87th Academy Awards OSCAR'2014–Честито на печелившите! А кои ще са следващите?

  • 30 904
  • 756
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 2 255
Имаме ли обявени заглавията на участващите продукции?
Любопитно ми е Н.Кидмън как ще изнесе ролята, също така искам да видя К. Истууд как се е представил. Тази тематика дето е захапал, че и К. Уокън вътре, да видим дали ще е гледаемо. Нещо от сънданс, те нали се водят с "по-така" филмите, де що има европейско и изобщо встрани от уса, ми се гледа също.

# 331
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Имаме ли обявени заглавията на участващите продукции?

Нали това казвам, Тина - директорът на фестивала ще обяви селекцията на 17 април, т.е. утре.

Засега се знае само, че фестивалът ще се открие с Grace of Monaco. Но филмът е извън конкурсната програма - мисля, че обикновено откриват фистивала с неконкурсен филм. Поне през последните години, откакто го следя по-отблизо, е било така.

Знае се също, че втората програма Un Certain Regard ще бъде открита с френския филм Party Girl. Не давам линк, защото в IMDb нищо не пише за него и не видях смисъл. Доколкото има информация - филмът е дебютен за едно трио от две жени, които досега са правили само късометражки + един мъж, който е актьор и това му е първия филм също като сценарист и режисьор.

Вчера попрогледах няколко матирала с пожелания и предсказания, но не виждам смисъл да ги споделям. Така или иначе остава само един ден, докато видим официалната инфорамция.

# 332
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Защо не, дай насам Grinning. Сигурно доста от изброените заглавия няма да влязат в програмата, а ще са интересни за гледане.
Аз снощи гледах фестиален филм и за пореден път установявам, че тези заглавия обичайно са по-интересни от американо-наградните. Поне за мен.

# 333
  • Мнения: 2 255
Нали това казвам, Тина - директорът на фестивала ще обяви селекцията на 17 април, т.е. утре.
Аз видях плаката с ММ и не съм чела под него.  Grinning

# 334
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Приключих с гледането на пресконференцията на Тиери Фримо, представяща официалната селекция на филмите за 67-я фестивал в Кан и сядам да ви ги представя и аз.

първо трите филма извън конкурсната програма

Grace of Monaco [U.S.A./France] (dir. Olivier Dahan) – на пресконференцията изрично подчертаха, че филмът ще бъде представен не в „режисьорска версия”, каквито спекулации имаше, а в единствената съществуваща версия. Не знам доколко това беше реверанс към Харви, но темата за забавянето на филма с една година наистина се обсъждаше доста и основната коментирана причина бяха разногласия между режисьора и разпространителя.
ТРЕЙЛЪР

Coming Home [China] (dir. Zhang Yimou) - появил се е ТРЕЙЛЪР

How to Train Your Dragon 2 [U.S.A.] (dir. Dean DeBlois) ТРЕЙЛЪР

конкурсна програма

Captives [Canada] (dir. Atom Egoyan) – филмът ще има и френска премиера по време на фестивала - ТРЕЙЛЪР

Foxcatcher [U.S.A.] (dir. Bennett Miller) – този филм е в полезрението на критиците от миналата година и вероятно е имало защо. Тази година определено е в топ 10, да не кажа топ 5 на най-чаканите филми от всички. И тук ни обещаха изненада в каста. - ТРЕЙЛЪР

Goodbye To Language [France] (dir. Jean-Luc Godard) - Годар обещал да бъде в Кан... но не било много сигурно

The Homesman [U.S.A./France] (dir. Tommy Lee Jones) – беше ни казано, че това уестърн, но не за конници и индианци - ТРЕЙЛЪР

Jimmy's Hall [U.K] (dir. Ken Loach) - е Кен Лоуч е истински festival regular, това му е 15 участие във фестивала

Leviathan [Russia] (dir. Andrey Zvyagintsev)

Maps to the Stars [Canada] (dir. David Cronenberg) – това беше едно от най-често споменаваните заглавия в предварителните очаквания за Кан тази година. Дори директорът на фестивала призна, че едва ли не се е знаело, че филмът ще участва. Освен това той ще има и кино-премиера във Франция заедно с фестивалното представяне. - ТРЕЙЛЪР

The Marvel [Italy] (dir. Alice Rohrwacher)

Mommy [Canada] (dir. Xavier Dolan) – това е четвърто завръщане на Ксавие в Кан. На пресконференцията беше зададен въпрос, дали филмът е в основната конкурсна програма, защото е наистина „по-зрял”, или за да не обидят режисьора отново – и отговорът беше положителен. Заедно с признанието, че Долан наистина беше много недоволен през 2012, защото филмът му не беше в допуснат в „голямото състезание”, а остана само в Un Certain Regard.

