Математически турнири - 38

  • 160 106
  • 754
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 7 673
Доколкото помня на ИС преди са се давали точки за непипълнен отговор. Бях казала на детето да не пише, ако не е сигурна. То пък точно миналата година бяха променили регламента. Така че трябва да четат и изискванията и да преценяват на място.

Искам да попитам някой участва ли в системата Мудъл на Академия 21век?
Как протича така нареченото обучение?
Темите за упражнение ли са или също участват в рейтинга?
не разбрах точно какво питаш. Ако не влизаш и не решаваш темите те изключват от системата. Имат и състезания в мудъл през няколко теми.
Не сме получили известие, че са стартирали новият сезон. Ще трябва да проверя.
Има мейли.
Скрит текст:
Здравейте,
Вашето дете е включено в групи „Математически звезди“ 2016/2017 учебна година – съвместен проект на СНЦ „НИДЕ“ и Академия „21 век“ – гр. Пловдив.
СПЕЦИАЛНИ НАГРАДИ ЗА НАЙ-ДОБРЕ ПРЕДСТАВИЛИТЕ СЕ В ГЕНЕРАЛНОТО КЛАСИРАНЕ
75 часа обучение в школи „МАТЕМАТИЧЕСКИ ЗВЕЗДИ“ 2016/2017 г.
40 часа – ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ   
 35 часа – ШКОЛИ СРЕД ПРИРОДАТА с доц. Ивайло Кортезов       
15 часа състезателна математика - пролетна школа през април 2017.
20 часа състезателна математика – лятна школа в СОК Камчия през август 2017.
 Молим всички родители да поемат ангажимент детето им, с нужното постоянство и мотивация:
   1. Да се включва в онлайн обучението и онлайн състезанията.
   2. Електронното обучение „Математически звезди“ ще бъде прекратено:
       2.1. при две поредни пропуснати онлайн занимания в система Мудъл;
      2.2. при пропуснато онлайн състезание в системата Мудъл.
 Надяваме се да осигурите активното включване на децата в подготовката „Математически звезди“ 2016/2017 учебна година.
В следващ имейл тези от вас, които досега не са регистрирани в системата Мудъл, ще получат потребителско име и парола и подробности за работа със системата.
 До 1 октомври всички деца ще бъдат регистрирани в системата и ще могат да работят по първата тема по програмата на онлайн курса.
Скрит текст:
Здравейте
Всички деца от школа "Математически звезди" - Електронно обучение в мудъл от София и България са регистрирани в системата. Изпратени са новите регистрации. Ако някой е забравил старата си регистрация или има нужда от смяна на паролата, пишете ни.
На 1 октомври (събота) ще бъде активна първата тема от школата.
Екипът на Академия "21 век"

# 646
  • Мнения: 19 296
Явно заниманията са тези теми за решаване.
Онна, пусната е едната тема.
Питам темите за упражнение ли са или и те влизат в някакво класиране?

# 647
  • Мнения: 40 905
И аз никога не съм харесвала тези състезания, на които да не решиш задача се оценява по-високо от това да опиташ и да сбъркаш. Но харесвам или не, правилата са такива и урокът, който научават децата, не е за някакви отвлечени морални ценности, а е нещо много практично - като ходиш на състезание внимателно четеш регламента и си правиш стратегията според него. Ако детето пита дали ще има точки за непопълнен отговор значи е запомнило, че правилата са различни за всяко състезание и това може само да му е от полза за в бъдеще. Това е и житейски урок - правилата не зависят от теб и трябва да се адаптираш към тях.

Това пък, че някой можело да не реши нито една задача и да вземе награда за това, направо ме хвърли в оркестъра #Crazy Каква награда ще вземе, че няма да е последно място ли? Това ли е стимулът и наградата на явяващите се на състезание? Всъщност този регламент е най-неприятен за най-добрите, които гонят 100% резултат, а не за средняците или за тези в дъното. Точно при най-добрите се случва дете с две нерешени задачи да вземе златен медал, а дете с една сбъркана сребърен. А това вече боли. Пък вие се кахърите за децата в дъното, че някое щяло било да стане на 90-място вместо на 100-но. Ако това за вас е награда по-добре не си пращайте децата.

