Испания

  • 66 212
  • 803
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 3 294
Направо се чудя как се разбирате тук, ще трябва да изкарам един бърз курс и аз! Simple Smile

Не знам, защо си мислите, че рекламация в книгата за оплакване е нещо страшно, в повечето случаи, това е равно на нула, оставате си с писането.

На много новодошли не им дават договори нито за телефони, нито за застраховки в определени фирми, понеже нямат история.
Дори в Бг миналата година имаше някаква промоция за телефони към Виваком и беше само за стари абонати, поне с 6 месеца към оператора, та навсякъде ги има тези неща.

Да не ви плаша, но колкто с по-голяма фирма имате разправии, толкова по-зле. Била тя, за телефон, интернет и т.н., може да чакате с месеци, ама там е така за всичко. Ако случайно спрете да плащате, ви слагат в един списък и след това никъде нищо не може да вземете..
Дори да се жалвате, ако случайно спечелите след 1 год или повече, до тогава ще сте в списъка, малко гадно, но това е.

Ще напиша за постоянните договори нещо.

И аз да съм фирма, няма да правя такива, защото монетата винаго има две страни!
Въпреки, че смениха закона и сега е по-лесно и евтино изгонването на хора с таквиа договори, все още още им тежи много махането на някой с 20-30 или 40 год стаж, защото трябва да платят много пари.
Ако пък този някой е от комитет или нещо друго, работата е невъзможна.
В същото време, страшно много хора с огромен стаж и посоянен договор, просто злоупотребяват както могат. То не са месеци болнични всяка година, не са разни стари и допълнителни споразумения, отделно, че работят максимум на 50%, ако са там. В същото време взимат много повече от другите и не могат да ги махнат. Ако все пак се съгласят, то загубите са големи.


# 511
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Не е съвсем така   за фихо договорите.Има много вратички.
Тази пролет имахме  поредната проверка от сегуридад сосиал.В резултат на нея направиха всички колеги,  които бяха с временни  с антигуедад повече от две години с фихо, респетандо  антигуедад.
Ако пишеш в книга за оплаквания няма да имаш никакъв резултат,, но пробвай с оха и ще забележиш разликата.



# 512
  • Мнения: 3 294
Има много вратичи, точко така!!!
Разбира се, вратичките са за големите фирми.
Ако фирмата е малка, им е по-трудно да правят много въртели, но при големите е повече от лесно.

Една молба, ако толкова държите да пишите на българо-испански, за по-лесно пишете само испански, ще е по-лесно за четене и по-приятно.

# 513
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 295
Аз лично ще пиша, както ми дойде. Така или иначе всички знаем разни испански думички като сме в тази тема.
Не съм новодошла чак. Имам си документи, имам си история( вярно, с друг оператор), редовен платец съм винаги и навсякъде. Няма ме по разните му списъци.
Преди час ММ слиза до офиса. Мацката, която ни сключи договора, сега твърди, че колежката й движи случая, да проверим в понеделник. Ама в понеделник отивам аз.
Последно- няма да пиша в книги, ще искам оха де рекламасион да ми дадат, нали? Длъжни са да ми я дадат?
Хич няма да ги чакам повече. Прехвърлям се обратно на Водафон( вече имам АДСЛ линия, и при тях имат оферти). Поне контратото е без перманенсия.
Реално не плащам нищо повече. Офертата е една линия плюс линия гратис с по- малко минути и мегабайти. Ама нали всички се сещаме, че си е калкулирана в месечната такса тази линия и ние държим да я получим, след като реално заради нея сключваме договор!

# 514
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Длъжни са да ти дадат.Тази,  за която говоря е в три екземпляра с различни цветове.Ако ти откажат звъниш на 112 и казваш, че не ти дават пристигат до 10 мин,  носят я и там където са ти я отказали отнасят и акт.Така, че няма как да откажат.
На самата оха пише къде трябва да бъде занесена след като я подпечатат. и подпишат. Единият екземпляр е за магазина, другия за теб, третия за офисина де консумо.Там я завеждат с входящ номер и започват проверка на оплакването.
2002  година  по тази процедура заведох Banesto на арбитраж пред Banco de España



