СЕДМИ КЛАС - тема 59

  • 53 657
  • 754
  •   1
Отговори
# 720
  • Пловдив
  • Мнения: 9 763
Vodena, и аз това се зачудих. Децата се затрудняват, защото цялата система на обучение е сбъркана. Направена е така, че да им се отще да учат. 
Ако едно дете попадне при свестни учители, няма да има проблем със задължителния материал нито по МАТ, нито по БЕЛ. Жалкото е, че такива учители вече се срещат рядко. А в НВО по БЕЛ с част от въпросите не се проверява дали децата са грамотни, а дали са назубрили разни неща, които никога за нищо няма да им потрябват след това.
За съжаление нищо не можем да променим.  Peace

# 721
  • Варна
  • Мнения: 6 377
Съвсем бях забравила, че чакаме и резултатите от олимпиадата по география. Явно преди малко са излезли за нашата област. Девойката пак е с втори резултат-175 т., но пак не стигат точките за национален кръг. Laughing
 И пак само един представител ще имаме за 7 клас.
 

# 722
  • София
  • Мнения: 5 187
Vodena, и аз това се зачудих. Децата се затрудняват, защото цялата система на обучение е сбъркана. Направена е така, че да им се отще да учат. 
Ако едно дете попадне при свестни учители, няма да има проблем със задължителния материал нито по МАТ, нито по БЕЛ. Жалкото е, че такива учители вече се срещат рядко. А в НВО по БЕЛ с част от въпросите не се проверява дали децата са грамотни, а дали са назубрили разни неща, които никога за нищо няма да им потрябват след това.
За съжаление нищо не можем да променим.  Peace


Това не е вярно. За да има успех, учителят и ученикът трябва да са тандем! Дори и да детето да е стриктно, но математиката не му се отдава (тази наука не се отдава на всеки), най-много да изкара 5.00.

# 723
  • Варна
  • Мнения: 6 377
Разсъжденията на ganis са абсолютно вярни за моето дете.
Мисля, че и друг път съм споменавала, че то полага много усилия по математика-ако трябва да съм математически точна   Wink поне 70% от усилията ѝ са за решаване на задачи, от всички предмети в училище. Още от първи клас е така. Аз съм човека, който настоява да решава допълнително от сборник, паралелно с домашните. Постоянно, 7 години вече.
Ходи и на школа, и на частни уроци от скоро. Но математическото мислене не е силната ѝ страна. В училище се справя много добре, почти безгрешно. Но не и ли е минала през главата някаква математическа ситуация, не се получава. Или да речем, почти винаги не се получава.

# 724
  • Пловдив
  • Мнения: 9 763
ganis, не съм съгласна поне що се отнася до училищното ниво на математиката в 7 клас. Това ми звучи като - на мен езиците не ми се отдават. Няма такова нещо, един постига резултатите с труд, друг - с много труд. И се достига до резултат и над 5.00.  Peace
А, и добър преподавател. А не някой, който да не накара да намразиш математиката за винаги.  

Стейси, писали сме едновременно. Бъди сигурна, че усилията на детето ти ще доведат до нужния резултат. И то с доста над 5.00  Peace

Последна редакция: чт, 12 мар 2015, 19:59 от dundi73

# 725
  • Мнения: 4 239
.... Децата се затрудняват, защото цялата система на обучение е сбъркана. Направена е така, че да им се отще да учат.  
................А в НВО по БЕЛ с част от въпросите не се проверява дали децата са грамотни, а дали са назубрили разни неща, които никога за нищо няма да им потрябват след това.
За съжаление нищо не можем да променим.  Peace


Напълно съгласна. Децата не се насърчават да мислят, а само да зубкат. Цени се не постигнатото логически, а правилно запомненото.
Съученичка на сина ми решава всички възможни сборници по математика с всички конкретни задачи извътре, за да може като се падне задача, вече вкъщи да е пробвана и направена и един вид наизустеното да се възпроизведе.
Трудът е необходим, но ако се мисли логически може да се помни много по-малък обем и останалото да се извежда при необходимост. Поне цял живот така съм карала и е много по-лесно и удобно.
Български- дай на децата да генерират собствен текст по каква да е тема, оцени го по съдържание, смисленост на изложението, правопис и стига толкова. Тропи-мропи и пр. л...на за чий са? Sick
Като кандидатстване за държавна служба в древен Китай- със стихотворение за цъфналите вишни, напр, но не и за съдопроизводство, правилник за администриране и пр.

Последна редакция: чт, 12 мар 2015, 20:05 от ra2

# 726
  • Варна
  • Мнения: 6 377
 

Стейси, писали сме едновременно. Бъди сигурна, че усилията на детето ти ще доведат до нужния резултат. И то с резултат доста над 5.00  Peace
Дунди, вдъхваш ни кураж! Благодаря!  Hug И аз все така говоря на Диди-труди се, пък резултатът ще дойде.
Днес малко ни е криво, ама какво да се прави.  Confused

# 727
  • София
  • Мнения: 5 187
Това не е вярно. По математика не успяват тези, които само зубрят. Математиката не е само определения и теореми, но и начин на мислене, детето да не се плаши да експериментира, да въвежда означения за ъгли, страни, да изследва различни възможности. НВО показва минимум постижения (визирам модул 1). Модул 2 показва аналитично мислене, креативност, съобразителност.. Да, факт е, че системата на НВО е сбъркана, че в училище учителите само преподават и нямат време ( а и в учебниците е така ) за модул 2.. Децата са принудени от тъпата система да ходят по школи и уроци.. Но, пак казвам, колкото и да е ученолюбиво едно дете, ако няма математическа закваска, няма как да получи отлична оценка. Това е като свиренето на цигулка, рисуването, пеенето.

