ДСД. Peace

Затова за момента считам, че много по-стабилната позиция на ДГ спрямо ЧГ  не е резултат само на недостатъчното развитие на последните във времето.

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 12:29 от пенсионирана русалка

# 3
  • Мнения: 6 738

Благодаря за новата тема!   bouquet

Разгледах ЧГ Веда и всъщност установих, че май само 4 деца са я завършили тази година... Толкова са се явили на матурите по БЕЛ и НЕ... Защо само 4? Таксата е 2200 Е годишно. Местоположението не е особено комуникативно, но все пак ... само 4 деца? А има толкова голям наплив за 91-во и 73-то... Как мислите, защо е така?

Гледала си миналата година. Тази година не са 4, а са 10.
Не знам точно защо е така, но мога да предположа. Веда са на 4 място във ВО след 7 клас. Това практически гарантира влизането на децата им след 7 клас където си пожелаят. И може би някои от тях са избрали АЕГ, за да научат и английски на много високо ниво, други са избрали НЕГ, защото е държвна и безплатна, трети са избрали държавните не само, защото са безплатни, а и за да имат повече контакти . щото и аз не си представям как се учи в клас от 4 деца.


Наистина ще е интересно да се включат и други с мнения защо е така, особено пък ако някой знае от личен опит или има познати, учещи там.

-----------------------------------------
Русалке, респект  bouquet Приемам напълно мнението ти, а и научих много поледни неща от него thumbsup

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 12:44 от Татко Мецан

# 4
  • София
  • Мнения: 1 479
Между другото в Ерих Кестнер гимназията, също не е нужно детето да е учило немски. На приятелка синът и, който тази година е 11 клас там го приеха с изпит по български и математика и започна да учи немски от нулата. Преди това беше учил английски и френски. Ето, пък те изобщо не са кандидаствали за 91 НЕГ - директно за ЕК бяха решили и там го и приеха, преди това е учил в ДУ с френски.

# 5
  • София
  • Мнения: 18 986
Мецане,  правилно си е чела Петя.Тази година  4 са децата и по БЕЛ, и по НЕ. Peace

# 6
  • Мнения: 6 738
http://rezultati.zamaturite.bg/uspeh123/index.php

Верно, правилно е чела, аз някакъв друг файл бях гледал. ЕК са 20, Веда 4, миналата година са били 7, а по-миналата - 11. Еми 5,47 им е успехът по БЕЛ, а 5,40 на ЕК, така че разликата с НЕГ е 0,26, дори не половин единица. Но си напълно права, че не може да се сравнят 4 деца със 197, колкото са се явили от НЕГ. На изпита по немски резултатите са същите като оценки. Безспорно подготовката в НЕГ е много по-добра. Друго ми прави също впечатление - докато във Веда всичките 4 са избрали като втора матура немски, което е напълно нормално, то от ЕК само 8 деца от 20 са избрали НЕ. 10 деца са избрали АЕ, на който имат дори по-висока оценка - 5,54, другите 2 не видях кво са избрали. Миналата година едно дете е избрало математика и има...3,84?!? Нали уж трябва да си избереш предмет, където си добър, че резултатът ти е важен за прием в уни, а какво излиза, че в ЕК детето си е въобразявало, че е добре по математика, а резултатът е 3,84?

# 7
  • София
  • Мнения: 1 658
В 91 НЕГ и 73-то някои от децата също си помагат с частни уроци по НЕ. Така, че доколко заслугата е на училището пак е спорно.

# 8
  • Мнения: 4 877
Не знам какво е положението с немския. Имам голям респект към 91НЕГ. Все още ли е директор Катранджиева?
Аз наскоро завърших курсове по френски. Изумена бях колко деца от Френската гимназия ходят на тях. Говоря не само за подготовката за сертификати, която може би за В2 ниво е по-специфична и важна. Става дума за паралелно обучение от доста ниски нива. Имаше и такива, които наскоро са завършили и се хващаха да учат вече сериозно френски. Казваха, че купонът е пълен там, но език няма как да научат. Иначе бяха супер готини деца и много им се радвах. Имам познати, които са също възпитаници на Фреската гимназия. Коренно различно е било до средата на 90-те години.
Имаше и дете от Американския колеж. Евала му казвах всеки път, когато го видех. Бореше се за В2 ниво и говореше прекрасно френски. До последно в междучасията си четеше книги на английски и като влезеше преподавателят, преминаваше веднага на френски. Възможно е, защото няма "страх" от езиците, но наистина съм впечатлена.

# 9
  • Мнения: 7 263
Благодаря за новата тема!   bouquet

Разгледах ЧГ Веда и всъщност установих, че май само 4 деца са я завършили тази година... Толкова са се явили на матурите по БЕЛ и НЕ... Защо само 4? Таксата е 2200 Е годишно. Местоположението не е особено комуникативно, но все пак ... само 4 деца? А има толкова голям наплив за 91-во и 73-то... Как мислите, защо е така?

