КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 41 646
  • 329
  •   1
Отговори
# 300
То няма лошо, де. Аз го разбирам напълно госта. Може би нещо като сверяване на часовника. Само, че обсъждаме 1 компонент - математика. Уважавам математиката и ми е приятно да си "сверявам часовника" с децата от СМГ, но може ли да включим и други компоненти. Макар че ние сме в по-малките класове и трябва да се включи родител в съответния клас, за да се прави коректен паралел.
ОК - може да зададем обаче някакви критерии, за да сме си полезни:
- бълг.
- англ.
- други чужди езици
- спорт - на какво ниво и колко често
- музика, пеене, муз. инструменти
- рисуване
- други допълнителни занимания - театър, танци, шах...
- сертификати за езици
- постижения в математиката
- постижения в други сфери

Всичко може да е в 2 насоки - в самото у-ще и извън него.

Също така за мен важен критерий са:
- храна - има ли стол, каква храна се предлага, колко често или се купуват боклуци
- охрана
- посещения на театри, музеи, опера, ...
- посещения на интерсни личности в у-ще
- база на училището - имат ли добре оборудвани кабинети, физкулт. салони, игрища
- има ли място за релакс/игра

също така:
- други услуги като транспорт, екскурзии
А може и среда, родители ....
И най-вече учители.

E, за мен математиката е най-важният предмет НА ТОЗИ ЕТАП. Все пак не възнамеряваме да ставаме математици. Затова и след 7 клас ще търсим друг път. Но между 5 и 7 клас общото ниво в СМГ е много високо и за нас това беше най-доброто училище. След 7 клас много деца отиват в езикови гимназии, АК и къде ли не и остават главно деца с тесен интерес само към математика. Затова не ни се остава. Но до 7 клас е друго. По-горе си изброила много критерии за добро училище. Някои от тях приемам, други не.
Например безусловно много важни са българският език, чуждият език, информационните технологии, физическото възпитание. По тези показатели и СМГ е на много високо ниво - по български език история и пр. общо взето ги гонят задоволително, СМГ има по-добър физкултурен салон от повечето ЧУ и държат на физическото възпитание, за информационните технологии няма какво да споменавам (децата с интерс към това програмират на С++, правят презентации на power point каквито и аз не мога да направя), по природните науки вече няколко пъти децата разработват открити уроци с експерименти и презентации по физика и химия, следващата седмица ще изнасят някакви презентации в НДК по природонаучни теми. И хубавото е, че нещата са разделени на основно ниво и горно ниво за децата със специални интереси и всяко дете си избира къде да ходи (имат курсове в събота). Що се отнася до английския - вярно, че не дават сертификати, но на този етап за какво са ни? По-важно е нивото да е високо и да учат. Щерката от миналото лято насам е прочела в оригинал на английски "Хари Потър 7", "Властелинът на пръстените", четирилогията "Землемория" на Урсула Легуин, " Шифърът на Леонардо" и още кой знае какво. А в класа има 5-6 деца на същото ниво.
На музиката, пеенето и пр. не държа изобщо. Това са неща за обща култура.
Не държа и да ги водят по изложби. Все пак къде толкова ще ги заведат? А със спестените пари от такси едно семейство може една година да отиде в Париж и да видят Лувъра, другата година в Лондон и да видят Британския музей, трета година в Берлин... За опери им е рано, а и мисля, че на опера и концерт е редно да ги водят родителите.
На спорта също не държа. Бил съм активен спортист и знам, че в училището е нужна физкултура, а не спорт на високо ниво. То и едва ли има достатъчно деца, дето да могат да имат данни се занимават със спорт на високо ниво. Зимата ги водиха една седмица на скиорски лагер.
Не държа и на храна, стол, транспорт. СМГ ни е много близко  Wink

Абе общо взето от изброеното по-горе се вижда защо според мен СМГ е най-добрата алтернатива за 5-7 клас. Не бих си дал детето в ЧУ на този етап, защото повечето ЧУ са с по-ниско ниво. Което не значи, че за деца с по-хуманитарна насоченост там няма да е по-подходящо.