# 515
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 295
Много изчерпателна си, благодаря! Да видим ще успея ли да запазя присъствие на духа, мислейки как да си построя възможно най- правилно изреченията на испански  Mr. Green  Mr. Green

# 516
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
За нищо,  може и да не ти се наложи да я попълниш, много пъти са ми решавали проблема в момента, който я поискам Laughing и не се стига до попълване,.Просто трябва да си много сигурна в себе си, за да разберат, че си знаеш правата и няма да отстъпиш.
Успех

# 517
  • Мадрид / София
  • Мнения: 5 995
Ако SIM картата е към голям оператор и е от скоро (разбирай по-малко от 6 месеца, ако не се лъжа), не може да се прехвърли към друг оператор. Едва след този период може да се прави тази операция.

# 518
  • ES
  • Мнения: 2 172
...
Една молба, ако толкова държите да пишите на българо-испански, за по-лесно пишете само испански, ще е по-лесно за четене и по-приятно.
Laughing ами аз някои думи не ги знам на български
Тарталета, листа за оплакване е на магазина, на фирмата дистрибутор, която е оторизирана да продава услугите на Мовистар. Не можеш с оха де рекламасион на магазина да направиш рекламция директно за неизпълние на договора си с МС, които не искат а ти пуснат линията. Казвам ти го като човек работил 7 г в сферата. Смели сме се а таква охас. А вендедорите, пЪрдон продавачите, са притръпнали от такива дето заплашват и изискват тези листи. А като дойде резолюцията от офисината на консумидора (превеждам за Алекс Служба за защитата на поребителя) шефа хич не ги четеше, пращаше ги на секретарката си, а в  повечето ни оправдавха. С телекомите няма оправия. Те си имат техни закони и правила и си ги сменят когато и както си искат. Фатката е да знаеш  какво си подписал и да следиш стриктно фактурите си, че току виж ти фактурирали някоя глупост. И преди да се местиш във Водафон, увери се дали наистина не са ти закачили някаква перманенсия (срок на договор), даже да не е за самите линии, а за някоя друга услуга.

# 519
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Говорим за мястото, където е подписан договор, който не е изпълнен, а са си взели парите за услугата..Тоест не са осигурили линията, която е договорена.Не,  че Мобистар е надписал или променил тарифата.
Не съм имала проблеми с Мобистар, но преди десетина години имах  с Оно Не искаха да  дават баха на линиията и адсл . При положение,  че перманенсията беше изтекла поне  преди 5 години и аз договор с тях нямах, защото те купиха Мадрител заедно с клиентите.  .Не ме пуснаха да направя портабилидад и се наложи да им дам баха, която по закон се трямитира за 15 дни.Да ама не.Продължаваха да ми взимат пор аделантадо.Ден след  като внесох оплакванията в консумо. ми се обадиха и върнаха парите..

# 520
  • ES
  • Мнения: 2 172
Договорът е подписан в тиендата, но рестрикцята на абоната е решение и дело на Мовистар. Дистрибуторът нито носи отговорност за това, нито има силата да го отмени. ой е само единн медиадор, даже бах н може да даде, Но за да не остане клиентът с представата, че от тиендата нехаят за неговия проблем, обаждат се на тяхото сопорте и рекламацията почва наново. Между другото всяка отворен инсиденсия има номер, по него може да се провери развитието.
Sl, твоят проблем с ОНО е лошо фактуриране. С hoja de reclamаcion ли реши проблема?