Mr. Turner [U.K] (dir. Mike Leigh) – този филм ще присъства и в предварителните прогнози за Оскарите (когато стигна до тях, де...)

Saint Laurent [France] (dir. Bertrand Bonello) – филм за Ив Сен Лоран, но не онзи, който вече гледахте и похвалихте. Според директора на фестивала е добре да се подходи към филма без предварителна подготовка, за да се постигне ефекта на изненадата, която е заложена в каста.

The Search [France] (dir. Michel Hazanavicius) – Хазанавишиус отново е оригинален – направил е френски филм за войната в Чечня. И доколкото разбрах от пресконференцията в него ще се говори на руски и чеченски... което е точно на косъм от нямото кино за масовата публика.

Sils Maria [France] (dir. Olivier Assayas) – това е четвърто завръщане на режисьора в Кан, макар че според директора на фестивала това все още не го прави a regular

Still The Water [Japan] (dir. Naomi Kawase)

Timbuktu (dir. Abderrahmane Sissako) – тук също давам линк към профила на режисьора, защото не виждам такова заглавие в него... Всъщност с този филм се получи голяма смешка, защото липсваше при обявяването. И едва по-късно една журналистка зададе въпрос, защо са представени само 17 филма, след като в самото начало обявиха, че в конкурсната програма ще участват 18... та след известно време стана ясно, че този африкански режисьор и неговия филм просто са ги пропуснали.

Two Days One Night [Belgium] (dir. Jean-Pierre & Luc Dardennes) – директорът на фестивала го определи като „белгийски уестърн”, което ми звучи много интригуващо. - ТРЕЙЛЪР

Wild Tales [Argentina] (dir. Damian Szifron) – давам линк към профила на режисьора, защото никак не съм сигурна, че единственото заглавие в него за 2014... е точно този филм.

Winter Sleep [Turkey] (dir. Nuri Bilge Ceylan) – турският режисьор не е новак в Кан и е спечелил доста награди там. На пресконференцията специално подчертаха, че филмът е дълъг и са го програмирали в първите дни на фестивала, докато зрителите ще са още свежи и ще имат сили да изгледат повече от три часа филм на турски.

Накрая ще спомена, че на пресконференцията питаха за филмите на Акин, Малик и Кустурица – и за трите беше казано, че не са били готови.
Давам линк към самата пресконференция на официалния YouTube канал, открит за фестивала - https://www.youtube.com/watch?v=ErG1Ctvv6uo&list=UU-PTqxIdpslwlcaj_0dpKQA – за който иска да я види. Преводачката има силен акцент, но е съвсем разбираем симултанният превод на английски. Имаше интересни моменти, пък и повече подробности за някои филми от тази и другите програми.
Но с другите ще ви запознавам по-късно, че си е времеемко... пък и вече ми се спи.

Последна редакция: пт, 18 апр 2014, 21:39 от мячик

# 335
  • Мнения: 2 255
Жалко, че няма трейлъри за всички. Мяч, благодаря за труда! (Мисля че трейлърът на two days one night с марион е до линка на goodbye to language).
 Какво да ви кажа, освен Давайте магнети.  Laughing
По тези фестивали ме е яд само за едно, че по-голма част от филмите, или поне тези които съм си набелязала, не успявам да изгледам навреме и след това ми е все тая някакси.

# 336
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Жалко, че няма трейлъри за всички. Мяч, благодаря за труда! (Мисля че трейлърът на two days one night с марион е до линка на goodbye to language).

Оправих линка, благодаря Тина.
Аз се надявам по-нататък на сайта на фестивала като направят анотациите на филмите да се появят и повече трейлъри...

# 337
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Благодаря, Мяч   bouquet
Набелязах си Лоуч, Томи Лий, Кроненберг и чеченския засега. Долан не съм сигурна, че ме вълнува толкова с обичайните за него описания на проблемите с маминка, от "Грейс" с мумията в централна роля не чакам нищо добро. Интересно ще е да се види Пръчи редом с Бинош- мже да я реабилитира, а може и да е невероятна комедия Laughing. Като цяло не виждам поне на хартия обичайните за Кан провокации и арт-извращения.

