Седми клас - Дишай спокойно! Иди! Реши! 16.05.2018 - 21.05-2017

  • 99 774
  • 919
  •   1
Отговори
# 885
  • столицата
  • Мнения: 3 829
Ние успяхме между преваляванията да покараме колело. А сега разпуска с ''Бързи и яростни8" Laughing

# 886
  • Мнения: 1 873
Зечова , bouquet
Т.Е на тестовата книжка може да си пишат на чертежа.
И На втория модул размерите на страните и  на градусите се чертаят приблизително, което е голямо улеснение.


Защото си мислех, че след като трябва да се носи транспортир, линии и т.н ще изискват от децата ъглите и другите размери да се представят точно.

Не трябва да е с точни ъгли и страни, а чертежа трябва да точно като описанието на задачата! И да могат да се пишат и отбелязват всякакви неща на листа със задачите на първия модул.

# 887
  • Мнения: 40
Госпожо ЪН ,вашето изказване тук е непрофесионално като учител и високомерно- тестът беше с много некоректно зададени въпроси,а за словореда на задачите не ми се коментира- дори един седмокласник би написал по- правилно условията.15. въпрос на НВО! Дали думата "вода" пояснява подчиненото определително изречение, или подчиненото определително пояснява "вода"?!!! Доколкото зная, подчинените изречения поясняват думи от главното изречение! Условието на 15. въпрос, така формулиран, издава не само липса на основни знания по синтаксис, а и методическа непрецизност ( нарочно не използвам по-силна дума)! Дали е коректно това към децата? Да! Ще се справят, но не беше ли по-добре условието да е със следната формулировка: Коя дума от главното изречение е ПОЯСНЕНА ОТ ПЪРВОТО ПОДЧИНЕНО ИЗРЕЧЕНИЕ? В зад. 11 пък има двойно отрицание в условието,което обърква деца на 13 години. Тенденцията да се дава за преразказ откъс от роман също е некоректна- децата не могат да се ориентират кои са героите и какво точно се случва... Учители като вас , които определят учениците като малоумни, са причина за негативното отношение към съсловието на педагозите. Жалко , че ви има,сменете професията!

# 888
  • София
  • Мнения: 5 170
Момичета, карайте по-спокойно (знам, че ви е напрегнато), още малко остана. Преди няколко дни написах препоръки за изпита по Математика в групата във ФБ, ще ги постна и тук.

Моите препоръки за НВО по математика:
1) По отношение на геометрична задача по втори модул (ако има такава). 1.1 Децата да не бързат да чертаят. Например, ако е дадено отношение на ъгли, първо да сметнат ъглите и да видят какъв е триъгълникът спрямо тях- остроъгълен, правоъгълен или тъпоъгълен, за да направят коректен чертеж. 1.2. Ако има построена симетрала на дадена страна в триъгълник, тя пресича във вътрешна точка по-голямата от другите две. 1.3 Когато докажат еднаквост на два триъгълника, но задачата има повече подусловия, никога да не спират с еднаквостта. Да изкопчат всичко, което следва от тази еднаквост. Равенство на останалите страни или ъгли и да си ги маркират. Това ще им е необходимо за останалите подусловия. Когато решават параметрична задача (уравнения или неравенство), то трябва да бъде приведено във вида Ах(<,=,>)В, където А и В са изрази, разложени на множители и винаги да бъдат внимателни, какво се търси за параметъра. И пак да не бързат с чертежа на последната задача, ако е геометрична. Имат място за чернова. Нека си направят първо чертежа на нея, да обмислят решението и после да го пренесат на белова. 1.4 Много деца се страхуват да означават ъгли и чрез тях да изразяват други. Да не се страхуват. Много пъти когато търсим ъгъл, трябва да си въведем помощен, чрез който да изразяваме. 1.5 И най-вече да са спокойни и уверени, без паника. Изпитът не е труден. но нека не подхождат "първосигнално" към дадена задача, да помислят. Колкото и лесен да е тестът, може да съдържа уловки, нека "ухажват" задачите. Пожелавам успех на всички деца и нека Бог е с тях и на БЕЛ, и на МАТ.
И още нещо, за което сега се сещам. То едно ли е.. Основните задачи. 1) Ъгълът между две ъглополовящи е равен на 90 + половинката на ъгъла, от който няма изкарана такава. 2) Ъгълът между две външни ъглополовящи е равен на 90 - половинката на третия. 3)Ъгъл между вътрешна и външна ъглополовящи е равен на половинката от ъгъла, от който няма изкарана такава.
Ъгълът между две височини е равен на 180-ъгъла, от който няма изкарана височина.

