Явлението "Бг-продавачка"

  • 95 794
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 1 788
Споко, някои и без това се надценяват с ученето и в крайна сметка отново стигат до продавач-консултант.
И това е една от основните причини на проблемите - надценяването...
Ето-даже и твоят пост показва отношението към хората, които са застанали да ни продават стока.
Като към неуспяли, надценили се и сравнително ниско интелигентни.
Напротив.
Проблемът идва от тяхното отношение към тях самите и професията, с която си изкарват хляба, което рефлектира най-вече върху клиентите. Всяка втора се изживява като неземната красавица, за кратко влязла в ролята на пепеляшка.
И докато се оглежда за възможността на живота си, пренебрегвайки високомерно всички онези, които не й се струват читави, не осъзнава, че с тоя начин на мислене още дълго ще си стои зад щанда...
Самочувствието и доброто поведение на човек идва от вътрешната му удовлетвореност.
А професията е съзнателен избор.

# 481
  • Бургас
  • Мнения: 6 619
Скоро имах куриозна случка в един магазин за обувки от известна верига,няма да казвам коя,че да не ме обвинят,че ги позоря.
Харесах спортни обувки за сина си номер 42,знам че от тази фирма му стават,вземам единствената обувка,другата скрита от недобросъвестни клиенти,отивам на касата и моля за втората.
Носи я момичето и вече ги опакова,аз все пак разглеждам другата и гледам,че тя е номер 41. Rolling Eyes
Извинете,има грешка....и т.н.
Девойката,която всяко изречение го започваше с "ами да ви кажа",ми отговаря "Ами да ви кажа,няма грешка,станало е объркване и някой преди вас е взел другите 41 и 42 номер."
Ха сега де!Аз и казвам,че това е абсурд,не мога да взема и те как могат да продават различи номера в един чифт! Shocked
Момичето обаче пак ми бута кутията и обяснява "Ами да ви кажа,те на хората краката са различни."
Добре,съгласна съм,че няма два абсолютно еднакви крайника,но какво ще стане ако на по-големия крак се падне по-малкия номер?Тук нищо не ми казаха. Grinning
Питах я дали носи различни номера."Ами да ви кажа-не."
Весело ми стана,сетих се за тази тема.Само дано следващият забележи разликата в номерата.Ето за това се издразних,че те си премълчаха.

# 482
  • Мнения: 14 478
Shocked
Напротив.
Проблемът идва от тяхното отношение към тях самите и професията, с която си изкарват хляба, което рефлектира най-вече върху клиентите. Всяка втора се изживява като неземната красавица, за кратко влязла в ролята на пепеляшка.
И докато се оглежда за възможността на живота си, пренебрегвайки високомерно всички онези, които не й се струват читави, не осъзнава, че с тоя начин на мислене още дълго ще си стои зад щанда...
Самочувствието и доброто поведение на човек идва от вътрешната му удовлетвореност.
А професията е съзнателен избор.
Продължавам да оставам с впечатление, че не го смяташ това за професия. Това, за жалост, е схващането в цялото общество. А схващането е, че трябва да си супер изпаднал за да застанеш зад щанда. Естествено, освен супер изпаднал и ниско платен.  
 Продаваческия труд у нас е много подценен, продавачите са третирани като нещо подобно на слуги. Много от тях усещат това отношетние и си го връщат-типично по български.

 Проблемът не е в явлението "бг продавачка"-проблемът е в цялото ни общество. В момента не си ли в офис и на бюро -то ти си достоен за презрение... Mr. Green
Докато не се промени схващането в обществото ни , че всеки един труд е достоен и е нужно да бъде добре оценен, ще продължаваме да се обиждаме по магазините и по пазарите.

# 483
  • Мнения: X
Аз пък срещам толкова добри и мили продавачки . А като се усмихнете и вие и се държите мило ,няма как да не получите същото насреща.

# 484
  • Мнения: 14 478
Аз пък срещам толкова добри и мили продавачки . А като се усмихнете и вие и се държите мило ,няма как да не получите същото насреща.
Така е.  Не винаги. Но в повечето случаи е така.

# 485
  • Мнения: 25 765
Много пъти съм си мислила защо е така и според мен това е първо, защото е много евтино да поддържаш персонал и второ, защото идеята на самия клиент е, че някак си всичко трябва да му се 'донася'. Стар ориенталски маниер- да се чувстваш обгрижен, някой да ти прави евала..

В Италия в малки магазини, барчета и тн.  работят собствениците. Един от най-добрите ресторанти около нас имат десетки маси ( не знам колко) и се обслужват от една сервитьорка.  Е това момиче как веднъж не забрави нещо да донесе, как винаги поръчката излиза за всички по едно и също време не разбирам, но гледайки българските  Кошмари в кухнята за мен факторът 'мързел' е ужасно силен, дори при собствениците. Някак висчки тези хора очакват, че след като са инвестирали някакви пари то само ще върви и ще се нуждае само от прибиране на оборота вечер.

Така че за мен това е малко изкуствено поддържана заетост.

И аз имам такива наблюдения.
Освен мързел, другата причина да не върви един бизнес е невежеството на собствениците и нежеланието им да се научат. Не е проблем, че някой се е захванал с бизнес, от който нищо не разбира, и че никога не е работил в сферата. Това се учи, дори и в движение. Но трябва да имаш желание да се учиш. Ако си прост като налъм и единственото мото в живота ти е "Пари ми дай, акъл не ща!", дори и да ти паднат отнякъде парите, няма да знаеш какво да правиш с тях. Освен да си купиш голям и лъскав джиБ.
И... Затова ни е такова дереджето. Едва кретащ бизнес, мрънкащи собственици, на които целият космос им е крив, и демотивиран персонал, когото в най-добрия случай го мързи да гледа (защото може и да краде, нали?). А в най-лошия прави и двете - мързи го да работи, но не и да краде.