# 301
  • Мнения: 96
От скоро са ми и впечатленията за ПЧМГ. Не знам дали има и едно дете, дето да е там по първо желание. В ПЧМГ отиват деца, които са се провалили на изпитите за СМГ, но амбициозните им родители са готови да плащат за матемнатическо образование. Звучи гадно, но е истина.

Пристрастна съм към ПЧМГ (заради математиката най-вече) и се изкушавам да се намеся.

1) Бая силна дума си използвал за некласиране в СМГ - "провал". Най-малкото, причините за по-лошо представяне на изпити може да са всякакви, включително моментно разконцентриране, но това не значи задължително, че на детето трябва да се лепне етикет "втора категория". Да не говорим за това, че има много, много деца (дори според мен повечето), които се развиват скокообразно. В края на 4-ти клас може някои да не се справят блестящо, но в 7-ми да се изстрелят напред. Може и обратното да стане. Аз, лично, не бих правила генерални обобщения за нивото на децата само на базата на представяне на един изпит.

2) Не мисля, че амбицията на повечето родители на деца в ПЧМГ е да им осигурят на всяка цена МАТЕМАТИЧЕСКО образование (пък и да е така, не виждам нищо лошо; за други приоритет е езиковото обучение, да речем), а просто ПО-ДОБРО образование. Други родители, водени от същата амбиция, се редят сред нощите на опашки за записване в "реномирани" ДУ, което пък за мен е непонятно.

3) Не знам защо, но когато се коментира едно ДОБРО училище, се говори почти само за ЗНАНИЯТА, които то дава (учебен материал, представяния на състезания...). А пък за мен почти еднакво важни с това са и СРЕДАТА, а също и създаването на ОТНОШЕНИЕ КЪМ УЧЕНЕТО. Що се отнася до средата - наскоро една учителка от СМГ сподели, че в момента там е шарено - има много "кадърни" деца, както и такива, на които не само математиката не им върви. А пък за отношението към ученето (т.е. търсенето на разнообразни средства за мотивиране на учениците) съм много склонна да мисля, че ПЧМГ се справя по-добре от СМГ.

4) И накрая, много се надявам това, че изразявам мнение, различно от твоето, да не те прогонва оттук. Идеята ми изобщо не е да критикувам нечии възгледи, а просто да споделя своите по въпроси, които очевидно всички ни вълнуват. Всъщност то за това е и форумът - да обменяме мисли.

"Но пък успехите в училище далеч не винаги съвпадат с успехитев живота, та и образованието е нещо относително.  "

С тези думи съм много съгласна:)

# 302
  • Мнения: 967
Най-накрая училището може да е каквото си ще, но ако детето няма заложби и хъс нещата винаги ще вървят трудно. Но пък успехите в училище далеч не винаги съвпадат с успехитев живота, та и образованието е нещо относително. 


Това си е така, особено второто изричение  Wink.
Завършили сме с мъжа ми преди 19 години 91 НЕГ, и мога да кажа, че по-посредствените и черните овци според разбиранията на преподавателското тяло в това училище всъщност сега са толкова напред с материала в живота, че спокойно могат да нарекат себе си - успяли! И докато ние спорим дали СМГ всъщност е най-доброто училище, някой от тях са дали дечицата си в едни чудесни ЧУ, швейцарски колежи  Mr. Green!

