Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 78 527
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: X
пенсионирана русалка, още след 1 срок в подгответо ли начинаещите бяха на нивото на напредналите? След години може и да ги настигнат, но за 1 срок, както написа bib.bib и срещу което реагирах, е практически невъзможно.

Докато в АК - начинаещите учат думи, напредналите учат английска литература. И им се отваря цяла година за задълбочено изучаване на друг чужд език, засега не съм решила, но може би френски. А в АК учат и втори език, който мисля за нас да е трети (испански) - няма да го научи щерката, но ще има основата. В НУКК учи и 3 години италиански, който ще е четвърти, макар и на елементарно ниво. Така че, и да я стигнат на англ., не ми е проблем - нека, ще се радвам за децата. До завършването обаче, тя ще има познания по още 3 езика, освен англ.

# 541
  • Sf
  • Мнения: 978
Не очаквах толкова много хора да смятат, че езикът не е чак толкова важен и може да се остави за 8 клас. Не оспорвам вашето мнение, но заставам зад мнението на Жасмин. Също би било интересно, ако някой може да пусне анкета по темата.

# 542
  • София
  • Мнения: 18 163
пенсионирана русалка, още след 1 срок в подгответо ли начинаещите бяха на нивото на напредналите? След години може и да ги настигнат, но за 1 срок, както написа bib.bib и срещу което реагирах, е практически невъзможно.

Докато в АК - начинаещите учат думи, напредналите учат английска литература. И им се отваря цяла година за задълбочено изучаване на друг чужд език, засега не съм решила, но може би френски. А в АК учат и втори език, който мисля за нас да е трети (испански) - няма да го научи щерката, но ще има основата. В НУКК учи и 3 години италиански, който ще е четвърти, макар и на елементарно ниво. Така че, и да я стигнат на англ., не ми е проблем - нека, ще се радвам за децата. До завършването обаче, тя ще има познания по още 3 езика, освен англ.

Ако не за 1 срок , то за 1 година със сигурност. Peace И веднага доказателство. За специалните паралелки в НЕГ, тези с немската диплома, немската система на обучение и немските преподаватели изпитът за прием, писмен и устен, се провежда  в края на 8 клас. Много, ама много по-сериозен е  като сложност от смешното НВО по езика.  Проверява се от немци писменият, на устен комисията срещу детето е също съставена само от немци.  Как ще обясниш факта, че сред приетите петдесетина деца в двете такива паралелки има много  такива, които 7-8 месеца по-рано за първи път са се сблъскали  с езика? Защо тогава не доминират тези от ЧУ? Не е да не са се пробвали редом с другите..

Mrs Lovett, никой и никъде не е омаловажил ученето на език. Спорът е  с друг нюанс, а именно КОЛКО е научено като обем  знания и умения за тези 7 години и дали неучилият може да достигне и задмине училия в интензивната осмокласна година . Ами може, колкото и това да не се харесва на много от пишещите тук. Иначе  едва ли има нужда от анкета, убедена съм, че децата на всички тук са учили езици от ранните класове или ДГ. И така и трябва да бъде, не всички деца ще учат един ден в езикови, едни ще наблегнат на математика, други на хуманитарни науки в гимназиален етап, трети на физика, четвърти на друго и език ще научат именно навън с курсове. За целта си ги учат от рано. Това обаче не променя констатацията за 8 клас в езиковите.

Последна редакция: сб, 21 сеп 2013, 11:04 от пенсионирана русалка

# 543
  • Мнения: X
Цитат на: пенсионирана русалка link=topic=732345.msg26199488#msg26199488

Как ще обясниш факта, че сред приетите петдесетина деца в двете такива паралелки има много  такива, които 7-8 месеца по-рано за първи път са се сблъскали  с езика? защо не доминират тези от ЧУ? Не е да не са се пробвали редом с другите..