Петя, понеже видях и питането ти в предината тема - да ти отговоря тук. Ако темата те интересува, може би не е зле да се свържеш с ВЕДА и да зададеш въпросите си на тях / като за мен би било любопитно да чуя отговорите тук/.
Това, което исках да спомена е първо, че съм с отлични впечатления от ръководството на училището и в частност от Директорката  Peace
Невероятно комуникативен и точен човек.
Отделно отчитай факта, че Частните гимназии и Колежи тепърва започват да набират сила. В ПЧМГ да речем първият завършил випуск миналата година бяха 10 деца, тази бяха 8 или 9, догодина пак са около 10, чак оттам нататък следват по-големите като брой деца набори. Бъдещият 10-ти клас да речем е с 18 деца засега .....мисля, че положението е подобно в повечето гимназии -изключвам Банкер, Златарски и още една, чието име сега просто ми убягва.

# 10
  • София
  • Мнения: 18 986
Не знам какво е положението с немския. Имам голям респект към 91НЕГ. Все още ли е директор Катранджиева?
Аз наскоро завърших курсове по френски. Изумена бях колко деца от Френската гимназия ходят на тях. Говоря не само за подготовката за сертификати, която може би за В2 ниво е по-специфична и важна. Става дума за паралелно обучение от доста ниски нива. Имаше и такива, които наскоро са завършили и се хващаха да учат вече сериозно френски. Казваха, че купонът е пълен там, но език няма как да научат. Иначе бяха супер готини деца и много им се радвах. Имам познати, които са също възпитаници на Фреската гимназия. Коренно различно е било до средата на 90-те години.
Имаше и дете от Американския колеж. Евала му казвах всеки път, когато го видех. Бореше се за В2 ниво и говореше прекрасно френски. До последно в междучасията си четеше книги на английски и като влезеше преподавателят, преминаваше веднага на френски. Възможно е, защото няма "страх" от езиците, но наистина съм впечатлена.

Да, Катранджиева е. Peace

Добре де, масово се чува това за френската.  ThinkingИ ако резултатите им  по френски условно са следствие на уроци, то резултатите по БЕЛ им отреждат отново челно място със цели 187 зрелостника. А ако и там е предимно с ходене на уроци достигната оценката , то това важи и за навсякъде другаде, включително и за частните. Thinking Тоест сравнението  си е на една плоскост все пак  - подготовка в училище + допълнителна. Познавам деца във ФЕГ и това за мен  е най-спорната ДГ (езикова)  в момента. Едни казват, че нищо не научават от френския, но пък други са супер доволни и това не е на думи, тъй като постиженията им на олимпиади (стигане до 3 кръг), както и получените сертификати показват владеене на езика. Но специално ФЕГ като държавна е трудна за каквото и да е  сравняване с частно училище, тъй като доколкото знам в периода 8-12 клас  няма частен  еквивалент. Френския лицей "Виктор Юго"  го изключваме, той си е подчинен в БГ на френското посолство и обучението в него  е по френските програми. Тоест в София няма аналози на Веда и Ерих Кестнер, но с френски. Поправете ме, ако греша..

# 11
  • Мнения: 1 550
Аз пак за "Дружба" - прогимназия! Не е от коментираните у-ща и ми се иска малко повече контакти с настоящи и бъдещи 5-то, 6-то, 7-мо класници от там.

# 12
  • Мнения: 4 877
 пенсионирана русалка, мерси! Евала на Катранджиева! Радва се, че е все още на този пост. Може и затова 91НЕГ да е на такова ниво. При много други училища минаха политически чистки през годините и след това съвсем западнаха.

Нямам представа във Фреската дали се ходи на частни уроци по др. предмети. Казвам това, което съм гледала 3 години. Децата си бяха дори доста съвестни. Нали си представяте как тийнеджър ще го накараш да ходи на още курсове. А те си ходеха преди или след у-ще, цели групи имаше от Френската гимназия. А и завършилите се записваха от В1 ниво често. Реално ние, възрастни хора, които ходим от време на време и не ни беше някакъв приоритет този език, взехме всички нива за 2 години и половина с два пъти ходене на курс във Френския център. Имаше и възрастна жена на 67 години, която си мина всичките нива. Това ме е изумявало. Децата иначе се стараеха и си учеха.