Всъщност, сега си обяснявам доста нетактичните ти и обобщаващи заключения - прекалено прями за директна консумация - типичен мъжки немски възпитаник - всичко в черно и бяло  Rolling Eyes направо все едно си племеник на Грегъри (б.а. преекспониращ себе си, ужасно взискателен и нетактичен учител по география)
Почакай малката ти дъщеричка в 12 клас да реши, че иска да става лекарка и тогава може би вярното решение би било НПМГ с биология... пък и да ви го натяква  hahaha

Тъй като пишеш в женски форум, може би трябва да се напаснеш към по-мек тон, иначе ще има сигурно обидени  bouquet

# 303
  • Мнения: 4 877

E, за мен математиката е най-важният предмет НА ТОЗИ ЕТАП. Все пак не възнамеряваме да ставаме математици. Затова и след 7 клас ще търсим друг път. Но между 5 и 7 клас общото ниво в СМГ е много високо и за нас това беше най-доброто училище. След 7 клас много деца отиват в езикови гимназии, АК и къде ли не и остават главно деца с тесен интерес само към математика. Затова не ни се остава. Но до 7 клас е друго. По-горе си изброила много критерии за добро училище. Някои от тях приемам, други не.
Например безусловно много важни са българският език, чуждият език, информационните технологии, физическото възпитание. По тези показатели и СМГ е на много високо ниво - по български език история и пр. общо взето ги гонят задоволително, СМГ има по-добър физкултурен салон от повечето ЧУ и държат на физическото възпитание, за информационните технологии няма какво да споменавам (децата с интерс към това програмират на С++, правят презентации на power point каквито и аз не мога да направя), по природните науки вече няколко пъти децата разработват открити уроци с експерименти и презентации по физика и химия, следващата седмица ще изнасят някакви презентации в НДК по природонаучни теми. И хубавото е, че нещата са разделени на основно ниво и горно ниво за децата със специални интереси и всяко дете си избира къде да ходи (имат курсове в събота). Що се отнася до английския - вярно, че не дават сертификати, но на този етап за какво са ни? По-важно е нивото да е високо и да учат. Щерката от миналото лято насам е прочела в оригинал на английски "Хари Потър 7", "Властелинът на пръстените", четирилогията "Землемория" на Урсула Легуин, " Шифърът на Леонардо" и още кой знае какво. А в класа има 5-6 деца на същото ниво.
На музиката, пеенето и пр. не държа изобщо. Това са неща за обща култура.
Не държа и да ги водят по изложби. Все пак къде толкова ще ги заведат? А със спестените пари от такси едно семейство може една година да отиде в Париж и да видят Лувъра, другата година в Лондон и да видят Британския музей, трета година в Берлин... За опери им е рано, а и мисля, че на опера и концерт е редно да ги водят родителите.
На спорта също не държа. Бил съм активен спортист и знам, че в училището е нужна физкултура, а не спорт на високо ниво. То и едва ли има достатъчно деца, дето да могат да имат данни се занимават със спорт на високо ниво. Зимата ги водиха една седмица на скиорски лагер.
Не държа и на храна, стол, транспорт. СМГ ни е много близко  Wink

Абе общо взето от изброеното по-горе се вижда защо според мен СМГ е най-добрата алтернатива за 5-7 клас. Не бих си дал детето в ЧУ на този етап, защото повечето ЧУ са с по-ниско ниво. Което не значи, че за деца с по-хуманитарна насоченост там няма да е по-подходящо.


Да, добре звучи! Дори доста добре!
Разликата в моите и твоите разбирания е, че аз държа на допълнителните занимания, не само на задължителните от МОН.
Всичко, което споменах като критерии, за мен са важни неща за самото развитие на детето като пълноценна личност. Нито се стеремим към спортна кариера, макар че няма спорт, който да не се удава на детето ми, нито пък ще ставаме музиканти, макар че и там си има постиженията. Но всичко това го обогатява, допълнително го развива и най-вече го разтоварва. Ясно, че ходенето на театри, изложби... е част от задълженията и на родителите, но посещението на нещо извън училище допълнително ги разтоварва и сближава децата, учителите, да не говорим за другите плюсове. Разбира се, всички тези екстри могат с лека ръка да бъдат зачеркнати, ама защо да не ги дадем на детето си, ако имаме възможност.

# 304
От скоро са ми и впечатленията за ПЧМГ. Не знам дали има и едно дете, дето да е там по първо желание. В ПЧМГ отиват деца, които са се провалили на изпитите за СМГ, но амбициозните им родители са готови да плащат за матемнатическо образование. Звучи гадно, но е истина.

