Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 113 916
  • 783
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 4 268
Има нещо много сбъркано между това, което се случва за прием след 4 клас и след 7

# 721
  • Мнения: 941
Има нещо много сбъркано между това, което се случва за прием след 4 клас и след 7
Сбъркано е, защото за периода 5-7 клас единици са читавите училища, докато след 7. клас има доста повече прилични варианти и родители и деца се борят за една по-добра среда в най-трудния период на децата. Никак не  е без значение къде учи детето ти в този период, база за сравнение въобще няма и не може да има. Едно е детето ти да ходи щастливо, с усмивка и желание на училище, да учи не по задължение, а защото му е интересно и е сред себеподобни, които го дърпат напред и съвсем друго да вижда в училището само място, където да прекара няколко часа от деня. И в МГ-та не всичко е идеално, но е в пъти по-добре от кварталното училище с деца, които не знаят какво правят в час и се чудят как да пречат и на останалите, че и ги обиждат затова, че можело нещо да им е интересно.

# 722
  • Мнения: 41 589
Да де, ама това не са просто добри училища, а математически насочени такива и ако детето не е на нивото на другите по математика и няма интерес към предмета, хич няма да е щастливо и усмихнато, нито пък ще му е интересно.

# 723
  • Мнения: 4 268
Има го и случаят, в който състезатели не могат да продължат там след 7 клас заради БЕЛ например.

# 724
  • Мнения: 1 012
Някой знае ли от калка часа е тренировъчният тест в неделя за СМГ, който ще се проведе онлайн?

# 725
  • Мнения: 941
Да де, ама това не са просто добри училища, а математически насочени такива и ако детето не е на нивото на другите по математика и няма интерес към предмета, хич няма да е щастливо и усмихнато, нито пък ще му е интересно.
От опит до 4. клас силните деца са силни по всичко и достатъчно да попаднат на добър учител, за да им запали още повече интереса към математиката. На всички състезания бяха едни и същи деца и родители (няма БЕЛ, няма математика, ЧО/ЧП и пр). Моята госпожица се оказа силно хуманитарно ориентирана, в часовете по БЕЛ и история не полага никакви усилия, а всичко се случва. По математика никога не е била догонваща, не е и най-силната в класа, някъде около 7-8 се движи в клас от 29 деца, но полага усилия, решава, ходи по състезания. В 4. клас не го виждах така и ми се струваше, че я влече повече математика. Нито СМГ, нито нашето областно МГ са извънземни и с извънземни деца и учители. Единици са надарените деца в тях, за които математиката е като литературата за моето и те полагат същите усилия по другите предмети, каквито и моето. Всички, които са намерили място в МГ, са положили усилия и продължават да ги полагат на всички фронтове, не само по математика. Аз не познавам дете след 4. клас, влязло в МГ по собствено желание, което да не успява с темпото. Такъв наплив има само СМГ, от скоро НПМГ, ОМГ, МГ Варна и МГ Бургас и там родителските амбиции не помагат. Ако детето няма желание, не си е поставило за цел да учи в тях, не полага усилия, няма и как да влезе. За след 7. клас проблемът на децата от МГ е, че подценяват лесните задачи и стават някак по-разсеяни. Моето е от тях, губи точки от неправилни изчисления в последния момент на най-лесните задачи със заграждане, ама никой не го интересува, че знае начина за решаване и в живота ще си ползва калкулатор за точната сметка, важното е какво ще загради. Но всяко нещо си е житейски урок.

Последна редакция: сб, 26 ное 2022, 08:27 от AsitaNew

# 726
  • Мнения: 41 589
Всички, които са намерили място в МГ, са положили усилия и продължават да ги полагат на всички фронтове, не само по математика. Аз не познавам дете след 4. клас, влязло в МГ по собствено желание, което да не успява с темпото. .... Ако детето няма желание, не си е поставило за цел да учи в тях, не полага усилия, няма и как да влезе.

За след 7. клас проблемът на децата от МГ е, че подценяват лесните задачи и стават някак по-разсеяни. Моето е от тях, губи точки от неправилни изчисления в последния момент на най-лесните задачи със заграждане, ама никой не го интересува, че знае начина за решаване и в живота ще си ползва калкулатор за точната сметка, важното е какво ще загради. Но всяко нещо си е житейски урок.
Ами ей на, ти сама си го казала - всички успели да влязат при този тежък изпит се справят. И затова го има. Ако вместо тежкия изпит се влизаше с НВО нямаше да се справят.

