СЕДМИ КЛАС-тема 66

  • 64 355
  • 865
  •   1
Отговори
# 120
  • Варна
  • Мнения: 6 889
С охота ще предоставя координати на всички интересуващи се  Peace

Поклон доземи на преподавателките на дъщеря ми -  отлични резултати( 5,927 и по двата предмета), прекрасно отношение и загриженост през цялото обучение.
Уроците бяха удоволствие, а не задължение и сега дори и липсват.
Мами на бъдещи седмокласници преди една година бяхме на вашият кръстопът.
Пожелавам ви да поемете по пътя на успеха, който ние изминахме   bouquet
  newsm78

Това все едно съм го писала аз.  bouquet
Уроците май поне към момента не и липсват но госпожите - да. Но в нашия случай ще се виждат а има вероятност и да и преподават в новото училище.





[/quote]

# 121
  • София
  • Мнения: 5 170
И в  тази връзка - моите уважения към труда, ентусиазма и отдадеността на Н. Христемова. Предполагам, че и сред тукашните седмокласници има готвени от нея деца в Милениум. Интерсно ми е как са се справили...[
И в тази връзка, в това за мен е един от основните проблеми на образованието.
Де що има добър учител, той преподава в държавно, 1-2 частни, 3-4 школи.
И мисля напълно естествено, няма как да подготви 300 деца, както би подготвил 30...
1) Един учител в училище не подготвя само 30 деца ( 1 клас), защото няма да има норматив. 2) Не виждам нищо лошо един учител да преподава частни уроци или в школа. Има все още динозаври, за които преподаването не е само финансова възможност, но и професионална отговорност и удовлетворение, желание за работа. Това с 1-2 частни и 3-4 школи леко си го пресилил.

# 122
  • Мнения: 1 776
Ganis... Не влизай в буквализъм, не очаквам от теб да кажеш, че описаното е проблем на образованието, достатъчно е да си го мислиш тайничко Simple Smile

# 123
  • Мнения: 41 682
Цитат
Черна станция, ми не е съвсем така.. Ако следваме твоята логика - такива деца има навсякъде.

Така е, но си има и специфики - традиции, съперничество с АК и други мотиватори. В СМГ не е така и не се отдава такова значение на матурата. От първа ръка знам, че децата хич не възнамеряват да ходят на школи например. То и за мен това състезание кой щял да е на първо и кой на второ място с някакви стотни разлика е неразбираемо. В края на краищата тази матура по БЕЛ е бая безсмислено нещо в по-голямата си част. Особено тази идиотска тема по Яворов от тази година е доста неприемлива за доста съзнания, голяма част от които са се съсредоточили в СМГ Mr. Green За мен лично тази тема е голямо дърво и ако аз трябваше да пиша по нея щеше да е някакво насилствено смукане от пръстите. Децата в АК и НЕГ сигурно са по-емоционални и по-добре приемат по принцип тези неща.

# 124
  • София
  • Мнения: 18 170
Код, напълно съм съгласна с написаното от теб, няма как да го отрека... Но си остава несъгласието ми с   казаното от Черна станция за неглижирането на матурите.. Примерът с въпосната преподавателка беше приведен, за да илюстрира как на друго място деца, на  голям % от които също матурата не им е от първостепенна важност, са се справили  реално най-добре в страната, тъй като все пак АК със същия среден успех  е с двойно по-малък випуск. Peace Това не води непременно само до идеята за уроци, а и за  ниво на преподаване.  Тоест казаното за омаловажаване на матурата, а и добавеното сега за съперничеството за 1 място като мотиватор и по-голямата емоционалност на децата в АК И НЕГ звучи малко като оправдание (поне за мен). И тук просто  въздъхвам - де да бяха предподавателите навсякъде и по всичко такива като учителите по математика в СМГ или като  въпросната литераторка на НЕГ, или като този и онзи последен мохикан.. Sad Нямаше да има значение кой колко емоционален е. Whistling Е да де, ама не са...

Последна редакция: сб, 06 юни 2015, 18:36 от пенсионирана русалка

# 125
  • Мнения: 1 776
Код, напълно съм съгласна с написаното от теб, няма как да го отрека... Но си остава несъгласието ми с   казаното от Черна станция за неглижирането на матурите..