Пристрастна съм към ПЧМГ (заради математиката най-вече) и се изкушавам да се намеся.

1) Бая силна дума си използвал за некласиране в СМГ - "провал". Най-малкото, причините за по-лошо представяне на изпити може да са всякакви, включително моментно разконцентриране, но това не значи задължително, че на детето трябва да се лепне етикет "втора категория". Да не говорим за това, че има много, много деца (дори според мен повечето), които се развиват скокообразно. В края на 4-ти клас може някои да не се справят блестящо, но в 7-ми да се изстрелят напред. Може и обратното да стане. Аз, лично, не бих правила генерални обобщения за нивото на децата само на базата на представяне на един изпит.

2) Не мисля, че амбицията на повечето родители на деца в ПЧМГ е да им осигурят на всяка цена МАТЕМАТИЧЕСКО образование (пък и да е така, не виждам нищо лошо; за други приоритет е езиковото обучение, да речем), а просто ПО-ДОБРО образование. Други родители, водени от същата амбиция, се редят сред нощите на опашки за записване в "реномирани" ДУ, което пък за мен е непонятно.

3) Не знам защо, но когато се коментира едно ДОБРО училище, се говори почти само за ЗНАНИЯТА, които то дава (учебен материал, представяния на състезания...). А пък за мен почти еднакво важни с това са и СРЕДАТА, а също и създаването на ОТНОШЕНИЕ КЪМ УЧЕНЕТО. Що се отнася до средата - наскоро една учителка от СМГ сподели, че в момента там е шарено - има много "кадърни" деца, както и такива, на които не само математиката не им върви. А пък за отношението към ученето (т.е. търсенето на разнообразни средства за мотивиране на учениците) съм много склонна да мисля, че ПЧМГ се справя по-добре от СМГ.

4) И накрая, много се надявам това, че изразявам мнение, различно от твоето, да не те прогонва оттук. Идеята ми изобщо не е да критикувам нечии възгледи, а просто да споделя своите по въпроси, които очевидно всички ни вълнуват. Всъщност то за това е и форумът - да обменяме мисли.

"Но пък успехите в училище далеч не винаги съвпадат с успехитев живота, та и образованието е нещо относително.  "

С тези думи съм много съгласна:)

Опазил ме бог да лепвам каквито и да е било етикети на децата. Още по-малко да ги класирам като неудачници. Децата са различни, развиват се по различно време и успехът в училище е само една от многото предпоставки (при товеа съвсем не достатъчна) за успех в живота. Акцентът на това, което написах за ПЧМГ е, че там практически никой не отива по първо желание. Първото желание на масата деца е СМГ, а ПЧМГ е алтернатива. И от това вадех заключението, че ПЧМГ е по-ниско оценявана от СМГ. Т.е. изказването ми беше за училището, а не за децата.  Децата навсякъде са шарена смесица. Що се касае до нивото - все пак предполагам по презумпция, че там където се влиза с подбор (изпит) е нормално нивото да е по-високо от нивото там, където се влиза с плащане.  Друг важен фактор е, че на практика децата, влезли в СМГ и децата, влезли в ПЧМГ, на практика се готвят еднакво - в курсовете на СМГ. Ако някое дете не се е готвило изобщо, това вече е друга работа. Но по мои наблюдения деца, дошли "ей така, да се пробват" почти няма - броят на децата, ходещи на курсове почти съвпада с броя на децата, кандидатстващи в СМГ.

# 305
Разбира се, всички тези екстри могат с лека ръка да бъдат зачеркнати, ама защо да не ги дадем на детето си, ако имаме възможност.

Естествено, че с тези екстри е по-добре, отколкото без тях. Не го оспорвам.  Гледната ми точка беше, че у дома родителите могат да дадат тези екстри по-качествено, отколкото ще го направи училището. Малкото екстри в ЧУ, за които се плащат такси от над 5000 лева годишно, могат да бъдат предоставени с по-добро качество за същите пари, ако родителите имат желание.

