Отговори
# 795
  • София
  • Мнения: 1 010
Точно така. И аз стигнах до какви ли не институции и директора на една от тях ми каза в прав текст като човек - преместете си детето временно и го спасявайте. Начин да се разберете с тях няма.

# 796
  • Пловдив
  • Мнения: 20
Здравейте, четох четох но не мога да намеря конкретни отговори. Искам да попитам някой запознат ли е на дете със дислексия какви облекчения му се полагат в училище?

# 797
  • Мнения: 12 045
Да имате на СОП и ресурсен учител два часа седмично + 1 час психолог и логопед, но стига да има такъв, който е специалист по дислексия, за да не е загубено време. Без СОП за НВО - удължено време, консултант, шрифт за дислектици, но трябва документ, че детето е с дислексия и май имаше срок да е от преди седми клас

# 798
  • Пловдив
  • Мнения: 20
Благодаря много

# 799
  • Мнения: 781
По кой член мога да откажа детето ми да се обучава с качествени оценки? Детето е в трети клас. Регионалния център искат да е с такива оценки. Искам да пусна заявление за отказ от качествени оценки, но детето да продължи с допълнителната подкрепа. С обучителни трудности е детето. Даже според мен доста бързо напредва по данни на класната.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 13:04 от BIBIYAN YAN

# 800
  • Мнения: 13 813
По това време няма количествени оценки. Трябва да сте подписали план за допълнителна подкрепа. Там, какво пише - за колко време се отпуска подкрепата, дали и с какво се редуцира материала, за колко време е отпусната допълнителната подкрепа - за година, за образователен етап?

Освен това сте писали "Регионален. Център искат". Кои са те че ще искат. Родителите искат. Регионален център отпускат. Родителите одобряват. Ако не одобрят значи регионален център ще си останат с "искането"!.

Родители! Образовайте се за правата си, не позволявайте някой да "иска", вие сте тези които искат - все пак става въпрос за вашето дете и неговото бъдеще!

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 23:37 от _re_ge

# 801
  • София
  • Мнения: 38 525
Да похваля сина - за класното по БЕЛ сам е поискал да отиде при ресурсната. Чакам оценката.

# 802
  • Мнения: 781
По това време няма количествени оценки. Трябва да сте подписали план за допълнителна подкрепа. Там, какво пише - за колко време се отпуска подкрепата, с какво се редуцира материалът, за колко време е отпусната допълнителната подкрепа - за година, за образователен етап?

Освен това сте писали "Регионален. Център искат". Кои са те че ще искат. Родителите искат. Регионален център отпускат. Родителите одобряват. Ако не одобрят значи регионален център ще си останат с "искането"!.

Родители! Образовайте се за правата си, не позволявайте някой да "иска", вие сте тези които искат - все пак става въпрос за вашето дете и неговото бъдеще!
До завършване на етап е допълнителната подкрепа плюс становище на регионалния екип детето да се обучава по индивидулни учебни програми. Не съм съгласна с това, както и екипа към нашето училище не е съгласен. Детето се обучава по ДОС и екипа на училището смята, че това е най-доброто за детето. По принцип според наредбата знам, че нямат ама ето, че се случва. За това попитах как да им откажа. Да им цитирам член, наредба..?

# 803
  • Мнения: 12 045
1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.

# 804
  • Мнения: 781
1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.
Детето сега премина оценка за допълнителна подкрепа. Нужно му е работа с ресурсен и логопед. Одобрено е за предоставяне на допълнителна подкрепа, но ме притеснява тяхното становище за изготвяне на тези програми. Не ги искам. И не са ме питали съгласна ли съм. Искам да им пусна заявление, че не съм съгласна с това нещо.

# 805
  • Мнения: 12 045
Да, може да не се съгласите. Без Вашия подпис трудно ще стане. Преценете внимателно дали да приемете - до края на четвърти клас, от пети се подава на ново, или да откажете сега. Въпросът е кое ще е в най-голяма помощ за детето. Не съм сигурна и от кой клас могат да го оставят на поправителни изпити, ако е на количествена оценка и е с двойки.

# 806
  • Мнения: 13 813
Аз не разбрах какво сте подписали?
Щом сте подписали до край на етап ще е до 4 клас. Въпросът е какво точно сте подписали - дали е с индивидуална прпграма с редукция на материала или подпомагане на усвояването само.

1-3 клас нямат количествени оценки, но техните качествени се различава от качествените оценки на децата със СОП.
Бибиян Ян, защо в края на годината решават да променят статуквото, което е към момента? Може да откажете за четвърти клас СОП.

Това не е верно. От Соп до Соп има разлика. Децата със специфични нарушения в ученето (дислексия примерно, досграфия, дискалкулия, ДВ), както и двуезични, деца таланти също са Соп, но нямат редукция на програмата, имат помощ от специалисти. Програмата по която се обучават е същата като при друготе деца. Имат допълнителна помощ по начин на усвояване на материала, не като обем а като адаптация. За да се мине към редукция ( намаляване) трябва становище по профил на заболяването, диагностика и заключение, че детето не може да покрие ДОС. Но дори тогава, дори да се изготви индивидуална програма, понеже някой си там смята че детето има нужда от  инд план с инд програма и адаптация и намалява в обема на материала - без подпис на родителя, ако той не я желае, редукция с индивидуална програма няма да има, планът няма да влезе в сила. Никой не може да принуди родителя да я приеме и подпише. Но ако е подписал допълнителна подкрепа за етап, не виждам как ще го прекъсне предсрочно.
Затова и е много важно в случая какво точно е подписано и под каква форма е помощта.