# 338
  • Мнения: 2 040
Благодаря, Мяч!   bouquet

На мен на трейлър ми харесаха всичките. Голямо съм прасе hahaha

# 339
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
И така - да продължа с останалите заглавия, селектирани за Кан.

Програмата Special Screenings тази година включва документални филми и то такива с политическа тематика / тук линковете в повечето случаи са към досиетата на режисьорите, защото само два от филмите имат свои досиета. Останалите са явно толкова нови, че още не са отразени никъде...

Bridges of Sarajevo (anthology film) – филмът е посветен на Първата Световна война и се състои от 13 отделни новели, в това число и от българина Камен Калев
Caricaturists: Fantasies Of Democracy (dir. Stephanie Valloatto) – филмът изглежда е поръчков - правен, за да покаже работата на организацията „Карикатуристи за мир”, но според директора на фестивала има качества и затова е включен в официалната селекция
Les Gens du Monde (dir. Yves Jeuland) – филмът е посветен на 70-годишнината на френския вестник Le Monde
Maidan (dir. Sergei Loznitsa) – според информацията от пресконференцията, комисията по подбора е видяла филма през март, но той определено няма да е същият при показването му на фестивала, защото е посветен на събитията в Украина и режисьорът продължава да работи по него, следейки развитието на събитията и ще включи колкото му е възможно актуален материал. Лозница е участвал (и печелил награди) в Кан с игралните си филми. Тази година участва като документалист - не само с този филм, а и една от новелите в "Мостовете на Сараево" е режисирана от него.
Red Army (dir. Polsky Gabe) - филмът е посветен на руския хокей по време на студената война. Давам линк към едно ревю на филма, до което стигнах през Гугъл. Накрая на статията има и трейлър.
Eau Argentee (dir. Mohammed Ossana) – тук не мога да дам никакъв линк, защото режисьорът няма досие в IMDb; и дори това, че намерих на едно място още едно име на втори автор, сценарист и/или съ-режисьор и името на продуцента, не ми помогна, защото единствено последният има досие, но филмът не присъства в него – филмът е личен поглед на авторите към събитията в Сирия.
Но пък мога да ви покажа кадър:


От програмата Midnight Screenings бяха обявени три заглавия - всичките ми изглеждат любопитни по различни причини.
The Rover (dir. David Michod) – австралиецът Давид Мишо е интересен творец, любопитно ми е какво е успял да направи с Патинсън... щото за Пиърс нямам притеснения сякаш - ТРЕЙЛЪР
The Salvation (dir. Kristian Levring) – знам, че има много почитатели на скандинавското кино и на Мадс в частност – дано останат доволни. Това е третият уестърн тази година в Кан – този път датски уестърн. Само по себе си и това стига, но съм мълко на тръни, като прочетох, че режисьорът е „брат” на Винтерберг и фон Трир.
The Target (dir. Chang) – корейски екшън – римейк на френски екшън. Обикновено става обратното, та да видим, какво се е получило. На пресконференцията споменаха за „много обезглавяване”, обаче, което малко ми охлажда ентусиазма на мен.

Последна редакция: пт, 18 апр 2014, 21:34 от мячик

# 340
  • Мнения: 1 992
Чак сега хвърлих око на фестивалната програма. Интересни заглавия, абсолютният must-see за мен е Coming Home.

# 341
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Бях почнала да пиша и за филмите от Un Certain Regard... обаче компът ми направи номер и всичко отиде по дяволите. Като ми мине ядът довечера ще гледам да го възстановя и да пусна и тях.



Ето я и „алтернативната” селекция Un Certain Regard (Особен поглед) - тя включва и седем първи филма, измежду чиито режисьори ще бъде избран носителят на наградата Златна камера.

Amour Fou (dir. Jessica Hausner) - тази "притча за двойствеността на любовта" е историческа драма, вдъхновена от пакта за самоубийство на поета от 19-и век Хайнрих фон Клайст и неговата приятелка Хенриета Вогел.

Bird People (dir. Pascale Ferran) - режисьорката е печелила наградата Златна камера, но преди 20 години, а този филм излиза след дълга 8-годишна пауза. Филмът е драма със свръхестествени елементи и в главната мъжка роля е Джош Чарлз (за тези, на които им липсва Уил от "Добрата съпруга").

La chambre bleue (dir. Mathieu Amalric) - екранизация по едноименния роман на Жорж Сименон от 1964 година.