Ами ти си го обяснила в предния си постинг - напредналите се отпускат, защото вече знаят тези неща.
Но това е, защото са събрани с начинаещи и нямат поле за развитие, нито стимул за учене - те седят и си клатят краката, а гимназията не им предоставя възможност за развитие в подгответо. И то с цел - за да назаднат и да се изравни нивото. Не е като в АК, да ги отделят в отделна група и да изучават литература в оригинал, защото после няма да имат стигане.

# 544
  • Sf
  • Мнения: 978
Mrs Lovett, никой и никъде не е омаловажил ученето на език. Спорът е  с друг нюанс, а именно КОЛКО е научено като обем  знанич и умения за тези 7 години и дали неучилият може да достигне и задмине училия в интензивната осмокласна година . Ами може, колкото и това да не се харесва на много от пишещите тук. Иначе  едва ли има нужда от анкета, убедена съм, че децата на всички тук са учили езици от ранните класове или ДГ.

Щом за една година учене се постига същия резултат, тогава е неясно, защо децата на всички тук посещават от ранните класове? Това е доста голяма инвестиция, ако една година 8 клас и готово -научен език, тогава защо плащате?

# 545
  • София
  • Мнения: 2 952
Френският лицей е институция към френското правителство и е в над 100 държави. Слави се с 200-годишна история. И още по-точна статистика:
Във всички държави по света френските лицеи са едни от най-престижните образователни институции.
Дани, намекът ми беше, че 200-те години се долепят до думата Бг, където няма 200 годишни традиции във франкофонията. Споменаването на престижни/елитни/лъскави/скъпи/модерни епитети е похват, който използват и двете страни в спора тук.

пенсионирана русалка, още след 1 срок в подгответо ли начинаещите бяха на нивото на напредналите? След години може и да ги настигнат, но за 1 срок, както написа bib.bib и срещу което реагирах, е практически невъзможно.
Жасмин, всичко което пиша за образованието е базирано на опита и наблюденията ми. Та не бих нарекла това твърдения, просто защото са факти. Синът ми започна в АК без да е учил никакъв език извън у-ще (интересите му бяха съвсем други), доколкото знам бе в най-слабия откъм език секшън. Накрая на първия срок, т.е. след втората четвърт ми предложиха да го преместят в който и да е друг, аз отказах тъй като имаше химия м/у него и учителите му. За мен английският е работен език от средата на 90-те. Неговият е по-богат от моя и това в ситуация, в която аз пиша представителни документи, презентирам, участвам във видеоконференции и всички други инструменти на корпоративния живот. Лошото е, че за две години го научиха да пише и да се изразява на английски както не успяхме да го научим за 16 години на български.
Нивото му по немски, според Гьоте институт преди да започне летните курсове там беше В1. Това след 2 учебни години.
Както майките, с които се знаем отдавна са наясно, не отглеждам много старателно дете, така че не е в това тайната. Писаха ти и майки, които лично са били в 91 НЕГ. Естествено, ти може да си на друго мнение, но моля те, спри да поставяш под въпрос как се справят други хора, защото разговорът ще придобие по-нелицеприятен характер.

# 546
  • София
  • Мнения: 18 163
Цитат
Ами ти си го обяснила в предния си постинг - напредналите се отпускат, защото вече знаят тези неща.
Но това е, защото са събрани с начинаещи и нямат поле за развитие, нито стимул за учене - те седят и си клатят краката, а гимназията не им предоставя възможност за развитие в подгоответо. И то с цел - за да назаднат и да се изравни нивото. Не е като в АК, да ги отделят в отделна група и да изучават литература в оригинал, защото после няма да имат стигане.