А на воплите за малкото време и високата трудност искам да отговоря, че има огромна разлика между изпит и състезание. На изпит се проверява дали децата са овладели изисквания минимум и ако всички деца получат отлична оценка това е супер. На състезание обаче се търси да има един победител и прекалено трудно състезание е много по-добро от прекалено лесно, защото няма нищо страшно ако даже и първото дете няма 100% резултат. Много по-страшно за едно състезание обаче е 10 деца да имат 100% резултат. Затова отдавам оплакванията от трудността и малкото време на наранено его, обаче целта не е да се четка нечие его, а да се намерят най-добрите, които в бъдеще ще ходят по олимпиади. Впрочем да не си мислите, че задачите на ИМО са все с еднаква трудност? И там всяка година става все по-трудно, а днешните деца се усмихват на задачите, давани преди 10 -15 години.


# 648
  • София
  • Мнения: 1 740
Всъщност този регламент е най-неприятен за най-добрите, които гонят 100% резултат, а не за средняците или за тези в дъното. Точно при най-добрите се случва дете с две нерешени задачи да вземе златен медал, а дете с една сбъркана сребърен. А това вече боли.
Точно за същото говорим. Миналата година за 2 клас на ЧХ с 2 сгрешени задачи имаха златен медал, но ако се бяха появили деца играещи по регламента на тази възраст щяха да са с бронзов например или дори само с грамота. А са се справили чудесно.
Но и в средата боли. За 2 клас при 10 решени  и 5 сгрешени от 15 имат 70 точки, но при 5 непопълнени имат 85, т.е. получават грамота за много добро или отлично представяне - за поощрение, че на 5 задачи не са разбрали какво се иска. Когато става дума за една задача разлика, стратегията е добра, но при 5?
А в 4 клас? при 10 решени и 10 непопълнени имат 100 точки от 140 - много добър резултат. При 10 сгрешени обаче - резултата е 70.
Не искам да плюя регламента. Просто размишлявам.

# 649
  • Мнения: 6 089
Ми моето дете не се нуждае да е чудесно и блестящо по математика. Състезанията са му развлечение, не източник на самочувствие. Намира ги за забавни и интересни. Харесва ги и ходи изцяло по собствено желание на всякакви - от рисуване, през математика до английски. Резултатите му са достатъчно високи във всички области и си има достатъчно медали и грамоти.

Състезанията обаче са добър начин детето да почувства връзката труд - резултат.
Регламентът на ЧХ му е обяснен изцяло със заложената от организаторите идея. На самото състезание не злоупотреби с тази опция, но си я записа в компютърчето и си направи грешен извод, че може и без да се потруди за резултат да получи нещо което иска. Много добре разбра и възприе регламента на ХП с отнемането на точка за грешен отговор и нула точки за нерешена задача.

Заради бонусите на ЧХ за нерешена задача две познати момиченца приятелки се оказаха в ситуация в която това което беше решило само 1 или 2 задачи, а оставило останалите без отговор - СТРАТЕГ получи повече точки от момиченцето което беше решило вярно поне половината задачи, решавало, но сгрешило останалите. Ми не е добре така. В играта математика би трябвало решените задачи да бият по точки стратегията.

За олимпиадите и изпитите съм съгласна, че нямат нищо общо със състезанията и е напълно възможно в бъдеще да се окаже, че най-блестящите математици изобщо не са се явявали на състезания точно защото не са задължителни, а са между другото, за да свикват децата и да придобиват навици и умения.

# 650
  • Мнения: 21 455
В играта математика би трябвало решените задачи да бият по точки стратегията.
Е, то има едно сравнително просто решение. По-малко избираеми и повече отворени отговори. Само че това ще означава повечко труд от страна на организаторите.

# 651
  • София
  • Мнения: 1 740
Дидева както винаги е права. Отворените задачи показват знанията. За съжаление не само в състезанията е така. Дори изпиването в училище е на тестове, където допълват думи в сформирани изречения или ограждат отговори. А къде остава умението да защитиш дадена теза? Да се изкажеш, да покажеш знанията си? Дори добри деца в решаването понякога виждат отговорите и по тях решават, че е по-лесно.