Charlie's Country (dir. Rolf De Heer) - филмът продължава да разкрива интереса на режисьора към културата на австралийските аборигени.

Eleanor Rigby (dir. Ned Benson) - 1st film - когато двата филма бяха показани в Торонто, ясно беше казано, че още не са завършени. Това, което ще бъде представено в Кан, е един двучасов филм - вероятно са монтирани откъси и от двете части. Странното е, че на пресконференцията споменаха Джесика Частейн и дори Изабел Юпер, но не и МакАвой... което ме озадачи и ме накара да се замисля, как точно ще бъде представена историята. А може и да е само частта HER?

Fantasia (dir. Wang Chao) - давам линк към досието на режисьора, защото мисля, че филмът липсва в него... Иначе той вече е печелил наградата именно на тази конкурсна програма в Кан през 2006 година.

A Girl at My Door (dir. July Jung) - 1st film - филмът разказва за млада жена, насилвана от доведения си баща. Попаднах и на половин минутен ТИЙЗЪР

Harcheck mi Headro (dir. Keren Yedaya) - международното заглавие на този израелски филм е Away From His Absence и разказва за сложните и болезнени отношения между 60-годишен мъж и 22-годишна жена, които живеят заедно като баща и дъщеря. Младата жена е в депресия и не може да направи нищо без баща си, с когото тя е като в затвор. Режисьорката също е носителка на наградата Златна камера за първия си филм преди 10 години.

Jauja (dir. Lisandro Alonso) - Виго Мортенсен е звездата в тази драма, разказваща за пътуването на баща и дъщеря от Дания до непозната пустиня.

Lost River (dir. Ryan Gosling) - 1st film - през последните дни излязоха две снимки от филма, едната от които доста смущаваща... Само ще кажа, че Раян е работил с френския оператор Benoоt Debie, а музиката на филма е композирана от Johnny Jewel, който е композитор на Бронсън е и работил също така по саундтрака на Драйв.

Incompresa (dir. Asia Argento) - филмът е взел заглавието си от филм на Луиджи Коменчини от 1966 и в главната роля ще видим Шарлот Гинзбург.

Party Girl (dir. Marie Amachoukeli, Claire Burger and Samuel Theis) - 1st film - с този филм ще бъде открита селекцията. Героинята на филма е 60-годишна хостеса в нощен клуб, който най-накрая решава да се установи като се омъжи за един от постоянните си клиенти. Филмът е бил избран да открие програмата на тази част от фестивала, "защото напоследък се забелязва, че младото френски кино е в състояние на подем и жизненост, и ние трябва да го насърчаваме", каза Фремо на пресконференцията.

Run (dir. Philippe Lacote) - 1st film - режисьорът е роден в Бряг на слоновата кост и с този филм хвърля светлина върху насилието в родината си. Героят на филма е беглец, който е убил министър-председателя на страната си.

Salt of the Earth (dir. Wim Wenders & Juliano Ribeiro Salgado) - филмът е документален - портрет на бразилския фотограф и фото журналист Sebastiao Salgado, сниман в съавторство със сина му и разказваш основно за неговия проект Генезис. Предпочетох вместо линк към страницата в IMDb, на която все едно не е казано нищо, да ви дам линк към един материал за този проект, в който има и 10 снимки от него -  http://cpn.canon-europe.com/content/interviews/salgado_genesis.do  

Snow in Paradise (dir. Andrew Hulme) - 1st film - филмът разказва истинската история на Дейв, който печели от наркотици и насилие в лондонския Ийст Енд. Когато действията му стават причина за смъртта на най-добрия му приятел Тарик, у него се събуждат непознати чувства на срам и разкаяние. Той намира покой за душата си в исляма, но старият му живот се връща да го преследва.

Titli(dir. Kanu Behl) - 1st film - Рядък независим филм, финансиран от една от най-големите машини за производство на Боливудски филми Яш Радж Филмс. Бел разказва историята на един млад мъж в Делхи, който се опитват да избяга от насилието на братята си.

Tourist (dir. Ruben Ostlund) - филмът има ново заглавие ”Force Majeure” и разказва за щастливо шведско семейство - баща, майка и две деца - на почивка във френските Алпи. Падането на лавина предизвиква спонтанен акт на малодушие от бащата, който не може да разбере защо е реагирал по този начин. С този филм се сблъсках  в една интересна класация на 200-те най-чакани филма за 2014 година, където той беше на трето място. В същата класация, между другото, в челната десетка присъстват още три от филмите, намерили място в основната конкурсна програма на фестивала.