# 306
Това си е така, особено второто изричение  Wink.
Завършили сме с мъжа ми преди 19 години 91 НЕГ, и мога да кажа, че по-посредствените и черните овци според разбиранията на преподавателското тяло в това училище всъщност сега са толкова напред с материала в живота, че спокойно могат да нарекат себе си - успяли! И докато ние спорим дали СМГ всъщност е най-доброто училище, някой от тях са дали дечицата си в едни чудесни ЧУ, швейцарски колежи  Mr. Green!

Всъщност, сега си обяснявам доста нетактичните ти и обобщаващи заключения - прекалено прями за директна консумация - типичен мъжки немски възпитаник - всичко в черно и бяло  Rolling Eyes направо все едно си племеник на Грегъри (б.а. преекспониращ себе си, ужасно взискателен и нетактичен учител по география)
Почакай малката ти дъщеричка в 12 клас да реши, че иска да става лекарка и тогава може би вярното решение би било НПМГ с биология... пък и да ви го натяква  hahaha

Тъй като пишеш в женски форум, може би трябва да се напаснеш към по-мек тон, иначе ще има сигурно обидени  bouquet

Нещо много активен станах, но засягаш тема, по която и аз съм мислел и не се сдържам да ти отговоря. А именно за преуспелите. Да, вярно е, че има преуспели (ако приемем милионерите за преуспели, защото други деца изобщо не са опитвали да стават милионери, а например лекари) от средата на посредствените по успех ученици. Но има и преуспели от отличниците. Можеби по равно. Което говори, че този успех зависи от нещо друго +късмета да се окажеш на вярното място в правилния момент. Обаче далеч не всички деца със среден успех стават милионери, а почти всички деца с добър успех в добро училище успяват да постигнат една добра житейска реализация. Т.е. образованието дава някаква сигурност за добро ниво, докато бляскавите успехи са малко нещо като лотария. Да, от 100 деца със слаб успех 5-6 ще станат собственици на успешни фирми. Но от 100 деца с висок успех 50-60 ще станат средни и висши мениджъри в тези фирми (или в други).  Други 5-6 или повече сами ще станат собственици. А трети ще станат артисти, журналисти, лекари и пр. Т.е. няма да опитват да стават милионери. Но (по мое наблюдение) на практика почти никой от випускниците на елитни училища не се проваля в живота. Освен ако сам не си го провали.

# 307
  • Мнения: 4 877
Разбира се, всички тези екстри могат с лека ръка да бъдат зачеркнати, ама защо да не ги дадем на детето си, ако имаме възможност.

Естествено, че с тези екстри е по-добре, отколкото без тях. Не го оспорвам.  Гледната ми точка беше, че у дома родителите могат да дадат тези екстри по-качествено, отколкото ще го направи училището. Малкото екстри в ЧУ, за които се плащат такси от над 5000 лева годишно, могат да бъдат предоставени с по-добро качество за същите пари, ако родителите имат желание.


Приятелю, имаш много грешна представа и тук. Услугите, които се предоставят - поне в нашия случай, изобщо не са ала-бала. А са на много високо ниво. Ако реша да плащам тези услуги извън у-щето, за да пестя, ще ми излезе в пъти по-скъпо. Не говоря за читалищно ниво допълнително обучение, а за качествено. Само вземи цените на тениса какви са. Наистина опитай се да осмислиш това, което споделяме.  Но това не означава, че въпреки тази висока база, ние - като родители, не продължаваме да надграждаме.
А ти като не си даваш пари за ЧУ, колко пъти сте завели детето до Лувъра и т.н.?
СМГ е страхотно училище, но е върхът на сладоледа за деца, които идват от държавни училища. Не казвам, че не са умни, дори - доста. Но за мен специално би било крачка назад, ако детето ми отиде в 5 клас в СМГ, а не продължи в своето училище. Бихме го направили само по финансови причини. И не си мисли, че нямаме шанс да ни приемат - казах ти, горда майка съм на страхотно математиче, но освен математика има още доста и доста, а всъщност всичко се постига по приятен начин. А, не, математика, та математика!
Твоят път за детето ти е много добре премислен. Все пак си умен родител. Така че не се притеснявай, че изпускате нещо. А ако влезете в АК, ще разбереш за какви "екстри" ти говоря. Детето ми е ходило в АК и по някои показатели го оцени малко по-зле от своето училище, но определено много му хареса.