# 652
  • София
  • Мнения: 17 592
Всъщност този регламент е най-неприятен за най-добрите, които гонят 100% резултат, а не за средняците или за тези в дъното. Точно при най-добрите се случва дете с две нерешени задачи да вземе златен медал, а дете с една сбъркана сребърен. А това вече боли.
Точно за същото говорим. Миналата година за 2 клас на ЧХ с 2 сгрешени задачи имаха златен медал, но ако се бяха появили деца играещи по регламента на тази възраст щяха да са с бронзов например или дори само с грамота. А са се справили чудесно.
Но и в средата боли. За 2 клас при 10 решени  и 5 сгрешени от 15 имат 70 точки, но при 5 непопълнени имат 85, т.е. получават грамота за много добро или отлично представяне - за поощрение, че на 5 задачи не са разбрали какво се иска. Когато става дума за една задача разлика, стратегията е добра, но при 5?
А в 4 клас? при 10 решени и 10 непопълнени имат 100 точки от 140 - много добър резултат. При 10 сгрешени обаче - резултата е 70.
Не искам да плюя регламента. Просто размишлявам.


Добре де - да речем, че не се дават точки за непопълнени. Тогава същото дете с 10 решени и 1- непопълнени би имало 12-13 решени - срещу 10 решени от детето, което е сгрешило "честно и почтено" - т.е. опитало се е, но не е разбрало условието или е направило друга грешка. Пак ще е по-назад. Защото по чисто статистически причини поне част от случайно попълнените отговори ще се окажат верни...

Реалният резултат би бил ако няма отговори и се разглеждат подробно решенията - примерно за верен чертеж толкова точки, за вярно съставено уравнение - толкова, за вярно буквено решение, за верен краен резултат... Но колко задачи могат да се включат по този начин? За малките не повече от 3 до 4. Което, извън всичко останало, би направило всички състезания "елитни" - ще има много по-малко явяващи се, а явяването на тези състезания, дори и за не най-блестящите, които не отиват за медал, си е стимул да е готвят. Което пък потенциално създава възможност за тях в някой по-далечен момент да станат по-добри - дали да подобрят концентрацията като поотрастат, дали бързината, но поне ще имат добре поставената основа - и ако не друго, поне ще са се забавлявали.

# 653
  • София
  • Мнения: 17 592
Дидева както винаги е права. Отворените задачи показват знанията. За съжаление не само в състезанията е така. Дори изпиването в училище е на тестове, където допълват думи в сформирани изречения или ограждат отговори. А къде остава умението да защитиш дадена теза? Да се изкажеш, да покажеш знанията си? Дори добри деца в решаването понякога виждат отговорите и по тях решават, че е по-лесно.


Тук съм напълно съгласна, така и не можах да проумея идеята да се слагат отговори за заграждане в сборниците и респ. тестовете / изпитите... Резултатът е, че децата изобщо не се научават да разписват задачите подробно и последователно, поне не и в училище, и като цяло силно се противят на това, защото то какъв е смисълът, като без друго са дадени възможни отговори? Що да си губя времето да пиша "дадено", като то без друго е дадено - то нали си е там, пък какво като половината условие се губи и забравя из литературната част ...

# 654
  • София
  • Мнения: 10 825
Благодаря, Пролетен дъждец и Ирина, аз не съм получила мейла или е отишъл в спама.
Сега не знам как ще бъде, но миналата гладина правеха класация на база състезанияаа в мудъл, темите са само за подготовка и тренировка.
Ако не се решават темите (2 или 3 поредни) и не се участва в състезание се прекратява участието в онлайн обучението на детето.

# 655
  • Мнения: 157
Математика без граници в Пловдив ще се провежда в Търговската гимназия на 22.10 от 10 часа.
Записване в книжарничката на гимназията. Таксата е 9 лв.