Нямам против, аз съм на подобно мнение, затова повдигнах въпроса за разликата и неправилните за мен опити за неглижиране на матурата по БЕЛ.
Полезна или не сама по себе си... дава оценка, която е необходима.
Сега... защо трябва точно по БЕЛ матурата да е задължителна, а да не можеш да се явиш на математика и физика за мен е загадка.
Необходимите знания за гражданин на БГ трябва да се защитават с матурата в 7 клас, а не с кретенийката в 12-ти...
Оттам нататък - който каквото му е присърце (още един проблем да добавя към този с многото дини на успешшните учители)

# 126
  • София
  • Мнения: 5 170
Ganis... Не влизай в буквализъм, не очаквам от теб да кажеш, че описаното е проблем на образованието, достатъчно е да си го мислиш тайничко Simple Smile
Не влизам в буквализъм. Всяка година чета мненията на родители в седмокласната тема. Всчички се надяват на резултати от децата си и на прием в добри училища и когато излезе класирането на ДЗИ, 12 клас се започва старата песен. Ама то само частните учители и школи. И аз преподавам частни уроци, но знам как аз и мои колеги се бъхтаме през годината в училище и даваме всичко от себе си. Как отивам в 7,30 и се прибирам след 18 у дома. Много е лесно, когато само през собствената призма някой се изкаже неподготвен. Да има много колеги, които уви в час нищо не правят, но има и много, които са отдадени на професията. Освен това, учителите не са единственото звено. Децата също. Има деца, с които съм работила в училище и у дома и които са били през цялата година лежерни и безотговорни. Родителите също. Тогава аз не мога да помогна. Обратно- деца, които са мотивирани, дори и да са имали пропуски, но имали и желание се справят. Освен това, докато ги има тези НВО за след 7 клас и този формат с два модула ( а в учебниците няма задачи от 2 модул или поне са единични) и няма достатъчен брой часове и колегите не успяват да си предадат материала, камо ли да правят упражнения, ситуацията няма да се промени.

# 127
  • Мнения: X
Освен това, докато ги има тези НВО за след 7 клас и този формат с два модула (а в учебниците няма задачи от 2 модул или поне са единични) и няма достатъчен брой часове и колегите не успяват да си предадат материала, камо ли да правят упражнения, ситуацията няма да се промени.

Това е много съществен момент, който ми е убягнал. Наистина ли задачите за 2 модул не се изучават в училище?

# 128
  • Мнения: 41 682
Тоест казаното за омаловажаване на матурата, а и добавеното сега за съперничеството за 1 място като мотиватор и по-голямат емоционалност на децата в АК И НЕГ звучи малко като оправдание (поне за мен).

 И тук просто  въздъхвам - де да бяха предподавателите навсякъде и по всичко такива като учителите по математика в СМГ или като  въпросната литераторка на НЕГ, или като този и онзи последен мохикан.. Sad Нямаше да има значение кой колко емоционален е. Whistling Е да де, ама не са...

Защо пък оправдание? Shocked СМГ все пак е математическо училище и е съвсем нормално да не са най-добри и по БЕЛ и няма за какво да се оправдават. То ако и по БЕЛ са на първо място би трябвало в АК и НЕГ много да се замислят Twisted Evil Просто за когото резултатите от матурата по БЕЛ са най-важното не отива в СМГ. Просто е. Математиците традиционно пренебрегват бел, макар да пишат грамотно. Знам по себе си, че писането на теми (особено върху лирика) просто ми докарваше уртикария

Що се отнася до преподавателите, аз лично много харесвам преподавателя по БЕЛ на сегашния 11 клас в СМГ и не бих желала друг. Не знам как ще ги подготви за матурата, но аз сто пъти бих предпочела него, отколкото баба Хара от моето време в НЕГ.

Изобщо моето писане не е оправдание, а уточнение. Както казах, който иска макс резултат по БЕЛ да не си избира СМГ. Точно тази седмокласна тема е мястото за такова предупреждение Peace

# 129
  • Мнения: 1 776
Много е лесно, когато само през собствената призма някой се изкаже неподготвен. Да има много колеги, които уви в час нищо не правят, но има и много, които са отдадени на професията.

