Математически турнири - 15

  • 95 045
  • 762
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 939
За съжаление всеки проверяващ е преценявал еднолично как да оценява задачата. Наистина се случва за първи път, а резултатите при 8 клас са изумяващи. Има много деца без нито 1 т. на 3 зад. И не защото не е решена , а защото е решена по различен начин. Дори по 1 т. за полученият верен отговор не са им дали.
 Предполгам ,че с първата зад. за 4 кл. се е случило нещо подобно, но поне за верният отговор детето на Код е получило 2 т.
 Явно в България наистина искат да унищожат всеки , който мисли / или поне който мисли различно/!

Точно за трета задача на осмокласниците, и при някои наши деца, не е дадена нито една точка, а решена, явно по различен от на проверяващите начин.  Peace

Ако наистина е така, е кофти. Във вашия случай направена ли е контестация?

# 196
  • София
  • Мнения: 140

Цитат
Ако има на някой, на който се сърдя, това е сегашното му училище, което не смята за необходимо да изпрати нормален отбор, с нормален ръководител на едно от интересните състезания за годината. Факта, че в това училище учат над 1000 деца, а не може да се организира отбор от 7-8 е показателен за качеството на обучение Simple Smile

Искам да попитам каква е разликата между отборно изпратени деца (от определено училище или индивидуално участие на дете? Нали класирането е индивидуално?

# 197
  • Мнения: 494
От 4-класниците никой няма 7 т. на 2-ра задача от ПМС... newsm78

# 198
  • Мнения: 939
От 4-класниците никой няма 7 т. на 2-ра задача от ПМС... newsm78

Няма и как да има - 1-ва и 2-ра се оценяват с по 6 точки, 3-та и 4-та - с по 7.  Simple Smile

# 199
  • Мнения: 494
От 4-класниците никой няма 7 т. на 2-ра задача от ПМС... newsm78

Няма и как да има - 1-ва и 2-ра се оценяват с по 6 точки, 3-та и 4-та - с по 7.  Simple Smile
doh Тази част от регламента ми е убягнала! Всъщност сега разгледах по-обстойно резултатите и то с други очи - като вече знам, че максимумът е 26 т.
Честито на вече приетите в СМГ Hug. Могат да почиват вече... Wink Да му мислят другите...

# 200
  • Варна
  • Мнения: 346


А нали винаги са ни казвали, че всяка задача може да се реши по N различни начини и дори се поощряват оригиналните решения. Какво е това ограничение в Плевен newsm78
За съжаление всеки проверяващ е преценявал еднолично как да оценява задачата. Наистина се случва за първи път, а резултатите при 8 клас са изумяващи. Има много деца без нито 1 т. на 3 зад. И не защото не е решена , а защото е решена по различен начин. Дори по 1 т. за полученият верен отговор не са им дали.
 Предполгам ,че с първата зад. за 4 кл. се е случило нещо подобно, но поне за верният отговор детето на Код е получило 2 т.
 Явно в България наистина искат да унищожат всеки , който мисли / или поне който мисли различно/!

лично за мен това е недопустимо - трябва да се разглежда и оценява всяко едно решение
как така на база избирателен принцип  Shocked
със сигурност бих оспорвала мнението на проверяващите при положение, че детето ми си е решило задачата  Naughty
примерно 2-ра задача за 4-ти клас у дома я реши по съвсем различен начин, означавайки си страните АВ=ВС с х, т.е. решавайки уравнение с неизвестно - но съвсем правилно, логически издържано и последователно обосновава всяко свое действие - т.е. да разбирам, че въпросните господа щяха да оценят задачата му с 0 т.  Shocked

моля, който е запознат да сподели - от миналите години виждам, че въпросните ЗМС - сега вече ПМС се провеждат в различни градове - т.е. догодина живот и здраве трябва да бъдат във Варна и  в Бургас - правилрно ли съм разбрала  newsm78

# 201
  • Мнения: 542
За съжаление всеки проверяващ е преценявал еднолично как да оценява задачата. Наистина се случва за първи път, а резултатите при 8 клас са изумяващи. Има много деца без нито 1 т. на 3 зад. И не защото не е решена , а защото е решена по различен начин. Дори по 1 т. за полученият верен отговор не са им дали.
 Предполгам ,че с първата зад. за 4 кл. се е случило нещо подобно, но поне за верният отговор детето на Код е получило 2 т.
 Явно в България наистина искат да унищожат всеки , който мисли / или поне който мисли различно/!

