За проговарянето???

  • 6 869
  • 35
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 189
Кати,за съжаление нямам факс,но ще съм ти благодарна ако обясниш някои неща за тези масажи-как точно се правят,в коя част на лицето. Hug
Добре, довечера като се прибера ще извадя листа, за да описвам точно точка по точка всичко. Сега си спомних, че това помага и за слюноотделянето, защото дъщеря ми много се лигавеше, а проговори късно и тези лиги ме побъркваха. Та тези точки помагаха за по-слабо слюноотделяне също. Бяха симетрични, но не помня вече всичките. Обещавам да пиша довечера. Питайте и някой логопед, все пак не вярвам за 5 години да е остарял метода вече, но знае ли човек?

# 31
  • София
  • Мнения: 9 857
Нина,благодаря!При следващото ни посещение при нашата логопедка ще я попитам. Hug

# 32
  • Мнения: 189
само да кажа, процедурите от предречевата рехабилитация за които си говорите не се правят безцелно, защото има и противопоказания, а при по-голям натиск от стимулация на зона се отива кум костна стимулация, а тя не винаги е необходима.
За какво точно ви интересуват тези стимулации?
Само от тях не се проговаря. Те са комбиниранис ред други процедури и упражнения
Добре, аз намерих тези точки и ще се опитам да ги обясна, но наистина ако специалист смята, 4е може да се навреди, ако не си компетентен дали не е по-добре да го покаже логопед на родителя, както беше при мен, за да не стане нещо на детето. Иначе точките са 17 на лицето. Започва се от първа точка която е на средата на бардичката долу, ако лицето се раздели с една вертикална линия по средата, това е точно края на брадичката и нейната среда. 2 и 3 са на издатинките на брадичката, като се пипнеш има две като възглавнички. 4 и 5 са точно под долната устна /края на устната/, 6 и 7 са на горната устна, 8 и 9 отстрани на усната, където свършва. 10 и 11 са на скулите на бузките, 12 и 13 отстрани на нослето, там където завършва заобленичкото на нослето от двете страни, 14 и 15 са там където завършва чейнето само че на бузките и 16 и 17 незная как точно да обясня, но са отстрани на лицето на костите посредата /тази кост, която започва от брадичката и свършва при ухото/. Е май не се справям така. На всяка точка се задържат пръстите и леко се притиска, правят се леки въртеливи движения по часовниковата стрелка 15-12 пъти. Прави се и почукване леко на тези точки. В общи линии това е, но не се справям с обяснението на точките. Мисля, 4е е необходимо специалист да покаже, като при Войта. Иначе това е лицев масаж, да като са писали от това децата няма да проговдорят веднага, но е стимулиране и помощ, за да проговорят. Другото е от вътре навън на езика с четка за зъби да драскаш лекичко и третото с близалка например вътре в устенцата дъ правиш същото. Незная аз съм провила и мисля, 4е имаше ефект, отделно с нея се занимаваше и логопед- психолог и т.н. Още веднъж се извинявам за лошото обяснение, но сигурно е защото нямам пространствено виждане.

# 33
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Кати, моля да ме извиниш  bouquet
Точките, които си обяснила са приблизително тези, но към тях има и на езика. Те стимулират опрелени цели лицеви зони. Процедурата се изпълнява в определен ред и с определена продължителност, в зависимост от двигателните възможности на лицевата мускулатура на детето, с придържане на една много важна зона - в ямката под брадата. Електрическата четка е противопоказана при епилепсия, а при спастика се правят и допълнителни апликации - топло или студено, за да се отпусне определен мускул. Следи се как се храни и как диша детето. Най-добре, който се интересува и ако детето му има нужда от това, да му го покаже логопед, защото, освен както вие го наричате масажа - е много важна реакцията, която дава детето. Към всичко това има и водни процедури с ортодонтски душ и хранене по определен начин, защото ако само стимулираме детето, без мускулите да се включат в определени действия, няма да има ефект.
Да родителите се обучават и го правят сами в къщи по 3 пъти на ден, определен брой дни, после пауза, после пак, ако трябва, но се ходи на контрола при логопеда.

# 34
  • София
  • Мнения: 9 857
Благодаря за подробното обяснение,Нина!  bouquet
Благодаря и на Кати за отделеното внимание. HugОпределено ще попитам логопедката ни!

# 35
  • Мнения: 189
Кати, моля да ме извиниш  bouquet
Точките, които си обяснила са приблизително тези, но към тях има и на езика. Те стимулират опрелени цели лицеви зони. Процедурата се изпълнява в определен ред и с определена продължителност, в зависимост от двигателните възможности на лицевата мускулатура на детето, с придържане на една много важна зона - в ямката под брадата. Електрическата четка е противопоказана при епилепсия, а при спастика се правят и допълнителни апликации - топло или студено, за да се отпусне определен мускул. Следи се как се храни и как диша детето. Най-добре, който се интересува и ако детето му има нужда от това, да му го покаже логопед, защото, освен както вие го наричате масажа - е много важна реакцията, която дава детето. Към всичко това има и водни процедури с ортодонтски душ и хранене по определен начин, защото ако само стимулираме детето, без мускулите да се включат в определени действия, няма да има ефект.
Да родителите се обучават и го правят сами в къщи по 3 пъти на ден, определен брой дни, после пауза, после пак, ако трябва, но се ходи на контрола при логопеда.
Няма проблем, аз също казахп, че мен ме е учил логопед за моето дете и съм гоправила тогава. Затова и казах, 4е е добре да го обясни логопед.

Общи условия

Активация на акаунт