СЕДМИ КЛАС-тема 66

  • 64 312
  • 865
  •   1
Отговори
# 165
  • Монтана
  • Мнения: 1 010
Здравейте,имам въпрос към вас . Живеем в град на еднакво разстояние от два областни града. Ще кандидатстваме и в двата,но ако го приемат в единия град на 1 класиране,може ли да участваме на 2 класиране в другия град? Или като се запишем в единия град ,автоматично отпада от класирането в другия град? Аз и съпруга ми искаме да учи в единия,но младежа иска в другия град Simple Smile

Ако го приемат на 1-во класиране в единия град се записвате и продължавате да играете на второ класиране във друг град и евентуално ако го приемат на второ класиране където иска си теглите документите от 1 град и се записвате по второ желание.

# 166
  • Пловдив
  • Мнения: 9 735
Съгласна с по горе написаното. И това за СМГ, да не описвам аз как е с децата от обикновените училища. Там задачи от втори модул въобще не са решавани, или съвсем малко но само по        зип математика, а по бел пък преразказа го учиха няма и месец преди матурата, добре че сам си се занимаваше в къщи, та що годе горе долу добре се е справил.

Е, нашите си решаваха всичко. Първи модули, втори модули. Зависи от учителя и как ще си разпредели времето през тези 3 години /поне при нашите подготовката за тази матура започна още в 5 клас/.
За преразказа - децата започват да преразказват още в началното училище. А видовете преразказ се учат в 5 и 6 клас.  Peace

 mama 123, в двете области си текат две отделни класирания, които нямат нищо общо  едно с друго.

# 167
  • TX
  • Мнения: 590
Много писано имам да наваксвам

# 168
  • Мнения: 14 443
Да питам - какво е ОЗ - беше споменато по-горе?
ОЗ-основна задача.

# 169
  • Пловдив
  • Мнения: 9 735
Да питам - какво е ОЗ - беше споменато по-горе?
ОЗ-основна задача.

Не всички деца са чували за основни задачи, защото никой не им е подчертавал, че определена задача е основна. Но това съвсем не означава, че не са ги изучавали в училище или че такива задачи няма в сборниците.  Peace

# 170
  • София
  • Мнения: 18 116
Ох, Дънди, сякаш не си от тази планета... Да, всичко написано от теб е принципно правилно. Преразказите се учат в 5 и 6 клас като видове, ама на много места не се упражняват. Да, задачите от  2 модул се решават със седмокласен материал, ама следва преди това да бъдат разгледани като вид, та поне да са познати на децата. А на много места не са. Да, учителите следва да разпределят правилно времето, за да  им стигне и за предаване на материала, и за упражнение, и за трениране на формата. Ама това време не е еднакво за всички. На едни им се отпускат часове за СИП или ЗИП и в тях може да се  компенсира липсата на тренинг. Само един такъв час да е седмично и ето го натрупването на 4 допълнителни на месец  и на цели 30-35 за учебната година. Но на други места такива няма и учителят е принуден да се вмести принудително  в супер лимитираното време, което не позволява много упражнения. И още ред фактори. Истината е, че не можем да  съдим за случващото се другаде по това, което става в училището на децата ни. На едни места нещата са премислени и е направен максимумът за подготовка на децата (пък кой каквото поел от даденото), на други не. На едни учителите са си на мястото, но на други не. В едни учениците са по-мотивирани, в други не толкова. На едни родители им пука, други никакви ги няма...

Един случай, от който се втрещих. Преподавателите в темата да ме извинят, нападката не е  срещу гилдията като цяло, а срещу конкретното лице. В училище, в нека така да го наречем предградие на София, учителка решава да се отчете с подготовка за изпита и пуска 1 модул от тестовете на Златилов и Савова (оранжевото помагало). Крайно несъобразен с подготовката на децата избор предвид това, че в час решавали според думите на детето 2-3 елементарни  задачи след урока. Резулатите съответно са плачевни, но девойката, която ходи на уроци в софийска школа и се справя прилично,  решава да попита учителката за затруднила я задача. Учителката забива, стига до противоречие и казва на детето, че задачата е сгрешена. Ами не е.. Трябва да се съобрази, ще щом така не може, има друг вариант. Peace Разбираемо е, всеки греши. Но броени дни след това пуска класно, взето явно от сборник. Ми не е ли редно преди това да го реши, да види дали е по силите на децата, дали на самата нея й е ясно какво е като трудност? Но не... Връща го и детето пак я пита за последната геометрична.  Тръгва да я обяснява, запецва и поглежда в помагалото, в което има  подсказка за допълнително построение.  Мъчи се и след време казва на децата да се помъчат да го открият сами  какво е, защото тя не се сещала.. Ама как ще се сетят деца, които не са чували за допълнителни построения..Та сравнявай ти после с лекота подготовката на детето ти в училище с тази на горното.

