КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 41 629
  • 329
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 141
Копирам едно питане тук. Интересува ме главно интеграцията извън училището.

Имам възможност да запиша детето на частно начално училище, 1-4 клас, с профил английски. Учат се и другите предмети, разбра се.
Плюсовете са, че е целодневно, с целодневна програма и спорт, с обяд и следобедна закуска . Цената за всичко това ми е по малко от 2х цената на занималнята само за следобедите.
За минусите искам да питам вас. Има ли родители на деца в частни училища? Как е нивото там? Децата добре ли се държат помежду си? Създават ли се приятелства? Все пак не е кварталното училище, където са приятелчетата от махалата?
Страхувам се детето да не остане без приятелчета в извънучебно време и да не се чувства изолирано от другите , като излезе да играе навън ?

# 316
  • Мнения: 967

Другата тема, както бяхме говорили, ще бъде за таксите в ЧО - "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ/ЧУ за 1 дете в България?".



Бих казал, че така поставен въпросът е некоректен. Така ти питаш за финансовите възможности на родителите. А по-важното според мен е какви суми родителите смятат за УМЕСТНИ и струващи си с оглед на получаваното в даденото ЧУ. Пък кой как може да ги покрие е тема, за която не е прието да се говори публично.

Ами напоследък с вдигането на таксите пък и покрай кризата, много родители явно им идва нанагорно. Та няма да е лошо, да си сверим часовниците, каква е болезнената ни граница на таксите. Все пак става въпрос за 12-15 години инвестиции, а след това някой хубав университет също би струвал торба с пари. Та като при всички инвестиции, не е лошо човек да си направи сметката, докъде ще му стигнат силите. А както при всяка инвестиция -  финансовите възможности са от решаващо значение. Дали ще е собствен капитал, дали ще е кредитиране. Просто са си необходими и основни неща от стратегическото планиране.
Какви суми някой смята за уместни е мило допитване, но незначително в реалността.

Колкото до частните уроци - 84 г. всички от моя клас ходеха (за след седми клас). Равносметка - от клас 36 човека, 25 приети в елитни езикови гимназии  Mr. Green

# 317
  • Мнения: 141
Ох, трябва да пускам нова тема, но ще помоля модераторите да си довършим дискусията и тогава да пусна новата. Може още днес да се прехвърлим - само да довършим нещата тук.

Другата тема, както бяхме говорили, ще бъде за таксите в ЧО - "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ/ЧУ за 1 дете в България?".

Ако имате идеи, давайте.

Аз мисля да е такава градацията:

- до 1000 Е
- 1000 - 1500 Е
- 1500 - 2000 Е
- 2000 - 2500 Е
- 2500 - 3000 Е
- 3000 - 3500 Е
- 3500 - 4000 Е
- 4000 - 4500 Е
- 4500 - 5000 Е
- 5000 - 5500 Е
- 5500 - 6000 Е
- 6000 - 6500 Е
- 6500 - 7000 Е
- 7000 - 10 000 Е
- 10 000 - 15 000 Е
- 15 000 - 20 000 Е
- над 20 000 Е

Слагам големи суми, заради ААУ.
Дали да ограничаваме анкетата само за България?


за годишни такси ли става дума?

# 318
  • Мнения: 173
По отношение лимита за таксите (или по-точно какви такси са разумни и приемливи срещу това, което се предлага), може би има резон да се разделят скалите по ниво на образованието. Логиката ми е, че все пак колеж и ДГ, например, са от съвсем различно естество, а и "възвращаемостта" на инвестицията е много различна.

По отношение на частните уроци явно аз не съм много в час, но макар самата аз да съм давала частни уроци, никога не съм ходила на такива (най-много на курс по език или на курс по математика в моето си училище). За почти всички мои съученици важеше същото, всъщност не знам някой да е ходил на чисто частни уроци.

Мисля си също, че в Европа тази практика е доста по-ограничена (нямам специална инфо, затова би ми било интересно, ако някой знае повече). Не означава ли това, че в БГ има нещо криво? Не отричам извънкласните занимания, някои от тях са много полезни - спорт, кръжоци, клубове и т.н., тъй като развиват умения, които не са застъпени в учебната програма, както и създават социални контакти. Говоря за практиката на частните занимания по учебни предмети.

# 319
  • Мнения: 4 877
Ами ако сложа по ниво на образование, ще стане безумно дълго. А реално таксите не са много различни. И ЧДГ и ЧУ са на година долу-горе с еднакви такси с някои изключения, които пак ще се уловят с различните стойности.

Може би е добре да впиша за следващата учебна година и да вмъкна фин. криза, както ми подсказва Рила. Confused

Та нещо такова:

"Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ или ЧУ за 1 дете през следващата учебна година?"

да добавям ли:
"... като се има предвид финансовата криза" или е излишно?