Пожелавам успех на математическия фронт на всички малки герои Heart

# 889
  • София
  • Мнения: 215
ganis,
много полезни и точни насоки.
Благодаря ,че пишеш в темата bouquet

# 890
  • Мнения: 1 574
Аз пък като прочетох публикациите на Ън мислех въобще да не я отразя, но тъй като всички се засегнаха да си кажа мнението и аз. На един педагог не му отива да влиза в тема и да напада пишещите в темата, като обижда  децата им Най-малкото е невъзпитано та имам съмнения колко е педагог. Относно написаното от нея си направих извода че сравнява несравними неща. Подготвя зрелостници, а обяснява каква е сложността на теста на седмокласниците. Все едно аз да се присмея на състезанията по математика за второкласници и да ги нарека малоумни децата, защото задачите са им да събират, изваждат, умножават и делят, вместо вътре да са сложени логаритми и интеграли, или поне едно квадратно уравнение.  Whistling

Синът ми и днес се упражнява, решавайки задачи, но сега се е включила и тежката артилерия - баща му. Хубавото е че го правят с паузи и почивки и така им е приятно заниманието. Довечера мисля, по предложение на съфорумка от НВО по БЕЛ, да му сложа учебника по математика да спи с него под възглавничката  Simple Smile Туко виж му се е запечатала важна теорема, която ще му помогне на изпита. Като му казах какво съм му планирала и се засмя и каза, а после да взема да спя и със справочника, та да подредя специалностите без да изпускам и една, която е подходяща за мен!  Laughing Утре трябва да е спокоен, но не знам как ще му се получи, като знае, че времето е малко и не му стига. По БЕЛ си е бил спокоен, защото знаеше че времето ще му стигне, но тук не.

Преди изпита по БЕЛ стана много рано и се чудеше какво да прави. В резултат правихме гимнастика заедно и си пяхме песничките от учебника по музика. Така се разтовари от напрежението. За утре обаче подозирам, че ако стане пак рано, по скоро би взел да решава още някоя задачка или да си преговори някое и друго правило / теорема.

Пожелавам успешно представяне утре на децата ни! Нека им стигне времето и успеят да си решат всички задачки, за които имат възможност да стигнат до верен отговор! На по-бавните дечица им желая изведнъж да се стегнат и на самия изпит да успеят да решават задачките вярно по-бързо.  Тези пък които винаги намират начин да сбъркат, утре да се обърнат нещата и да решат задачите само и единствено вярно! Peace Дано!

ПС: ganis, пратих препоръките ти на синът ми  Simple Smile

# 891
  • Мнения: 489
Ние разпускаме като гледаме рисунките от детската градина, голям смях пада Grinning

# 892
  • София
  • Мнения: 4 072
  Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

# 893
  • София
  • Мнения: 5 170
 Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

Всяко вярно решение, дори и да е различно от това в критериите се оценява с пълен брой точки.

# 894
  • София
  • Мнения: 7 077
Като майка на шестокласник, имам огромна молба към вас! Очевидно, самоличността на Ън не е тайна. Моля ви, някой да сподели къде се изявява и как се казва, за да съм сигурна, че детето ми няма да попадне на тази госпожа! Ужас!!!

# 895
  • столицата
  • Мнения: 3 829
Това много ме радва. Ганис, bouquet

# 896
  • София
  • Мнения: 4 072
 
  Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

Всяко вярно решение, дори и да е различно от това в критериите се оценява с пълен брой точки.

 Това е записано като задължително или се разчита на добрата воля на проверяващите?

# 897
  • София
  • Мнения: 15 270
Облачна, ако си от София, както пише под ника ти, не би трябвало да попаднеш на нея.  Peace

Предлагам да не коментираме Ън повече в тази тема. Надявам се да има благоразумието да не пише вече тук.

# 898
  • у дома
  • Мнения: 7 167
 Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

Всяко вярно решение, дори и да е различно от това в критериите се оценява с пълен брой точки.

Моето миналата година беше доказало равни отсечки с еднакви триъгълници-не се беше сетило,че има ъглополовяща и от там разстоянията са равни,както е по указание-бяха си му дали точките.

# 899
  • София
  • Мнения: 5 170
  Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

Всяко вярно решение, дори и да е различно от това в критериите се оценява с пълен брой точки.

 Това е записано като задължително или се разчита на добрата воля на проверяващите?

И двете. Ние сме учители по математика и много добре разбираме дали едно решение е вярно Simple Smile Не се притеснявайте, момичета. Много пъти една задача има повече от един начин на решение. Всяко вярно решение се оценява с пълен брой точки. Казвам го, защото съм била проверител и на 7 клас, и на 12 клас ДЗИ. Работата се проверява от двама независими проверители. Ако има разминаване над допустимия брой точки, тя отива на арбитраж.

Общи условия

Активация на акаунт