Нищо подобно не се случва, много обичам говоренето наизуст. До 7 клас  език учат в частните, а и в държавните  по други системи.  Не е е наблягано толкова на граматиката  и учителите си го знаят. Немският език  изисква познаването на бг граматиката, за да се справиш добре с немската. А необходимото им за  синтактичен разбор,  а оттам и безпогрешно  разпознаване на падежите в езика, се учи от минимум 5-6 клас нагоре. Тоест специално при немския системите при малките се базират повече на автоматично заучаване, без задълбаване в граматичната норма. А и как иначе,  представям си петокласник или  шестокласник, добре усвоил и ползващ двете условни наклонения в езика.. Вицът този път е твой. Две познати деца , едното от 20 ОУ, друго от ЧУ с немски, а преди това и в частна ДГ с езика , имаха преди 8 клас уж сертификати за В1. Добре  е, че и двете бяха достатъчно съвестни да не допуснат описаната грешка  със самочувствието за много знания  и да преценят, че нещата не са толкова розови като достигнато  ниво , колкото си мислеха и сами споделиха, че ИМА какво да научат още  от буквално първите седмици и като граматика, и като лексика, и като устна комуникация. Тоест за тях 8 клас не е  губене на време и време за "назадване"..

А за стигането -ето, нали АК ги отделя в 8 клас. Досега не съм прочела обаче  мнение на майка с дете там, която да е споделила, че има невъзможни за догонване деца.

Последна редакция: сб, 21 сеп 2013, 11:26 от пенсионирана русалка

# 547
  • Мнения: X
За мен английският е работен език от средата на 90-те. Неговият е по-богат от моя и това в ситуация, в която аз пиша представителни документи, презентирам, участвам във видеоконференции и всички други инструменти на корпоративния живот. Лошото е, че за две години го научиха да пише и да се изразява на английски както не успяхме да го научим за 16 години на български.

Това не се е случило след първия срок, нали? А за 2 години ежедневно учене. Има разлика.


Естествено, ти може да си на друго мнение, но моля те, спри да поставяш под въпрос как се справят други хора, защото разговорът ще придобие по-нелицеприятен характер.

Мисля, че твърде лично приемаш нещата. Това е дискусия и всеки може да изкаже мнение, пък макар и различно от твоето. Намирам заплашителния тон за напълно излишен и неуместен.

# 548
  • Мнения: 1 007
Цитат на: пенсионирана русалка link=topic=732345.msg26199488#msg26199488

Как ще обясниш факта, че сред приетите петдесетина деца в двете такива паралелки има много  такива, които 7-8 месеца по-рано за първи път са се сблъскали  с езика? защо не доминират тези от ЧУ? Не е да не са се пробвали редом с другите..

Ами ти си го обяснила в предния си постинг - напредналите се отпускат, защото вече знаят тези неща.
Но това е, защото са събрани с начинаещи и нямат поле за развитие, нито стимул за учене - те седят и си клатят краката, а гимназията не им предоставя възможност за развитие в подгответо. И то с цел - за да назаднат и да се изравни нивото. Не е като в АК, да ги отделят в отделна група и да изучават литература в оригинал, защото после няма да имат стигане.

Абе, да го знаят, да го знаят, колко да го знаят този език, че чак да им е скучно  Wink Реално българският ни е роден, но я погледнете правописа на повечето българи и изказа им. Пък и кой пречи на напредналите да четат книги в оригинал? Няма книги в книжарниците ли? Така или иначе в девети клас предметите се учат на немски и езикът трябва да е на ниво. Ключовото от 9. клас нататък вече не е езикът, а отделните науки, които, ако знаеш езика, ще усвояваш по-добре. В осми клас пък ще си прецизираш правописа и изказа.  

И друго да кажа. Аз съм силно ЗА изучаване на чужд език от най-ранна детска възраст - колкото по-рано, толкова по-добре. Ако са два или три, още по-добре. НО съм против езикът да измества другите предмети и в седми клас детето да се усмихне с език, математика и преразкази по БЕЛ. Това е ужасно ограничаващо и неприемливо за мен. Все пак в осми клас се отделя цяла година за езика, не е нужно преди това, във време, когато се поставят основите и на други знания, те да бъдат избутвани от езика. А на практика така се получава, защото денонощието е 24 часа и засиленото изучаване на едно неминуемо е за сметка на друго. Възрастта, в която детето, след натрупване на определено количество знания, може да направи пауза и да се отдаде изцяло на езика (14-15 г.), ми се вижда съвсем приемлива. После отново е добре да засили общообраозвателните дисциплини, без да бъдт засенчвани те от още езици и "матурни" предмети. Има си време за всичко. Глупаво е човек да завърши средното си образование, знаейки само език, евент. математика и БЕЛ. Средното образование е много повече от това.

