Отговори
# 360
  • Мнения: X
Пловдив, ЦКБ сега ги преведоха.

# 361
  • offshore & overseas
  • Мнения: 3 418
    Юхууу, и в ПИБ София, община Сердика - буквално парят, парят.
    Скрит текст:
    Направо не мога да повярвам, че е възможно да бъдат преведени/получени в 16:30 в петък, ама ето че могло.

    # 362
    • Мнения: 8 939
    Аз получих вчера на 14ти. Малко странно ми стана, че е преди 15ти.

    # 363
    • Мнения: 11 566
    Аз днес. Дск.

    # 364
    • Мнения: 2
    Здравейте! Мъжът ми има Еоод и е самоосигуряващ се. От счетоводството му издадоха удостоверение, че доходът му е 0 лв за предходните 12 м. Издадоха му и още едно удостоверение, че се осигурява върху 510 лв. Кое от двете удостоверения да подам и какво да впиша като доход за мъжа ми? Аз съм в неплатен и моят доход също е 0 лв 12 месеца назад.

    # 365
    • София-Младост
    • Мнения: 23 347
    Здравейте! Мъжът ми има Еоод и е самоосигуряващ се. От счетоводството му издадоха удостоверение, че доходът му е 0 лв за предходните 12 м. Издадоха му и още едно удостоверение, че се осигурява върху 510 лв. Кое от двете удостоверения да подам и какво да впиша като доход за мъжа ми? Аз съм в неплатен и моят доход също е 0 лв 12 месеца назад.
    Този с нулите.

    # 366
    • Мнения: 8 939
    Е нали се е осигурявал на 510, това значи, че все едно ги е взел и му се водят за доход.

    # 367
    • София-Младост
    • Мнения: 23 347
    Е нали се е осигурявал на 510, това значи, че все едно ги е взел и му се водят за доход.
    Е как ще ги е взел? Той има задължение всеки чесец да внася в бюджета някаква сума, който е процент от тези 510лв.
    Все едно като си безработен и си внасяш здравното, което 255*8 % да ми кажеш, че си ги взела тези 255.

    # 368
    • Мнения: 8 939
    Ясно. Аз по друга логика разсъждавам, но явно не съм права.

    # 369
    • offshore & overseas
    • Мнения: 3 418
    Здравейте! Мъжът ми има Еоод и е самоосигуряващ се. От счетоводството му издадоха удостоверение, че доходът му е 0 лв за предходните 12 м. Издадоха му и още едно удостоверение, че се осигурява върху 510 лв. Кое от двете удостоверения да подам и какво да впиша като доход за мъжа ми? Аз съм в неплатен и моят доход също е 0 лв 12 месеца назад.
    Не че е моя раЛта, ама вие с доходи 0, как изобщо оцеляхте през последните 12 месеца? И откъде взехте парите за вноските върху 510 лв.? Smiling Imp Майтап, майтап, ама това ще се запитат и социалните и може да е повод да ви пуснат проверка на доходите в НАП.

    Сега сериозно, т.к. имахме подобен казус. Семейно притежаваме ЕООД с МОЛ съпруга ми. Аз фигурирам като служител (осигуряващ се на половин минимална работна заплата, длъжност куриер), а той няма доходи към фирмата и не се осигурява като управител, някакси го е завъртяла счетоводителката.

    Понеже никакви подробности не са посочени и не съм наясно какво е актуалното състояние на вашето ЕООД, ще предположа, че то е работещо, тоест има някакви приходи, разходи, печалба (може да сте и на загуба, няма значка).

    Съответно първото нещо, което ще трябва да впишете като приход или доход, са тези 510 лв./месечно. Аз също не получавам заплата реално, но формално се води, че получавам, затова ги пиша като доход (сумата върху която се осигурявам). Не знам как стои въпросът със самоосигуряващите се лица, но при осигуряване към фирма, сумата се вписва като доход.

    Отделно вече, на нас ни искаха бележка за печалбата (или доходите, и те не знаеха какво точно искат) на фирмата за последните 12 месеца и ние предоставихме такава (счетоводителката доста майни им тегли, защото такъв формуляр принципно няма и тя трябваше да си го изсмуче от пръстите).

    А иначе ако съпругът Ви не работи на друго място (при нас съпругът работи и в БАН) и вие като домакинство имате доходи 0 и въобще всичко ви е нули, започва да звучи силно нереалистично и могат да се заядат или да ви разкатаят от проверки.

    Та така, да обобщим, документите, които на нас ни искат, са, моите доходи (само от фирмата), доходите на съпруга ми (заплата от института)+ приходите от фирмата.

    На този етап случаи като тези не са добре формулирани и самите служители не са много наясно какви документи им трябват, но в крайна сметка всеки документ, показващ приходи, разходи, печалба на фирмата, ще свърши работа. Само че такъв няма за избран период от 12 месеца, защото годишните отчети се правят за финансовата година.

    Та така, исках да помогна, пък то стана ферман. Ако има нещо неясно, или смятате, че мога да съм от полза, готова съм да дам подробности, доколкото ги знам.

    Последна редакция: пт, 29 юни 2018, 13:03 от Мяуче

    # 370
    • Мнения: 2
    и аз се притеснявам също, че излиза, че доходът е 0 лв. Но реално днес като попитах, те ми казаха, че искат да има осигуритен и брутен доход, а не колко е печалбата на фирмата, което е реалният доход според мен. от счетоводството дадоха бележка с 0 лв брутен, защото той не е на заплата и затова е толкова...аз какво мога да направя, това ми дават, това давам.... сега останна за пустите 40 лв да разкатаят мъжа ми.

    # 371
    • offshore & overseas
    • Мнения: 3 418
    Щом така са Ви казали, действайте така. Навсякъде е различно, защото и те нямат установени правила как да се процедира в тези случаи.

    Но си имайте и едно наум, че може да ви връщат после, а също и да ви проверяват.

    # 372
    • Ямбол
    • Мнения: 28 236
    Когато получавах детски, на съпруга ми счетоводителката (той също е самоосигуряващ се, но е ЕТ) правеше бележка, в която вписваше сумите по данъчна декларация.

    # 373
    • Мнения: 403
    Момичета, някой знае ли колко е срока на бележката с доходите? Месец ли е?...

    # 374
    • София-Младост
    • Мнения: 23 347
    Реално ти трябва доход за предходни 12 месеца, няма как да я издадат май и да ти е актуална юли.

    Общи условия

    Активация на акаунт