Един съвет - не приемай поставения проблем толкова лично.
Отричането на факта, че количествените измерения оказват влияние на качествените е трудна за защитаване теза и борбата за нея ще те изкара от рамките на логиката.
Дали това, че имаш данни за изключения не ти дава обща грешна представа за ситуацията?

# 130
  • София
  • Мнения: 18 170
Кръгови диаграми примерно няма, геометрични  задачи с допълнителни построения също, отделянето на  точен квадрат и определянето на НМС като в тазгодишната 24 задача  я го има под формата на 1-2 задачи, я не.. Който не е се е блъскал с такива задачи в помагала и сборници, без значение дали в МГ,  дали на курс, уроци или вкъщи с помагаща мама/татко, няма особен  шанс да се справи....Не са трудни, но просто за много деца са непонятни, защото не са разглеждани.


Е, сега се връщаме и на Харизанова от преди 100 години в НЕГ... Каква е връзката? Нея и аз не я харесвах и какво от това? Значи ли, че 20 години по-късно колегите й са същите...Въобще не е казано, че щом си в СМГ, то по БЕЛ си ограничен само до грамотно писане, но както и да е.Толкова емоционални математици има, с  афинитет към писането на стихове...Едното въобще не изключва другото, често даже вървят ръка за ръка..

Последна редакция: сб, 06 юни 2015, 18:55 от пенсионирана русалка

# 131
  • Мнения: X
Кръгови диаграми примерно няма, геометрични  задачи с допълнителни построения също, отделянето на  точен квадрат и определянето на НМС като в тазгодишната 24 задача  я го има под формата на 1-2 задачи, я не.. Който не е се с блъскал с такива задачи в помагала и сборници, без значение дали в МГ,  дали на курс, уроци или вкъщи с помагаща мама/татко, няма особен шанс да се справи....


Тогава нямам никакво основание да се карам на моята дъщеря, даже ми е чудно как се е справила. Освен в училище, ходеше на уроци само за АК, а там са съвсем друг формат - 100 задачи за 60 минути с избираеми отговори. Никъде не е учила как да описва задачи, или като тазгодишната 24-та, ако не са им ги показали в училище, идея нямам откъде може да знае как се решават. Тук се чудех като говорехте за тези допълнителни построения, мислех, че ги учат в училище. Но ако не, то тогава школата за НВО е задължителна.

# 132
  • Мнения: 41 682
Е, сега се връщаме и на Харизанова от преди 100 години в НЕГ... Каква е връзката? Нея и аз не я харесвах и какво от това? Въобще не е казано, че щом си в СМГ, то по БЕЛ си ограничен само до грамотно писане, но както и да е..

Ми връщам се, защото за мен Хара е 100% от учителите по БЕЛ в НЕГ. И тя е доказателство, че и там може да ти се падне гаден бонбон от лъскавата кутия (по Форест Гъмп).
И не виждам защо се правиш, че не схващаш разликата между грамотност, умение да се пише добре (есе например) и развиване на тема. Последното е нещо изкуствено, ненужно и вредно, защото е накарало много деца да намразят литературата. Но както и да е...

# 133
  • София
  • Мнения: 18 170
О, много добре схващам.. Никъде не съм казала, че в този вид матурата е добра. Но учителите на различните места, задължени да подчинят подготовката на нея, са се справили различно със задачата. Само толкова. Иначе аз съм твърдо ЗА да се смени формата с това безумно ЛИС. Аз оспорих друго, но ти се правиш, че не разбираш. Клиширано  е това, че математиците пишат грамотно, но видиш ли  непременно  лаконично, сухо, неемоционално.. Ок, ако става дума за заучените теми, нека е така. Но според статистика в медиите  тази година  съществена част от зрелостниците е избрала есето. Там има как да избягаш от помпозните локуми за разтягане, които предизвикат уртикария...

# 134
  • Варна
  • Мнения: 6 889
Е хайде сега, учат и се подготвят и в училище за задачите от 2ри модул. Или поне в повечето училища. Колко сборници и помагала се купуват в началото и през годината за да работят по тях в училище.
Имам поглед върху 3 класа в 3 различни училища - решаваха задачи от 2ри модул в училище. Описваха задачи в училище та ушите им пращяха!


LUСY - гениална и самоука ще да е, поздравления!

Общи условия

Активация на акаунт