9 ФЕГ

  • 120 654
  • 739
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 1 514
Родителската среща е в 18.45.
Дали знаете къде можем да намерим тема от националния кръг  на олимпиадата по френски?

Мери, поздрави за девойката за резултатите на олимпиадата!  bouquetПровери на сайта на МОН. Там съм виждала материали от олимпиадата по ФЕ от предишни години.

# 331
  • Мнения: 976
     Хайде, мами, споделете нещо от впечатленията от Франция и въобще от пътуването! Вдъхновени ли са децата?

# 332
  • Мнения: 12
Повдигам темата с молба, ако някой има инфо или поне предположение за учителите, които ще водят тази учебна година часовете по френски на новите попълнения, т.е. 8 клас.

Моята девойка има желание да учи в 9 ФЕГ , а мен ме терзаят разни колебания.  Thinking

# 333
  • Мнения: 976
   Ако се съди по ника ви, то вие знаете испански, или поне му симпатизирате /или само на плода с това име? Simple Smile/.                                                                                                                                                                                 За съжаление май още нищо не се знае, но контрастите между отделните преподавателки в осми клас тази година беше толкова голям, че ако имате връзки за разузнаване е добре да се използват при реденето на желанията за паралелките. Защото ако не се научи езикът в осми клас, то после няма кога да се учи...

# 334
  • Мнения: 12
Точно тези са и моите основни опасения - коренни различия в методиката на преподаването и критериите за оценяване, липса на единна система и подход.

Леекичко ме човърка и голямата разлика в минималните балове за прием за момчета и момичета...

Чудя се дали има някой, който го е грижа какви стандарти покрива учебния процес, как това се отразява на имиджа на учебното заведение и на самочувствието на децата. Иска ми се да има!!!

Питам с надеждата някой да каже, че е много доволен от госпожата/господина по френски, че детето му харесва класа си и във випуска не е пълно с хора, които нямат представа защо са там...

Спирам до тук с изброяването, защото ще излезе, че искам и един мармот да завива шоколад в станиол на входа   Laughing

Мари, на испанския съм му фен, голям!!!  Wink и портокали много обичам  Simple Smile

# 335
  • Мнения: 2 013
Точно тези са и моите основни опасения - коренни различия в методиката на преподаването и критериите за оценяване, липса на единна система и подход.

Леекичко ме човърка и голямата разлика в минималните балове за прием за момчета и момичета...

Чудя се дали има някой, който го е грижа какви стандарти покрива учебния процес, как това се отразява на имиджа на учебното заведение и на самочувствието на децата. Иска ми се да има!!!

Питам с надеждата някой да каже, че е много доволен от госпожата/господина по френски, че детето му харесва класа си и във випуска не е пълно с хора, които нямат представа защо са там...

Спирам до тук с изброяването, защото ще излезе, че искам и един мармот да завива шоколад в станиол на входа   Laughing

Мари, на испанския съм му фен, голям!!!  Wink и портокали много обичам  Simple Smile

Знам със сигурност, че г-жа Светлана Антонова и г-жа Боряна Колева ще водят 8 клас догодина, както и тази година. Вътрешните правила на гимназията са, че поне 2 години един учител трябва да преподава в 8 клас преди да продължи нагоре с класа си. Г-жа Светлана Антонова препоръчвам с две ръце. Колкото до научаването на френски - повярвайте ми, огромна част от нещата са в ръцете на пубера. Не ги наричам деца вече, защото в гимназията рязко порастват или поне така си мислят...  

Познавам доста деца от сегашния 8 клас - много от тях си харесват класовете и випуска. Убедена съм, че във всяко училище има буйни деца, защото просто такава е възрастта. 14 и 15 са трудна възраст, казват, че после нещата се поуспокоявали.

Ако детето ви иска да учи френски - това е мястото в София. Ако му е все едно какъв език ще учи - сигурно има и по-добри училища от гледна точка на ред и дисциплина и единен подход. Всъщност, имам впечатления от два класа само - учат по един и същ начин. За другите не знам.

# 336
  • Мнения: 1 514
Леекичко ме човърка и голямата разлика в минималните балове за прием за момчета и момичета...


Няма да коментирам разликите в баловете между момчета и момичета във ФЕГ.
Ще дам пример с Испанската - ИЕ/ФЕ девойки - 34.244/мин. бал/; младежи - 32.854.....И в НЕГ и В Първа АЕГ и във Втора АЕГ и в много други училища има разлика в балове момчета/момичета....