ПП Едно съм съгласна с теб - материалът от МОН по математика е доста лесен. Ама ние в у-ще нямаме този проблем да решаваме лесни задачи по математика.  Wink


Сега да не избягаш. Интересно ми е. Тази сутрин препитах мъжа ми за СМГ спрямо ЧУ. Е, щом сме избрали ЧУ, разбираш накъде се накланят везните от гл.т. на възпитаник на СМГ. Simple Smile

# 308
  • Мнения: 4 877
Ох, трябва да пускам нова тема, но ще помоля модераторите да си довършим дискусията и тогава да пусна новата. Може още днес да се прехвърлим - само да довършим нещата тук.

Другата тема, както бяхме говорили, ще бъде за таксите в ЧО - "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ/ЧУ за 1 дете в България?".

Ако имате идеи, давайте.

Аз мисля да е такава градацията:

- до 1000 Е
- 1000 - 1500 Е
- 1500 - 2000 Е
- 2000 - 2500 Е
- 2500 - 3000 Е
- 3000 - 3500 Е
- 3500 - 4000 Е
- 4000 - 4500 Е
- 4500 - 5000 Е
- 5000 - 5500 Е
- 5500 - 6000 Е
- 6000 - 6500 Е
- 6500 - 7000 Е
- 7000 - 10 000 Е
- 10 000 - 15 000 Е
- 15 000 - 20 000 Е
- над 20 000 Е

Слагам големи суми, заради ААУ.
Дали да ограничаваме анкетата само за България?

# 309
  • Мнения: 173
Здравейте,

Много странно ми се струва, че на днешно време се говори толкова много за частни уроци. Когато аз бях в у-ще, почти не сме и чували за такива, аз лично, както и моите съученици не сме ходили по частни уроци, с изключение на някой и друг курс. А мога да твърдя, че сме завършили доста прилично училище и не мога да се сетя и за един мой съученик, който да не е успял в професионалното си развитие. Какво се случва в училището сега (ДУ и ЧУ), че се налага децата да ходят по частни уроци? Какви са практиките в чужбина?

# 310

Приятелю, имаш много грешна представа и тук. Услугите, които се предоставят - поне в нашия случай, изобщо не са ала-бала. А са на много високо ниво. Ако реша да плащам тези услуги извън у-щето, за да пестя, ще ми излезе в пъти по-скъпо. Не говоря за читалищно ниво допълнително обучение, а за качествено. Само вземи цените на тениса какви са. Е, тенисът е много скъпо удоволствие, но не ни е бил цел и респективно няма стойност за мен. Наистина опитай се да осмислиш това, което споделяме.  Но това не означава, че въпреки тази висока база, ние - като родители, не продължаваме да надграждаме.
А ти като не си даваш пари за ЧУ, колко пъти сте завели детето до Лувъра и т.н.? Лувъра и се размина, защото още беше малка. По-нататък. За сега е ходила в Берлин, а там има какво да се види като исторически артефакти, вкаменелости  на динозаври и пр. Тази година по план е Лондон. Щеше да бъде от 1-6 май, ама тогава има национална олимпиада по информатика и го отложихме. Планът продължава с париж и Санкт Петербург за в бъдеще.
СМГ е страхотно училище, но е върхът на сладоледа за деца, които идват от държавни училища. Не казвам, че не са умни, дори - доста. Но за мен специално би било крачка назад, ако детето ми отиде в 5 клас в СМГ, а не продължи в своето училище. Бихме го направили само по финансови причини. И не си мисли, че нямаме шанс да ни приемат - казах ти, горда майка съм на страхотно математиче, но освен математика има още доста и доста, а всъщност всичко се постига по приятен начин. А, не, математика, та математика! Да не мислиш, че в СМГ ги бият за да учат математика? Впрочем като гледам колко време им отнема математиката не мога да си представя как във вашето ЧУ остава време и за другите екстри, ако нивото на математика е същото. Твоят път за детето ти е много добре премислен. Все пак си умен родител. Така че не се притеснявай, че изпускате нещо. А ако влезете в АК, ще разбереш за какви "екстри" ти говоря. Детето ми е ходило в АК и по някои показатели го оцени малко по-зле от своето училище, но определено много му хареса. Ама моля ти се, аз изобщо не се притеснявам. Ако се притеснявах щяхме да я дадем в ЧУ. За сега сме си доволни от СМГ.