# 728
  • София
  • Мнения: 18 273

Съученичка на сина ми решава всички възможни сборници по математика с всички конкретни задачи извътре, за да може като се падне задача, вече вкъщи да е пробвана и направена и един вид наизустеното да се възпроизведе.


Това точно ми се струва невъзможно дори за един сборник, какво остава  за сборницИ. И 200 задачи да решиш от един тип, ако не ги разбираш, още на следващия ден няма да можеш да възпроизведеш нищо наизустено. За по-късен момент пък съвсем. Peace Не бих подценила труда на едно дете, казвайки, че наизустява с цел възпроизвеждане. Предвид ограниченото време на седмокласниците едно дете, което минава през много задачи в сборник се предполага, че ги разбира. Иначе е мъчение да отхвърлиш такъв сериозен обем, мъчение, граничещо с невъзможност..

Последна редакция: чт, 12 мар 2015, 20:24 от пенсионирана русалка

# 729
  • София
  • Мнения: 5 187

Съученичка на сина ми решава всички възможни сборници по математика с всички конкретни задачи извътре, за да може като се падне задача, вече вкъщи да е пробвана и направена и един вид наизустеното да се възпроизведе.


Това точно ми се струва невъзможно дори за един сборник, какво остава  за сборници. И 200 задачи да решиш от един тип, ако не ги разбираш, още на следващия ден няма да можеш да възпроизведеш нищо наизустено. За по-късен момент пък съвсем. Peace
  Peace  През миналата учебна година имах един ученик, който беше не само слаб, но и мързелив. Толкова труд положих с него. И когато точно преди изпита правихме задача с правоъгълен триъгълник, с ъгъл от 30 градуса и аз го попитах: "Какъв извод ще ми дадеш?", той каза, че триъгълникът е равностранен. Къде е вината? У мен? Не, не у мен. Слава богу, изкара малко над 3.

# 730
  • София
  • Мнения: 477

Dundi73, абсолютно подкрепям тезата ти   Wink , думата математика произлиза от старогръцката дума μάθημα (ма̀тема), която означава „наука, знание, познание“ и в комбинация с развито логическо мислене, нещата се случват по-лесно. В другия случай с повече труд = на висок резултат Grinning

# 731
  • София
  • Мнения: 18 273
Повечето труд от страна на съвестно  дете, което има базисните познания  и умения и вижда поне основните положения в геометричните задачи, но не блести с особена математическа мисъл, може и да доведе до много добър резултат. Но колкото и труд да положи едно дете, което няма никакъв усет за нещата, то може единствено да напредне (при това не кой знае колко чувствително)  спрямо самото себе си на предходен етап, но не и да докара  много добър или отличен резултат, дори и да става дума само за 1 модул. Загледайте се в разбивки от реални изпити по модули, ако имате достъп до такива. Няма (или ще са единици) деца, които да нямат почти никакви точки на  2 модул, в който се иска мислене и логика, но да имат 55-65 на първи. Нещата са навързани. Така че многото труд не е гаранция за висок резултат. Трудът е един от факторите, но роля имат и много други.

# 732
  • София
  • Мнения: 5 187
Повечето труд от страна на съвестно  дете, което има базисните познания  и умения и вижда поне основните положения в геометричните задачи, но не блести с особена математическа мисъл, може и да доведе до много добър резултат. Но колкото и труд да положи едно дете, което няма никакъв усет за нещата, то може единствено да напредне (при това не кой знае колко чувствително)  спрямо самото себе си на предходен етап, но не и да докара  много добър или отличен резултат, дори и да става дума само за 1 модул. Загледайте се в разбивки от реални изпити по модули, ако имате достъп до такива. Няма (или ще са единици) деца, които да нямат почти никакви точки на  2 модул, в който се иска мислене и логика, но да имат около 55-65 на първи. Нещата са навързани. Така че многото труд не е гаранция за висок резултат. Трудът е един от факторите, но роля имат и много други.
Русалке, както винаги си абсолютно изчерпателна, ясна и конкретна  Hug

# 733
  • София
  • Мнения: 18 273


Ганис, цели 3 собствени деца, минали през седмокласната одисея, ме научиха на много неща. Да задам тогава въпрос на мамите, застъпващи идеята, че само с труд всичко се постига. Защо при еднакво количество положен труд, при еднотипно ходене на допълнителна подготовка, при една и съща майка цербер, при една и съща качествена учителка в училище децата ми все пак имат различни възможности, различни резултати, различни нагласи към предмета? Не означава ли  това, че там някъде преди труда, усилията и другото стоят различни дадености?  И това при положение, че през всичките години аз съм стояла в позиция готовност за помощ, за да не допусна пропуски и скъсване на нишката...

# 734
  • Пловдив
  • Мнения: 9 763
русалке, а я кажи сега какви бяха резултатите на въпросните матури и на трите ти деца? Така, както са толкова различни като характери и като нагласи към предмета. И къде учат.
За мен НВО на нивото, на което е в момента, за дете, което учи и е попаднало на добри преподаватели още от първи клас, не би трябвало да е проблем да достигне резултат над 5.50.
Факт е, че в НЕГ се влиза точно с такива резултати и съм сигурна, че там не всички деца са изявени математици с усет към материята.  Peace
Права си, че преди усилията стоят и други неща, но те могат да бъдат компенсирани до голяма степен с труд. Поне на ниво 7 клас.
А статистиките от НВО само показват това, което всички си знаем - образованието в милата ни родина е на трагично ниво. Защото България не е само големите градове.

Общи условия

Активация на акаунт