Не виждам нищо изумяващо в резултатите на 8-ми клас – подобни са резултатите и на 9-12 клас. Там също има задачи (3-та и 4-та), които са решени от единици. Това е напълно нормално, тъй като тези задачи са с по-висока трудност. И след като едно дете от 8-ми клас (Поздравления за момичето, възхищавам му се!) ги е решило без грешка, значи задачите не са нерешими и не бива за неуспехите на децата си да обвиняваме журито. Все пак то е съставено от професионалисти, а не от икономисти, фризьори, историци... и те могат по-добре от нас да преценят какво са направили децата ни, още повече, че те, за разлика от нас, са видели решенията им. Е, грешки може и да станат поради малкото време, предвидено за проверка, но затова си има контестации – който смята, че е ощетен, има възможност да защити решението си.
За въпросната трета задача: Не виждам за какъв верен отговор очаквате да се присъди точка, след като такъв просто няма – задачата е с доказателство. Всеки си мисли, че е доказал това, което се иска по условие, но дали наистина е така? И моят син беше сигурен, че се е справил с доказателството на една задача, дадена им на контролата за определяне на отбора, но се оказа, че не е така – имаше 2 т. на нея за това, че в началото е изказал няколко верни твърдения. Едно е да мислиш, че си решил една задача, друго е наистина да си я решил (става въпрос за решение, не за отговор). Преди две години синът ми "решил" и описал подробно една  трудна задача, дадена му от бившия му вече учител по математика. Рецензията след задачата беше: "Верен отговор, неубедително решение. Ама то не е трудно да се познае отговора."
Ако задачата е вярна, важно е и как е описано решението. На"Атанас Радев" е имало случай, в който дете е казало, че е решило една от задачите, методът му верен, отговорът – също, а точките малко. Направена е контестация и при проверката се установило, че детето просто си е спестило писането (и то доста). Няма как в такъв случай да не му намалят доста точки.
Да не говорим, че много често децата казват на родителите си, че са решили задачите, а всъщност или не са, или просто са писали разни неща, които в повечето случаи се оказват грешни. Дете се е обадило на родителите си и им е казало, че има лош резултат, защото повръщало няколко пъти по време на състезанието. Това, разбира се, не отговаряло на истината, но детето явно се страхува от родителите си и е търсило начин да се оправдае.