# 486
  • Мнения: 15 277
Проблемът не е в явлението "бг продавачка"-проблемът е в цялото ни общество. В момента не си ли в офис и на бюро -то ти си достоен за презрение... Mr. Green
Истина е и все повече се задълбочава.

# 487
  • Мнения: 2 401
Аз пък срещам толкова добри и мили продавачки . А като се усмихнете и вие и се държите мило ,няма как да не получите същото насреща.

Айде бе!

# 488
  • Мнения: 25 765
Аз към всички продавачки се отнасям по един и същ начин. Даже не ги оглеждам млади ли са, стари ли са, измити ли са им косите и как са облечени. Гледам стоките, защото заради тях съм влязла. Винаги поздравявам при влизане или при първи контакт. Казвам и "довиждане" на излизане, отново при положение че има някакъв контакт.
Някои са усмихнати и учтиви, други - не, трети - откровено груби. В чий телевизор е повредата?

# 489
  • Мнения: 14 478
Аз към всички продавачки се отнасям по един и същ начин. Даже не ги оглеждам млади ли са, стари ли са, измити ли са им косите и как са облечени. Гледам стоките, защото заради тях съм влязла. Винаги поздравявам при влизане или при първи контакт. Казвам и "довиждане" на излизане, отново при положение че има някакъв контакт.
Някои са усмихнати и учтиви, други - не, трети - откровено груби. В чий телевизор е повредата?
Когато шефа е в магазина или в задната стаичка и слухти-тогава са усмихнати и учтиви.
Когато шефа го няма може да са груби, ако не са добре стимулирани и нямат интерес от оборота...или може да са учтиви, ако имат личен интерес да ти продадат някой от боклуците си.

 На "запад" е същото. Когато персонала се подбира с цел да се понижи цената на труда, то клиентите търпят лошо отношение. Когато собственика е в дюкяна, или бизнеса е семеен и ви обслужва някой от фамилията-то да видите що теманета и усмивки са... Mr. Green

 Българските продавачи са като всички останали хора , ходещи по тази земя-ако имат интерес-работят. Ако нямат-отбиват номера, докато ги изхвърлят и отиват другаде на също толкова ниска заплата да отбиват номера. Това не е само българско явление. По цял свят го има.

# 490
  • Мнения: 25 765
Когато шефа е в магазина или в задната стаичка и слухти-тогава са усмихнати и учтиви.
Когато шефа го няма може да са груби, ако не са добре стимулирани и нямат интерес от оборота...или може да са учтиви, ако имат личен интерес да ти продадат някой от боклуците си.

Не съм съгласна. Или поне не важи навсякъде.
Аз пък мисля, че зависи преди всичко от домашното възпитание и от съвестта и морала на човека. Понеже обичам да ходя пеш из града и да влизам в едни и същи магазини, имам наблюдения как се развива бизнесът им. Съвестните и възпитани хора, когато не са достатъчно мотивирани, просто бягат, напускат. От другия вид също не се задържа много - или ги гонят, или магазинът фалира.
Но пък е интересно, всеки път има изненади - вчера тук имаше магазин за обувки, днес е кафене, утре ще е аптека. Вдругиден - магазин за дрехи втора употреба или за китайски стоки. Важното е джипът да върви и да остане някой лев за почивка с любовницата на екзотичен остров.

# 491
  • Мнения: 14 478


Не съм съгласна. Или поне не важи навсякъде.
Аз пък мисля, че зависи преди всичко от домашното възпитание и от съвестта и морала на човека. Понеже обичам да ходя пеш из града и да влизам в едни и същи магазини, имам наблюдения как се развива бизнесът им. Съвестните и възпитани хора, когато не са достатъчно мотивирани, просто бягат, напускат. От другия вид също не се задържа много - или ги гонят, или магазинът фалира.

Ами точно де. Като не са добре мотивирани съвестните бягат. Остават грубите, които гонят клиентите и магазинчето фалира. Всичко в крайна сметка опира до мотивацията.

# 492
  • Мнения: 150
Имам близка, която до скоро работеше като продавачка в магазин за бельо. Всеки път, когато се видехме, поне една трета от времето се хвалеше, как била "нахранила" тази и онази клиентка, как била пипнала силиконовите цици на някаква редовна клиентка, как не била разрешила на някой си да пробва нещо си... и това поднесено с огромна порция гордост.

# 493
  • Мнения: 2 157
Ммм, красота. После защо се гледало кофти на продавачките.  Tired
Заради такива го отнася цялата "гилдия". В кой магазин това, да знам да не ходя там?

# 494
  • Мнения: 337
Случка от днес.
Сравнително голям магазин за обувки. Харесвам си един модел. Оглеждам се за продавачка. Намирам две кокони, уж изпълняващи тази длъжност, които са твърде заети да се лигавят и да се прегръщат Crazy . Стоя до тях, оглеждам се, надявам се някоя от тях да ми обърне внимание. Тц. Далеч по-съществено е да се обсъди как преди малко едната е настъпила без да иска другата по любимите й обувки и сега да й се извинява, обяснявайки й, колко я обича. Crazy Излязох. Познайте дали някога ще вляза пак в същия магазин...

Общи условия

Активация на акаунт