# 656
  • Мнения: 1 601
Дидева както винаги е права. Отворените задачи показват знанията. За съжаление не само в състезанията е така. Дори изпиването в училище е на тестове, където допълват думи в сформирани изречения или ограждат отговори. А къде остава умението да защитиш дадена теза? Да се изкажеш, да покажеш знанията си? Дори добри деца в решаването понякога виждат отговорите и по тях решават, че е по-лесно.


Тук съм напълно съгласна, така и не можах да проумея идеята да се слагат отговори за заграждане в сборниците и респ. тестовете / изпитите... Резултатът е, че децата изобщо не се научават да разписват задачите подробно и последователно, поне не и в училище, и като цяло силно се противят на това, защото то какъв е смисълът, като без друго са дадени възможни отговори? Що да си губя времето да пиша "дадено", като то без друго е дадено - то нали си е там, пък какво като половината условие се губи и забравя из литературната част ...

Абсолютно съм съгласна с изказаното мнение и от двете.  Peace Мисля, че за децата щеше да е много по полезно ако ги караха да разписват повече задачи, не просто да им се предлагат няколко възможни отговора.

Математика без граници в Пловдив ще се провежда в Търговската гимназия на 22.10 от 10 часа.
Записване в книжарничката на гимназията. Таксата е 9 лв.
Знаеш ли до кога е срока за записването?

# 657
  • Мнения: 365
Благодаря за отговора, а също и за разсъжденията по въпроса - помогнаха ми да си обясня този регламент. Взех решение да не казвам на детето за бонус точките при непопълване. За него това ще е първото явяване на състезание и реших да се концетрира върху задачите, вместо да гради стратегия как да вземе повече точки. Вместо това му обясних, че задачите са с еднаква стойност по точки и да подбере тези, които му се струват най-лесни да реши първо и постепенно към тези, които повече го затрудняват, като си остави време да ги провери и тогава да попълва отговора. Казах му, ако не е работил по някоя задача, да не пише отговор, но не му казах защо, че знам ли - може да се почувства неуверен и да реши все празно да оставя.

# 658
  • София
  • Мнения: 12 229
машина не съм много сигурна, че скриването на информация е удачно, след като регламента си го имат и могат да си го прочетат. Да не стане детето да се притесни и обърка заради разминаването между твоето обяснение и това което ще прочете. А и ако не се набляга на тактиката, няма нищо лошо даже е препоръчително детето да знае регламента на състезанието на което се явява. Както и ако категорично дадената задача не я разбира да не загражда вместо да играе на тото, както масово се прави по другите състезания и това е изпитана тактика също.

# 659
  • Мнения: 365
машина не съм много сигурна, че скриването на информация е удачно, след като регламента си го имат и могат да си го прочетат. Да не стане детето да се притесни и обърка заради разминаването между твоето обяснение и това което ще прочете. А и ако не се набляга на тактиката, няма нищо лошо даже е препоръчително детето да знае регламента на състезанието на което се явява. Както и ако категорично дадената задача не я разбира да не загражда вместо да играе на тото, както масово се прави по другите състезания и това е изпитана тактика също.

Съгласна съм с теб, но ако първото нещо, с което се сблъска на първото си състезание, е да гради тактическа стратегия в посочването на отговорите, а не в решаването на задачите, после може да реши, че това е основното занятие при явяването на състезания...знам ли. За мен е по-важно да добие "навик" да се явява и да бъде спокоен и концентриран по време на работата, а не колко точки ще изкара(истината е, че не очаквам много - вкъщи на спокойствие ги докарва едва до 70, решавайки от миналите години). Това ще има значение по-нататък...сега искам да отиде и да види как се пази тишина, как не се мисли на глас, как всеки си работи, без да пречи и на никой не му се допикава по средата на 8ма задача. Crazy
Аз сега прочетох за Математика без граници (малко съм бавна  Embarassed). Обадих се в нашето училище и зам. директорката ми каза, че не са записвали деца за участие от училището. Можем ли да се запишем индивидуално и до 14ти ли е срока (както е за училищата). За Пловдив разбрах, че в Търговската става записването...

Общи условия

Активация на акаунт