каккво да избера (покупка на автомобил)

  • 5 004
  • 46
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 172
Интересно ми е какви сравнения правите, когато не знаете що за каруци са внесени.  Как може да се сравнява просто кола1 с кола2 без да е ясно коя колко е карана, къде, как е поддържана, какви катастрофи е претърпяла, кой и как я е поддържал. И изведнъж на база опита на този и онзи (който в повечето случаи пак е с кола поне 2ра употреба) се правят заключения, че еди-коя си марка не струва.

Отворете чужди сайтове за продажба на автомобили и сами преценете що за коли се внасят тук, че да стъпят на еди-каква си цена (вкл. с разходите по транспортирането на автомобила и печалбата за продавача). Разгледайте повечко снимки от Италия, и  пак ще си говорим откъде нашите търговци намират толкова изрядни автомобили с толкова малък пробег.

Мисля, че оттук нататък всякакви обобщени сравнения са абсолютно безпочвени. Четете си спецификациите на избрания модел, четете отзивите за него и отсявайте обективните мнения, правете преглед на автомобила в достатъчно добри сервизи и така преценявайте.

Според мен най-добрия вариант е да си купите автомобил директно от чужбина. Може да ви излезе малко по-скъпо, но знаете точно какво купувате.

# 16
  • Мнения: 6 039
За Рено Гранд Сценик само ще кажа, че го купихме за 60 000лв преди 3 години и на 50 000км го продадох ме за 16 000. Няма такъв боклук, страшна грешка. Грозна и тъпа кола. Така ме е яд.

# 17
  • Мнения: 6 029
За Рено Гранд Сценик само ще кажа, че го купихме за 60 000лв преди 3 години и на 50 000км го продадох ме за 16 000. Няма такъв боклук, страшна грешка. Грозна и тъпа кола. Така ме е яд.

Що така бе?
Всъщност за сценика не знам. Но бих си взела Еспас. С удоволствие.

# 18
  • София
  • Мнения: 2 426
Рено-то със сто ръце. Първо е по-нова година, второ Сценикът е морално по-нов като концепция, трето поддръжкта е по-евтина, четвърто VW винаги ми е бил крива работа. Аз не харесвам немски коли, освен ако няма да са често нови и последен модел и да ги сменям на две години, но това не виждам как ще стане в този ми живот) Плюс това карам Рено 2003г.  не го сменям за нищо!

# 19
  • Мнения: 6 039
как изобщо можете да сравнявате Рено с VW. #Crazy #Crazy #Crazy
аз се изказвам конкретно за модела, за който се пита в темата. Всеки модел е различен. Казвам ви, това Рено е пълен провал. Ако беше толкова хубаво, щеше да държи цена. Евтини части, но като има нужда само от ремонт леко ти писва.
Имаме няколко коли в семейството, цяло лято това Рено стоя в гаража и никой не искаш да го ползва дори като резервна кола. Харчи много на всичкото отгоре.
Първата ми кола преди 100г беше Пунто. Купих го за 13 000, карах го 7 години и го продадох за 5 000. Хилади пъти по-хубава кола, въпреки ,че е итал.

# 20
  • Мнения: 1 813
 Thinking  Още от първото изречение на авторката и мога да и дам съвет.
Каквото и да е реното, VW ще е в пъти по-добър.  Peace

# 21
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Да не мислиш, че тук ще намериш много обективни мнения? Simple Smile  Все пак е женски форум и това, което повечето са ти казали са го чули я от мъжете си, я от бащите си, я от братята си и пр.
Аз съм за Рено, по принцип. Не съм имала обаче Сценик и не познавам модела. Каквото и да си говорим обаче Рено-то си вози страхотно и изобщо не може да се сравнява с немските коли. А как ме избива на смях пред твърдението, че не се скапвали немските коли...  Joy По тази логика всички магазини за резервни части на такива атомобили да са фалирали.  Laughing Брат ми работи в сервиз за турбини и ми е казвал, че на 10 немски се пада по 1 френска (не само Рено), дошла за ремонт. Какво повече да си говорим!?!?
Успех и дано намерите вашия си автомобил!  bouquet

# 22
  • Мнения: 1 492
За Рено Гранд Сценик само ще кажа, че го купихме за 60 000лв преди 3 години и на 50 000км го продадох ме за 16 000. Няма такъв боклук, страшна грешка. Грозна и тъпа кола. Така ме е яд.
Абсолютно на същото мнение съм!
На 15 хил. се смени серво, на 20 хил. се скапаха задните амортисьори, на 27 хил.кардан, на 40 и няколко пак амортисьорите заминаха;капачката на резервоара има заключващ механизъм - е и той се скапа; температурен датчик на водата също трябваше да се смени. Ако отворя книжката, сигурно ще има още какво да напиша.

Не мога да дам мнение за Пасат, но ако имаш възможност да им разгледаш сервизните книжки, ще ти стане ясно коя кола какво е преживяла.

Лично аз съм за японските автомобили.

Успех в избора!