Последна редакция: сб, 21 сеп 2013, 11:43 от Химикал

# 549
  • Мнения: 967
Да се включа и аз в темата!

Първо искам да поздравя Андариел за постовете й, преди години бяха много по-остри и непреклонни в полза на ДУ! Много отдавна съм писала и наистина ми се потвърждава убеждението, че споровете и дискусиите ни допринасят за по-пълна картина на реалността и разширяват мирогледа ни!
Не съм изчела последните страници, но ми хрумна идея и да я споделя, после се връщам да чета!

Когато се взима напредвид воденето по школи и спорт допълнително, освен цената на таксите и транспорта, трябва да се калкулира и алтернативни разходи по загуба на заплата или цена на детегледачка във времето, когато децата се водят и изчакват на занимания!

За ранното учене на език, съм убедена, че при малките деца се създава чувство към езика, което е много полезно за по-нататък! Акцентът, хубавият се придобива само при изучаване при native speaker! Единици се справят при започване на изучаване в по-късна възраст, дори да се преместят да живеят в дадена страна! Говоря от личен опит, аз не успях да изгладя акцента въпреки следване и 15 години живот в страната, докато имам пример за съученик, който се справи чудесно и не го разпознаваха, че не е местен! Но 90% от съучениците ми не се справиха като мен!

Русалка е права, до 1 година максимум, наученото до 7 клас се наваксва като лексика и граматика в подготвителен клас на ЕГ! Дали човек ще продължи със същия език или друг, дали ще ходи по школи или нещо друго си е въпрос на лична преценка! Но че езиците са важни, за мен е безспорно! Но да се почва поначало след 8 клас, мен ми се вижда късно! Най-вече заради факта, че ученето на езици изисква мноооого време и колкото по-рано се започне, толкова по-добре!

Във време на тотална конкуренция, трябва да се стегнем! То хубаво децата ще отидат да следват по университети в чужбина! И там ще се натъкнат на китайци, индийци, руснаци и румънци, които по ниво ни пъхат в малкия си джоб, дори децата от най-хубавите ни гимназии тук! И проблемът е, че те са много, а ние малко и имат капацитет за таланти от всяка област!
И като дойде време тези наши деца ще се състезават за работа с другите и т.н.!
Та много правилно днешните родители са по-неспокойни и несигурни за бъдещето на децата си!
И всяка възможност трябва да се използва, било то езици, спорт, допълнителни уроци и школи, проучване на университети, възможности, та дори и избор на специалности в университета!
Хубаво правим тук, че обсъждаме всичко и обменяме опит! Навремето всичко беше лесно, а сега при този огромен избор, направо може човек да лудне, има хиляди възможни комбинации и еднозначно решение изглежда да няма!

# 550
  • София
  • Мнения: 2 952
Това не се е случило след първия срок, нали? А за 2 години ежедневно учене. Има разлика.
Ами, да. Не приключи с ученето след като завърши основното си образование.
2-те години ги споненах най-вече заради немския, където Русалка е обяснила много точно ситуацията. Аз пък не се залъгвам, че като са казали, че синът ми е В1 по немски това е нещо измеримо с дори един срок в 91 НЕГ. Но съм благодарна на преподавателката му, че от "няма научаване този език" го докара до положение "абе, ако се налага, май ще го науча".
Не бих искала да се залъгвам, че знаенето на 1 или 2 езика е огромно постижение. Не гледам на този аспект на образованието като черешката на образователния път. Важно е както да знаеш езици, така и да знаеш, че те са само средство. Когато отидеш да учиш бакалавърство или магистратура в Германия или Великобритания, езикът няма да е никакво предимство. И никой местен няма да се впечатли, че говориш като него. Трябва да носиш други неща в главата си, за да намериш своето място.
 