ПП Едно съм съгласна с теб - материалът от МОН по математика е доста лесен. Ама ние в у-ще нямаме този проблем да решаваме лесни задачи по математика.  Wink


Сега да не избягаш. Интересно ми е. Тази сутрин препитах мъжа ми за СМГ спрямо ЧУ. Е, щом сме избрали ЧУ, разбираш накъде се накланят везните от гл.т. на възпитаник на СМГ. Simple Smile
Естествено, вие си имат други схващания. Нямам намерение да оспорвам решението ви. И пак казвам - СМГ до 7 клас, а не до 12.

# 311

Другата тема, както бяхме говорили, ще бъде за таксите в ЧО - "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ/ЧУ за 1 дете в България?".



Бих казал, че така поставен въпросът е некоректен. Така ти питаш за финансовите възможности на родителите. А по-важното според мен е какви суми родителите смятат за УМЕСТНИ и струващи си с оглед на получаваното в даденото ЧУ. Пък кой как може да ги покрие е тема, за която не е прието да се говори публично.

# 312
  • Мнения: 4 877

Другата тема, както бяхме говорили, ще бъде за таксите в ЧО - "Каква такса можете да си позволите да плащате в ЧДГ/ЧУ за 1 дете в България?".



Бих казал, че така поставен въпросът е некоректен. Така ти питаш за финансовите възможности на родителите. А по-важното според мен е какви суми родителите смятат за УМЕСТНИ и струващи си с оглед на получаваното в даденото ЧУ. Пък кой как може да ги покрие е тема, за която не е прието да се говори публично.


Не, тръгвам презумцията, че всеки родител е наясно накъде иска да насочи детето и щом иска натам, значи му допада ЧДГ/ЧУ. Т.е. идеята ми не е въобще и изобщо всеки да пише за частни образователни институции, а спрямо конкретно, което са си харесали. Например, за някои и да ми плащат, няма да си пратя детето там. И по твоята логика какво да отбележа. Но пък си имам представа кои у-ща ми харесват и дори да са по-скъпи, си посочвам, че такава такса ме устройва. Например, ето харесва ми Френския лицей, ама 5000 Е + ми е доста май. Т.е. целта ни е да се ориентираме долу-горе българският родител колко е склонен да дава за ЧО.
Ето - ти искаш АК, можеш да посочиш сумата, до която би могъл да си позволиш детето ти да учи там.
Това ми е идеята, а въпросът може да се коригира с общи усилия.
Но затова споменах нещата, за да ги обсъдим.


...........
За горния ти пост - ОК. Браво!

# 313
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Гичка, за преди колко години говориш?
Аз кандидатствах преди 13 години и ходих на курсове и всички, които искаха да кандидатстват след 7ми клас, ходеха. Не виждам особена промяна оттогава.

# 314
  • Мнения: 23 013
Гичка, за преди колко години говориш?
Аз кандидатствах преди 13 години и ходих на курсове и всички, които искаха да кандидатстват след 7ми клас, ходеха. Не виждам особена промяна оттогава.
Аз кандидатствах преди 19г. и пак се ходеше на чстни уроци.

Общи условия

Активация на акаунт