На база НВО тази, а и минали години, може ли някакви си балове да са критерия на родителя за качествата на децата в даден клас? Това са абсолючтно ненужни оценки, класиращи някого някъде, а не показател за знанията, уменията и нивото на обща интелигентност на децата. Детето ми е с отлични резултати по мат. и БЕЛ, но с две ръце се подписвам, че към онзи момент, ако НВО- БЕЛ беше няколко идеи по-трудно, едва ли щеше да има отлични резултати....

# 337
  • Мнения: 2 013
В подкрепа на Ellis - не винаги има пряка връзка между бала, с който е влязло детето и начина, по който се справя после. Имам конкретни примери. Във всички паралелки на езиковите гимназии разликата между последното момче и последното момиче е над 1 единица. Но иначе биха живели в почти женски класове в някои училища.
И като цяло в 8 клас са наистина единици децата без двойки и тройки тук там по езика, а и по другите предмети, защото ги занемаряват за сметка на езика.
Пак ще кажа, че повечето деца рязко порастват в 8 клас и започва тежък пубертет. Надявам се - и от собствените си спомени за тази възраст и от това, което казват другите - това да се преодолява вече в 9 и особено в 10 клас.

# 338
  • Мнения: 12
Divana, ellis, благодаря много!  bouquet
Много полезна информация! Когато стигнем до консенсус у дома, ще се похваля! Девойката със сигурност ще ви е благодарна, защото тя е много надъхана за френски.

# 339
  • Мнения: 976
    Дивана, казвате, че научаването е въпрос на желание на тийна. Не се ли налагаше детето от класа на Антонова да обяснява някои неща на другото, от класа на Колева? Първата обяснява прекрасно, прави схеми и упражнения, докато във втория клас...

# 340
  • Мнения: 2 013
   Дивана, казвате, че научаването е въпрос на желание на тийна. Не се ли налагаше детето от класа на Антонова да обяснява някои неща на другото, от класа на Колева? Първата обяснява прекрасно, прави схеми и упражнения, докато във втория клас...

Честно, не мога да преценя, не знам, защото не знам и дума френски, уви. В резултат на което философията ми е - оправяйте се. Отидоха на 3-4 урока заедно в последния месец. В класа на Антонова е синът ми, който е уникално мързелив, но с талант към езиците. Тя е по-старателна и по-амбициозна, в резултат на което не би питала брат си:-) Мисля, че неговото произношение е по-добро от нейното, но така е и с английския, та не знам дали не е въпрос на музикалност. Оценките им като цяло са еднакви.

# 341
  • Мнения: 976
    Значи затова смятате, че е въпрос на желание и старание у детето... Grinning Определено момичетата са по-старателни, или поне по правило...

# 342
  • Мнения: 2 013
    Значи затова смятате, че е въпрос на желание и старание у детето... Grinning Определено момичетата са по-старателни, или поне по правило...

Всички учители казват, че времето, в което вкъщи трябва да се подготвят уроците за следващия ден трябва да е двойно на времето, в което са изучавали френски през деня. Е, аз не съм видяла от моите нищо такова. Затова и, предполагам, оценките им са ту 4, ту 5, тук там с някоя тройка. Рядко шестица. Т.е. отдавам го на липсата на достатъчно желание и старание от тяхна страна. Затова и смятам, че е въпрос на амбиция и решение на пубера. Насила не става.   

# 343
  • София
  • Мнения: 1 040
Как е преподаването по БЕЛ  и математика, доволни ли сте? Какви извънкласни занимания предлага училището?

# 344
  • Мнения: 1 514
 
Как е преподаването по БЕЛ  и математика, доволни ли сте? Какви извънкласни занимания предлага училището?

Комплименти за госпожата по БЕЛ на сина ми - Мариана Бакърджиева. Запали детето по литературата/ той е математик и БЕЛ-а си му беше слабо място/, сега с удоволствие и любопитсво пише есета, харесва му начинът на преподаване на госпожата.

За математиката - госпожата е строга , изискваща , но преподава сухарски, пестеливо, оставя децата да се досещат или намират основни неща от нови уроци. Понеже са профил мат., има по-високи очаквания към тях. Синът ми няма проблеми , но в предишното си училище имаша страхотни преподаватели и сега е малко разочарован, защото тази жена не може да запали интерес към математиката в него.

Преподавателите са различни - мисля , че един води две или три осмокласни паралелки, така че моето мнение касае учителите, които водят нашия клас.

Общи условия

Активация на акаунт