# 320
Като записвах преди много години детето си там и бях в еуфория от факта, че тениса е от детската градина. Сега сме горен клас и няма едно дете , което да може ракетата да държи правилно, да не говорим за удари , пък за игра въобще. Наскоро в една весела компания се засичаме с непознати, и в процеса на разговора чувам следното (оказват се трен. по тенис хората):" В нашата школа от години забавляваме едни глезли от ЧУ......., как не схванаха родителите им, че нищо незнаят." И аз веднага нападам- Незнаят , защото учителите им са такива. И чувам най-разумния отговор, ама кой да се сети досега. А именно, че тениса е индивидуален спорт, че групи по-големи от 6 деца са абсолютно неефективни, че им водят деца от начален курс в следобедните часове, когато са смазани от умора....... Записвам в резултат на чутото нашия наследник на индивидуални занимания 1 път седмично и за 2 месеца (8 занятия) виждам чудеса от напредък. Тия 8 занимания ми струваха 320 лева.  
  

# 321
  • Мнения: 4 877
А не ви ли тренира името, което е на сайта ви?
Вие сега в ЕСПА ли сте? И как е там? Кога ще се местите в нова база - м.г. имаше такива информации.

Мерси, че сподели.

# 322
Разсмя ме от сърце с този въпрос. Чак направих справка в сайта ни. Истината е, че децата не са виждали почти никой от спряганите там имена.Това е стил на собственичката, все върти имена на посланници и велики творци. Стана ми интересна дискусията ви за тениса, това е типичен пример за манипулация на много родители за това какво ни предлага частното училище. В едно ЧУ и според мен има много предимства, но от тенис ефективността е =0.

# 323
  • Мнения: 4 877
е, за тениса ама никак не съм съгласна, но нас не ни тренират такива Величия.  hahaha hahaha hahaha  Да не мислиш, че съм повярвала, че някой от тези имена ще се занимават с обучение на дечурлига. А, да, има и името на една моя преподавателка от Университета и определено става за обучение на ниво 5 клас.

# 324
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Аз кандидатствах преди 13 години и ходих на курсове и всички, които искаха да кандидатстват след 7ми клас, ходеха. Не виждам особена промяна оттогава.
Преди 20 години съм завършила езикова гимназия, за езиковата не ходих на курсове, въпреки че съучениците ми масово ходеха. Но това беше, защото няколко години преди мен брат ми беше ходил, а майка ми е интелигентна жена, използва информацията от курсовете на брат ми и тя ме подготви. Но и аз самата реших да кандидатствам 2 месеца преди изпитите  Crazy
За Университета ходих на уроци по математика, групови и мисля, че благодарение на тях показах високи резултати. Професорът даваше доста нестандартни задачи по геометрия, 3Д фигурите, такива в учебния материал не бяха заложени и на изпита масово изгърмяха точно на тази задача  Rolling Eyes
Мисля си също, че в Европа тази практика е доста по-ограничена (нямам специална инфо, затова би ми било интересно, ако някой знае повече).
Частните уроци не са толкова популярни, но ги има. Има си школи за ученици в началното училище, които след училище допълнително се занимават с тях по език и математика. Има си и индивидуални частни учители, които подготвят децата за кандидатстване след 11 години в ЧУ или държавни селектив скулс. Просто тестовете, които дават в тези училища са малко по различни и наистина си трябва практика, даже и да имаш знанията. За университетите не съм чувала да има подготовка, но и синът ми още е малък, има време да подочуя. В тях все пак приемат според резултатите показани в училище, нямат индивидуален изпит. А за GCSE и A levels децата ги подготвят доста старателно още в училище. Дават им тестове от предходни години, засичат време, казват им къде изостават и върху какво да поработят. Дори предвиждат какви резултати детето ще покаже на тези изпити и запознават родителите с тях, да няма изненади после  Crazy Освен това и децата сами избират кои предмети да учат, според интересите си. Странно е да избереш предмет, които не ти върви, за да кандидатстваш и който би изисквал частен учител, за да влезеш в крак с материала  newsm78  Thinking
За извънкласните занимания, тук са много популярни, спорт, музика, изкуство ... Те ти дават допълнителни точки при кандидатстване. Пазят се и се представят сертификати, постижения в състезания и конкурси.

# 325
  • Мнения: 22 865

Мисля си също, че в Европа тази практика е доста по-ограничена (нямам специална инфо, затова би ми било интересно, ако някой знае повече).

В Испания има учители,даващи уроци на частно.Моя приятелка бе взела учител по испански и математика за сина си.Отделно,в училище,ако детето има проблем по даден предмет имаше индивидуални занимания след редовните часове,за да навакса.

# 326
  • Мнения: 7 263
От скоро са ми и впечатленията за ПЧМГ. Не знам дали има и едно дете, дето да е там по първо желание. В ПЧМГ отиват деца, които са се провалили на изпитите за СМГ, но амбициозните им родители са готови да плащат за матемнатическо образование. Звучи гадно, но е истина.