Hermosa juventud (dir. Jaime Rosales) - режисьорът и преди е участвал със свой филм в тази програма на фестивала.

Xenia (dir. Panos Koutras) - Двама братя се отправят към Солун да търсят бащата, когото никога не са срещали, в този мрачен портрет на съвременното гръцко общество.


Мога да завърша с това, че все още има вероятност да излязат нови заглавия. Фремо намекна, че е възможно в основната конкурсна програма да добавят още един филм, макар че изборите за европейски парламент малко ги притискат във времето. Но и в предишни години е имало случаи нови заглавия да се добавят дори и след началото на фестивала. Например, миналата година така късно бяха добавени "любовниците" на Джармуш.

Последна редакция: нд, 20 апр 2014, 19:01 от мячик

# 342
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Реших да дръпна темата на първа страница и да направя една "подгряваща" обиколка за откриването на фестивала в Кан тази вечер с пълния състав на журито.

Jane CAMPION – President (Director, Screenwriter, Producer – New Zealand)

Carole BOUQUET (Actress – France)
Sofia COPPOLA (Director, Screenwriter, Producer – United States)
Leila HATAMI (Actress – Iran)
JEON Do-yeon (Actress – South Korea)
Willem DAFOE (Actor – United States)
Gael GARCIA BERNAL (Actor, Director, Producer – Mexico)
JIA Zhangke (Director, Screenwriter, Producer – China)
Nicolas Winding REFN (Director, Screenwriter, Producer – Denmark)



Честно казано, радва ме преобладаващото присъствие на кинотворци от по-младата генерация. 2/3 от членовете на журито са родени след 1970 година! Браво на французите за това решение.

ETA - Сега гледах снимките и клипчетата от деня и от червения килим на откриването и се усетих, че тази година съставът на журито има и още едно радостно качество - жените са повече от мъжете.  Grinning
Два пъти браво на французите!

Последна редакция: ср, 14 май 2014, 22:14 от мячик

# 343
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
О, страхотно жури, всички ми допадат на мен Grinning.

# 344
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Джой, не знам дали ще ти допаднат всички решения на журито, но за едно от тях съм сигурна.  Grinning

Ето и филмите, които снощи получиха награди на 67 Филмов фестивал в Кан.

Palme d'or - Winter Sleep (dir. Nuri Bilge Ceylan) - може би трябваше да заложим? ама нямаше да спечелим много, защото той си водеше в залаганията и без нас. * макар че прочетох реални очаквания и аргументи и за филма на братя Дарден, и за Долан, и за Звягинцев * във връзка с първия имаше явни намеци към журито, защото на пресконференцията директно им задоха въпроса, дали съзнателно са се отказали да дават награди на хора, които вече са печелили преди  Whistling

Grand Prix - Le Meraviglie (The Wonders) (dir. Alice Rohrwacher)

Best Director Award - Bennett Miller for Foxcatcher - аз май най-много на тази награда се радвам и чакам филма с нетърпение... и ще взема да си припомня "Капоти", да видим дали няма да намеря нещо по-различно в него освен Филип Сиймур Хофман... Естествено филмът, актьорите и най-вече режисьорът, дръпнаха видимо в прогнозите за награди нататък през сезона.

Jury Prize TIE -
    Mommy (dir. Xavier Dolan)
    Adieu au Langage (Goodbye to language) (dir. Jean-Luc Godard)
- журито всъщност не отрече, че решението им да наградят най-младия и най-стария режисьор е съзнателно и символично донякъде... макар че се аргументираха и за двата филма, естествено. От чутото и прочетеното филма на Долан искам да го гледам, на Годар като че ли не искам. Confused

Best Screenplay Award - Leviathan (screenplay by Andrey Zvyagintsev and Oleg Negin)

Best Actress Award - Julianne Moore for Maps to the Stars - Джулиан не беше в сметките в ранните Оскарови прогнози, сега ще влезе. Любопитно е, че доколкото разбрах от бележката на Брад, ролята може да бъде представена и като главна / и като поддържаща. Какво решение ще вземат продуцентите още е много рано да се каже...

Best Actor Award - Timothy Spall for Mr. Turner - въпреки че прочетох прогнози на критици и за Стив Карел, и дори за Чанинг Тейтъм... май мнозинството се бяха съгласили, че това ще е наградата...

Последна редакция: нд, 25 май 2014, 16:32 от мячик

Общи условия

Активация на акаунт