# 23
  • Мнения: X
Това с ван на годината не го приемай като нещо определящо за качество. Класациите са 100 сигурно. Погледни в България дори - кола на годината според списане Авто-мото; кола на годината според вестник За жената.... Виж ако ти си харесваш Сценика - вземай си го Simple Smile, но имай в предвид, че това е кола за ремонти не е кола за каране! Аз лично не съм сменял много автомобили, но съм ремонтирал доста и мога да ти кажа, че това с германските коли не е мит! Една кола по добре да вози твърдо (като каруца) от колкото да е като лодка. Знаеш, че и каруцата вози гладко по равен път Wink Въпроса е че по -твърдото окачване е по стабилно. Аз карам ауди комби - повярвай карам я здраво, вози като каруца, но като се лепне на пътя... Шефа ми има Ситроен от рода на сценика, но това е кола за возене (като върви) не е за каране - много екстри, много неща, а като вдигне 100 и имаш чувството, че ще се обърне.... Най-интересното е че като килограми аудито е малко по-леко от мини-вана на шефа.....

Дрън Дрън е целия постинг, ужас.
  Сладурана си Wink определено немаш и идея от автомобили Simple Smile За теб автомобилите са червени, зелени и прочие... Човека търси обективна оценка за качествата на автомобила, а не е попитал какъв цвят да си вземе.
   Отностно повредите се съгласявам, че оценката ми е субективна, понеже е видяното и чутото от мен.
   Имаше и някакъв постинг за новите коли от SV - абе лонгур чети, че човека иска кола втола употреба, а не чистак - барсак... Пуу, че ме сърбят пръстите да ви начаткам по една майна ама пак ще ме баннат  Grinning

# 24
  • Мнения: 1 172
  Имаше и някакъв постинг за новите коли от SV - абе лонгур чети, че човека иска кола втола употреба, а не чистак - барсак... Пуу, че ме сърбят пръстите да ви начаткам по една майна ама пак ще ме баннат  Grinning
К'ви  нови коли? К'ви 5 лева?
Ти четеш ли въобще?

Айде стига антиреклама на сервиза ви, че шефът ти скоро няма да си купи бегачка като твоята, ако така говориш с потенциални клиенти.

# 25
  • Мнения: 17 546
баща ми кара пасат от 91 г.и даде сумати пари за ремонти таа че теорията за железните немски коли малко е като мит
До късмет е да ти кажа. Ние продадохме нашия Пасат 91 година преди две седмици и то защото ни удариха и на мъж ми не му се занимаваше да го прави, иначе по двигател и ходова част не е пипал нищичко. Никакви ядове не е създавал. Хубава кола си беше, но... Като ви чета, май окончателно се отказваме от Сценика.

А някой има ли впечатления от  Hyundai Santamo?

Последна редакция: ср, 23 яну 2008, 12:25 от Балу

# 26
  • Мнения: 2 013
Любовник - французин, но кола - немска. Така са ме учили мен.  Grinning

Вижте цените на новите автомобили - фолксвагените са по-скъпи от рената при различните модификации.

Друга опция е нещо японско, но там е по-трудно с частите и ремонтите. По скъпо е. Докато всички автомонтьори у нас могат да ти оправят фолксваген.

# 27
  • Мнения: 1 172
Друга опция е нещо японско, но там е по-трудно с частите и ремонтите. По скъпо е. Докато всички автомонтьори у нас могат да ти оправят фолксваген.

Ремонтът на колите има няколко важни измерения: цена - зависи от цената на частите (ако трябва да се купуват) И цената за труда, време, гаранция.

Цената за труда може да е различна за различните модели, дори когато се касае за един и същи проблем (например смяна на еди-каква си помпа, смяна на съединител и т.н.), защото зависи от времето, което е нужно за този ремонт, което пък е пряко свързано със специфичното устройство на точно този модел автомобил. Най-простичко казано колко и какви части трябва да разглобят и после да сглобят отново, за да се отстрани повредата (вкл и да се подмени дадена част).

Време - зависи в колко сервиза въобще могат да ти ремонтират автомобила и кога могат да го вземат. Не всички имат нужната техника и обурудване за да ремонтират конкретната марка/модел. Зависи и от срока за доставка на необходимите части. Оттук идват и допълнителни разходи, свързани с по-дългия период, в който колата е неизползваема.

Имала съм различни марки коли и ми е трудно да определя коя е най-лесна с ремонтите поради това, че ремонтите винаги са специфични и зависят от всичко горе-изредено. А колкото по-нова е една кола, толкова по-малко майстори могат да се оправят с нея, ако нямат нужната технка, вкл. и софтуер.

# 28
  • Някъде там на юг...
  • Мнения: 1 233
VW, какъвто и да е  Peace  А комбито не ви харесва, зашото не сте го покарали Wink

# 29
При условие,че сте се ориентирали към кола на 2-ра ръка, сравнявай не толкова марките а състоянието на автомобила, какви ремонти са правени..., цена и прочие. А що се отнася до моето субективно мнение съм за wv, рено, за мен, не се кой знае колко успешни возила, ако държиш на френска кола погледни пежо, те наистина имат дизайн, комфорт, добра возия
/окачването им е на торсион/, сравнително добри двигатели / т.е. новите дизели/. Относно подхвърлянето за опел, все едно да си купиш москвич, пак мое субективно мнение. И още един съвет, проверете и аукционите на оторизираните вносители. А защо не огледате и ауди имат не лоши модели, разбира се ако цената не е водеща. 

Общи условия

Активация на акаунт