# 521
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Да.с оха .Ами не знам какъв беше приблема, но не искаха да ми дадат баха,  а докато имам линия трябва да се плаща тарифата
Имах неприятен опит с промени в тарифния план(2003 минах от тарифа плана за Интернет , чрез телефона на адсл и ми фактурирaха  и двете неща едновременно, защото като ми пуснали адсл, не ми дали баха на плана.И беше пълен абсурд. Защото с тарифа плана на фактуриране разговорите, а с адсл фихо на фихо беше безплатно,Получих две фактури от Мадрител за един и същи месец ....)  , по телефон и беше по сложно решаването на приблема.От тогава знам, че записите се представят само със съдебно решение.Научих си урока, че  всичко правя  да бъде там, където може да се пусне оха.По тази причина пуснах базата чрез офиса на Оно.Те ми се обадиха на 14 ден, че нямат техническа възможност да ми спрат линията.а след като изтечр законов  15 дневен срок от пускане на баха, всеки ден минавах през офиса и пишех оха, че все още не ми е прекратен пакета от услуги на Оно.Пишех по коя алинея  и параграф на закона са ми нарушени правата  Когато се събраха 10 ги занесохме в консумо на следващия ден проблемът беше решен.Парите ги върнаха със следващото сиерре.Това 2007 година.
Не ми разрeшиха портабилидад.с Телефоника. 4 месеца ме мотаха. накрая успях да говоря със супервизор    казаха ми , че  ми петисиом еста канселада и не може да бъде осъществена портабилидад.От тогава съм отписала Телефоника. Дадохме баха на мобилните на Мобистар и останахме само с Водафон..С тях сме още когато бяха Аиртел.

Ежедневно попадам на хора, които са в листадо де моросос по вина на телефонните компании.Някои и за 20 евро.Но дори и да ги платиш, оставаш в листадото докато сам не задвижиш процедурата по изваждането от списъка.Напоследък вече и за неплатени глоби от трафико също те вкарват в списъка.
Макар, че по закон не би трябвало за подобни неща да те държат  повече от 5 години в списъка.Но на практика не се спазва.
Има и хора, които са ми представяли документ, че са изчистили всичко но  продължават да са в списъка.
Като заговорихме за стаж и фихо договори наскоро имах клиент съд  специални условия 28 паги   (ме ми го хвана служебната  апликация която е максимум 20 паги)по 4000 нето.  И  пак беше моросо,  заради върната полица на застрахователна компания.


Преди време имаше спор в темата за декларациите при пътуване без родители.Имаме една от преди 5 години и всеки път  я представя и оставя фотокопие на връщане. Тази година са и поискали и зелен лист.Дъщеря ми обяснила, че няма, защото има испански паспорт.Казали са и,  че ако пътува и с двата паспорта може и да не и трябва декларация.обаче  са си взели копието, което сестра ми е била приготвила.




Последна редакция: нд, 04 сеп 2016, 11:42 от sl

# 522
  • Мнения: 11
Здравейте момичета, от скоро съм в Испания /Мадрид/ и бих искала да ви попитам дали може да ми препоръчате сайтове за втора употреба на мебели и др. домашно обзавеждане. Нещо от типа на Продавалник /olx.bg/ в България или ebay.de (ползвала съм само немския сайт). Видях, че има и ebay.se, но не знам дали е толкова разпространен тук. Може би има други по-популярни. Доста ще се измъча и с езика, защото сега започвам да го уча, но все ще се оправя. Simple Smile Благодаря ви предварително.

ПС - Всъщност имам толкова мн. въпроси свързани с Мадрид, но не знам откъде да започна... Добре че ви има вас.

# 523
  • Мадрид / София
  • Мнения: 5 995
Ebay  е доста популярен, но ми се струва, че вече не е толкова евтин. Cashconverter освен физически магазини има и web страница където по интернет можеш да потърсиш нещо, което те интересува на територията на цялата страна. Икеа е сравнително евтина за мебели и могат да се намерят добри варианти и решения. Освен това страницата на vibbo.com(segundamano) или Milanuncios.com.  Сега е периода на ремонтите и хората се освобождават от ненужните мебели. Могат да се видят някои хубави мебели на улицата. Зависи какво търсите разбира се и какво очаквате да намерите.

# 524
  • Мнения: 11
Ebay  е доста популярен, но ми се струва, че вече не е толкова евтин. Cashconverter освен физически магазини има и web страница където по интернет можеш да потърсиш нещо, което те интересува на територията на цялата страна. Икеа е сравнително евтина за мебели и могат да се намерят добри варианти и решения. Освен това страницата на vibbo.com(segundamano) или Milanuncios.com.  Сега е периода на ремонтите и хората се освобождават от ненужните мебели. Могат да се видят някои хубави мебели на улицата. Зависи какво търсите разбира се и какво очаквате да намерите.

Много ти благодаря за полезната информация!  bouquet Може би първо ще идем наистина до Икеа. Дали знаеш коя е най-голямата в Мадрид?

Общи условия

Активация на акаунт