Мисля, че твърде лично приемаш нещата.
Лично приемат нещата хора, които пишат тук в работно време. Повече не смятам да влизам в диалог с теб, тъй като нито ти можеш да разбереш съветите ми, нито аз има какво да науча от теб.   bouquet

# 551
  • Мнения: 41 668
А колко пък ще е конкурентно това дете с петте езика? newsm78 Аз почти не знам работни места, за които да са нужни повече от 2, да кажем 3 чужди езика. Също така смея да кажа, че акцентът изобщо не е важен в бизнеса. Важен е, ако ще ставаш артист или говорител по телевизията. А че ще си личи, че си източноевропеец на никого не му пука, честно да ти кажа.
И наистина не съм оставила детето си без език до 8 клас, но и не съм го записала никъде, където да учи по 15 часа на седмица. Учила е по 2 часа на седмица през уикендите, и то не всеки уикенд. Колкото научила, толкова, но мисля, че е достатъчно. Т.е. не ме е гонила мания.

Последна редакция: сб, 21 сеп 2013, 12:47 от Черна станция

# 552
  • Мнения: X
Лично приемат нещата хора, които пишат тук в работно време. Повече не смятам да влизам в диалог с теб, тъй като нито ти можеш да разбереш съветите ми, нито аз има какво да науча от теб.

О, много ти благодаря, че ще ми спестиш назидателния си, авторитарен тон! И обмисли идеята, че не на всички пишещи тук им се налага да имат работно време, така че подобни ехидни забележки, както и личните заплахи са тотално неадекватни в една дискусия като тази.


Rila, много добър постинг!   bouquet


Черна станция, недей да гледаш само конкуренцията тук, доста хора желаят децата им да учат в чужбина, а многото езици, както и другите извънкласни дейности ти дават предимство при прием в престижен универсиет. Изграждаш си "езиков паспорт".

# 553
  • Мнения: 41 668
Черна станция, недей да гледаш само конкуренцията тук, доста хора желаят децата им да учат в чужбина, а многото езици, както и другите извънкласни дейности ти дават предимство при прием в престижен универсиет. Изграждаш си "езиков паспорт".

Доколкото знам и за топ университет в чужбина искат отлично ниво на един език - този, на който се преподава. Останалите критерии за свързани с други изпити. Не виждам какво ще ти помогне за Кембридж, че знаеш френски, шведски и испански. Освен ако не кандидатстваш за някакво езикознание.

# 554
  • Мнения: 967
После за работата помага, не за самия университет!

Пет езика са много полезни, ако например искаш да работиш в ЕС - администрация! Ние колко лиги сме точили, ама на! Даже една позната се пробва, ама не й стигнаха силите!

Липсата на добър акцент и макар и редки все пак съществуващи граматически грешки, много са ми пречили в чужбина! Не в университета, а в работата после! Мен хич не ме бива в езиците и ми е пречело определено в кариерата! Аз съм си по числата! Ама далеч не стигнах! Колко хубави позиции не съм печелила заради не перфектния ми английски или поради липсата на трети език! И ме е било яд и то много!
Понеже съм убедена в ползата на многото езици, моите деца учат много езици от малки! Норамално е всеки да се ориентира по собствените си виждания, пък и от личен опит все пак!
Само споделяме виждания и опит, не се нападайте! Всеки си решава самостоятелно!

Понеже първото ми дете нямаше интерес към спорта, а второто май много го бива и почвам да се интересувам как седят нещата за стипендии със спорт! Оказа се, че има много и добри възможности!
Тепърва почвам да проучвам там нещата, някой ако има инфо, много ще ми е интересно да сподели!
Наскоро се мотахме на Академик кортовете и се заговорих с тийнове, които бяха там на тенис първенство! Попитах ги защо така усилено тренират, все пак с тенис е много трудно да се изкарват пари и отговорът беше, че се надяват на спортна стипендия в университети в чужбина.... и така ми хрумна да проуча и тези възможности!

Общи условия

Активация на акаунт