Последна редакция: пн, 02 апр 2012, 11:47 от math_mother

# 202
  • Мнения: 4 877
Аз не съм математик и съм твърде далече от математиката, но бях със сина ми (5 клас) на контестация. Той сам си защитаваше решенията. Simple Smile Бяха доста внимателни и тримата математици от комисията (там беше и Сава Грозев) му разгледаха работата и му обясниха къде му вземат и къде му дават точки. Какъв е принципът? Гледат дали е получен верният отговор и ако е така на "първо четене" дават максимум точки и почват внимателно да преглеждат за детайлите - има ли това, има ли друго... Имат си засичащи неща и ако е получил тези отговори е ОК. Ако има нещо неточно, почват да махат точки от оня "виртуален" максимален резултат. Другият случай е ако не е вярно решена задачата, ползват друг принцип. Почват от 0 и засичат как е решавана задачата - има ли това, има ли друго, какво се е сетил да направи, т.е. почват да дават. Можело така да се получи, че с верен и неверен отговор да имат еднакъв брой точки в зависимост от детайлите вътре. При сина ми, който е получил верни отговори, на първа и втора задача са му рязали точки - по 2 на задача. При 3-та пък е трябвало да доизпише още нещо, но решил, че няма да му стигнат листата и посъкратил процедурата, там казаха, че са му давали точки, защото е правил всичко както трябва и е правилно, но е трябвало да си доразвие идеята. На 4 зад. има пълен брой точки и не сме я обсъждали.
На сина ми му беше много полезен този разговор с комисията. Той не знаеше кой кой е и си говори доста спокойно и уверено с тях, а те бяха изключително внимателни. Действието се развиваше към 23 ч. в събота. Докато чакахме за контестация, синът ми беше позадремал в коридора, но много държеше да си защити решенията или да види къде имат забележки към него. После в таксито черта-писа-мисли, искаше пак да се връща. На другия ден пак стана мисли-умува по техните думи и по своето решение. Сега е решил, че се сетил какво трябва да си подобрява, защото няколко пъти му се случва да му режат точки за верни задачи. Поне сега му светна защо може би се получава така. Та ще видим какво ще стане и на Олимпиадата в неделя, защото м.г. имахме същия случай с верни задачи и с доста орязани точки.

# 203
  • Мнения: 21 455
моля, който е запознат да сподели - от миналите години виждам, че въпросните ЗМС - сега вече ПМС се провеждат в различни градове - т.е. догодина живот и здраве трябва да бъдат във Варна и  в Бургас - правилрно ли съм разбрала  newsm78
Догодина сте си у дома, а ние сме ви на гости.  Grinning

# 204
  • Мнения: 129
Цитат
На сина ми беше много полезен този разговор с комисията. Той не знаеше кой кой е и си говори доста спокойно и уверено с тях, а те бяха изключително внимателни. Действието се развиваше към 23 ч. в събота. Докато чакахме за контестация, синът ми беше позадремал в коридора, но много държеше да си защити решенията или да види къде имат забележки към него. После в таксито черта-писа-мисли, искаше пак да се връща. На другия ден пак стана мисли-умува по техните думи и по своето решение. Сега е решил, че се сетил какво трябва да си подобрява, защото няколко пъти му се случва да му режат точки за верни задачи. Поне сега му светна защо може би се получава така. Та ще видим какво ще стане и на Олимпиадата в неделя, защото м.г. имахме същия случай с верни задачи и с доста орязани точки.
Danybon,   bouquet.
Радвам се на това мнение. Да станеш добър състезател е процес. Стискам палци на твоето дете на олимпиадата в неделя.

# 205
  • Мнения: 939
math_mother, Danybon,

Удоволствие беше да прочета постингите ви.

# 206
  • Мнения: 4 877
Hannaa, Obsolete, благодаря! Надявам се, че ви е било полезно! Жалко, че нямаше как да заснема този разговор между сина ми и комисията. Наистина много им се радвах.

# 207
  • Мнения: 918
На първа задача за 5-ти клас синът ми каза, че е дал решение напълно различно от това на организаторите, но е оценен с пълните 6 точки.

В резюме, решението му е нещо от сорта на: „На отиване Стоян изминава 1 км средно за 5 минути, а на връщане 1 км средно за 6 минути. Тогава за всеки километър от пътя разликата между времето за отиване и времето за връщане се увеличава с 1 минута. Понеже разликата между времето за отиване и времето за връщане е точно 5 минути, следователно пътят е точно 5 км.”

Според мен задачите за 5-ти клас са наистина лесни и са по-скоро състезание по „описване”, отколкото състезание по „решаване”.

# 208
  • Мнения: 668
Моля, бихте ли ми казали къде мога да намеря задачи за чекмеджетата, за да запозная детето си с този тип задачи

# 209
  • Мнения: 21 455
Да охладим малко пролетно-математическите страсти с резултати ЕК - Стара Загора

Общи условия

Активация на акаунт