Последна редакция: нд, 07 юни 2015, 08:59 от пенсионирана русалка

# 171
  • София
  • Мнения: 62 595
Клиширано  е това, че математиците пишат грамотно, но видиш ли  непременно  лаконично, сухо, неемоционално.

Това червеното "те" намеква за обобщаване, т.е. всички математици. Но обобщения няма. Да, има математици лирици, даже и поети. Но аз говоря за доминиращи тенденции и преобладаващо мнозинство. А преобладаващото мнозинство математици не обичат писането с художествени изрази. Аз съм такава и го знам. И не говоря за сухо и лаконично, говоря за натруфено и високопарно, каквото трябва да е писането за да се представиш добре на БЕЛ.

Болшинството пубери, а и възрастни, а и деца, не обичат писането по насилствено поставени теми, особено пък, ако се падне автор, който не им е близък до мирогледа или нямат опита, нагласата да го разберат. Айде, стига с тези клишета за математиците, че били лаконични. А защо матурата е по български? Защото българският е официалният език на страната и трябва да изхода на училищното образование да са усвоили книжовния български език, както и да имат поглед върху българската литература. Предлагам ти да питаш французите защо там е френски. В крайна сметка никой никого не кара да пише натруфено, а да е писано по темата. Проверяващите не са идиоти, те много добре могат да разберат нивото на пишещия, дори с лаконичното изразяване.
Мен не ме интересува кое училище е на първо място, а ме интересува оценката в дипломата. Ако е нужно, ще ходят на уроци за матурата по бъългарски. В момента съм на етап ориентиране по въпроса, имам още малко време.

# 172
  • Пловдив
  • Мнения: 9 735
Не, русалке, не живея на друга планета. Но не може да се обобщи, че в училище не се решава това или онова, че не се правят преразкази. Ами не е така. Зависи от учителите, от училището.  Peace
И аз онзи ден, докато чаках детето да излезе от ИИ, чух как една майка се възмущава, че на първи модул им били дали задача, която не са учили. И съответно детето не написало нищо. Може би е била някоя от тези с отворен отговор.
Но и ти, и аз знаем, че такава задача нямаше. Значи не само учителят в училището на това дете не си е свършил работата, но и този, при когото детето е ходило на урок/курс. Или просто детето се е оправдало с това - ами не сме го учили. 

# 173
  • Мнения: 58
Пак по обяд ли да чакаме резултатите от изобразителното изкуство? Някой да има инфо от предходни години?

# 174
  • София
  • Мнения: 18 116
Ооо, съгласна съм, дал господ деца, които удобно се оправдават по описания от теб начин. Peace И още толкова родители, които им вярват на фантасмагориите... Но аз говорех за други случаи. Има съвестни деца, готови да учат, но неслучили на учител. Има и трети, имали късмета да попаднат на страхотен  преподавател, но  не пожелали да извлекат максимума от това.  Затова не следва да обобщаваме в никоя от посоките. Факт е просто, че има и места, на които нещата сериозно куцат като ниво  на предоставяне дори на минимума, какво остава за нещо повече...Дано само тези, в които нещата се случват по правилния начин, да са повече.

Последна редакция: нд, 07 юни 2015, 09:21 от пенсионирана русалка

# 175
  • Пловдив
  • Мнения: 9 735
Ооо, съгласна съм, дал господ деца, които удобно се оправдават по описания от теб начин. Peace И още толкова родители, които им вярват на фантасмагориите... да, защото нито имат време, нито възможност и най-вероятно желание да проверяват какво се случва в училище  Но аз говорех за други случаи. Има съвестни деца, готови да учат, но неслучили на учител. Има и трети, имали късмета да попаднат на страхотен  преподавател, но  не пожелали да извлекат максимума от това.  Затова не следва да обобщаваме в никоя от посоките. точно това имах предвид Факт е просто, че има и места, на които нещата сериозно куцат като ниво  на предоставяне дори на минимума, какво остава за нещо повече...Дано само тези, в които нещата се случват по правилния начин, да са повече.

# 176
  • Варна
  • Мнения: 2 768
а по бел пък преразказа го учиха няма и месец преди матурата, добре че сам си се занимаваше в къщи, та що годе горе долу добре се е справил.
Преразкази по БЕЛ се правят основно в 5 и 6 клас.

# 177
  • София
  • Мнения: 3 824
НПМГ дали ще качат учебните планове преди края на другата седмица?

# 178
  • Мнения: 2 087
Мами моля помогнете, тъй като нямам седмокласник не следя нещата отблизо като статистики и минимални балове.Става дума за едно близко момченце с оценки 3,50 по МАТ и 4,50 по БЕЛ и евентуално 5 по мат. и 6 по бел.
като год.оценки.С този нисичък резултат накъде можем да го насочим.
Става дума за София. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО,!!! Rolling Eyes Grinning

# 179
  • София
  • Мнения: 43
Мога ли да помоля за достъп до пощата?

Общи условия

Активация на акаунт