# 13
  • Мнения: 1 970


Да, Катранджиева е. Peace

Добре де, масово се чува това за френската.  ThinkingИ ако резултатите им  по френски условно са следствие на уроци, то резултатите по БЕЛ им отреждат отново челно място със цели 187 зрелостника. А ако и там е предимно с ходене на уроци достигната оценката , то това важи и за навсякъде другаде, включително и за частните. Thinking Тоест сравнението  си е на една плоскост все пак  - подготовка в училище + допълнителна. Познавам деца във ФЕГ и това за мен  е най-спорната ДГ (езикова)  в момента. Едни казват, че нищо не научават от френския, но пък други са супер доволни и това не е на думи, тъй като постиженията им на олимпиади (стигане до 3 кръг), както и получените сертификати показват владеене на езика. Но специално ФЕГ като държавна е трудна за каквото и да е  сравняване с частно училище, тъй като доколкото знам в периода 8-12 клас  няма частен  еквивалент. Френския лицей "Виктор Юго"  го изключваме, той си е подчинен в БГ на френското посолство и обучението в него  е по френските програми. Тоест в София няма аналози на Веда и Ерих Кестнер, но с френски. Поправете ме, ако греша..

Силна паралелка с френски има в 35-то, доколкото знам, Nixe. За френската и аз поразпитах, видяхме се с бившата ми класна там, която още преподава, бивша съученичка пък е преподавател по френски.... Отзивите са - нищо общо като цяло с това, което беше френската. казвам като цяло, защото който иска да учи - може. Е, проблемът е кой иска, защото - разбираемо тийновете гледат един от друг и са малко осъзналите какво е добре за тях. няма я дисциплината от някога, няма ги мотивациите, има купон, прекалено добре си знаят правата, учителите не могат да се превърнат в пристави, а и смеят ли и всеки се спасява както може - едни (повечето) са "яки"  с яките компании, за които не е особен приоритет френския, а единици залягат, като често са аутсайдери по една или друга причина....  Още по-малко пък успяват и едното и другото. Иначе - условия да научиш добре езика има - и часове достатъчно и факултативни форми и работа по програми и учители, желание да имаш, но там е проблемът... Все пак основа имат всички, все пак с над 20 часа седмично в 8-ми клас няма как да не добиеш основа... И с четири разказвателни на езика в 9 и 10-ти, проверено от първа ръка. Но френският не е само основа, това е труден език и иска здраво учене, не отгоре отгоре. И като изпуснеш края после без наваксване навън (по школи или във вренския център) не става.
Това впрочем не важи само за френската, за останалите ЕГ също в по-голяма или по-малка степен, просто по реда на бала - купонджиите и незаинтересованите, естествено са най- много от френската, през английската, испанската и най-малко в немската. Ето защо с две ръце подкрепям изказваното неведнъж мнение в седмокласната тема - с избора на ЕГ родителят избира първо среда и после език... и нивото на второто е пряко следствие на първото.

# 14
  • София
  • Мнения: 18 986
Аз пак за "Дружба" - прогимназия! Не е от коментираните у-ща и ми се иска малко повече контакти с настоящи и бъдещи 5-то, 6-то, 7-мо класници от там.


Защо не потърсиш темата за училище "Дружба"? Попадала съм на такава и имаше потребители с деца там. Би могла да ги попиташ на лични, хем ще имат вече и  повече впечатления, тъй като темата ми се мотае като четена доста  назад във времето.


Да, Катранджиева е. Peace

Добре де, масово се чува това за френската.  ThinkingИ ако резултатите им  по френски условно са следствие на уроци, то резултатите по БЕЛ им отреждат отново челно място със цели 187 зрелостника. А ако и там е предимно с ходене на уроци достигната оценката , то това важи и за навсякъде другаде, включително и за частните. Thinking Тоест сравнението  си е на една плоскост все пак  - подготовка в училище + допълнителна. Познавам деца във ФЕГ и това за мен  е най-спорната ДГ (езикова)  в момента. Едни казват, че нищо не научават от френския, но пък други са супер доволни и това не е на думи, тъй като постиженията им на олимпиади (стигане до 3 кръг), както и получените сертификати показват владеене на езика. Но специално ФЕГ като държавна е трудна за каквото и да е  сравняване с частно училище, тъй като доколкото знам в периода 8-12 клас  няма частен  еквивалент. Френския лицей "Виктор Юго"  го изключваме, той си е подчинен в БГ на френското посолство и обучението в него  е по френските програми. Тоест в София няма аналози на Веда и Ерих Кестнер, но с френски. Поправете ме, ако греша..

Ето защо с две ръце подкрепям изказваното неведнъж мнение в седмокласната тема - с избора на ЕГ родителят избира първо среда и после език... и нивото на второто е пряко следствие на първото.
+1 Peace А още по-хубаво се оказва, когато изборът на среда и този  на желан език съвпадат.
И точно по тази твоя логика, която напълно подкрепям, поизостават за момента  частните езикови като резултатност в сравнение с темповете на развитие при малките. В общия случай (изключения , знаем,   винаги има) липсва в достатъчна степен първото , от което като следствие се случва  по-слабото ниво  на второто. Peace