Това е твоята истина няма да споря по нея.
Ще кажа своята гледна точка по темата.
След куп перипетии, които не са предмет на тази тема и по ред причини реших, че искам синът ми да учи в ЧУ след 4-ти клас.
Изборът ми падна на 3 училища - ВЕДА, Българско школо и ПЧМГ - причи доста. Първото, че засилено се изучава немско / на което държах/, във второто открих неща, които ми се понравиха като позиция и като концепция за образованието и най-вече очевидно доброто ниво на изучаване на езици и математика. За третото чух случайно няколко месеца преди края на 4-ти клас.
Синът ми посещаваше съботните курсове в СМГ от 3-ти клас по причина, която и ти си посочил в постовете си назад. Държах да повиши знанията и да развие мисленето си в тази посока / и също като теб на тогавашния етап изобщо не мога да кажа, че дори съм мислила сериозно за кандидатстване в СМГ/.
Към края на 4-ти клас нещата се поизбистриха, решихме да се пробва в СМГ - защото беше логично, защото е добро училище и предлага качествено образование в периода 5-7 клас, който е най-слабото звено на сегашната ни образователна система.
Същевременно посетих трите набелязани от мен училища, за да подам молби и за да видя отблизо нещата. С ПЧМГ се срещнахме на едно изложение на ЧУ. Мога да кажа, че именно това изигра решаваща роля да пренаредим желанията си.
От трето в личната ни класация за желани училища, то стана фаворит / това за нас със съпруга ми/, но виж за сина ми то стана мечта. Стана цел, стана стимул - а за мен това беше изключително важно и ценно. Детето полагаше усилия и се стараеше, както никога дотогава - защото хареса училището.
В никой случай не е гениален математик и дори аз имах известни съмнения дали това наистина е неговото място.
На финала - писала съм и друг път за училището затова ще спестя празните суперлативи - фактите. Много добра езикова подготовка, засилено и качествено обучение по математика, много добро / бих казала несравнимо / ниво на преподаване на всички други предмети - карат децата да мислят, да правят проекти, да участват в ученето не само като консуматори на готова информация, но ги карат и да я търсят и да се научат да я систематизират, спортни занимания, достатъчно на брой и интересни и забавни извънкласни мероприятия / без излишни изхвърляния, целящи изтърсване на родителите от джобовете им/.
Синът ми полага доста усилия в ученето, в никой случай не валят само 6-ци и не само за него, но за всички деца. Има строги и стриктно спазвани изисквания за преминаване в по-горен клас / минимални оценки по математика и обща оценка за годината по всички предмети/ и повярвай ми никой не ги гали с перце - учат та пушак се вдига.
За мен това училище дава качествено образование - има едва 5-годишна история и според мен тепърва ще се види качеството на продукцията им Heart Eyes
Преподавателите работят с желание и дават много, но и изискват много.
Бих могла да пиша още доста, но смятам че казах важното за себе си.
Надявам се да съм изразила добре и позицията на родител на дете от това училище - аз съм щастлива, че детето ми учи именно там. В никой случай не смятам, че съм комплексирана майка на неудачник хвърляща парите си на вятъра и някак си бих искала да мога да те накарам да помислиш именно върху това.
Ти си избрал за детето си СМГ и то е влязло там - ти си щастлив и горд родител и смяташ, че това е най-доброто място за детето ти! Браво на него и ви желая успехи по-нататък щом сте в такова сериозно училище, то успеха е предначертан така да се каже.
Аз съм избрала за детето си ПЧМГ и то се класира там - аз съм щастлива и доволна от този факт и смятам, че това е най-подходящото място за моето дете!
Сравни двете страни на уравнението дали няма да получим равенство?! Wink
Истината е винаги една за даден човек, но не е една за всички и слава богу - не отричай и на другите правото да имат своя истина - уважавай го!

# 327
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Мери, а тогава пак ли са били така желани езиковите гимназии, както сега? Аз сега бих се ужасила, ако детето ми отиде в техникум, предполагам и на повечето хора целта е ЕГ и затова всички се застраховат с курсове.

Gichka, в Европа обаче и нормалното обучение е по-различно - целодневно, децата се разделят на групи според нивото им по даден предмет и т.н. (неща, които съм чувала и чела за училищата в чужбина), затова не ми се струва коректно да се сравняват само допълнителните курсове.

# 328
  • Мнения: 4 877

Строят 10 частни училища
http://dom.dir.bg/2009/04/24/news4349393.html

Дадени са разре­шения за строителс­твото на 10 частни училища в София, но всичко зависи от отдаването на тере­ни, обясни вчера Милка Славчева, председател на Българската асоци­ация на частните училища. Тя допъл­ни, че няма да има увеличение на так­сите в частните шко­ла. Средно тарифи­те са около 3000 евро на година. В мо­мента в България действат около 100 частни училища, 42 детски градини и 59 колежа./в. "Телеграф

# 329

Общи условия

Активация на акаунт