# 807
  • Мнения: 12 045
Да, знам за различните СОП. Въпросът е, че на родителите се казва, че няма значение, че детето ще е на качествени оценки, защото те всички деца са на качествени до четвърти клас и едва в четвърти клас влизат количествените оценки.
Да, децата 1-3 клас са на качествени, но различни от качествените оценки на дете СОП "Справя се", "Среща затруднения", "Покрива изискванията".
Та кое не е вярно в цитирания пост?

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 08:37 от Mama Ru

# 808
  • Мнения: 13 813
Да, знам за различните СОП. Въпросът е, че на родителите се казва, че няма значение, че детето ще е на качествени оценки, защото те всички деца са на качествени до четвърти клас и едва в четвърти клас влизат количествените оценки.
Да, децата 1-3 клас са на качествени, но различни от качествените оценки на дете СОП "Справя се", "Среща затруднения", "Покрива изискванията".
Та кое не е вярно в цитирания пост?

Това важи единствено  и само за Соп с индивидуална програма с  намален обем на материала , а в индивидуалния план изрично се указва с какво се редуцира той и по какъв начин се оценява. Този инд. план  се подписва със съгласие на родителя. Както и там  оценяването изрично се указва какво да бъде и ако е такова "справил се /несправил се"   оценъчната система е такава, понеже както казах материалът е опростен. Докато не ни каже дамата какъв Соп е детвто й и как е подписан плана няма как да продължи дискусията. Ако детето е с редукция на материала
А. То покрива редуциран материал и това още нищо не значи. За да стане ясно покрива ли ДОС ще трябва да държи приравнотелни
В. Въобще за да се върне към нивото на ООП ще трябва да държи приравнителни по всеки предмет, по който има редукция а ние не знаем има ли и колко са.
С. Дамата пита преди няколко месеца  за качествените оценки и че я карали да подписва, тук вкупом й беше обеснено всичко, така че няма как да се е случило дезинформирането след цялата информация/пояснение/обеснения , изляла се тук. Най отдолу е писала че детето се обучава по ДОС значи ни е чула и няма справил се не справил се, ако планът е само с помощ но без намален обем всичко е ок.
Тук остава да попитам, кога и по какъв повод е било становището на Ресурсен център. Колко време им остава до края на допълнителната подкрепа.
 

Следващият път, когато използваш термина  дете със Соп не обобщавай. Конкретизирай, защото объркванията се случват и по този начин. Хората четат и мислят че всеки Соп е на инд програма с качествени оценки и се объркват още повече. А това не е така и трябва да има ясно разграничаване. Както казах трябва да се чете защото се подписват документи, от които зависи бъдещето на детето. Когато четем договор към банка или мобилен оператор или стока на изплащане четем и малките букви. Иначе "теглим" вредите от невниманието си. Тук става въпрос за детето ти, трябва да си много пъти по-внимателен.

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 09:21 от _re_ge

# 809
  • Мнения: 12 045
Да, пита за преминаване от количествени на качествени оценки, макар че до трети клас включително са на качествени оценки има разлика между двата вида качествени оценки - за начален курс и за дете със СОП на качествени оценки. И да, не всяко дете със СОП е на качествени оценки, това го знаем. Детето й е със слаби оценки и тогава писа, че няма напредък. Следващата стъпка е СОП, но понякога минават 2-3 месеца от подаване на искане за СОП до комисията и реалното отпускане. В случая ще е от четвърти клас, защото вече няма време за тази година. Това, което я притеснява е, че от Ресурсния център са препоръчали редуциран индивидуален учебен план и качествени оценки. Ясно е защо родителите се борим със зъби и нокти срещу такава помощ. Какво е обективното състояние на детето й няма как да гадаем. Мен също се опитаха да ме убеждават в трети клас, че нямало значение, дали ще е с редуциран план и качествени оценки и, че за седми клас щели да го минат на количествени детето. На въпроса ми как очакват това реално да си случи, ако 4 години е била на редуциран план и качествени оценки отговориха - с приравнителни изпити. На следващия ми въпрос - как очакват да ги вземе, ако четири години не е учила материала и за колко класа ще приравнява не отговориха.
Към питащата - това, че препоръчват редуциран учебен план и качествени оценки в четвърти клас не означава, че трябва да се съгласите. Знаете състоянието на детето си и възможностите му. Ако ай кюто му по Векслер е около долната граница, пробвайте без редукция и качествени оценки. Ако възможностите на детето са по-малки може да се наложи да приемете, за да има видим напредък и да постигнете покриване на минимума. Може да валидирате знания след четвърти клас като се яви на НВО.

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 09:25 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт