Психодраматичната работилница подходяща ли е за нас?

  • 854
  • 1
  •   1
Отговори
  • Мнения: 199
Накратко детето ми е много разсеяно.Става въпрос за момче на 7 год. току що завършило първи клас.В училище е страхотно разсеян ,постоянно губи всичко и все е неразбрал.По принцип е добро дете,но изпада в някакви нервни изблици,когато се скара с някой или не му се угоди.Обижда,напоследък го чух и да псува.Много се разстройва и плаче за всяко нещо.А нощем спи неспокойно и говори за проблемите през деня.Страхувам се ,че тоталната му липса на концентрация ще му вреди в училище за напред,нервите които са неподходящи за такова малко дете,също.Моля за съвет.Има ли подходяща група в работилницата за нас?

# 1
  • София
  • Мнения: 558
Здравейте,
Най-малкото което можем да предложим е да дойдете да си поговорим. Нашият метод на работа включва предварителен разговор с родителя или родителите, след което заедно решаваме какво е най-подходящо за детето-група или индивидуални игри. Тези разговори с родителите са безплатни, (заплащат се само сесиите с детето)  и се случват през 3-4 детски сесии – групови или индивидуални. Разговорите с родители винаги обаче са във индивидуален формат. Дори детето ви да участва в група, с вас и съпругът ви, ако пожелае и което адмирираме, се говори лично, не в присъствието на останалите родители, чиито деца участват в групата. Освен това обикновено правим няколко индивидуални сесии с детето, за да се опознаем взаимно, да си имаме доверие и да сме сигурни коя точно група ще е най-подходяща за него. Обикновено индивидуалната сесия  с детето е с продължителност 45 мин и е под формата на игра с терапевта. Групата от деца е с продължителност 90 мин. Съставът на групата от деца е постоянен, като участниците са не повече от 6 или 7. Това се случва в удобно за родителите и детето време. Ако ми пишете на“лични“ ще  ви напиша и относно заплащането.
Това по „техническата част“, сега за описания проблем.
След като е завършил  успешно първи клас, си мисля че проблемите на синът ви по -скоро са свързани с неговото самочувствие и себе отстояване или наличието на някакви страхове, които му е трудно да преодолее сам, отколкото на проблеми със самото учене и усвояване на материала. Какво точно казва учителката му за него в училище? – „Справя се, ама може и повече“. „Мързи го“. „Не може да се съсредоточи“. „Нервен е“. ...друго. Има ли приятели в класа?
Сега вече би трябвало да е във ваканция. По-спокоен ли е или напротив, по-изнервен и тревожен е?
От отговорите на всички тези въпроси зависи да съм по-конкретна. Самата вие може да разговаряте  с детето си и първо да го похвалите че е завършил успешно първи клас, да го попитате има ли проблеми със съученик или с учителката. Той какво си мисли – с какво се е справил, с какво не. Как смята да я кара във втори клас? Също, да му обясните, че всички имаме силни и слаби страни и трябва да си ги  опознаем, така че да можем в различните ситуации да прилагаме различни стратегии – „агресия“, „преговори“, „бягство“.. и да, „псуването“, не е добър вариант. И да, понякога се случва да се провалим, не е приятно, но така разбираме какви са ни слабостите.
Ако решите да се доверите на детски психотерапевт, всичко това ще стане „по прекия път“, като част от стратегиите за справяне ще могат да се експериментират в самата игра, в едно доверително и защитено пространство, в което никой няма да го съди ли да му поставя оценки.
Даниела Тахирова /психотерапевт/

Общи условия

Активация на акаунт