След 7 клас е малко по-сложно. Неправилните изчисления са си грешки и е нормално да се намалява оценка за тях. Както и за липсващи доказателства, за лошо описване и прочее. Но когато се случи МОН да даде прекалено лесни задачи за да няма камара шестици се спускат указания да се реже наистина за глупости. Отнемат се точки за липсващи запетаи и правопис даже. И моята щерка някога нямаше пълно 6 на този изпит и беше доста бясна (нямаше никакви грешки) та ходихме да и гледаме работата и дежурната учителка показва две червени чавки и казва - ми ей затова, тук не си написала еди какво си. Да де, ама се оказа, че това еди какво си е написано съвсем прегледно отстрани, обаче първият проверител недочел, втория го мързяло и сляпо повторил чавките на първия и така. Учителката вдига рамене и само каза, че съжалява, ама нищо не може да се направи... Не, че това имаше някакво значение, ама е хубаво да се знае, че го има.  И точно затова е нелепо в СМГ да се влиза и след 7 клас с НВО, ама на, държавна политика.

Последна редакция: сб, 26 ное 2022, 11:33 от Черна станция

# 727
  • Мнения: 209
Всички, които са намерили място в МГ, са положили усилия и продължават да ги полагат на всички фронтове, не само по математика. Аз не познавам дете след 4. клас, влязло в МГ по собствено желание, което да не успява с темпото. .... Ако детето няма желание, не си е поставило за цел да учи в тях, не полага усилия, няма и как да влезе.

За след 7. клас проблемът на децата от МГ е, че подценяват лесните задачи и стават някак по-разсеяни. Моето е от тях, губи точки от неправилни изчисления в последния момент на най-лесните задачи със заграждане, ама никой не го интересува, че знае начина за решаване и в живота ще си ползва калкулатор за точната сметка, важното е какво ще загради. Но всяко нещо си е житейски урок.
Ами ей на, ти сама си го казала - всички успели да влязат при този тежък изпит се справят. И затова го има. Ако вместо тежкия изпит се влизаше с НВО нямаше да се справят.

След 7 клас е малко по-сложно. Неправилните изчисления са си грешки и е нормално да се намалява оценка за тях. Както и за липсващи доказателства, за лошо описване и прочее. Но когато се случи МОН да даде прекалено лесни задачи за да няма камара шестици се спускат указания да се реже наистина за глупости. Отнемат се точки за липсващи запетаи и правопис даже. И моята щерка някога нямаше пълно 6 на този изпит и беше доста бясна (нямаше никакви грешки) та ходихме да и гледаме работата и дежурната учителка показва две червени чавки и казва - ми ей затова, тук не си написала еди какво си. Да де, ама се оказа, че това еди какво си е написано съвсем прегледно отстрани, обаче първият проверител недочел, втория го мързяло и сляпо повторил чавките на първия и така. Учителката вдига рамене и само каза, че съжалява, ама нищо не може да се направи... Не, че това имаше някакво значение, ама е хубаво да се знае, че го има.  И точно затова е нелепо в СМГ да се влиза и след 7 клас с НВО, ама на, държавна политика.
Не е нелепо, защото в периода 5-7 клас откриват "таланти" по математика. След 7 клас всички кандидатстват и трябва и да имат право с едни и същи изпити и при равни условия да кандидатстват в държавните училища.

# 728
  • Мнения: 60
И все пак е странно да намериш талант в 5 клас и да го изпуснеш в 8. Случва се, а кому е нужно.

# 729
  • Мнения: 29 871
Чак таланти... 99% от успехите на децата с изпита за влизане в МГ след 4 клас се дължи на много труд, упоритост и помощ от родители, които плащат за курсове и/или уроци. Тези деца и после продължават да се стараят, да учат и да успяват.
На пръстите на едната ръка се броят децата, истински таланти. Това, че някой разбира и решава задачи, не го прави талант.

До 8 клас детето може да реши, че нещо друго го влече повече - език, химия, биология, рисуване, друго....и да отиде в друго училище. Не е казано, че, като влезе в МГ след 4 клас, трябва да е там до края на обучението си.

# 730
  • Мнения: 41 589
малко го надценявате този труд - чак 99% да зависели от него...
Истината е, че децата не се трудят еднакво за еднакви постижения. някои работят много, други минават като на парад с минимум усилия.

# 731
  • Мнения: 29 871
Може би не съм се изразила правилно - 99% от децата всъщност не са таланти. Да, може да имат интерес в математиката, да разбират и решават задачи, но влизат с много решаване на задачи, а не, защото "цифрите им говорят".....
За това кой колко труд полага след това, вече е друг въпрос.

# 732
  • София
  • Мнения: 9 132
Кои са тези, дето влизат с минимум усилия при положение, че има десетки типове задачи, които трябва да минат като материал, да изградят психика, за да се справят под стрес за определено време и да се научат да разписват задачи, за да получат по-високи точки?

# 733
  • Мнения: 209
Идеята на тези състезания е откриване на математически таланти след 4 клас.
 Аз съм сигурна, че една част остават неоткрити, напр. никой не ги записва, тика, от малки градове. Те кандидатстват след 7 клас.

Нямам разбира се наблюдения върху всички кандидатстващи и усилията, които полагат.

# 734
  • Мнения: 6 952
И ако за смг след 7 клас има отделен по-сложен изпит (по изучавана математика, не нещо от школи), кой точно ще спре тези математически таланти да се явят, какъв е проблемът?

Общи условия

Активация на акаунт